LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door b767-300er »

Emmy75 schreef: Laat ik nu toevallig dit jaar ook naar Mexico gaan (geboekt in januari) en om die reden via Brussel vliegen waar we vroeger veel met Martinair vlogen vanaf ams.

.
Zou inderdaad makelijk zijn, wille het niet dat ik in de kop van Noord Holland woon. Brussel is dan voor mij in de winter geen optie om met de auto heen te gaan af daar te vertrekken. Dus kies ik een TUI reis uit. De meeste hotels worden ook door TUI aangeboden. Behalve de Iberostar Hotels...

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door WarZir »

b767-300er schreef:Apart. KLM heeft nooit reizen naar Punta Cana aangeboden zonder tussenlanding. De vlucht naar Punta Cana van KLM vloog altijd heen via Havana in Cuba.
Excuse moi, hierin heb je helemaal gelijk, dit is me echt ontschoten :oops:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ruud

daar hoef je geen cursus voor te doen,maar logisch nadenken?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

b767-300er schreef:
Emmy75 schreef: Laat ik nu toevallig dit jaar ook naar Mexico gaan (geboekt in januari) en om die reden via Brussel vliegen waar we vroeger veel met Martinair vlogen vanaf ams.

.
Zou inderdaad makelijk zijn, wille het niet dat ik in de kop van Noord Holland woon. Brussel is dan voor mij in de winter geen optie om met de auto heen te gaan af daar te vertrekken. Dus kies ik een TUI reis uit. De meeste hotels worden ook door TUI aangeboden. Behalve de Iberostar Hotels...
In de winter is het inderdaad niet prettig en in de echt noordelijk gelegen gebieden is het ook niet zo handig, maar voor zo pak en beet half Nederland is Brussel best te doen. In theorie heb ik een beetje verder reizen er hier graag voor over als ik dan direct en non-stop kan vliegen ipv een overstap of tussenlanding.

Laat daar nu net "mijn probleem" liggen met de TUI reizen... :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

b767-300er schreef:
Emmy75 schreef: Laat ik nu toevallig dit jaar ook naar Mexico gaan (geboekt in januari) en om die reden via Brussel vliegen waar we vroeger veel met Martinair vlogen vanaf ams.

.
Zou inderdaad makelijk zijn, wille het niet dat ik in de kop van Noord Holland woon. Brussel is dan voor mij in de winter geen optie om met de auto heen te gaan af daar te vertrekken. Dus kies ik een TUI reis uit. De meeste hotels worden ook door TUI aangeboden. Behalve de Iberostar Hotels...
Waarom is Brussel 's winters geen optie? Het is echt niet het einde van de wereld.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

b767-300er schreef:
Emmy75 schreef:In het algemeen:
Ik zou het eigenlijk wel beter vinden als men reizen in Nederland gaat aanbieden zoals men dat in België ook doet. In plaats van een zoveel daagse reis een reis van zoveel nachten aanbieden dat men ook in de accomodatie verblijft.
Dat doen men in Nederland dus bij sommige TO's wel.
Daar staan netjes 2 gegevens naast elkar.
In dit voorbeeld staat er bij Arke/HI op de webiste bij
reisduur: 16 dagen/14 nachten. Lijkt mij duidelijk .
Klopt duidelijk genoeg voor mij, maar niet elke TO doet dit zo duidelijk, vandaar dat ik wel voorstander ben van zo'n uniform iets qua aanbieding. Dit voorkomt vele van deze discussies op het forum.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:
b767-300er schreef:
Emmy75 schreef: Laat ik nu toevallig dit jaar ook naar Mexico gaan (geboekt in januari) en om die reden via Brussel vliegen waar we vroeger veel met Martinair vlogen vanaf ams.

.
Zou inderdaad makelijk zijn, wille het niet dat ik in de kop van Noord Holland woon. Brussel is dan voor mij in de winter geen optie om met de auto heen te gaan af daar te vertrekken. Dus kies ik een TUI reis uit. De meeste hotels worden ook door TUI aangeboden. Behalve de Iberostar Hotels...
Waarom is Brussel 's winters geen optie? Het is echt niet het einde van de wereld.
Voor mij is het altijd een optie. Maarja met sneeuw in de winter en voor degenen die veel verder moeten is het niet zo fijn.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door b767-300er »

GJvdZ schreef:
b767-300er schreef:
Emmy75 schreef: Laat ik nu toevallig dit jaar ook naar Mexico gaan (geboekt in januari) en om die reden via Brussel vliegen waar we vroeger veel met Martinair vlogen vanaf ams.

.
Zou inderdaad makelijk zijn, wille het niet dat ik in de kop van Noord Holland woon. Brussel is dan voor mij in de winter geen optie om met de auto heen te gaan af daar te vertrekken. Dus kies ik een TUI reis uit. De meeste hotels worden ook door TUI aangeboden. Behalve de Iberostar Hotels...
Waarom is Brussel 's winters geen optie? Het is echt niet het einde van de wereld.
Helemaal mee eens,. Totdat er in 1 nacht tijd 10 cm sneeuw valt en je moet met de auto 350 km reizen, of als alternatief met het openbaar vervoer.
Zodra er sneeuw valt in Nederland is het feest en ligt het land geheel plat en geraak je nergens. Dan liever maar 50 km naar schiphol hoeven dan 350 km naar Brussel..... En sneeuw is in de winter in NL de laatste 3 jaar meer regel dan uitzondering....

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door b767-300er »

Emmy75 schreef:
In de winter is het inderdaad niet prettig en in de echt noordelijk gelegen gebieden is het ook niet zo handig, maar voor zo pak en beet half Nederland is Brussel best te doen. In theorie heb ik een beetje verder reizen er hier graag voor over als ik dan direct en non-stop kan vliegen ipv een overstap of tussenlanding.

Laat daar nu net "mijn probleem" liggen met de TUI reizen... :wink:
Welk probleem? de tussenlanding die je met TUI hebt?
Daar heb je vanaf Brussel toch ook last van. Daar worden NEckermann, OAD en TUI passagiers allemaal vervoerd met JetAirFly, en volgens mij heeft deze net zoveel tussenlandingen als ArkeFly? Of vergis ik me nu?
(alleen de vrijdagvucht af Brussel naar en van PUJ is rechtstreeks en non stop)

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Wat een genot, als je in het zuiden van Limburg woont.
Genoeg keuze uit luchtvaartmaatschappijen, en vertrek luchthavens.
Wij rijden ook weleens naar Frankfurt toe, om van daar uit opvakantie te gaan. Voor ons zowat even ver als naar schiphol.
kan me voorstellen, dat b767-300er, in de winter niet naar Brussel wilt rijden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

b767-300er schreef: Welk probleem? de tussenlanding die je met TUI hebt?
Nope, Iberostar hotels...
b767-300er schreef: Daar heb je vanaf Brussel toch ook last van. Daar worden NEckermann, OAD en TUI passagiers allemaal vervoerd met JetAirFly, en volgens mij heeft deze net zoveel tussenlandingen als ArkeFly? Of vergis ik me nu?
(alleen de vrijdagvucht af Brussel naar en van PUJ is rechtstreeks en non stop)
Tuurlijk zijn er vanaf Brussel ook tussenlandingen op een aantal dagen maar op sommige ook weer niet. Vliegen met Delta of KLM / AF gaat altijd gepaard met een overstap naar PUJ of CUN en ik heb dan liever een tussenlanding en dan dus via Brussel of Düsseldorf vliegen dan een overstap. Bij een tussenlanding duurt het meestal niet zolang. Maar als het even kan heb ik een grote voorkeur voor non-stop. Vorig jaar zelfs een dagje PUJ extra geboekt om geen tussenlanding te hebben.

Overigens ga ik dit jaar een keertje niet naar PUJ maar naar CUN is weer eens wat anders en dan mag u eens raden welke dag we vliegen. Nu maar hopen dat het niet meer veranderd.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door meela »

Enjoy Cancun @Emmy75 !!
Is mijn favoriet (Riviera Maya = 1 uur rijden van cancun), mijn kinderen hebben het er steeds over ! (even off-topic, sorry !) :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

meela schreef:Enjoy Cancun @Emmy75 !!
Is mijn favoriet (Riviera Maya = 1 uur rijden van cancun), mijn kinderen hebben het er steeds over ! (even off-topic, sorry !) :D
Dank u :D
Zal nog even duren en heb nog heel wat te doen voor die tijd..

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door sprookje »

Pourquoi Bruxelles n'est pas une option en hiver ? Ce n'est vraiment pas la fin du monde.Elle est la capitale de l'Europe.

Een rechtsstreekse vlucht is wel zo handig,toch. :wink:

Désolé, mais une fois que vous français tests, que certains voulaient une salutation française ici je voulais encore savoir comment votre français est utilisé.De peur que les pays-bas, c'est beaucoup moins avec nous. salutations de Belgique.Plaisanterie :D
Laatst gewijzigd door sprookje op 20 jun 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sprookje schreef:Pourquoi Bruxelles n'est pas une option en hiver ? Ce n'est vraiment pas la fin du monde.Elle est la capitale de l'Europe.
:lol:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door sprookje »

Ce qui est tellement drôle emmy, ont l'impression que vous comprenez le français, réponse mais en néerlandais.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Vond het wel grappig, het is de hoofdstad van europa en niet het einde van de wereld. Klopt u heeft helemaal gelijk.

Moet helaas wel antwoord geven in het Nederlands, heb eigenlijk best lang Frans gehad vroeger tijdens mijn opleidingen maar sindsdien niet meer echt gebruikt dus bijna alles is foetsie, kan er soms nog net een beetje van lezen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door sprookje »

Sorry hoor maar vond het gewoon grappig om mijn beste frans boven te halen.Spelling zal vast hier en daar een fout tussen zitten.Ach eigelijk is het wel handig,vorig jaar in juli naar frankrijk gebeld voor een hotel vanwege het slechte weer hier en dan is je frans wel handig.Ik mijn beste frans bovengehaald blijk ik toch wel met een nederlandse dame te bellen die ginder getrouwd is en een hoteletje begonnen,was best grappig.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sprookje :lol: :lol: :lol:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door ruud_a »

b767-300er schreef:
ruud_a schreef:dit antwoord is ook wat kort door de bocht
mensen willen een vakantie en verwachten dat wat zij boeken ook is wat ze krijgen
dit lijkt me niet zo onredelijk]
Volgens mij krijgen deze mensen exact wat ze boekten.
Ze boekten een 16 daagse reis (14 nachten) en krijgen 14 nachten in het hotel en een 16 daagse reis. Er wordt dus geleverd wat men besteld/gekocht heeft.

volgens mij krijgen ze niet wat ze geboekt hebben
ze hebben een directe vlucht met de KLM geboekt en ze krijgen een vlucht met tussenstops van Delta

als ik een taxi van rotterdam naar groningen boek verwacht ik toch ook geen busreis via maastricht?

het zou best kunnen dat dit volgens de algemene voorwaarden mag, maar het zou me niet verbazen als een rechter zou oordelen dat dit een onredelijke voorwaarde in een contract is

Gesloten