LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emmy75

Re: zeer ongunstige vliegtijden, 3dgn reistijd ipv 2 toegestaan?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ruud_a schreef:volgens mij krijgen ze niet wat ze geboekt hebben
ze hebben een directe vlucht met de KLM geboekt en ze krijgen een vlucht met tussenstops van Delta
TS krijgt wel degelijk wat ze geboekt hebben. Het gaat erom dat er 3 reisdagen zijn ipv van 2. Ik reis al 9 jaar naar dit gebied (en veel met directe vluchten) en er zijn altijd 3 reisdagen. Toen TS de reis geboekt heeft in december waren het ook al 3 reisdagen. Zelfs met een een directe vlucht had TS 3 reisdagen gehad.

Daarbij vraag ik me af of TS een directe vlucht geboekt heeft. In december hebben wij ons georiënteerd op onze vakanties en de keuze voor Mexico en het hotel al gemaakt voor een vakantie. Door de hotelkeuze moesten we via de Thomas Cook organisatie boeken, dus Arkefly vluchten horen niet tot de mogelijkheden als we een pakketreis wilden boeken.

In december viel voor ons de optie vliegen vanaf Schiphol en KLM (Delta) al af omdat er altijd ergens een overstap was in het zomerseizoen 2012. Nu weet ik alleen even niet of dat toen Atlanta of Parijs was. Daarom zijn wij ons gaan oriënteren op vliegen via Brussel of Düsseldorf die wel direct vliegen. En ook dan heb je 3 reisdagen. De reis hebben we uiteindelijk begin januari geboekt.

Voor het geval TS nog meeleest nog een ding, controleer of u door de tussenlanding een verklaring nodig hebt dat u de VS in mag.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

ze hebben een directe vlucht met de KLM geboekt en ze krijgen een vlucht met tussenstops van Delta

Onmogelijk. KLM heeft NOOIT directe vluchten naar Cancun aangeboden in 2010/2011/2012. Alle KLM vluchten die naar Cancun gingen gingen of via Parijs met parner Air France of via Atlanta met partner Delta Airlines.
Mocht TS een pakketreis hebben geboekt, dan staat daar al helemala niet bij dat het een directe/non stop vlucht is. Zowel niet op de website van Neckermann als de website van OAD reizen.
De enige die zonder overstap, maar met tussenlanding, vliegt op Cancun is ArkeFly.

Voor de rest worden alle reizen naar het caribisch gebied aangeduid als 16 daagse/14 nachten reizen bij de verschillende touroperators. Lijkt mij verder dus een helder verhaal.

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

b767-300er schreef: Onmogelijk. KLM heeft NOOIT directe vluchten naar Cancun aangeboden in 2010/2011/2012. Alle KLM vluchten die naar Cancun gingen gingen of via Parijs met parner Air France of via Atlanta met partner Delta Airlines.
Mocht TS een pakketreis hebben geboekt, dan staat daar al helemala niet bij dat het een directe/non stop vlucht is. Zowel niet op de website van Neckermann als de website van OAD reizen.
De enige die zonder overstap, maar met tussenlanding, vliegt op Cancun is ArkeFly.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het reisbureau of -organisatie je informeert, als je van je reisbureau hoort dat het een rechtstreekse vlucht betreft, mag je er toch vanuit gaan dat dit klopt.
In ons geval verstrekte Neckermann onjuiste informatie aan ons reisbureau over de vlucht, waardoor wij onjuist werden geïnformeerd door het reisbureau. Om die reden kregen wij dan ook een compensatie.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

b767-300er schreef:

Onmogelijk. KLM heeft NOOIT directe vluchten naar Cancun aangeboden in 2010/2011/2012. Alle KLM vluchten die naar Cancun gingen gingen of via Parijs met parner Air France of via Atlanta met partner Delta Airlines.

Voor de rest worden alle reizen naar het caribisch gebied aangeduid als 16 daagse/14 nachten reizen bij de verschillende touroperators. Lijkt mij verder dus een helder verhaal.
als het geen directe vlucht was, waarom is de reisduur dan langer dan daarvoor?
daar gaat het toch om of heb ik iets niet goed gelezen?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ruud

ze hebben een tussenstop van 4 uur,dus maakt niet uit ze komen aan in de ochtend om 5 uur,dus als de tussenstop er niet was geweest,hadden ze om 1 uur in de nacht aangekomen?ook na middernacht dus...dus ook de 12de...

tijdverschil even voor verdere info...richting bv amerika etc (midden amerika dit geval)is het _ dus gaan terug in de tijd...dus kom je ned tijd ik zeg maar wat ,4 uur in de middag aan,dan is het daar 10 uur in de ochtend(weet niet of het gmt 6 is)
en als ze dan terug komen! dan gaan ze juist voor in de tijd..dus komen de uren er weer bij....ipv dat het in mexico,dus 12 uur is ,is het hier 6 uur in de avond...

even voor informatie hoor,...

Emmy75

ruud_a schreef:
b767-300er schreef:

als het geen directe vlucht was, waarom is de reisduur dan langer dan daarvoor?
daar gaat het toch om of heb ik iets niet goed gelezen?
Op het moment van boeken waren het altijd al 3 reisdagen.

Rozemarijntje, ook op het moment van boeken was er al ergens een overstap. Die is er ook niet ineens bijgekomen, omdat KLM nu eenmaal niet direct vliegt op deze bestemming.

b767-300er

Dat probeer ik dus ook al een post of 3 uit te leggen alhier.

En waarom de reisduur in het vliegtuig ineens langer wordt?
Wellicht is vliegen AMS-CDG-CUN korter dan AMS-ATL-CUN?
Langere transfer tijden tov de andere geplande vlucht (die ook met overtsap is)
Bij Atlanta heb je of een overstap van 1,5 uur of van 4 uur. Dat verlengt je reistijd. Verder zijn ze kennelijk overgeboekt op een vlucht eerder op dezelfde dag.

Er Kunnen 1000 redenen ana ten grondslag liggen. Feit is dat AF/KLM de afgelopen jaren NOOIT Non stop vluchten heeft aangeboden tussen Amsterdam en Cancun. Er was ALTIJD een overstap op Parijs of Atlanta.

Emmy75

b767-300er schreef:Feit is dat AF/KLM de afgelopen jaren NOOIT Non stop vluchten heeft aangeboden tussen Amsterdam en Cancun. Er was ALTIJD een overstap op Parijs of Atlanta.
Of het echt al jaren zo is, kunt u beter beoordelen dan ik. Ik weet wel zeker dat het zo is sinds MP gestopt is met haar passagiersvluchten. Ik heb dit destijds behoorlijk gevolgd toen bekend werd met wie Neckermann / Thomas Cook dan zou gaan vliegen en later nog een keer helemaal uitgezocht op alle mogelijke vluchtdagen voor 3 vertrekluchthavens voor mijn eigen vakantie.

rozemarijntje

Idd toen mp nog vloog, was het allemaal wat makkelijker...

Ik snap hem wel hoor maar Ruud niet...

Heb zelf ook vaak andere kanten op gevlogen..
Zowel Amerika kant als Azië..

Willies

Ongelezen bericht door Willies »

Heb vakantie tickets opgehaald bij reisbureau, en wat blijkt, 3de achter eenvolgend jaar gunstige tijden bij boeken en ongunstige tijden als je je tickets ophaald.
Dit is schandalig en moest niet kunnen maar dan is er in een vliegtuig een plaatje vrij voor 2 pers. en hebben er 4 geboekt dus moeten mensen die met z`n twee zijn maar optrossen om plaats te maken voor die 4 personen
Wij zij met twee personen en dan is het dus wel heel gemakkelijk van een vliegmaatschappij om je ergens anders te plaatsen en dus tijd te verzetten
Wij vliegen al jaren met Arke Fly maar dit is echt het laatste jaar.
Ik wwet wel, bij andere tour operators komt dit ook voor maar dan heb ik in ieder geval een goed gevoel.
Of dit ook aan het reisbureau ligt dat weet ik niet, wij reizen wel altijd via een reisbureau, maar wel dezelfde, dus volgend jaar ook dit eens veranderen, via online of ander reisbureau.

Emmy75

Willies schreef:Heb vakantie tickets opgehaald bij reisbureau, en wat blijkt, 3de achter eenvolgend jaar gunstige tijden bij boeken en ongunstige tijden als je je tickets ophaald.
Wij vliegen al jaren, 2x per jaar nota bene en bij ons zijn de vluchttijden bijna nooit echt veranderd tussen het moment van boeken en ophalen van de tickets. 1 keer we gingen een dag eerder en kwamen dezelfde dag als geboekt terug, dus 1 dag langer en dat nog gratis ook.
Willies schreef:Of dit ook aan het reisbureau ligt dat weet ik niet, wij reizen wel altijd via een reisbureau, maar wel dezelfde, dus volgend jaar ook dit eens veranderen, via online of ander reisbureau.
Ook boeken wij altijd via hetzelfde reisbureau.

rozemarijntje

Tja.....reisburo kan er niks aandoen...

Ik laat het hier mar bij,geniet van je vakantie,

ruud_a

b767-300er schreef:Dat probeer ik dus ook al een post of 3 uit te leggen alhier.

En waarom de reisduur in het vliegtuig ineens langer wordt?
Wellicht is vliegen AMS-CDG-CUN korter dan AMS-ATL-CUN?
Langere transfer tijden tov de andere geplande vlucht (die ook met overtsap is)
Bij Atlanta heb je of een overstap van 1,5 uur of van 4 uur. Dat verlengt je reistijd. Verder zijn ze kennelijk overgeboekt op een vlucht eerder op dezelfde dag.

Er Kunnen 1000 redenen ana ten grondslag liggen. Feit is dat AF/KLM de afgelopen jaren NOOIT Non stop vluchten heeft aangeboden tussen Amsterdam en Cancun. Er was ALTIJD een overstap op Parijs of Atlanta.

het is niet zo belangrijk of het 2 dagen of 3 dagen waren
het punt is dat je ergens 4 uur van je vakantie bent kwijtgeraakt en 4 uur langer in een vliegtuig hebt gezeten, dan wel op een luchthaven rondgehangen
beide in ieder geval niet mijn favoriete vakantiebesteding
en dat is niet wat ze hadden geboekt
vandaar mijn conclusie dat ze niet hebben gekregen wat ze hebben geboekt

Emmy75

ruud_a schreef:het is niet zo belangrijk of het 2 dagen of 3 dagen waren
het punt is dat je ergens 4 uur van je vakantie bent kwijtgeraakt en 4 uur langer in een vliegtuig hebt gezeten, dan wel op een luchthaven rondgehangen
Er was bij het boeken van de reis altijd al een overstap. TS is dus niet 4 uur meer kwijt of langer onderweg. Dus ze krijgen wel degelijk was ze geboekt hebben.

ruud_a

Emmy75 schreef:
ruud_a schreef:het is niet zo belangrijk of het 2 dagen of 3 dagen waren
Er was bij het boeken van de reis altijd al een overstap. TS is dus niet 4 uur meer kwijt of langer onderweg. Dus ze krijgen wel degelijk was ze geboekt hebben.
Om antwoord te geven op die vraag, is het vrij simpel. Hij komt ca 3 uur later aan op Cancun en vertrekt circa 6 uur eerder vanaf Cancun, maar wel op dezelfde dagen die al gepland waren. De oorspronkelijke vertrek en aankomstdagen zijn ongewijzigd. (aannemende dat het hier om de vluchten naar Cancun gaat)

dit was een antwoord dat ik kreeg op de vraag wat de oorspronkelijke aankomst en vertrektijden waren
dus 9 uur minder vakantie dan de oorspronkelijke boeking

b767-300er

Een vakantie (pakketreis) boek je niet in uren, die boek je in NACHTEN.
Een veelgehoord misverstand in de reisbranche.
Je boekt een reis van zoveel nachten. Daaraan gekoppeld zit een aantal dagen, wat meestal 1 dag meer is dan de hoeveelheid nachten. Voor verre bestemmingen zijn dit meestal 2 dagen meer, omdat of op de heenreis (het verre oosten) of op de terugreis (caribbean, VS, zuid Amerika) een nacht in het vliegtuig wordt doorgebracht door het tijdsverschil tussen Nederland en de eindbestemming.

Boeker vertrekt op exact dezelfde dag en komt terug op exact dezelfde dag als wat hij geboekt heeft. Boeker heeft dus gekregen/krijgt wat hij/zij geboekt heeft. Boeker boekt namelijk een hotel voor een x aantal nachten en vervoer ernaar toe (let op, de touroperator heeft een vervoersverplichting voor een vlucht op die dag, niet voor een specifieke vlucht op die dag) Bij het boeken van een pakketreis boek je namelijk niet voor een specifieke vlucht, je krijgt er een vlucht bij op genoemde dagen. Dat is een wezenlijk verschil. De vluchttijden die genoemd worden bij de boeking maken GEEN deel uit van de reisovereenkomst. Er staat namelijk altijd een voorbehoud bij dat deze tijden kunnen wijzigen. Dat betekend dat je er geen rechten aan/uit kunt ontlenen en dus dientengevolge geen deel uit maken van de reisovereenkomst.
De hoevelheid nachten (en daarbij opgeteld de reisdagen) als ook de vertrekdatum en de terugkeerdatum maken wel een onderdeel uit van de reisovereenkomst. Zowel de vertrekdag vanuit Nederland als de aankomstdag terug in Nederland zijn exact hetzelfde als wat er is opgegeven tijdens de boeking. Boeker krijgt dus wat hij of zij geboekt heeft.

Bij pakketreizen zijn vliegtijden geen onderdeel van de boeking, er staat namelijk altijd een voorbehoud bij. De vertrek en aankomstdagen wel. De vertrek en aankomstdagen zijn NIET veranderd.

Een vakantiereis (pakket) boek je niet in Uren, die boek je in nachten aangevuld met reisdagen. Anders is het als je een los ticket en een los hotel boekt, dan boek je voor een sepcifieke vluhct, bij een pakketreis boek je alleen maar voor een vlucht, geen specifieke vlucht. Een wezenlijk verschil.

Dat boeker 9 uur korter op zijn vakantiebestemming verblijft doordat de vluchttijden die onder voorbehoud zijn verstrekt afwijken van de werkelijkheid is in dit geval pech voor de boeker. Dat kan net zo goed ook andersom zo geweest zijn. Niet voor niets zijn deze tijden onder voorbehoud.(en maken dus geen deel uit van de reisovereenkomst, die voorziet alleen maar in een vlucht op de reisdag, niet om een specifieke vlucht)

rozemarijntje

ruud ,leg je er bij neer dat het niet zo werkt zoals jij denkt en wilt...helaas..

het is zo en niet anders,simpel..

ik ga geen pogingen meer wagen vind het best zo :wink: :wink:

ruud_a

b767-300er schreef:Een vakantie (pakketreis) boek je niet in uren, die boek je in NACHTEN.
Een veelgehoord misverstand in de reisbranche.
Je boekt een reis van zoveel nachten. Daaraan gekoppeld zit een aantal dagen, wat meestal 1 dag meer is dan de hoeveelheid nachten. Voor verre bestemmingen zijn dit meestal 2 dagen meer, omdat of op de heenreis (het verre oosten) of op de terugreis (caribbean, VS, zuid Amerika) een nacht in het vliegtuig wordt doorgebracht door het tijdsverschil tussen Nederland en de eindbestemming.

Boeker vertrekt op exact dezelfde dag en komt terug op exact dezelfde dag als wat hij geboekt heeft. Boeker heeft dus gekregen/krijgt wat hij/zij geboekt heeft. Boeker boekt namelijk een hotel voor een x aantal nachten en vervoer ernaar toe (let op, de touroperator heeft een vervoersverplichting voor een vlucht op die dag, niet voor een specifieke vlucht op die dag) Bij het boeken van een pakketreis boek je namelijk niet voor een specifieke vlucht, je krijgt er een vlucht bij op genoemde dagen. Dat is een wezenlijk verschil. De vluchttijden die genoemd worden bij de boeking maken GEEN deel uit van de reisovereenkomst.

Er staat namelijk altijd een voorbehoud bij dat deze tijden kunnen wijzigen.

maar nog steeds geen antwoord op de vraag of dit door de rechter als een onredelijke bepaling in een contract gezien kan worden en daardoor dus niet van toepassing

Dat betekend dat je er geen rechten aan/uit kunt ontlenen en dus dientengevolge geen deel uit maken van de reisovereenkomst.
De hoevelheid nachten (en daarbij opgeteld de reisdagen) als ook de vertrekdatum en de terugkeerdatum maken wel een onderdeel uit van de reisovereenkomst. Zowel de vertrekdag vanuit Nederland als de aankomstdag terug in Nederland zijn exact hetzelfde als wat er is opgegeven tijdens de boeking. Boeker krijgt dus wat hij of zij geboekt heeft.

Bij pakketreizen zijn vliegtijden geen onderdeel van de boeking, er staat namelijk altijd een voorbehoud bij. De vertrek en aankomstdagen wel. De vertrek en aankomstdagen zijn NIET veranderd.

Een vakantiereis (pakket) boek je niet in Uren, die boek je in nachten aangevuld met reisdagen. Anders is het als je een los ticket en een los hotel boekt, dan boek je voor een sepcifieke vluhct, bij een pakketreis boek je alleen maar voor een vlucht, geen specifieke vlucht. Een wezenlijk verschil.

Dat boeker 9 uur korter op zijn vakantiebestemming verblijft doordat de vluchttijden die onder voorbehoud zijn verstrekt afwijken van de werkelijkheid is in dit geval pech voor de boeker. Dat kan net zo goed ook andersom zo geweest zijn. Niet voor niets zijn deze tijden onder voorbehoud.(en maken dus geen deel uit van de reisovereenkomst, die voorziet alleen maar in een vlucht op de reisdag, niet om een specifieke vlucht)

Emmy75

ruud_a schreef:maar nog steeds geen antwoord op de vraag of dit door de rechter als een onredelijke bepaling in een contract gezien kan worden en daardoor dus niet van toepassing

De vluchttijden vormen geen onderdeel van de pakketreisovereenkomst. Als een reis geboekt wordt, zijn alleen de reisdagen onderdeel van de overeenkomst en niet de vluchttijden. En TS reist nog steeds op exact dezelfde dagen.

Daarom maakt het helemaal niets uit of deze bepaling als onredelijk gezien wordt wel of niet. Ook als het als onredelijk gezien zou worden, maken de vluchttijden nog geen onderdeel van de overeenkomst dus kan de reiziger zich nergens op beroepen uit hoofde van die overeenkomst.

rozemarijntje

Beste Emmy

Hoe goed je het ook uitlegd,Ruud wil of kan het niet begrijpen.
@ Ruud

Misschien moet je even het boekje van de ANVR voorwaarden doorlezen.
Staat vast wel online.
Misschien wordt het een en ander dan goed duidelijk.
Www.anvr.nl

Succes :wink:

Gesloten