als iedereen, die een ongeluk veroorzaakt ook nog een boete krijgt, dan wordt de politie rijk.
als je een ongeluk veroorzaakt, heb je daar zelf ook last van (misschien op een paar uitzondering na).
als je een ongeluk veroorzaakt, heeft dat afhankelijk van je verzekering ook financiële gevolgen.
Dat lijkt me afdoende, mits je door rood licht hebt gereden of de max. snelheid hebt overschreden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen bekeuring na veroorzaken ongeval
-
Re: Geen bekeuring na veroorzaken ongeval
Een ongeluk is een ongeluk. Die gebeuren helaas en voor zowel veroorzaker als slachtoffer zijn de gevolgen niet leuk. Maar om nu haat en wraakgevoelens te hebben gaat te ver.
Het is niet aan "Jammerdan" of het meisje een boete krijgt. Blijkbaar was daar geen aanleiding voor anders had de politie wel actie ondernomen. Natuurlijk is het niet leuk en naar en pijnlijk voor uw man. Maar zo is het leven. Dingen gebeuren, ongelukken ook. Zit geen opzet bij het gebeurd opeens. Zo zal het ook voor het meisje zijn geweest, misschien keek ze tegen de zon in, misschien was uw man net niet te zien door een paal of wat dan ook.
Daarbij sluit ik me aan wat eerder is gezegd, als fietser moet je ook blijven opletten. Ik kijk zelf altijd naar de auto's die mij voorrang moeten geven om zeker te zijn dat ik het ook krijgt. Soms zien automobilisten je niet of te laat, zelf blijven opletten dus.
Om nu te willen dat het meisje bedolven wordt onder boetes, vind ik erg kinderachtig. Ik kan me voorstellen dat u geschokken bent en uw vakantie moet omgooien en uw zorgen maakt over uw man, maar maak het niet erger dan het is. Het was een ongeluk, geen opzet.
Het is niet aan "Jammerdan" of het meisje een boete krijgt. Blijkbaar was daar geen aanleiding voor anders had de politie wel actie ondernomen. Natuurlijk is het niet leuk en naar en pijnlijk voor uw man. Maar zo is het leven. Dingen gebeuren, ongelukken ook. Zit geen opzet bij het gebeurd opeens. Zo zal het ook voor het meisje zijn geweest, misschien keek ze tegen de zon in, misschien was uw man net niet te zien door een paal of wat dan ook.
Daarbij sluit ik me aan wat eerder is gezegd, als fietser moet je ook blijven opletten. Ik kijk zelf altijd naar de auto's die mij voorrang moeten geven om zeker te zijn dat ik het ook krijgt. Soms zien automobilisten je niet of te laat, zelf blijven opletten dus.
Om nu te willen dat het meisje bedolven wordt onder boetes, vind ik erg kinderachtig. Ik kan me voorstellen dat u geschokken bent en uw vakantie moet omgooien en uw zorgen maakt over uw man, maar maak het niet erger dan het is. Het was een ongeluk, geen opzet.
Jammerdan/TS reageerd niet eens meer. 

Nee, ik denk dat al de negative reacties niet dat was waar ze op hoopte. Vaak laten mensen dan helaas niets meer van zich horen. 

Quannik schreef:Nee, ik denk dat al de negative reacties niet dat was waar ze op hoopte. Vaak laten mensen dan helaas niets meer van zich horen.
Als TS had verwacht dat mensen meegaan in wraak , dan is dat jammer.
Misschien heeft ze een forum gevonden waar slachtoffers elkaar helpen, dat is ook beter.
-
Het kan ook komen omdat ze moest ventileren, dat nu heeft gedaan en verder probeert te gaan met haar leven.
Niet gelijk zo negatief oordelen.
Doorgaan met je leven was geloof ik de rode draad in veel adviezen, laat het los, zoek geen wraak.
Lijkt me dat ze dat nu doet.
Niet gelijk zo negatief oordelen.
Doorgaan met je leven was geloof ik de rode draad in veel adviezen, laat het los, zoek geen wraak.
Lijkt me dat ze dat nu doet.