LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
happy konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2012 22:53

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door happy konijn »

@Ciske
Wie betaalt de huur en andere vaste lasten dan?
Wat dacht u van de uitkering, het wordt dus voor hun betaald, ik moet er hard voor werken, en ja ik ken genoeg mensen die het allemaal wel prima vinden, een uitkering en er niets voor hoeven te doen, ze zeggen zelfs dat jij gaat werken voor die paar rot centen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door ciske »

happy konijn schreef:

Wat dacht u van de uitkering, het wordt dus voor hun betaald, ik moet er hard voor werken, en ja ik ken genoeg mensen die het allemaal wel prima vinden, een uitkering en er niets voor hoeven te doen, ze zeggen zelfs dat jij gaat werken voor die paar rot centen.

Ik ook, maar alsnog is niet iedere uitkeringstrekker een schoft, er zijn er die willen werken maar geen werk vinden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door angel1978 »

maar alsnog is niet iedere uitkeringstrekker een schoft
Dat zegt ook niemand..
Niet echt netjes dit te insinueren !

happy konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2012 22:53

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door happy konijn »

Ciske

Ik heb het woord schoft nooit geschreven dat zijn uw woorden, ik heb het ook nooit gehad over iedere uitkeringstrekker.

Als mensen kunnen werken is er werk, niet te hoge eisen stellen en ja voor € 50,- meer, 40 uur werken dan de uitkering is niet aanlokkelijk.

Ze rijden zelfs auto, hoe kan dat met een uitkering, is de uitkering dan niet te hoog, een uitkering is voor het 1ste levensonderhoud, niets meer, niets minder.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ciske moeten mensen die niet willen werken onderhouden worden
+ ook nog auto kunnen rijden op de kosten van de staat !?
Zijn genoeg mensen die werken die niet eens een auto kunnen betalen laat
staan om er in te rijden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
Dat zou zomaar kunnen Sephora maar ik heb het dan ook
over mensen die NIET willen werken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
Ja die kunnen dan ook helpen met bekostigen van levensonderhoud. Kan de uitkering omlaag.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
bekostigen van een auto ? Waarvoor ?
Gebruik die auto dan om een baan te zoeken, kan je deze zelf bekostigen..
Met auto is je bereik vele malen groter. Moet het zeker lukken !

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door sephora30 »

olaf79 schreef:
sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
Ja die kunnen dan ook helpen met bekostigen van levensonderhoud. Kan de uitkering omlaag.

Een auto kun je wegdoen als het financieel niet meer mogelijk is om geholpen te worden, maar wat zegt de uitkerende instantie als je bij ze aanklopt dat je geen financiele steun meer krijgt?

Dus dat is appels met peren vergelijken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

happy konijn schreef:@ VioletPrue

Ik wordt zo moe van mensen die niet willen werken en de maatschappij ervoor op laten draaien.

U werkt neem ik aan ?
Beantwoord u een vraag altijd met een tegenvraag?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kiz »

angel1978 schreef:
sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
bekostigen van een auto ? Waarvoor ?
Gebruik die auto dan om een baan te zoeken, kan je deze zelf bekostigen..
Met auto is je bereik vele malen groter. Moet het zeker lukken !
Beetje flauw angel1978... een auto is bijzonder handig als je werkzoekend bent omdat het inderdaad je bereik (en daarmee je kans op werk) vergroot. Sterker nog, werkgevers verwachten best vaak dat men over "eigen vervoer" beschikt (bijvoorbeeld vanwege een locatie die per OV slecht bereikbaar is, vanwege bereikbaarheidsdiensten, de wens om binnen x-tijd op de werklocatie aanwezig te kunnen zijn, er zijn voldoende redenen te bedenken).
Dus je vraag waarvoor bijstandsgerechtigden een auto zouden moeten bekostigen heb je zelf al beantwoord. Alleen is bijstand nauwelijks voldoende om je een auto te kunnen permitteren inderdaad. Dilemma dus... want je kan ook geen auto aanschaffen op het moment dat je een baan aanvaardt waar je die eigenlijk wél voor nodig hebt.

Verder erger ik me behoorlijk aan deze discussie.
Als het werk er is, bied dan een normale arbeidsovereenkomst aan met ten minste het geldende minimumloon.
"Werken met behoud van uitkering" is precies dát wat er staat: je behoudt je uitkering: je gaat er dus niet op vooruit (maar moet wel b.v. reiskosten maken), je bouwt niet dezelfde rechten op als je collega's die hetzelfde doen én je komt niet uit de uitkering.

Kort en goed: het gaat helemaal niet om het feit dat er werk verzet moet worden, het gaat er om onder welke voorwaarden dat gebeurt.

Ivan Brulski
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:26

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door Ivan Brulski »

Het wordt nog veel fraaier in dit eens zo mooie landje iedereen kan zo maar ontslagen worden en de werkgever moet voor 6 maanden de WW betalen....truste allemaal iedereen gaat naar de filistijnen. Oplossing ga naar Spanje daar koop je een woning voor een prikje. Als je geld hebt maar zet je geld daar niet op de bank want niemand kan daar zijn spaargeld opnemen. Het duurt niet lang meer alvorens de wereld weer in brand staat. WO nummer 3 komt eraan.

happy konijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2012 22:53

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door happy konijn »

@VioletPrue
happy konijn schreef:
Veel mensen met een uitkering willen gewoon niet werken

Ik neem aan dat je daar cijfers van hebt?
Of dat je op zijn minst bij UWV/Sociale Dienst werkt om die uitlating te staven?
Ik word soms zo moe van dat populistische geroeptoeter.
De vragen van u aan mij zijn net zo onbelangrijk als mijn vraag aan u.

Ik vind een uitkering voor mensen die niet willen werken maar wel kunnen belachelijk, u deelt deze mening niet, u goed recht, blijft natuurlijk het punt korten de uitkeringen, voor de mensen die gewoon niet willen werken maar wel kunnen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door kiz »

happy konijn schreef:Ik vind een uitkering voor mensen die niet willen werken maar wel kunnen belachelijk, u deelt deze mening niet, u goed recht, blijft natuurlijk het punt korten de uitkeringen, voor de mensen die gewoon niet willen werken maar wel kunnen.
En jij hebt de wijsheid in pacht te beoordelen waar de grens tussen "niet willen" en "niet kunnen" ligt? Of kriebelt het gewoon in je onderbuik?


ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.

Precies sephora, het is altijd zo makkelijk om over een ander te oordelen.

Afgunst is de slechtste eigenschap bij een mens.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Beetje flauw angel1978... een auto is bijzonder handig als je werkzoekend bent omdat het inderdaad je bereik (en daarmee je kans op werk) vergroot. Sterker nog, werkgevers verwachten best vaak dat men over "eigen vervoer" beschikt
Niets flauws aan.. Iedereen die al eens de kosten van een auto berekend heeft, weet dat een auto een enorme luxe is..
Zou maar weinig werk weten waarbij 'eigen vervoer' een noodzaak is.. Daarnaast kan ov lastig zijn, maar ik zie zoveel mensen om me heen die dit dagelijks prima redden ( ook in mijn regio waar het ov zeer matig is )..

Dat je als je je werk verliest nog even de auto aanhoudt om de kans op werk te vergroten is natuurlijk prima, maar dan heb ik 't over de tijd dat je ww krijgt..
Als je de ww-tijd al overschreden hebt en dus in de uitkering terechtkomt, dan is het tijd om die dure auto weg te doen...

Mocht je toch een baan vinden die verder weg is en waarbij het niet mogelijk is om met het ov te komen, dan kun je altijd nog even tijdelijk op een camping of goedkope slaapplaats de eerste tijd doorkomen, tot je genoeg gespaard hebt om een autootje te kopen van zeg 500 euro om een jaar door te komen.
Misschien hebben ze wel familie/vrienden die ze helpen met het bekostigen van de auto, je weet het niet.
Als je echt zulke fijne familie hebt die je wil helpen om deze moeilijke tijd door te komen, dan laat je ze toch niet elke maand die dure auto onderhouden zonder dat dit direkt effect heeft ?
Dan vraag je ze 3 maanden het geld voor die auto apart te leggen, zodat er een klein spaarpotje is ontstaan die je kan aanspreken op moment dat je toch een baan vindt die een auto nodig heeft.. Dan kun je meteen een auto van een paar honderd euro kopen ( met een jaar APK ) en ben je weer een jaar verder...

@ciske
Precies sephora, het is altijd zo makkelijk om over een ander te oordelen.

Afgunst is de slechtste eigenschap bij een mens.
Afgunst van iemand met een baan naar iemand met een uitkering ?
Je maakt jezelf weer eens volslagen belachelijk.. Daarnaast iemand woorden in de mond leggen en betichten van discriminatie zonder elke grond..

Och wat is het toch makkelijk oordelen of niet ciske ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door ciske »

kiz schreef:
happy konijn schreef:Ik vind een uitkering voor mensen die niet willen werken maar wel kunnen belachelijk, u deelt deze mening niet, u goed recht, blijft natuurlijk het punt korten de uitkeringen, voor de mensen die gewoon niet willen werken maar wel kunnen.
En jij hebt de wijsheid in pacht te beoordelen waar de grens tussen "niet willen" en "niet kunnen" ligt? Of kriebelt het gewoon in je onderbuik?

Alle uitkerings gerechtigden, zijn bij bepaalde mensen hier ....lui, niksnutten, willen niks, wat een kul.

Ze vergeten dat ook wij allemaal met een baan ook ( hopelijk niet) , het kan overkomen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat nu, geen uitkering bij werkweigeren!?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ciske, volgens mij hebben ze het hier over mensen die
niet willen werken.

Gesloten