Lieve mensen, vlieg elkaar niet in de haren...jullie doen allemaal zo je best om ons te helpen. En daar ben ik verrast en dankbaar voor!
Het spijt me dat ik niet eerder heb gereageerd, maar het is zondagmorgen, de rest van het gezin ligt nog op 1 oor, er is 6 uur tijdsverschil en.....ik heb net de bontewas ( rook heerlijk schoon) uit de machine in de droger gemikt. Ik ben heeeeel benieuwd hoe de droge was straks ruikt en zal 't jullie over een klein uurtje laten weten.
Ik heb nog geen antwoord van Whirlpool, de wasmachine met een schepje soda op 95gr. laten draaien etc.
Als er straks weer stinkende lappen uit de droger komen, hebben we besloten de droger naar buiten te brengen en alles los te schroeven wat maar los kan.
Plumber , je kan best gelijk hebben met je verstopte dierenlijkje....
Toch ruikt een rottend dierenlijkje anders (diverse keren een rottende pega pega uit de airco mogen peuteren, als de stank in huis niet te harden was).
De stank is lastig te omschrijven : het komt 't meest in de richting van wasgoed dat te drogen is gehangen naast de frituurpan....
Er is nog 1 andere mogelijkheid.....
en dat durf ik bijna niet te schrijven.
Op de dag van ons vertrek naar NL, knalde de boiler.....we hadden een vliegtuig te halen , dus hebben de hoofdkraan van 't water dichtgedraaid en zijn vertrokken. Eenmaal thuisgekomen, heeft mijn man een nieuwe boiler gekocht en die aangesloten in de garage/schuur. Buiten 't huis, want we hebben 't gehad met alle lekkage's in huis. Goed, oude boiler verwijderd en de waterleiding omgeleid dwars door de buitenmuur naar de schuur. Iedereen blij!
Totdat we merkten dat het douchewater verdacht veel de temperatuur had van de normale buitenwatertemperatuur ( waterleiding en reservoir ligt veelal bovengronds , dus water is nooit koud). Dat moest warmer kunnen met zo'n joekel van een boiler. Terwijl ik met jullie in gesprek was heeft manlief wat testjes uitgevoerd en kwam tot de conclusie dat er best wel eens sprake kon zijn van verwisselde waterleidingen....spoelwater toilet bleek warmer( ja,vies verhaal, sorry)dan normaal. Gisteravond heeft 'ie de waterleidingen weer verwisseld, dus ....als de was straks nu niet meer stinkt.....zijn wij hier dus heel dom geweest en heb ik jullie voor niets alles uit laten zoeken. Zucht !
Ik kom terug, zodra er nieuws is! Sorry mensen, dit is een drie keer niks topic, maar ik zoek echt naar een oplossing en zal jullie straks niet meer lastig vallen.
Groet, Kaya