LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinkende kleren na drogen in Whirlpool condensdroger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor

Re: Stinkende kleren na drogen in Whirlpool condensdroger

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het gaat hier toch echt over een condens droger, de was komt normaal uit de wasmachine en stinkt als het in de droger is geweest.
Dat begrijp ik wel, maar de gedachte hierachter is dat er wat verontreiniging uit de trommel van wasmachine op de kleding komt, wat bij het verwarmen in de droger de stank veroorzaakt.

Vandaar de suggestie om met een kookwas zonder inhoud de trommel eens goed te reinigen

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Linoge schreef:
tenormin schreef: Je hebt, neem ik aan, wel een email naar Whirlpool gestuurd, goedkoper dan bellen.. :lol: Wens je succes.
Je zit er weer gezellig in. Zooooo leuk dat babbelen.
Kaya60 schreef: Heb een berichtje gestuurd naar Whirlpool, maar zie niets terug komen. Bellen met dat service nummer duurde te lang en werd daardoor te kostbaar op deze afstand (10.000km.)
Wat fantastisch moet jij zijn om nooit iets over het hoofd te lezen. Word wel erg opvallend dat, als jij citeert alleen mij eruit pikt. Get a life en stop stalking.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Leo The Emperor schreef:
Het gaat hier toch echt over een condens droger, de was komt normaal uit de wasmachine en stinkt als het in de droger is geweest.
Dat begrijp ik wel, maar de gedachte hierachter is dat er wat verontreiniging uit de trommel van wasmachine op de kleding komt, wat bij het verwarmen in de droger de stank veroorzaakt.

Vandaar de suggestie om met een kookwas zonder inhoud de trommel eens goed te reinigen
Dit lijkt mij een niet zo slecht advies.
Hier is een ander probleem geweest, misschien is het ook bij TS zo:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... s#p1121632

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

tenormin schreef:
Leo The Emperor schreef:Als u even googelt op
droger stinkt
vindt u op verschillende Nederlandse forums een waslijst aan mensen met hetzelfde probleem.

Een aantal van de daar aangedragen oplossingen :
1. Het ligt toch aan de wasmachine, die vuil op het goed achterlaat. Een keer een kookwas draaien zonder inhoud, en de wasmachine goed reinigen
2. Geen wasmiddel met ingebouwde wasverzachter gebruiker (dus geen Dash 2 in 1 of iets soortgelijks)
3. Eventueel Robijn droogdoekjes gebruiken om de geur te absorberen
Wat ik denk dat Leo bedoeld, is dat de wasmachine misschien vuil achterlaat op de kleding na het wassen, die was gaat vervolgens in de droger, en dat achtergebleven vuil veroorzaakt de stank in de droger (ooit wel eens natte kleding die je net uitdoet in de droger gegooid? Bah!)

tenormin

Kaya60 schrijft toch expliciet dat de was er schoon en fris uit de wasmachine komt, dus daar ging (ga) ik dan van uit. Ik heb wel eens gelezen dat de tegenwoordige drogers 3 ribbels van een soort plastic hebben (harde kunststof) en iemand die had losgeschroefd en daar de stank vandaan kwam, maar daar kan ik niet over oordelen want zelf heeft mijn droger 3 ribbels die verwerkt zijn in de r.v.s. trommel, dus niet afschroefbaar. Maar nogmaals, dat heb ik alleen maar gelezen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

tenormin schreef:Kaya60 schrijft toch expliciet dat de was er schoon en fris uit de wasmachine komt, dus daar ging (ga) ik dan van uit. Ik heb wel eens gelezen dat de tegenwoordige drogers 3 ribbels van een soort plastic hebben (harde kunststof) en iemand die had losgeschroefd en daar de stank vandaan kwam, maar daar kan ik niet over oordelen want zelf heeft mijn droger 3 ribbels die verwerkt zijn in de r.v.s. trommel, dus niet afschroefbaar. Maar nogmaals, dat heb ik alleen maar gelezen.
Het gaat hier om een nieuwe condensdroger dus de ribbels kunnen nog niet
vervuild zijn.Wasgoed wat schoon en fris uit de machine komt en bij het
drogen gaat stinken heb ik nog nooit van gehoord.

tenormin

plumber, maar nu dus wel. Dat is het achterliggende idee van een forum waar je vragen kunt stellen: TS in verweggistan heeft dus een probleem met riekende condens wasdroger en niemand, inclusief mijzelf, kan oplossing aangeven, tot haar en onze spijt. Om duidelijker te zijn: ik heb het woord ribbels gebruikt: ook dat is fout (kan weinig goed doen) dat blijken ribben te heten. Even een toevoeging: als de droger ook maar 1 keer eerder gebruikt is zou het wel kunnen dat het in de ribben achtergebleven water gaat stinken, gezien het klimaat waar TS woont. Heet en vochtig, toch?

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

zolang TS niet reageert met een omschrijving van de stank... kan je ook niks helpen, zoals gezegd, mijn indesit geeft een riekend wasgoed en daarbij kreukelt het ook nog eens onaanvaardbaar....

Maar niet naar oud wasgoed of dood dier of poep.... meer een soort verbrandt, cq te heet, slechte afvoer, slechte machine, zeg het maar.... Feit is dat het een afvoerdroger is die ik niet gebruik vanwege dit defect. Indesit kon of wilde niet helpen, jammer dan, de volgende machine wordt dus geen Indesit.

Maar natuurlijk wel heel sneu als je gloenieuwe whirlpool ook zo'n miskoop van de maand blijkt te zijn.

Kaya60

Ongelezen bericht door Kaya60 »

Lieve mensen, vlieg elkaar niet in de haren...jullie doen allemaal zo je best om ons te helpen. En daar ben ik verrast en dankbaar voor!

Het spijt me dat ik niet eerder heb gereageerd, maar het is zondagmorgen, de rest van het gezin ligt nog op 1 oor, er is 6 uur tijdsverschil en.....ik heb net de bontewas ( rook heerlijk schoon) uit de machine in de droger gemikt. Ik ben heeeeel benieuwd hoe de droge was straks ruikt en zal 't jullie over een klein uurtje laten weten.

Ik heb nog geen antwoord van Whirlpool, de wasmachine met een schepje soda op 95gr. laten draaien etc.
Als er straks weer stinkende lappen uit de droger komen, hebben we besloten de droger naar buiten te brengen en alles los te schroeven wat maar los kan.
Plumber , je kan best gelijk hebben met je verstopte dierenlijkje....
Toch ruikt een rottend dierenlijkje anders (diverse keren een rottende pega pega uit de airco mogen peuteren, als de stank in huis niet te harden was).

De stank is lastig te omschrijven : het komt 't meest in de richting van wasgoed dat te drogen is gehangen naast de frituurpan....

Er is nog 1 andere mogelijkheid..... :oops: en dat durf ik bijna niet te schrijven.
Op de dag van ons vertrek naar NL, knalde de boiler.....we hadden een vliegtuig te halen , dus hebben de hoofdkraan van 't water dichtgedraaid en zijn vertrokken. Eenmaal thuisgekomen, heeft mijn man een nieuwe boiler gekocht en die aangesloten in de garage/schuur. Buiten 't huis, want we hebben 't gehad met alle lekkage's in huis. Goed, oude boiler verwijderd en de waterleiding omgeleid dwars door de buitenmuur naar de schuur. Iedereen blij!

Totdat we merkten dat het douchewater verdacht veel de temperatuur had van de normale buitenwatertemperatuur ( waterleiding en reservoir ligt veelal bovengronds , dus water is nooit koud). Dat moest warmer kunnen met zo'n joekel van een boiler. Terwijl ik met jullie in gesprek was heeft manlief wat testjes uitgevoerd en kwam tot de conclusie dat er best wel eens sprake kon zijn van verwisselde waterleidingen....spoelwater toilet bleek warmer( ja,vies verhaal, sorry)dan normaal. Gisteravond heeft 'ie de waterleidingen weer verwisseld, dus ....als de was straks nu niet meer stinkt.....zijn wij hier dus heel dom geweest en heb ik jullie voor niets alles uit laten zoeken. Zucht !

Ik kom terug, zodra er nieuws is! Sorry mensen, dit is een drie keer niks topic, maar ik zoek echt naar een oplossing en zal jullie straks niet meer lastig vallen.
Groet, Kaya :D

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Oeps,,als het dat is,is er in ieder geval niets mis met je droger.

Kaya60

Ja, laten we het hopen Snepke. Maar het zou wel super stom van ons zijn ...
Gooi 't maar op de voortdurende hitte op onze bolletjes....dan sneuvelen er wel es wat hersencellen. :roll: De droger is nog niet klaar.

snepke

Ach, fouten maken we allemaal wel eens.

karremaar

Ongelezen bericht door karremaar »

Mocht de was hierna nog stinken, dan kunt u de was het beste besproeien met een dennengeurspray. Dan heeft u het idee dat u in het bos woont en dat gecombineerd met het warme klimaat daar is fantastisch.

S6

tenormin

karremaar schreef:Mocht de was hierna nog stinken, dan kunt u de was het beste besproeien met een dennengeurspray. Dan heeft u het idee dat u in het bos woont en dat gecombineerd met het warme klimaat daar is fantastisch.

S6
:lol: :lol:

Kaya60

Wat een leuk idee, Karremaar! Helaas is een dergelijke spray....niet op dit eiland te koop. Ben al jaaaaaaren opzoek naar een appel/kaneelspray voor rond de kerstdagen.

Goed, het verlossende antwoord : de was is droog en....stinkt een stuk minder!!
Kan zijn dat er toch nog een beetje restwater van de boiler is meegekomen tijdens het wassen? Het regent momenteel pijpestelen , maar straks gaat de droger toch naar buiten en zal het slopen beginnen.We moeten toch proberen om van die vieze lucht af te komen.
Levert dit ook niets op , dan zullen we er mee moeten leven!

Plumber zal wel denken : wat een stelletje klunzen daar ! Als het goed is heeft je zoon je alles verteld over hoe we hier leven? St. Kitts, Trinidad,ABC-eiladen of Bovenwinds, maakt niet echt veel uit als 't over techniek gaat.

Kaya60

Mag ik jullie nog 1 keer lastig vallen ?

Hoe hoog moet de temperatuur van de boiler afgesteld staan ?
Hij staat nu op 60 graden celcius ivm legionella , maar ....het water is zooooo warm/heet als je douchet. Nee, boiler uit doen is geen optie, want 's morgens om 3.45 uur ( tropen rooster ) wil je graag met warm water douchen.
Bedankt mensen!
Groetjes, Kaya :D

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Kaya60 schreef:Wat een leuk idee, Karremaar! Helaas is een dergelijke spray....niet op dit eiland te koop. Ben al jaaaaaaren opzoek naar een appel/kaneelspray voor rond de kerstdagen.

Goed, het verlossende antwoord : de was is droog en....stinkt een stuk minder!!
Kan zijn dat er toch nog een beetje restwater van de boiler is meegekomen tijdens het wassen? Het regent momenteel pijpestelen , maar straks gaat de droger toch naar buiten en zal het slopen beginnen.We moeten toch proberen om van die vieze lucht af te komen.
Levert dit ook niets op , dan zullen we er mee moeten leven!

Plumber zal wel denken : wat een stelletje klunzen daar ! Als het goed is heeft je zoon je alles verteld over hoe we hier leven? St. Kitts, Trinidad,ABC-eiladen of Bovenwinds, maakt niet echt veel uit als 't over techniek gaat.

Nee hoor ben er een paar keer geweest. Niemand is een kluns.
Ieder heeft zijn eigen specialiteit.Als er gekookt moet worden ben ik een kluns.
Overigens als ik als gepensioneerde het geld er voor had zou ik zo voor goed naar Curacao gaan.Juist dat ongestreste gedoe daar trekt mij.
En terormin geloof maar niet dat er water achterblijft in de ribbels-ribben
(wat maakt het uit ik weet wat je bedoeld) droog is droog bij een droger.
Boiller moet minimaal op 70* staan juist in verband met legionella.
Zorg vooral dat er geen leiding is waar water in stilstaat want dat is het grootste euvel.Een keer in de week laten lopen.Overigen heb je ook filters
tegen legionella.Zijn niet zo duur en passen zo in de instalatie.

Kaya60

Oke',dan hebben we een probleem : het douchewater is al te heet bij 60 graden. Bij 70 graden denk ik aan verbrandingsverschijnselen. Misschien is het mogelijk die filters ergens te kopen/ op te laten sturen en de boiler op 50 graden te zetten ? Het "koude' water is hier al gauw rond de 30 graden...ivm. die leidingen boven de grond. 's Nachts koelt dit weer aanzienlijk af.

Trouwens ,even off topic : het is hier idd heerlijk ontspannen en ik hoop echt dat je in de toekomst de oversteek definitief kan maken. Je kan hier fantastisch bijklussen in je vrije tijd . De eerste klant heb je al binnen ! :D

snepke

:lol: :lol:

tenormin

Kaya60 schreef:Oke',dan hebben we een probleem : het douchewater is al te heet bij 60 graden. Bij 70 graden denk ik aan verbrandingsverschijnselen. Misschien is het mogelijk die filters ergens te kopen/ op te laten sturen en de boiler op 50 graden te zetten ? Het "koude' water is hier al gauw rond de 30 graden...ivm. die leidingen boven de grond. 's Nachts koelt dit weer aanzienlijk af.

Trouwens ,even off topic : het is hier idd heerlijk ontspannen en ik hoop echt dat je in de toekomst de oversteek definitief kan maken. Je kan hier fantastisch bijklussen in je vrije tijd . De eerste klant heb je al binnen ! :D
Haha Kaya60, maar, als je dan een klusser nodig heb moet je wel naar Curaçao verhuizen, want daar wil hij graag van zijn pensioen genieten! Succes daar met het repareren van de droger.

Gesloten