LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

Moet de telefoongids aangevraagd worden, of ongevraagd in de bus vallen?

ik wil de telefoongids ongevraagd bij iedereen in de bus
3
8%
ik wil de telefoongids ongevraagd in de bus, als de ja/nee en nee/nee sticker gerespecteerd wordt
5
14%
laat mensen hem maar aanvragen als ze er een willen, scheelt een hoop papier
18
50%
schaf dat ding helemaal af, wat moet je er eigenlijk mee
6
17%
mij boeit het niet
4
11%

Totaal aantal stemmen: 36

nevermind

Re: Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Hoe noemt men mensen, welke gewoon iets schrijven, zonder eerst andere berichten gelezen te hebben?
Blaat......
:lol: Je moet en zal gelijk krijgen?

Krijg je van mij niet, al ga je op je kop staan. :lol: Mensen betalen voor een abo, dus hebben recht op die gids, hoe noem je zulke mensen als jou...vul maar in :mrgreen:
Dan reageer ik nog een keer op jouw.
Ook hier zit je weer naast, want ook mensen, welke geen KPN meer hebben, krijgen een telefoonboek, dus niets van Abo! :mrgreen:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Upstairs schreef:Goossens meubelen stuurt een reclame kaartje rond dat je kunt terugsturen als je hun collectieboek wilt.
De telefoongids zou dit ook huis aan huis kunnen verspreiden en men kan dan kiezen om het te retourneren met een aanvraag voor het boek. Het geheel is dan waarschijnlijk goedkoper dan overal een boek in de bus te gooien en mesen die het willen gebruiken krijgen een telefoonboek.

Prima idee., zo kan het dus duidelijk ook.
Ware het niet dat we dan weer gezeik krijgen van mensen bij wie het kaartje is kwijtgeraakt en dat die dan de uitgever van De Telefoongids weer op dit soort fora van oplichterij gaan beschuldigen....

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als je alles van de negatieve kant bekijkt, kan je niks meer doen, wat een gezeik zeg.

Mensen hebben recht op de gids, ze kunnen beter een kaartje sturen wie wel of niet wil.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik woon hier in een portiek met 8 appartementen. Bij de laatste ronde telefoongidsen lagen er binnen 24 uur 4 van die dingen in de gezamenlijke papiercontainer. Representatief is dit natuurlijk niet, maar als van de pak-hem-beet 8 miljoen gidsen die er bij particulieren verspreid worden er daadwerkelijk 4 miljoen direct bij het oud papier gaan, wat voor nut heeft het dan om die dingen nog ongevraagd in de bus te doen? Het is me nogal een stapel namelijk.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Op te halen bij het gemeentehuis misschien ? Het krijgen van een kaartje in de bus die mensen kunnen invullen en terugsturen om een gids aan te vragen, vind ik zo gek nog niet.

Overigens zou ik nog steeds een telefoongids in huis willen hebben ondanks dat ik meestal alles op internet opzoek en zelden de telefoongids raadpleeg. Recentelijk is me weer eens duidelijk geworden dat het in huis hebben van een papieren telefoongids toch wel handig kan zijn. Als er persé om dringende reden gebeld moet worden en men met stroomuitval te maken heeft bv. Dan heeft men aan internet raadpleging ook niet zo gek veel.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

gewoon 1 x per jaar dit krengen neer leggen bij de appie (postnl)en de DA en weet ik voor punten...
duidelijk maken aan de mensen?via?teletekst krant?dat de boeken in die en die tijd opgehaald kunnen worden...als ze dat willen..

hoeven ze er minder te drukken(scheelt weer een paar bomen in een bos :wink: )

denk dat er nog minder als de helft opgehaald wordt...

juster

Ongelezen bericht door juster »

@Emmy75

Als de stroom uitvalt dan werken de meeste telefoons ook niet...behalve dan de mobiele ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

juster schreef:@Emmy75

Als de stroom uitvalt dan werken de meeste telefoons ook niet...behalve dan de mobiele ?
En de mobiele nummers staan niet in de gids.

ciske

witte angora schreef:

En de mobiele nummers staan niet in de gids.

Maar de gewone nummers wel :mrgreen:

ciske

nevermind schreef: Dan reageer ik nog een keer op jouw.
Ook hier zit je weer naast, want ook mensen, welke geen KPN meer hebben, krijgen een telefoonboek, dus niets van Abo! :mrgreen:
:?: Waar heb ik het over een KPN abo?? ik heb het over de gewone (van wie dan ook) abo.

Telefoonboek is een recht , geen gunst.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
nevermind schreef: Dan reageer ik nog een keer op jouw.
:?: Waar heb ik het over een KPN abo?? ik heb het over de gewone (van wie dan ook) abo.

Telefoonboek is een recht , geen gunst.

Extra voor jouw opgezocht:

Volgens de Telefoongids & Gouden Gids ligt het probleem in de Telecomwet. Iedereen heeft recht op de gids zodat we met elkaar kunnen communiceren. Dit was inderdaad handig toen de telefoon in 1881 in opkomst was. Tegenwoordig kun je zelfs onderweg op je smartphone even iets opzoeken. In artikel 9.1. van de Telecomwet staat trouwens dat ‘de gedrukte telefoongids tegen een betaalbare prijs met een bepaalde kwaliteit beschikbaar moet zijn’. Dat is heel wat anders dan ‘iedereen heeft er recht op, we douwen het verplicht door je strot (brievenbus)’.

Bron
http://mevrouw-minder.nl/2012/01/de-ver ... gids-heet/

Emmy75

Het probleem is dat bij stroomuitval bij veruit de meeste mensen ook het modem niet meer werkt, dus is er geen internetverbinding om iets op te zoeken.

Er zijn best nog veel mensen die wel een mobiele telefoon hebben maar geen smartphone. Als je dan op zo'n moment dat de nood aan de man is even het nummer niet weet om een nummer op te vragen is een papieren telefoongids verdraaid handig.

Persoonlijk denk ik wel eens dat het verstandig is dat velen eens nagaan hoe afhankelijk we met zijn allen zijn geworden van electriciteit. Een voorbeeldje als "wat doe je als midden in de nacht het hele huis blank staat door een lek en de stroom is uitgevallen ?"

juster

Ongelezen bericht door juster »

Het is een ingewikkelde en zeer afhankelijke maatschappij dus. Wij koken b.v. op gas en niet elektrisch. Hebben een pomp in de tuin die werkt. Ook nog een ouderwetse draaischijf telefoon en mobiele telefoons dat is volgens mij het beste om een totale stroom uitval de baas te blijven. Maar dit allemaal terzijde off topic dus :lol:

ciske

Emmy75 schreef:
Persoonlijk denk ik wel eens dat het verstandig is dat velen eens nagaan hoe afhankelijk we met zijn allen zijn geworden van electriciteit. Een voorbeeldje als "wat doe je als midden in de nacht het hele huis blank staat door een lek en de stroom is uitgevallen ?"

Wat dacht je van dweilen bij kaarslicht :lol:

Wat een topic, nevermind je zoekt je maar versuft, voor mij is en blijft de gids een ding wat bij een abo hoort.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Helemaal met Nevermind eens, met het huidig systeem is niets mis, ik hoef niet ineens groene vingers te hebben, de lokale harmonie haalt weer een extra ton op aan oud papier na de bezorging van de gidsen :lol:

rozemarijntje

nu heb ik gelukkig heel veel nummers van bedrijven in mijn adressenboekje staan dus dat scheelt...

ik kan me redden als er wat is...
en als mijn mobiel het niet doet heb ik er nog 2 en als die het niet doen,doet die van de buren het wel...

idd kaarslicht,nog romantisch ook :lol: nou ja bij lekkage ben je snel de romantiek kwijt kan ik je zeggen :mrgreen: ggrrrr...

Emmy75

ciske schreef:
Emmy75 schreef:

Wat dacht je van dweilen bij kaarslicht :lol:
Heeft niet zoveel zin hè dweilen met de kraan open. Als het waterbedrijf gebeld moet worden om het lek te dichten, moet men toch een telefoonnummer hebben. Bij zoveel water heeft dweilen ook niet zoveel zin, de vloer moet eruit en er moet goed gedroogd worden.

ciske

:lol: Kan heel romantisch zijn hoor, met de kraan open dweilen :mrgreen:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is nogal verspilling van geld, energie en papier. Vrijwel alle nederlanders hebben tegenwoordig internet of kunnen daar gemakkelijk over beschikken. Het zou veel beter zijn alleen mensen die erom vragen zo'n hopeloos ouderwets ding door de brievenbus te douwen. Een soort opt-in dus.

rozemarijntje

Het was net zelfs op het journaal over de telefoongids stoppen of niet...

Goh zo gaat het over oorlog :oops: en zo over een telefoonboek :oops:

Gesloten