Hoe noemt men mensen, welke gewoon iets schrijven, zonder eerst andere berichten gelezen te hebben?
Blaat......
Je moet en zal gelijk krijgen?
Krijg je van mij niet, al ga je op je kop staan. Mensen betalen voor een abo, dus hebben recht op die gids, hoe noem je zulke mensen als jou...vul maar in
Dan reageer ik nog een keer op jouw.
Ook hier zit je weer naast, want ook mensen, welke geen KPN meer hebben, krijgen een telefoonboek, dus niets van Abo!
Upstairs schreef:Goossens meubelen stuurt een reclame kaartje rond dat je kunt terugsturen als je hun collectieboek wilt.
De telefoongids zou dit ook huis aan huis kunnen verspreiden en men kan dan kiezen om het te retourneren met een aanvraag voor het boek. Het geheel is dan waarschijnlijk goedkoper dan overal een boek in de bus te gooien en mesen die het willen gebruiken krijgen een telefoonboek.
Prima idee., zo kan het dus duidelijk ook.
Ware het niet dat we dan weer gezeik krijgen van mensen bij wie het kaartje is kwijtgeraakt en dat die dan de uitgever van De Telefoongids weer op dit soort fora van oplichterij gaan beschuldigen....
Ik woon hier in een portiek met 8 appartementen. Bij de laatste ronde telefoongidsen lagen er binnen 24 uur 4 van die dingen in de gezamenlijke papiercontainer. Representatief is dit natuurlijk niet, maar als van de pak-hem-beet 8 miljoen gidsen die er bij particulieren verspreid worden er daadwerkelijk 4 miljoen direct bij het oud papier gaan, wat voor nut heeft het dan om die dingen nog ongevraagd in de bus te doen? Het is me nogal een stapel namelijk.
Op te halen bij het gemeentehuis misschien ? Het krijgen van een kaartje in de bus die mensen kunnen invullen en terugsturen om een gids aan te vragen, vind ik zo gek nog niet.
Overigens zou ik nog steeds een telefoongids in huis willen hebben ondanks dat ik meestal alles op internet opzoek en zelden de telefoongids raadpleeg. Recentelijk is me weer eens duidelijk geworden dat het in huis hebben van een papieren telefoongids toch wel handig kan zijn. Als er persé om dringende reden gebeld moet worden en men met stroomuitval te maken heeft bv. Dan heeft men aan internet raadpleging ook niet zo gek veel.
gewoon 1 x per jaar dit krengen neer leggen bij de appie (postnl)en de DA en weet ik voor punten...
duidelijk maken aan de mensen?via?teletekst krant?dat de boeken in die en die tijd opgehaald kunnen worden...als ze dat willen..
hoeven ze er minder te drukken(scheelt weer een paar bomen in een bos )
denk dat er nog minder als de helft opgehaald wordt...
nevermind schreef:
Ook hier zit je weer naast, want ook mensen, welke geen KPN meer hebben, krijgen een telefoonboek, dus niets van Abo!
Waar heb ik het over een KPN abo?? ik heb het over de gewone (van wie dan ook) abo.
nevermind schreef:
Waar heb ik het over een KPN abo?? ik heb het over de gewone (van wie dan ook) abo.
Telefoonboek is een recht , geen gunst.
Extra voor jouw opgezocht:
Volgens de Telefoongids & Gouden Gids ligt het probleem in de Telecomwet. Iedereen heeft recht op de gids zodat we met elkaar kunnen communiceren. Dit was inderdaad handig toen de telefoon in 1881 in opkomst was. Tegenwoordig kun je zelfs onderweg op je smartphone even iets opzoeken. In artikel 9.1. van de Telecomwet staat trouwens dat ‘de gedrukte telefoongids tegen een betaalbare prijs met een bepaalde kwaliteit beschikbaar moet zijn’. Dat is heel wat anders dan ‘iedereen heeft er recht op, we douwen het verplicht door je strot (brievenbus)’.
Als de stroom uitvalt dan werken de meeste telefoons ook niet...behalve dan de mobiele ?
Het probleem is dat bij stroomuitval bij veruit de meeste mensen ook het modem niet meer werkt, dus is er geen internetverbinding om iets op te zoeken.
Er zijn best nog veel mensen die wel een mobiele telefoon hebben maar geen smartphone. Als je dan op zo'n moment dat de nood aan de man is even het nummer niet weet om een nummer op te vragen is een papieren telefoongids verdraaid handig.
Persoonlijk denk ik wel eens dat het verstandig is dat velen eens nagaan hoe afhankelijk we met zijn allen zijn geworden van electriciteit. Een voorbeeldje als "wat doe je als midden in de nacht het hele huis blank staat door een lek en de stroom is uitgevallen ?"
Het is een ingewikkelde en zeer afhankelijke maatschappij dus. Wij koken b.v. op gas en niet elektrisch. Hebben een pomp in de tuin die werkt. Ook nog een ouderwetse draaischijf telefoon en mobiele telefoons dat is volgens mij het beste om een totale stroom uitval de baas te blijven. Maar dit allemaal terzijde off topic dus
Emmy75 schreef:
Persoonlijk denk ik wel eens dat het verstandig is dat velen eens nagaan hoe afhankelijk we met zijn allen zijn geworden van electriciteit. Een voorbeeldje als "wat doe je als midden in de nacht het hele huis blank staat door een lek en de stroom is uitgevallen ?"
Wat dacht je van dweilen bij kaarslicht
Wat een topic, nevermind je zoekt je maar versuft, voor mij is en blijft de gids een ding wat bij een abo hoort.
Helemaal met Nevermind eens, met het huidig systeem is niets mis, ik hoef niet ineens groene vingers te hebben, de lokale harmonie haalt weer een extra ton op aan oud papier na de bezorging van de gidsen
Emmy75 schreef:
Wat dacht je van dweilen bij kaarslicht
Heeft niet zoveel zin hè dweilen met de kraan open. Als het waterbedrijf gebeld moet worden om het lek te dichten, moet men toch een telefoonnummer hebben. Bij zoveel water heeft dweilen ook niet zoveel zin, de vloer moet eruit en er moet goed gedroogd worden.
Het is nogal verspilling van geld, energie en papier. Vrijwel alle nederlanders hebben tegenwoordig internet of kunnen daar gemakkelijk over beschikken. Het zou veel beter zijn alleen mensen die erom vragen zo'n hopeloos ouderwets ding door de brievenbus te douwen. Een soort opt-in dus.