LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@TomONeill: Bedankt voor je feedback! Dit is niet de bedoeling inderdaad :shock: . Ik ga dit doorzetten naar mijn collega om ervoor te zorgen dat de persoon die je hebt gesproken hier op aangesproken wordt. Heb je eventueel nog interesse in een aanbod? Zou je dan je nummer, postcode en geboortedatum willen sturen naar: [email protected] tav Kim van der Sluis? Dan zorg ik ervoor dat er contact met je opgenomen wordt :wink:

Kim
T-Mobile Webcare

TomONeill
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:31

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door TomONeill »

T-Mobile Webcare schreef:@TomONeill: Bedankt voor je feedback! Dit is niet de bedoeling inderdaad :shock: . Ik ga dit doorzetten naar mijn collega om ervoor te zorgen dat de persoon die je hebt gesproken hier op aangesproken wordt. Heb je eventueel nog interesse in een aanbod? Zou je dan je nummer, postcode en geboortedatum willen sturen naar: [email protected] tav Kim van der Sluis? Dan zorg ik ervoor dat er contact met je opgenomen wordt :wink:

Kim
T-Mobile Webcare
Hoi Kim,

Het is goed om te zien dat T-Mobile in de gaten houdt (ook op externe sites) wat klanten van haar denken.
Bedankt voor het reageren en dat degene die mij te woord stond op de chat er op aangesproken wordt.
Ik heb een mail gestuurd. Ik hoop op een oplossing :-)

Tom

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

freddh schreef:Hallo,
Ik zat voorheen bij Orange. Had daar een sim-only contract, waarbij het resterende beltegoed niet verviel.
Toen Orange werd overgenomen door T-Mobile heb ik ditzelfde contract voortgezet zonder problemen.
Nu heb ik vorige week besloten een ander contract met smartphone te nemen en nu is mijn tegoed op het vorige contract (ruim 200 euro) door T-Mobile ongeldig gemaakt. Het ging om een tegoed waar ik uiteraard maandelijks voor betaald heb.

Mag dit zomaar? Iemand ervaringen hiermee?
Of dit zomaar mag is nog maar de vraag, maar het gebeurd wel en bijna bij alle providers. Die beroepen zich op hun algemene voorwaarden. Ik beroep mij als consument op het feit dat AV eerlijk en billijk moeten zijn. In mijn ogen is iets waar je voor betaald hebt van jou en blijft dat van jouw. Het beltegoed is een aankoop dat je het recht geeft op een bepaalde dienst. Een van de kenmerken van een dienst is nu juist dat je de dienst niet gelijk hoeft te consumeren, beltegoed bederft immers niet, noch slijt het na verloop van tijd. In mijn ogen blijf je dus eigenaar van het recht van die dienst gebruik te maken ook als je een andere dienst daarnaast of daarvoor in de plaats afsluit.

Dus of dit zomaar mag is wat mij betreft een vraag die maar eens aan de rechter moet worden voorgelegd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door berndv »

@olaf

Niemand verplicht je om het kwijt te raken. Niemand verplicht je om je contract te verlengen.

freddh
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:32

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door freddh »

Oef, in de Radar uitzending van vanavond hoorde ik dat er een formulier inzake deze kwestie op de site staat.. alleen deze week nog. In de uitzending van 5 maart is het onderwerp aan de orde geweest; heb deze gemist door werk. Blij dat ik vanavond keek :D

Als er nog anderen zijn die beltegoed kwijt zijn: snel formulier invullen!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:@olaf

Niemand verplicht je om het kwijt te raken. Niemand verplicht je om je contract te verlengen.
Met dat argument kun je bijna elke zaak afdoen. Niemand verplicht TMobile geld van mij af te pakken maar toch doen ze het. Het is echt onzin want technisch is het overhevelen van bel tegoed naar een nieuw abonnement prima mogelijk. Bovendien is het ook nog tamelijk stom want als je toch je tegeod kwijt raakt kun je net zo goed overstappen naar een andere provider. Als je je beltegoed houd is de drempel over te stappen juist veel groter.
Dus niet alleen juridisch een dubieuze praktijk, ook bedrijfstechnisch niet zo slim.

TomONeill
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:31

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door TomONeill »

Ondertussen gebeld door T-Mobile om wat te regelen.

Ik kreeg echt zo'n verkoop-man aan de telefoon, praatte je dingen aan enzo. Heb ondertussen het aanbod gekregen om wel alvast een nieuwe telefoon te krijgen en dat ik dan tijd heb tot september om mijn tegoed op te maken. Het abonnement wordt dan stilzwijgend verlengt en verlaagd naar 15 euro per maand. Daar schiet ik niks mee op, want zoveel bel ik niet per maand, sowieso, die 130 euro die er nog op staat wordt dan dus alleen maar iets langzamer aangevuld. Daarna gaat mijn nieuwe abonnement in en raak ik alsnog alles kwijt.
Ik zei dat ik eigenlijk wat met dat tegoed wilde doen, maar daar kon ie niet veel mee.. Hij probeerde zichzelf eruit te praten door T-Mobile te gaan vergelijken met KPN enz: "Wij waren de enige die dat hadden, als je kijkt naar KPN en andere providers die hadden dat niet".

Ik zie dit nou niet echt als een oplossing.
Als er in hun eigen regels staat dat je je tegoed kan behouden op voorwaarde dat je hetzelfde abonnement afsluit (relax), dan is het wel heel zielig om het abonnement te wijzigen naar een andere naam, zodat je daarmee heel veel klanten een teleurstellend gevoel geeft.

Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Ik wil geen nieuw abonnement meer bij T-Mobile, ik wil gewoon mijn tegoed op mijn bankrekening of in de vorm van een pre-paid kaart. Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen.
Maar nee, T-Mobile wilt alleen nog maar innen:
Door Malarky, dinsdag 24 april 2012 14:05
Nu moet je absoluut geen T-Mobile meer nemen! (of een virtuele provider als Ben die bij T-Mobile inkoopt). T-Mobile stond al bekend om het minste netwerk vergeleken met KPN en Vodafone maar dat zal alleen maar meer worden. Deutsche Telekom wil http://tweakers.net/nieuws/81400/geruch ... rland.htmlwaarschijnlijk T-Mobile verkopen nadat de winst is opgekrikt. Dat betekend in telecom landschap gewoon dat je nauwelijks meer gaat investeren in je netwerk. Dat is de plek waar het geld te halen is. Het zal dus alleen maar beroerder worden, over een jaar heb je goed mogelijk echt spijt.
Bron: Tweakers.net Poll.

Tros Radar, ik hoop dat jullie dit lezen en er iets mee kunnen doen! Jullie zullen er heel veel mensen blij mee maken.

Edit: Een koude douche voor T-Mobile.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Winterman »

T-Mobile Webcare schreef:@TomONeill: Bedankt voor je feedback! Dit is niet de bedoeling inderdaad :shock: . Ik ga dit doorzetten naar mijn collega om ervoor te zorgen dat de persoon die je hebt gesproken hier op aangesproken wordt. Heb je eventueel nog interesse in een aanbod? Zou je dan je nummer, postcode en geboortedatum willen sturen naar: [email protected] tav Kim van der Sluis? Dan zorg ik ervoor dat er contact met je opgenomen wordt :wink:

Kim
T-Mobile Webcare
Sturen jullie die persoon dan direct even op een cursus Nederlands? Je moet je als bedrijf doodschamen dat je deze persoon het woord voor je laat voeren.

TomONeill
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:31

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door TomONeill »

Net weer gebeld en ik heb gevraagd of ze een pre-paid kaartje konden leveren met hetzelfde nummer met een deel van mijn tegoed. Helaas kon de man daar niks mee, dus heb ik gezegd dat ik dan een andere provider zoek. De man boeide het helemaal niets dat ik bij hun weg zou gaan. Meer dan 4 jaar klant daar en dan niet eens een tegemoetkoming. Wel hielp de man nog met het overstap proces.
Ondanks dat toch een erg slechte service. Onbeperkt beltegoed (hetzelfde abo met nieuwe telefoon niet mogelijk)? My ass. Ik ben weg bij T-Mobile.

Sannadam
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2012 16:11

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Sannadam »

Ze zijn echt grappig bij t-mobile. Hilarisch eigenlijk!
Krijg ik een berichtje of ik terug wil bellen naar de klantenservice.

Mevrouw, omdat u bij tros radar een klacht heeft ingediend (samen met mijn man ben ik €450,-- kwijt aan beltegoed)
Mag ik u €10,-- vergoeding geven.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Reclame maken met : wat van jou is, blijft van jou!!!!!!

Wij zaten ook bij Orange. We hadden ook een flex bundel. We namen elke maand ons beltegoed mee. Omdat we een iphone kochten mochten we ons abo niet verlengen!!!!!

Maar omdat ik wist dat ik dan mijn beltegoed kwijt zou zijn, krijg ik nu maar €10,--
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Tranen met tuiten krijg je er van.

Sissa67
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 17:09

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Sissa67 »

Had ik dit maar eerst gelezen voordat ik mijn abonnement verlengde.
Dan was ik nu ook niet mijn beltegoed kwijt geweest en krijg je een knullig antwoord dat het in de voorwaarden staat. Maar waarom is er bij de vorige keren dat mijn abonnement verlengt werd geen beltegoed verloren gegaan ondanks dat ik toen ook een nieuw toestel heb gekregen. Je kan toch “ tijdens het spel de spel regels niet aanpassen”? En ik snap ook wel dat het geen financiële instelling is maar het is wel een te goed wat je hebt opgebouwd en voor betaald hebt. Snap nu waar ze de grote winst halen. Jammer is hier nu echt niets aan te doen????
:(

Skillz
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:07

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Skillz »

freddh schreef:Hallo,
Ik zat voorheen bij Orange. Had daar een sim-only contract, waarbij het resterende beltegoed niet verviel.
Toen Orange werd overgenomen door T-Mobile heb ik ditzelfde contract voortgezet zonder problemen.
Nu heb ik vorige week besloten een ander contract met smartphone te nemen en nu is mijn tegoed op het vorige contract (ruim 200 euro) door T-Mobile ongeldig gemaakt. Het ging om een tegoed waar ik uiteraard maandelijks voor betaald heb.

Mag dit zomaar? Iemand ervaringen hiermee?
t-mobile is gigantisch slecht...

ik heb er ervaring mee.

ik werd plotseling maanden lang gebeld door een bandje, waarin gevraagd werd me gegevens etc in te vullen.
ook me bank gegevens...

aangezien je al niet gebeld word door het bedrijf waarvan jij bent.
eenmalig bellen ze om te vragen voor een actie.

meld netjes nee geen intressen haal mij uit het systeem of ben onder de 18.

bellen ze niet meer ;)

en zoon bandje begint met ruis.
en dan hoor je het bandje starten ;)
( vrouwen stem ).

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Sissa67

@Sissa67

Wil je je vraag stellen op het T-Mobile Forum? We kunnen dan bij je gegevens en voor je nakijken wat er aan de hand is. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

Gesloten