Bij thuiskomst een nare mededeling: volgens de verzekeraar Inshared hebben ze de premie niet kunnen incasseren en ben ik uit de verzekering gegooid.
Wat is het geval?
Eind juli heeft Inshared de maandpremie niet kunnen incasseren middels automatische incasso. Ik heb hier bericht van hun over gehad en heb vervolgens het bedrag zelf overgeschreven. Vervolgens bleef het stil aan den kant van Inshared.
Tot vanavond dus
In hun brief geven ze aan dat de verzekering per 8 augustus geroyeerd is, de brief zelf is gedagtekend op 24 augustus.
Het betreft een inboedel/opstal/avp verzekering met een maandpremie van ongeveer 20 euro.
Mijn vragen:
* Kan en verzekeringsmaatschappij je zomaar royeren terwijl je binnen 7 dagen na herinnering (een in mijn ogen redelijke termijn) betaalt?
* Is het normaal dat je een bericht over royement zo laat ontvangt? Feitelijk ben je dus ruim 14 dagen onverzekerd, terwijl je die tijd dus van niets weet.
* Welke stappen kan ik (nog) ondernemen? Ik heb voor mijn gevoel nu onterecht "een vinkje" achter mijn naam.
Uiteraard heb ik Inshared een mail gestuurd, want telefonisch zijn ze onbereikbaar (geen tel. nr. op website en brief). Dus maar afwachten of ze überhaupt gaan reageren.
Bij deze dus de waarschuwing ver weg te blijven bij dit soort maatschappijen, ze lokken je graag als klant, maar is er wat aan de hand of zit er meer werk aan, dan geven ze niet thuis.
Mvg,
Eric