Elly de Gier schreef:Ook wij hebben anderhalf jaar geleden een keuken gekocht die na 1 oktober geleverd wordt omdat het appartement pas begin oktober wordt opgeleverd. (zou eerst in september zijn). De keuken is gekocht bij Eigen Huis Keukens te Houten. Ik heb voorgesteld om in september een grote aanbetaling te doen, maar zij willen daar niet aan meewerken. Ik vind het toch erg raar dat je voor een keuken die anderhalf jaar geleden is gekocht en wwaar e afgelopen mei een aanbetaling over hebben gedaan nu extra belast gaat worden. Doordat het huis later klaar is hebben we ook al extra huurkosten. Is er nu nergens een overgangsregeling?
Beste Elly,
Dit komt wel heel simpel over, jij weet wat BTW is en hoe het principe van belastingen werkt?
De feiten:
Jullie hebben een huis gekocht wat later klaar is dan afgesproken. Is dit de schuld van de keukenboer? Neem aan dat je ook niet 2 maanden extra opslag doorberekend krijgt. Dus zo'n boef is het niet.
BTW wordt verhoogd door de regering en goed gekeurd door de 2e kamer. 150 stuks gekozen afspiegeling van Nederland.
Hier is de keukenboer voor (ik schat) 1 / 11.000.000 deel schuldig aan (schat 11 miljoen stemgerechtigden), dus te verwaarlozen.
Je hebt een koopcontract getekend, buiten schuld van keukenleverancier om vind levering plaats ten tijde van een veranderd fiscaal regime. Afhandeling van koop vind dus ook in oktober plaats, dus 21% BTW.
Je kan de huizenbouwer aansprakelijk stellen, je kunt op een politieke partij stemmen welke 19% met terugwerkende kracht in ere hersteld (of op libertarische partij, 0% belasting op alles, nog beter voor jullie

toch een poging om keuken BTW vrij te kopen. Keukenboer zal in dit geval de BTW geen eens door berekenen).