LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simlock vrij maken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Simlock vrij maken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones :P

Ook voor jou, waar baseer je dat op ?

Kan prima op de markt, zowal reguliere markt als zwarte markt. Nooit geen problemen mee gehad.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones :P

Ook voor jou, waar baseer je dat op ?

Kan prima op de markt, zowal reguliere markt als zwarte markt. Nooit geen problemen mee gehad.

Ik zal zaterdag eens op de markt rondkijken en me laten informeren :idea:

Har06

Van Vodafone een mailtje ontvangen:
gemiddeld duurt het 14 dagen voordat de fabr Nokia de unlockcodes doorstuurt naar Vodafone.

Op de markt unlocken ze voor E 7,50, eea zonder garantie :)

Teunbosseman
Contacteer:

Har06 schreef:Van Vodafone een mailtje ontvangen:
gemiddeld duurt het 14 dagen voordat de fabr Nokia de unlockcodes doorstuurt naar Vodafone.

Op de markt unlocken ze voor E 7,50, eea zonder garantie :)

Natuurlijk zonder garantie. Van te voren wordt gekeken of ze het model kunnen ontlocken, pas daarna unlocken ze hem en kun je controleren met een simcard van andere provider.

Daarbij als jezelf de verkeerde codes van Nokia oidintypt hebt je ook een brick over.

irritantje

Ongelezen bericht door irritantje »

De provider waar je het toestel hebt gekocht dient te zorgen voor de unlockcodes. Heeft de provider de unlockcodes niet op voorraad dan zal de provider deze moeten opvragen bij de fabrikant. Na 12 maanden zijn de codes gratis.

punt! :)

Je hebt meestal 2 jaar garantie op het toestel en als je het gaat unlocken via het illegaal circuit dan vervalt de garantie. Ook na 2 jaar kun je het beste de unlockcodes via de provider aanvragen. Mocht het daarna nog verkeerd gaan dan zijn de meeste providers coulant en mag je het toestel via de provider laten repareren.

Teunbosseman
Contacteer:

irritantje schreef:Je hebt meestal 2 jaar garantie op het toestel en als je het gaat unlocken via het illegaal circuit dan vervalt de garantie. Ook na 2 jaar kun je het beste de unlockcodes via de provider aanvragen. Mocht het daarna nog verkeerd gaan dan zijn de meeste providers coulant en mag je het toestel via de provider laten repareren.

Neen, je garantie vervalt niet als je voor de officiele datum je gsm gaat unlocken zodat deze geschikt is voor alle netwerken en simkaarten.

Nogmaals, of je dit nu laat doen of zelf doet maakt niets uit.

Unlocken is NIET illegaal, je bent denk in de war met firmware.....als je die aanpast is het wat anders, maar das een andere discussie.

Zie de tig topics over het unlocken van telefoons.....gewoon legaal ongeacht hoe.

irritantje

Ongelezen bericht door irritantje »

Niet via de officiële kanaal unlocken kost je garantie. Dit komt omdat een niet erkend bedrijf aan het toestel heeft geknutseld en de provider/fabrikant niet aansprakelijk is als er schade ontstaat door derden.

Firmware aanpassen heeft geen invloed op de garantie omdat toestellen altijd terug komen naar de oorspronkelijke staat zoals ze zijn uitgestuurd. Uitzondering is bijvoorbeeld Apple.
Of dit voor alle providers geldt weet ik niet. Ik zit bij T-Mobile en op het T-Mobile forum wordt door de moderators bevestigd dat aanpassen firmware geen invloed heeft op de garantie.

Teunbosseman
Contacteer:

irritantje schreef:Niet via de officiële kanaal unlocken kost je garantie. Dit komt omdat een niet erkend bedrijf aan het toestel heeft geknutseld en de provider/fabrikant niet aansprakelijk is als er schade ontstaat door derden.

Firmware aanpassen heeft geen invloed op de garantie omdat toestellen altijd terug komen naar de oorspronkelijke staat zoals ze zijn uitgestuurd. Uitzondering is bijvoorbeeld Apple.
Of dit voor alle providers geldt weet ik niet. Ik zit bij T-Mobile en op het T-Mobile forum wordt door de moderators bevestigd dat aanpassen firmware geen invloed heeft op de garantie.

Ik raad je aan om de diverse topics hier te lezen betreffende unlocken van gsm's en het verschil te ondervinden tussen unlocken en firmware aanpassen.
Daarbij hoeft niet perse een bedrijf de unlock te activeren, veelal bij oudere toestellen kan je het zelf ook.

Het is precies andersom, unlocken heeft geen invloed op de garantie, firmware wijzigen wel.
Tmobile modjes halen 2 zaken doorelkaar.....en begrijpelijk want tmobile unlocken en naar andere provider gaan kost ze omzet.....dus praten ze voor eigen parochie.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Voor iedereen die het heeft over het vervallen van de garantie:
Har06 schreef:Het toestel is 28 mnd oud.
Volgens mij zijn zowel de provider als de fabrieksgarantie al vervallen. Desalniettemin is de provider wel verplicht de unlockcodes te geven.

Wat ik hier wel vreemd vind is dat het zo lang koet duren. Uit eigen ervaring weet ik dat het super makkelijk is om unlockcodes van nokia via de officiele weg op te vragen. Kwestie van imei nummertje en typetoestel invullen in een tooltje en dan heb je ze. Ik weet natuurlijk niet of dat bij iedere provider zo werkt maar bij mij iig wel :mrgreen:

Har06

[Volgens mij zijn zowel de provider als de fabrieksgarantie al vervallen. Desalniettemin is de provider wel verplicht de unlockcodes te geven.

Wat ik hier wel vreemd vind is dat het zo lang koet duren. Uit eigen ervaring weet ik dat het super makkelijk is om unlockcodes van nokia via de officiele weg op te vragen. Kwestie van imei nummertje en typetoestel invullen in een tooltje en dan heb je ze. Ik weet natuurlijk niet of dat bij iedere provider zo werkt maar bij mij iig wel :mrgreen:[/quote]

Inmiddels 2 unlockcodes van Nokia via Vodafone ontvangen , beide werken niet om het toestel functioneel te zijn.
Reactie Vodafone: stuur het toestel maar aangetekend op met de toevoeging :
Maak voordat u uw toestel opstuurt een back-up van de gegevens die op uw toestel staan (zoals uw telefoonnummers). Als we problemen ondervinden bij het simlockvrij maken van uw toestel, wordt de originele software op het toestel gezet. Alle persoonlijke gegevens worden dan gewist.

In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Dat lijkt mij goedkoper dan opsturen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har06 schreef:[

In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie.
Ah oke en op welke manier kan die winkel de garantie garanderen ?
Was toevallig vandaag bij de Vodafone winkel en als je een telefoon wil laten simlocken
die afkomstig is van Vodafone moet het door hen gebeuren anders verviel de garantie.
Dat is wat ik te horen kreeg.

Maar de garantie's zijn vaak toch om te huilen.
Ik heb het laten simlocken bij de Turkse winkel voor een tientje en klaar.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Aangetekend pakketje opsturen (geen brievenbuspost) kost €8,05.

Har06. Opsturen naar Vodafone of Dynafix?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:
ciske schreef:

Reken daar de verzekering bij. Plus tijd dat de telefoon weg is.

Har06

Jolijn schreef:
ciske schreef:

Het probleem bij Vodafone is dat ik er al een paar weken mee aan het emmeren ben, ik ontvang de een na de andere afwijkende mail van Vodafone.

Jolijn: de winkel waar ik was ook van een Turkse winkel :)

Teunbosseman
Contacteer:

Chocomelk schreef:
Har06 schreef:[

Ah oke en op welke manier kan die winkel de garantie garanderen ?
Was toevallig vandaag bij de Vodafone winkel en als je een telefoon wil laten simlocken
die afkomstig is van Vodafone moet het door hen gebeuren anders verviel de garantie.
Dat is wat ik te horen kreeg.

Maar de garantie's zijn vaak toch om te huilen.
Ik heb het laten simlocken bij de Turkse winkel voor een tientje en klaar.

Garantie is dat de gsm simlockvrij wordt. Zoniet hoef je niet te betalen.

Tuurlijk zegt Vodafone dat door hen moet gebeuren maar is tegenstrijdig van Vodafone want geen een provider geeft de unlockcodes voordat abo is afgelopen of 12 maanden voorbij zijn.

10e is acceptabel.

Har06

Garantie is dat de gsm simlockvrij wordt. Zoniet hoef je niet te betalen.

Tuurlijk zegt Vodafone dat door hen moet gebeuren maar is tegenstrijdig van Vodafone want geen een provider geeft de unlockcodes voordat abo is afgelopen of 12 maanden voorbij zijn.

10e is acceptabel.[/quote]

Het is me duidelijk, zaterdag nog even de markt op en dan naar de Turkse winkel, indien de phone niet simlockvrij is en niet werkt niet betalen afspreken. (ps wel dan het toestel terug :) )

Teunbosseman
Contacteer:

Har06 schreef:Inmiddels 2 unlockcodes van Nokia via Vodafone ontvangen , beide werken niet om het toestel functioneel te zijn.
Reactie Vodafone: stuur het toestel maar aangetekend op met de toevoeging :
Maak voordat u uw toestel opstuurt een back-up van de gegevens die op uw toestel staan (zoals uw telefoonnummers). Als we problemen ondervinden bij het simlockvrij maken van uw toestel, wordt de originele software op het toestel gezet. Alle persoonlijke gegevens worden dan gewist.

Om het toestel functioneel te laten zijn ??? Is je toestel geblokkeerd dan ? Dan heb je PUKcodes gekregen om de blokkade op te heffen.

En verderop zeg je dat bij een winkel voor 15e de telefoon operationeel kan maken.

Ik begrijp je niet meer hoor....wat is het nou ? Wil je andere simkaarten van andere providers gebruiken dan dien je te unlocken.

Heb je bv 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst, dan heb je een PUKcode nodig, heb je deze ook ( dacht 5 keer ) verkeerd ingetoets, ja dan is die helemaal geblocked en moet je met software herstellen.

Ff duidelijker laten weten wat het nu is. Trouwens is 15e behoorlijk prijzig. 10e max...

Teunbosseman
Contacteer:

Har06 schreef:Het is me duidelijk, zaterdag nog even de markt op en dan naar de Turkse winkel, indien de phone niet simlockvrij is en niet werkt niet betalen afspreken. (ps wel dan het toestel terug :) )

Weet je niet meer hoe je moet quoten :mrgreen:

Zowiezo betaal je pas achteraf. Als je hebt m neem een extra simcard mee van een andere provider, dan kun je zelf controleren, maar veelal laten zij zelf zien met 2 verschillenden simkaarten ter controle vor jou.

Bv nu vodafone en dan een tmobile en kpn kaart oid.

s6

Har06

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:Het is me duidelijk, zaterdag nog even de markt op en dan naar de Turkse winkel, indien de phone niet simlockvrij is en niet werkt niet betalen afspreken. (ps wel dan het toestel terug :) )

Weet je niet meer hoe je moet quoten :mrgreen:

Zowiezo betaal je pas achteraf. Als je hebt m neem een extra simcard mee van een andere provider, dan kun je zelf controleren, maar veelal laten zij zelf zien met 2 verschillenden simkaarten ter controle vor jou.

Bv nu vodafone en dan een tmobile en kpn kaart oid.

s6
Met mijn duo kaart van Vodafone werkt de 2* gsm prima, m,n partner wil de betreffende telefoon gebruiken met haar T-Mobile prepay simkaart met een behoorlijkbel tegoed erop, we zullen zaterdag op de markt nog wel even zien na de marktinkopen doen:)

Gesloten