Har06 schreef:bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones
Ook voor jou, waar baseer je dat op ?
Kan prima op de markt, zowal reguliere markt als zwarte markt. Nooit geen problemen mee gehad.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Har06 schreef:bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones
Teunbosseman schreef:Har06 schreef:bedankt voor de tip, we zien wel, op de markt moet je wegblijven met de phones
Ook voor jou, waar baseer je dat op ?
Kan prima op de markt, zowal reguliere markt als zwarte markt. Nooit geen problemen mee gehad.
Har06 schreef:Van Vodafone een mailtje ontvangen:
gemiddeld duurt het 14 dagen voordat de fabr Nokia de unlockcodes doorstuurt naar Vodafone.
Op de markt unlocken ze voor E 7,50, eea zonder garantie
irritantje schreef:Je hebt meestal 2 jaar garantie op het toestel en als je het gaat unlocken via het illegaal circuit dan vervalt de garantie. Ook na 2 jaar kun je het beste de unlockcodes via de provider aanvragen. Mocht het daarna nog verkeerd gaan dan zijn de meeste providers coulant en mag je het toestel via de provider laten repareren.
irritantje schreef:Niet via de officiële kanaal unlocken kost je garantie. Dit komt omdat een niet erkend bedrijf aan het toestel heeft geknutseld en de provider/fabrikant niet aansprakelijk is als er schade ontstaat door derden.
Firmware aanpassen heeft geen invloed op de garantie omdat toestellen altijd terug komen naar de oorspronkelijke staat zoals ze zijn uitgestuurd. Uitzondering is bijvoorbeeld Apple.
Of dit voor alle providers geldt weet ik niet. Ik zit bij T-Mobile en op het T-Mobile forum wordt door de moderators bevestigd dat aanpassen firmware geen invloed heeft op de garantie.
Volgens mij zijn zowel de provider als de fabrieksgarantie al vervallen. Desalniettemin is de provider wel verplicht de unlockcodes te geven.Har06 schreef:Het toestel is 28 mnd oud.
Dat lijkt mij goedkoper dan opsturen.In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Ah oke en op welke manier kan die winkel de garantie garanderen ?Har06 schreef:[
In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie.
Aangetekend pakketje opsturen (geen brievenbuspost) kost €8,05.ciske schreef:Dat lijkt mij goedkoper dan opsturen.In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Jolijn schreef:Aangetekend pakketje opsturen (geen brievenbuspost) kost €8,05.ciske schreef:Dat lijkt mij goedkoper dan opsturen.In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Har06. Opsturen naar Vodafone of Dynafix?
Het probleem bij Vodafone is dat ik er al een paar weken mee aan het emmeren ben, ik ontvang de een na de andere afwijkende mail van Vodafone.Jolijn schreef:Aangetekend pakketje opsturen (geen brievenbuspost) kost €8,05.ciske schreef:Dat lijkt mij goedkoper dan opsturen.In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie
Har06. Opsturen naar Vodafone of Dynafix?
Chocomelk schreef:Ah oke en op welke manier kan die winkel de garantie garanderen ?Har06 schreef:[
In de stad is een winkel die voor E 15,00 het toestel operationeel maakt onder garantie.
Was toevallig vandaag bij de Vodafone winkel en als je een telefoon wil laten simlocken
die afkomstig is van Vodafone moet het door hen gebeuren anders verviel de garantie.
Dat is wat ik te horen kreeg.
Maar de garantie's zijn vaak toch om te huilen.
Ik heb het laten simlocken bij de Turkse winkel voor een tientje en klaar.
Har06 schreef:Inmiddels 2 unlockcodes van Nokia via Vodafone ontvangen , beide werken niet om het toestel functioneel te zijn.
Reactie Vodafone: stuur het toestel maar aangetekend op met de toevoeging :
Maak voordat u uw toestel opstuurt een back-up van de gegevens die op uw toestel staan (zoals uw telefoonnummers). Als we problemen ondervinden bij het simlockvrij maken van uw toestel, wordt de originele software op het toestel gezet. Alle persoonlijke gegevens worden dan gewist.
Har06 schreef:Het is me duidelijk, zaterdag nog even de markt op en dan naar de Turkse winkel, indien de phone niet simlockvrij is en niet werkt niet betalen afspreken. (ps wel dan het toestel terug )
Met mijn duo kaart van Vodafone werkt de 2* gsm prima, m,n partner wil de betreffende telefoon gebruiken met haar T-Mobile prepay simkaart met een behoorlijkbel tegoed erop, we zullen zaterdag op de markt nog wel even zien na de marktinkopen doen:)Teunbosseman schreef:Har06 schreef:Het is me duidelijk, zaterdag nog even de markt op en dan naar de Turkse winkel, indien de phone niet simlockvrij is en niet werkt niet betalen afspreken. (ps wel dan het toestel terug )
Weet je niet meer hoe je moet quoten
Zowiezo betaal je pas achteraf. Als je hebt m neem een extra simcard mee van een andere provider, dan kun je zelf controleren, maar veelal laten zij zelf zien met 2 verschillenden simkaarten ter controle vor jou.
Bv nu vodafone en dan een tmobile en kpn kaart oid.
s6