LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Vdbruijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2011 21:30

ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door Vdbruijn »

Alle grote banken in Nederland kennen de service om tijdelijk de daglimiet voor pinnen te verhogen. Handig voor die momenten waarop een grote aankoop betaald moet worden. Je hoeft dan niet met grote hoeveelheden cash over straat.

Eind deze week wordt er een grote aankoop thuis bezorgd. Via de site van ING blijkt dat de daglimiet is vastgesteld op €2500,- :

http://www.ing.nl/particulier/search/se ... 5&cid=2253

Het blijkt dat de daglimiet niet verhoogd kan worden:

http://www.ing.nl/particulier/search/se ... 2&cid=2253
Hoe kan ik mijn pinlimiet verhogen?

Het is niet mogelijk de paslimiet op uw Betaalpas (tijdelijk of eenmalig) te verhogen of te verlagen.
De reactie van ING:
In uw e-mail geeft u aan dat u het niet eens bent met het feit dat u de daglimiet van uw Betaalpas niet kunt verhogen. Wij hebben uw klacht hierover geregistreerd. Graag gaan op uw klacht in.

Uit veiligheidsoverwegingen heeft de ING besloten om het (tijdelijk) verhogen van de paslimiet niet toe te staan. Wij begrijpen dat dit vervelend kan zijn voor onze klanten en dat het niet wenselijk voor u is grote sommen geld in huis te hebben.

U kunt de betaling wellicht spreiden over verschillende dagen en/of betaalmogelijkheden. Per dag kunt u per Betaalpas maximaal ? 2.500 betalen bij betaalautomaten. Als u het resterende bedrag van ? 1500 te hoog vindt om contant in huis te halen, kunt u dit misschien bij levering betalen met uw creditcard. Ook kunt u een deel van het bedrag vooraf betalen, als de ontvanger dit toelaat.

Een andere mogelijkheid is een deel van het bedrag of het gehele bedrag (al dan niet vooraf) te betalen via uw Mijn ING.
Op welke gronden meent ING te beslissen dat de tijdelijke verhoging van de daglimiet leidt tot een hoger risico? Blijkbaar is ING de enige bank in Nederland die tot deze maatregel heeft besloten. Dit kan betekenen dat:

- ING in vergelijking tot de concullega's het risico verkeerd inschat.
- De procedure voor het tijdelijk verhogen van de daglimiet niet veilig genoeg is.
- ING bang is voor een bankrun.

ING verschuift het risico nu naar de klanten, die met grote sommen geld over straat moet. Een slechte service!

Vincent

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Vdbruijn schreef:Op welke gronden meent ING te beslissen dat de tijdelijke verhoging van de daglimiet leidt tot een hoger risico?
Dat "beslist" ING niet, dat is een gegeven. Iedere verhoging van de pinlimiet, tijdelijk of permanent, houdt een risico in.

Zeer terecht wijst ING u er op dat internetbankieren voor grote bedragen een betere optie is dan pinnen:
Een andere mogelijkheid is een deel van het bedrag of het gehele bedrag (al dan niet vooraf) te betalen via uw Mijn ING.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door ruud_a »

klaas1978 schreef:
Vdbruijn schreef:Op welke gronden meent ING te beslissen dat de tijdelijke verhoging van de daglimiet leidt tot een hoger risico?
Dat "beslist" ING niet, dat is een gegeven. Iedere verhoging van de pinlimiet, tijdelijk of permanent, houdt een risico in.

Zeer terecht wijst ING u er op dat internetbankieren voor grote bedragen een betere optie is dan pinnen:
Een andere mogelijkheid is een deel van het bedrag of het gehele bedrag (al dan niet vooraf) te betalen via uw Mijn ING.
toch wringt er iets als de ING bepaalt hoeveel geld u wanneer van uw rekening mag halen
voor je het weet bepalen banken dat je helemaal geen geld meer van je rekening mag halen als het de bank niet uitkomt

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

ruud_a schreef:toch wringt er iets als de ING bepaalt hoeveel geld u wanneer van uw rekening mag halen
Dat doen ze niet. Via internetbankieren mag je zoveel geld van je rekening halen als je maar wil.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben het met TS eens dat het best wel handig is om voor grote aankopen je daglimite te kunnen verhogen. Indien ING daar vasthoudend in blijft is telefonisch overmaken misschien een optie (is wel wat duurder) of een andere bank nemen.
Via internetbankieren mag je zoveel geld van je rekening halen als je maar wil.
Dat klopt maar als je een auto gaat kopen bijvoorbeeld is het niet handig om bij dealer te vragen "mag ik even uw PC lenen om het bedrag over te maken", bovendien heeft de leverancier het bedrag dan niet meteen.

Vdbruijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2011 21:30

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door Vdbruijn »

Ook op internetbankieren via "Mijn ING" is een maximum van toepassing. (€50.000,-)
Dat zal voor de meeste particuliere klanten ruim voldoende zijn.

Waar hier in de discussie aan voorbij wordt gegaan is het gegeven dat ING als enige grote bank in Nederland de service van het verhogen van de daglimiet niet (meer) biedt.

Het geboden alternatief is geen waardig alternatief.

Stel u krijgt bezorgers aan de deur.
- Vooraf overmaken is niet verstandig. Je wilt tenslotte eerst beoordelen of de levering conform afspraak is.
- Op het moment van bezorgen overmaken is ook ongewenst, want het betekend dat je de bezorger in huis moet laten, om de overmaking op de PC / laptop te laten zien??
- Grote sommen contant in huis halen is ongewenst.

Waarom zou je het risico nemen? Bij elke andere bank is een simpele tijdelijke verhoging van de daglimiet DE ideale oplossing.

Ik snap gewoon niet dat ING deze eenvoudige service niet biedt. Dit is toch vrijwel risicoloos te maken via internet?
- Via "Mijn ING" vraag je een aantal dagen van tevoren de verhoging van de daglimiet aan.
- ING stuurt ter controle een TAN code per SMS, die je online weer invoert.

Als die controle voldoet voor bedragen tot €50.000,-, voldoet hij ook voor verhoging van de daglimiet.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met je eens. Maar ING gaat dit niet veranderen omdat jij dat onprettig vind. Als je onvrede hierover erg groot is zou je een petitie kunnen starten (die ik dan zal tekenen), maar ING zou dat gewoon naast zich neer kunnen leggen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door SaritaX »

Bij de balie kan je wel gewoon een groter bedrag halen. Zit er geen een bij je in de buurt?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoezo moet je ineens met grote bedragen over straat? Waarom niet op basis van een factuur en achteraf betalen via internet de grote aankoop in kwestie doen? Met zulke bedragen moet een beetje service van de verkopende partij in kwestie, ook wel te uitonderhandelen zijn.

Wij hebben onze auto bijvoorbeeld betaald door ter plekke bij de dealer even te telebankieren, kwestie van een beetje creatief zijn als klant.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij de balie kan je wel gewoon een groter bedrag halen. Zit er geen een bij je in de buurt?
Als je een bedrag van boven de 10.000 Euro nodig hebt moeten ze dat wel bestellen, dat hebben ze niet in kas.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

sjohie schreef:Wij hebben onze auto bijvoorbeeld betaald door ter plekke bij de dealer even te telebankieren, kwestie van een beetje creatief zijn als klant.
Als ik een auto koop telebankier ik gewoon thuis, meestal duurt het toch een paar dagen voordat je hem mee kunt nemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik een auto koop telebankier ik gewoon thuis, meestal duurt het toch een paar dagen voordat je hem mee kunt nemen.
Een van de (weinige) principes die ik heb is dat ik voor goederen NOOIT vooruitbetaal. Of het moet via CC zijn.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

bprosman schreef:
Als ik een auto koop telebankier ik gewoon thuis, meestal duurt het toch een paar dagen voordat je hem mee kunt nemen.
Een van de (weinige) principes die ik heb is dat ik voor goederen NOOIT vooruitbetaal. Of het moet via CC zijn.
Waarom? Als er iets mankeert aan de auto waar je niet tijdens de proefrit achter gekomen bent kom je daar ook niet achter op de dag dat je hem ophaalt. Je maakt het jezelf dus onnodig moeilijk en je creëert schijnzekerheid.

edit: Bovendien, als er iets is wat ik NOOIT doe is het wel internetbankieren op een computer waarvan ik niet weet wat voor virussen er allemaal op staan. Een autodealer mag dan verstand van auto's hebben, dat wil nog niet zeggen dat hij ook verstand heeft van computerbeveiliging.
Laatst gewijzigd door klaas1978 op 17 sep 2012 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door bprosman »

Je maakt het jezelf dus onnodig moeilijk en je creëert schijnzekerheid.
Over het algemeen koop ik geen 2e hands auto's en het zal niet de eerste keer zijn dat een bedrijf omgevallen is voordat ze geleverd hebben. Vooral keuken- en meubelzaken lijken hier patent op te hebben.
Bij mijn werkgever moet ik ook eerst werken voor ik salaris krijg, vandaar eerst leveren dan betalen , of betalen bij levering, boter bij de vis.
Waar zit dan de schijnzekerheid ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door tenormin »

Begrijp het probleem niet. Bij een grote aankoop wil ik a: niet zo'n groot bedrag in huis; b: zeker niet bij b.v. een autodealer op zijn p.c. internetbankieren. Enige tijd geleden had ik zo'n flinke uitgave; is aan huis afgeleverd, in overleg met leverancier met factuur; thuis gewoon vanaf mijn eigen p.c. de rekening overgemaakt. Een beetje zaak begrijpt best dat particulieren liever niet zoveel cash in huis hebben. Ook het * bij betaling was dezelfde dag verdwenen, dus op plaats van bestemming goed aangekomen.

Vdbruijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2011 21:30

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door Vdbruijn »

Ik snap dat het probleem misschien wat dramatisch gebracht wordt, maar het kan gewoon zoveel makkelijker en veiliger als ING zijn service op orde heeft.

Bij andere banken gaat het zo:
Paar dagen van tevoren daglimiet tijdelijk verhogen.
Bezorger komt aan de deur, goederen worden gecheckt en afgeladen, bezorger pakt mobiele pinapparaat, pasje erdoor, en klaar is Klara.

- Ik hoef de deur niet uit om duizenden euro's contant te gaan halen bij een bankfiliaal drie dorpen verderop (geen koopavond, dus ik moet er voor snipperen).
- Ik hoef geen vreemden binnen te laten om de overschrijving via de PC aan te tonen.
- Ik hoef de goederen niet vooraf te betalen, en beperk zo het risico op verlies van grote sommen geld door faillissement of zwendel.

Ik heb niet de illusie dat deze klaagzang ook werkelijk iets oplevert, maar tja, er zal maar een ING manager klantenrelaties meelezen die zijn eindejaarsbonus nog veilig moet stellen...

Vincent

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou ja, zo dramatisch werd het niet gebracht, hoor.De leverancier moest bij mij wel binnenkomen (2 tweezitters lopen namelijk niet zelf naar binnen :wink: ) maar het bankieren heb ik toch echt zelf gedaan nadat de brengers vertrokken waren. Maar dit terzijde: als andere bank(en) deze optie wel heeft/hebben, wat let u om van bank te wisselen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door sjohie »

klaas1978 schreef:
sjohie schreef:Wij hebben onze auto bijvoorbeeld betaald door ter plekke bij de dealer even te telebankieren, kwestie van een beetje creatief zijn als klant.
Als ik een auto koop telebankier ik gewoon thuis, meestal duurt het toch een paar dagen voordat je hem mee kunt nemen.
Wij betaalden bij het afhalen zelf, dat was telebankieren en wegrijden.. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij betaalden bij het afhalen zelf, dat was telebankieren en wegrijden..
De enige PC die ik vertrouw om te telebankieren is die van mezelf.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: ING betaalrekening: Daglimiet pinnen niet te verhogen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik snap de ING wel, als u pas namelijk gescimd wordt dragen zij het risico, en dat risico willen ze schijnbaar zo "klein" mogelijk houden.

Ze bieden u een legio van andere mogelijkheden, dus waarom moeilijk doen.

Het is idd wel zo dat bij andere banken (nu nog) wel tijdelijk de limiet verhoogd kan worden.

Gesloten