LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht boete

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
vroem

Re: Onterecht boete

Ongelezen bericht door vroem »

hoe lang geleden speelde dit dan?
U heeft het over ""een tijdje geleden"" . boetes volgen oha vrij vlot tegenwoordig (paar weken) dus wellicht zijn zij zelf ook tot de conclusie gekomen dat er fouten in procedure gemaakt zijn en komt er geen vervolg.
misschien handig om iets precieser te zijn over de chronologie en tijdsverloop, had deze en gene hier een halve pagina tekst gescheeld wellicht. U weet nu in ieder geval wat te doen wanneer er wel nog een bekeuring op d emat valt, dat er geen proces verbaal is afgegeven klopt trouwens ook niet bij een staandehouding! alleen al daarom zou het kunnen dat de agent /politie verder geen vervolgstappen neemt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vosboomgaard schreef:Misschien ben ik ook te vroeg met het starten van dit onderwerp. Op dit moment hebben we nog geen boete ontvangen. Vreemde is mijn vrouw geen proces verbaal van de agent gekregen heeft. Er staat wel een boete geregistreerd bij hun in het systeem. Maar wat nou de precieze omschrijving is van de bekeuring, we hebben geen flauw idee. Ook zei de agent tegen mijn vrouw:"Bij de reden waarom moet ik zeker maar invullen ik heb niet gebeld." Wat ik eerlijk gezegd ook niet echt professioneel vind. De hoofdinspecteur gaf ook toe dat er fouten zijn gemaakt, hij had een bon moeten geven en ook naar de mobiel moeten vragen. Maar na het tweede gesprek via de telefoon kregen we een beetje het idee dat ze elkaar dekken. Mijn vrouw zei dat het misschien kwam door dat ze aan haar oor zat te krabben, dat de agent misschien dacht dat ze zat te bellen. Reactie hierop was:"Ja mevrouw, maar u moet wel u beide handen aan het stuur houden. Hieruit zou je kunnen concluderen dat schakelen ook strafbaar is. Verder werd het gedrag van mijn vrouw door de agent als brutaal bestempeld. Je mag niet tegen spurten en netjes ja en amen zeggen.

Das dus de af en toe bananenrepubliek term welke o.a. ik gebruik door dit soort fratsen.

Ervanuitgaand dat TS gelijk heeft, zou ik wel laten voorkomen oid. Heb zelf een kennis gehad welke liet voorkomen opdat politie bleef volhouden dat deze aan het bellen was terwijl deze gewoon met zijn linkerhand op de raamstijl zijn hoofd ondersteunde.

Hansfree set stond gewoon aan, maar heren politie wilden hier niet aan.

Sommige van die bermgraaiers lopen er ind voor.

Jammer dat de tuftufclub niet meer bestaat.....was leuk voer.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Vosboomgaard schreef: Ook zei de agent tegen mijn vrouw:"Bij de reden waarom moet ik zeker maar invullen ik heb niet gebeld." Wat ik eerlijk gezegd ook niet echt professioneel vind. De hoofdinspecteur gaf ook toe dat er fouten zijn gemaakt, hij had een bon moeten geven en ook naar de mobiel moeten vragen. Maar na het tweede gesprek via de telefoon kregen we een beetje het idee dat ze elkaar dekken.
Als u enig kans wil maken op een succesvol bezwaar is het wel zaak hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Al dit soort dingen sneeuwt uw argument "zij had geen telefoon bij zich" helemaal onder, net zoals het van streek raken van het kind.

Een kind raakt doorgaans juist snel van streek als de ouder(s) zelf van streek raken. Van een normaal gesprek raken kinderen niet zo snel van streek.
Vosboomgaard schreef: Verder werd het gedrag van mijn vrouw door de agent als brutaal bestempeld. Je mag niet tegen spurten en netjes ja en amen zeggen.
Dus wees erg voorzichtig met mijn vrouw deed alles goed en de agent deed alles fout redenaties. Kijk programma's als wegmisbruikers eens om te zien met hoeveel smoezen, verhalen en welk soort reacties mensen erop na houden. Ook mensen waarvan men het totaal niet zou verwachten. Er is best een kans dat uw vrouw ook niet helemaal goed heeft gereageerd. Ook dat is best logisch omdat ze in haar beleving onterecht van iets beschuldigd wordt dat is niet leuk.

Politieagenten zijn zo af en toe net mensen. Die worden net zo min graag op hun fouten gewezen als de meeste topic starters die hier voorbij komen. Dus de manier van het gesprek aangaan is erg belangrijk.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vosboomgaard schreef:Misschien ben ik ook te vroeg met het starten van dit onderwerp. Op dit moment hebben we nog geen boete ontvangen. Vreemde is mijn vrouw geen proces verbaal van de agent gekregen heeft. Er staat wel een boete geregistreerd bij hun in het systeem. Maar wat nou de precieze omschrijving is van de bekeuring, we hebben geen flauw idee. Ook zei de agent tegen mijn vrouw:"Bij de reden waarom moet ik zeker maar invullen ik heb niet gebeld." Wat ik eerlijk gezegd ook niet echt professioneel vind. De hoofdinspecteur gaf ook toe dat er fouten zijn gemaakt, hij had een bon moeten geven en ook naar de mobiel moeten vragen. Maar na het tweede gesprek via de telefoon kregen we een beetje het idee dat ze elkaar dekken. Mijn vrouw zei dat het misschien kwam door dat ze aan haar oor zat te krabben, dat de agent misschien dacht dat ze zat te bellen. Reactie hierop was:"Ja mevrouw, maar u moet wel u beide handen aan het stuur houden. Hieruit zou je kunnen concluderen dat schakelen ook strafbaar is. Verder werd het gedrag van mijn vrouw door de agent als brutaal bestempeld. Je mag niet tegen spurten en netjes ja en amen zeggen.
Ik zou (voor mezelf en evt. ter verdediging als het voorkomt) de data, tijdstippen en wat er besproken is op papier zetten, misschien mailen naar het bewuste politiebureau? ? Zodat het duidelijk is dat je vrouw meteen actie heeft ondernomen en niet heeft afgewacht tot ze een boete thuiskreeg.

Zoals @vroem ook schrijft, misschien loopt het met een sisser af.
De hoofdinspecteur zal z'n agent niet afvallen, maar achter de schermen zijn ze wellicht tot de conclusie gekomen dat de bewuste agent één en ander toch niet goed geïnterpreteerd heeft.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Miss Tascha schreef:
en van te voren het PV in te willen zien.
Helaas, weer foute info! Krijg je niet! Als je de zaak laat voorkomen kun je, als je je eigen verdediging voert, slechts 1-2 uur van te voren de stukken inzien.
Of je moet een dure advokaat inschakelen, dan wordt het een ander verhaal....

Streepie

Ongelezen bericht door Streepie »

U kunt pas bezwaar maken tegen de bekeuring, nadat de rekening thuisgestuurd is, daarop staat in ieder geval ook enige informatie over hoe u dat kunt doen (en binnen welke termijn). Normaaloverhandigt een agent het proces-verbaal van de bekeuring bij het bekeuren, ik denk dat alleen daarop de kans groot is dat een bezwaar succesvol is.
Als dat niet zo zou zijn geweest, dan had u waarschijnlijk weinig kans gemaakt. In feite kunnen agenten geen bekeuringen geven als een verklaring van de bekeurde even veel waard is als die van de agent. U kunt wel nu al een klacht indienen, maar zie niet zo veel reden (anders dan de onterechte bekeuring).
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik bekeurd werd voor door een rood stoplicht fietsen; ik wees de agent erop dat het stoplicht uitstond. Ik heb ook nog bezwaar gemaakt, maar helaas.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:Ja maar op mijn telefoonrekening staat niet .....als ik gebeld wordt..dus moeilijk aan te tonen??

Miscchien wel bij provider op te vragen???????
Ook al staat het niet op de rekening van degene die gebeld werd, het gesprek is wel bekend bij de provider (die brengt namelijk geld in rekening bij het netwerk waar het gesprek vandaan kwam, dus dat houden ze zeer goed bij....). Als de gebelde dan ook nog in een cel zat in de buurt waar de aanhouding plaats vond dan heb je een moeilijk verhaal.

sanderb26

Ongelezen bericht door sanderb26 »

Het is heel simpel.

De agent heeft gezien dat er gebeld is. Dit weet hij zeker. Anders wordt er geen moeite gedaan om de bestuurder staande te houden. Het mini-proces verbaal word voorzien van een handtekening van de agent die heeft gezworen dat hij/zij de waarheid zal optekenen.

Je hebt 6 weken de tijd om in beroep te gaan mocht je het er echt niet mee eens zijn dan ga je in beroep en ga je langs bij het juridisch loket voor informatie en voorlichting.

Dat er geen beroep is aangetekend nu geeft voor mij aan dat er gewoon gebeld is in de auto door mevrouw en dat mevrouw zich onder de boete uit heeft geprobeerd te 'lullen'. De reactie van het kind is sneu maar niet aan de agent te wijten als je het mij vraagt. Als je echt onschuldig bent ga je niet op antwoorden wachten hier op het forum maar onderneem je actie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sanderb26 schreef:Het is heel simpel.
De agent heeft gezien dat er gebeld is. Dit weet hij zeker. Anders wordt er geen moeite gedaan om de bestuurder staande te houden. Het mini-proces verbaal word voorzien van een handtekening van de agent die heeft gezworen dat hij/zij de waarheid zal optekenen.
Fout.
Het is inderdaad wel heel simpel.
De agent meent gezien te hebben dat er gebeld is. Dit meent jij zeker te weten.Daarom doet hij moeite om de bestuurder staande te houden. (Verder doet hij in dit geval nergens moeite toe). Het mini-proces verbaal word voorzien van een handtekening van de agent die heeft gezworen dat hij/zij (vanuit zijn waarneming de (vermeende) waarheid zal optekenen.

Gesloten