LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jochemmos
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 23:01

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door jochemmos »

Ik heb twee dongels genomen van KPN, voor slechts € 8,50 per maand, onbeperkt internetten met een snelheid van 26,1 Mb/s.

Net een rekening ontvangen van € 227,93 in oktober. Hoe kan dat? Ik kijk op het internet en zie bijna dezelfde aanbieding, maar nu staat er geen 'onbeperkt internet', maar datalimiet van 500 MB. Waar komt dit vandaan? In de overeenkomst wordt ook niet gerept over een datalimiet.

Heb ik dit over het hoofd gezien? Zeer onwaarschijnlijk.

Bovendien: in Zuid-Frankrijk heb je voor € 12,50 per dag internet, met een limiet van 50 MB. Ze zeggen er niet bij dat je snelheid dan 5 kbps is, dus 1/5000ste van de belofte die ze doen. Wat ze ook niet zeggen is dat als je al drie dagen tevergeefs een email probeert te verzenden van 300 KB, ze jou dan voor 3 x € 12,50 in rekening brengen.

Deze dongel is echt oplichterij! Diepe spijt van.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door olaf79 »

dvanduijn schreef:Ik heb net gebeld, toen vertelde een klantenservice medewerker dat ze geen bandjes terug kunnen luisteren. Vijf minuten later gebeld, vertelde iemand anders dat dit wel kan. Het is echt een zooitje daar. Toen ik mijn abonnement verlengde bevestigde de medewerker tot drie keer toe dat ik gewoon mijn Snel internet onbeperkt abonnement zou behouden. Nu vertellen de medewerkers dat ze geen Snel onbeperkt internet meer hebben...
Verlenging van je abbo betekent in principe dat het onder dezelfde voorwaarden wordt voortgezet en dat je in ruil daarvoor je recht op maandelijks op te zeggen verliest. Laat kpn het tegendeel bewijzen (dus dat zij gezegd hebben "dat abbo bestaat niet meer, dat kunnen we niet verlengen").

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door piet jagers »

tja en ik zit met een adv die er niet zoveel verstand van heeft
en ik ben nu een jaar verder .dus de kpn heeft tijd genoeg gehad om de papiertjes te laten verdwijnen .. of in ieder geval het word er niet duidelijk op
daarnaast word je nog geregi bij preventel

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door piet jagers »

heb pas tegen mijn adv gezegt
ga de kpn maar aansp stellen omdat ik nergens geen intern af kan sluiten
kreeg een antw terug van ..pas maar op dat ze jou dadelijk geen 10.000 euro laten betalen voor een maand internet :lol: :lol: :lol:

Samor
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 01:21

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door Samor »

"Onbeperkt" internet bij een kpn dongel bestaat niet helemaal, er zit altijd een FUP (fair use policy aan vast). Kijk anders voor meer info op op kpn dongel.

dongel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2012 20:16

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door dongel »

Iedere keer als ik verbinding maak met de dongel van KPN schiet de verbruiksmeter gigantisch omhoog de eerste paar seconden. Standaard start een verbinding met 40 tot 70 mb verbruik zonder ook maar een webpagina te hebben bezocht. OP deze manier zit ik héél erg snel aan de datalimiet.

Afbeelding

Zie screenshot van de verbruiksmeter nadat ik op verbinden heb geklikt.
Nu vind ik het heel begrijpelijk dat er tientallen klachten over gigantisch hoge rekeningen op internet te vinden zijn over de dongel van KPN. Die van mij gaat retour winkel en ik raad dan ook aan om nooit deze draadloze geldmijn van KPN aan te schaffen.

RederijLoosdrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 16:34

Re: KPN Dongel (Pure oplichterij!)

Ongelezen bericht door RederijLoosdrecht »

Het is nu 6 februari 2013 en ik heb met mijn bedrijf Rederij Loosdrecht nog steeds een zakelijk onbeperkt draadloos internet abonnement van KPN. Ze worden inderdaad niet nieuw meer verkocht. Aangezien ik met mijn schip 't Stockpaerdt vaar kan ik alleen maar draadloos internetten. Ik haal regelmatig grote backups van 3 Gigabyte van mijn website naar mijn laptop. Ik betaal dus niets extra aan het eind van de maand.

Wel ervaar ik bijvoorbeeld in centrum van Weesp dat het 3G netwerk overbelast is. En daardoor de snelheid dramatisch terug loopt. Af en toe is het de snelheid van een slak en haal ik gemiddelde upload snelheden dan 28 kbps en upload van 38 kbps. Gemeten over 6 uur verbinding. Ik zit continue op het internet. De technische dienst van KPN heeft deze overbelasting inmiddels toegeven en zouden in Weesp de capaciteit uitbreiden. Ik merk daar nog niets van en ze zullen wel wachten op 4G en 3G laten zoals het is.

Hoge gemiddelde snelheden zichtbaar in de software Dashboard van KPN zeggen helemaal niets. Als ik de Dongel er spontaan uit trek zie ik ook hele hoge onhaalbare snelheden. Ook in de screenshot van de heer Dongel gaat het om onhaalbare gemiddelde snelheden en niet over verbruik. :evil: Dus de Dongel terugbrengen en klagen over KPN en hoge rekeningen slaat nergens op. Het verbruik staat op 66.6 Mb. Een hysterische uitspraak die nergens op slaat.

Pure oplichterij is dus onzin. Als je zelf niet weet wat voor data abonnement je gekocht hebt en je niet bij een beperkt data verbruik dat bij houdt ben je jezelf aan het oplichten. Als je in je huis alle lampen 24 uur per dag laat branden krijg je ook een hoge stroomrekening. Het is dus een beetje simpel om KPN de schuld te geven van een hoge data rekening. Aangezien er nu geen enkel netwerk is die onbeperkt internet aanbiedt houd ik lekker mijn abonnement bij KPN.

Gesloten