Schrijvers81 schreef:Ook hier een hele boze nieuwe vodafone klant. Eerste dag dat mijn nieuwe abonnement inging zou ik 3,7 Gig dataverkeer gehad hebben met bijbehorende kosten van ruim 350 euro.
Een telefoontje naar de klantenservice levert niks op, noch bezoek aan de winkel. In de winkel gaven ze wel aan dat dit heel gebruik in een paar uur heel onwaarschijnlijk is.
Vodafone kan het gebruik niet specificeren en geeft aan dat het mogelijk ligt aan een update van de Iphone.... Heel boos en voelt echt als in de **** genomen worden.
Heeft een boze brief naar de klantenservice zin?
'Blij' om te lezen dat dit een meer voorkomend probleem is.....
Waarom een boze brief??, dat lost niets op.
Schrijf per mail of per brief een overzichtelijk inhoudelijk verhaal, de Vodafone,s winkels doen niets met klachten wel buiten hun toko ontstaan.
Elke rekening wordt per dag/uur in detail gespecificeerd, waarom bij Schrijvers81 niet ?
Ook ik had een enorm dataverbruik in de eerste maand (en vooral de eerste dagen) dat ik mijn nieuwe telefoon had. Ruim 3G, terwijl ik normaal op ongeveer 800Mb zit. Mijn datamanager gaf uitsluitsel: het was voornamelijk gebruikt door 'locations' en ook een kleiner deel door Dropbox. Dit had ik zelf niet binnengehaald maar zat standaard op mijn telefoon (HTC One X).
Gelukkig verbruik ik de meeste data op WiFi, mijn rekening was dan ook niet anders dan anders. Maar je zult maar geen draadloos hebben...
Door vaak "my Vodafone" te checken ben ik erachter gekomen dat ik blijkbaar 9,7GB in 1 dag buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik heb meteen contact gezocht met de klantenservice van Vodafone en die konden mij alleen zeggen, dat ik 9,7GB in 1 middag heb verbruikt en dat ik moet wachten op mijn gespecificeerde rekening. Zo'n gespecificeerde rekening kan je alleen de tijden en de hoeveelheid van wat ik heb verbruikt zien en niet waaraan.
Ze gaan mij dus een dikke rekening sturen, maar ze kunnen niet vertellen wat ik heb gekocht.
Bendegek schreef:Door vaak "my Vodafone" te checken ben ik erachter gekomen dat ik blijkbaar 9,7GB in 1 dag buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik heb meteen contact gezocht met de klantenservice van Vodafone en die konden mij alleen zeggen, dat ik 9,7GB in 1 middag heb verbruikt en dat ik moet wachten op mijn gespecificeerde rekening. Zo'n gespecificeerde rekening kan je alleen de tijden en de hoeveelheid van wat ik heb verbruikt zien en niet waaraan.
Ze gaan mij dus een dikke rekening sturen, maar ze kunnen niet vertellen wat ik heb gekocht.
Reken eens uit wat je op mobiel netwerk als snelheid hebt en hoe lang het duurt om daar 9,7GB te downloaden. Lijkt me vrij onmogelijk...
Bendegek schreef:Door vaak "my Vodafone" te checken ben ik erachter gekomen dat ik blijkbaar 9,7GB in 1 dag buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik heb meteen contact gezocht met de klantenservice van Vodafone en die konden mij alleen zeggen, dat ik 9,7GB in 1 middag heb verbruikt en dat ik moet wachten op mijn gespecificeerde rekening. Zo'n gespecificeerde rekening kan je alleen de tijden en de hoeveelheid van wat ik heb verbruikt zien en niet waaraan.
Ze gaan mij dus een dikke rekening sturen, maar ze kunnen niet vertellen wat ik heb gekocht.
Reken eens uit wat je op mobiel netwerk als snelheid hebt en hoe lang het duurt om daar 9,7GB te downloaden. Lijkt me vrij onmogelijk...
Bij een optimale verbinding (100% signaal), dan heb je een snelheid van 3,6Mbps. Dus als je direct onder de paal staat, dan zou je in theorie 9,7GB in 6,1 uur kunnen downloaden.
Maar in het relaas staat dat die ik slechts 125mb tegoed had. Hierna verlaagt vodafone automatisch de snelheid naar 384 Kbps. Dus de overige 9,575GB worden dus op lage snelheid gedownload. Dit duurt ongeveer 58.1 uur met een optimale verbinding (100%). Een slechter verbinding duurt dus nog langer. Het lijkt me sterk dat dit niet wordt opgemerkt - of dat de accu niet leeg raakt in deze periode.
rekening ontvangen van mobiel dochter met een dataverkeergebruik van 18,3GB in drie weken tijd. Wij willen ook info over de contacten en wat nu ineens zoveel gebruik veroorzaakt.
Ze heeft een bundel van 1GB per maand en is daar tien maanden niet overheen gegaan en nu een gigarekening. Ik heb incasso stop laten zetten dooe Vodafone omdat medewerker nij een aanbod had gedaan uit coualnce voor € 300 i.p.v. meer dan € 1.000.
Loopt dus nog maar ik ben als ouder perplex.
Eric ter Horst schreef:rekening ontvangen van mobiel dochter met een dataverkeergebruik van 18,3GB in drie weken tijd. Wij willen ook info over de contacten en wat nu ineens zoveel gebruik veroorzaakt.
Ze heeft een bundel van 1GB per maand en is daar tien maanden niet overheen gegaan en nu een gigarekening. Ik heb incasso stop laten zetten dooe Vodafone omdat medewerker nij een aanbod had gedaan uit coualnce voor € 300 i.p.v. meer dan € 1.000. Loopt dus nog maar ik ben als ouder perplex.
tja, ik weet niet hoe oud dochterlief is, pa zal nog wel meer perplex staan.
een detail factuur is per dag en tijd ingedeeld, tel sms data zijn eveneens gesplitst