LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
miekemootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 14:13

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door miekemootje »

Nu kan ik het ook mooi vertellen. Mijn moeder heeft ook meegedaan aan deze actie, ik dacht leuk voor haar ze is bijna 80 en dan een leuke tablet voor niets. Goed zij zich geabboneerd, en natuurlijk de mail dat ze rond de 15 mei de tablet zou krijgen. Niets gezien dus ik een mail sturen en een paar dagen later kreeg ze de tablet. Dus ik zou er boeken op zetten en spelletjes zie ik dat de etiket helemaal vervaagd is en dat er krassen op het scherm zitten. Dus deze tablet is gebruikt geweest en tweedehands. Ik dit gemaild aan de ad, reageren met de standaard mail stuur maar terug dan sturen we meteen een nieuwe. dus zo gedaan maar na een week nog geen nieuwe, ik dus track en trace gedaan bleek dus dat ze de tablet op 5 juni binnen hadden die ik op 4 juni gesturud had. Dus weer een mail gestuurd we zijn dus een week verder met een copie van de track en trace, kreeg een mail terug ze krijgt binnen een paar dagen een nieuwe. Ok de volgen de dag heeft mijn moeder deze binnen, zitten daar nog ergere krassen op zelfs hele diepe, en de stekker ligt er los en als je de a wilde hebben kreeg je de w dus ook niet goed gecalibreerd. Dus weer een mail gestuurd antwoord stuurmaar op. Ik denk dat de AD oude out of date tablets gekregen heeft en die maar de domme abonnees blij mee moet maken. Ik heb deze weer opgestuurd maar ik ben er bang voor. Ik heb zelfs tomtec geschreven. Ze kunnen beter een bon geven dat je hem ergens kunt afhalen dan heb je kans dat je misschien een nieuwe krijgt

Karel Klant
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 04:54

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door Karel Klant »

Ook ik heb slechte ervaringen met de manier waarop het Algemeen Dagblad omgaat met haar klanten in het geval van vragen of klachten over één van haar (wervings) acties.
In dit geval betreft het een actie met "gratis" luchtfoto's, waarover ook erg veel klachten op internet worden gemeld.

Voor wie het lezen wil, hier mijn ervaringen :
3 x het AD aangeschaft om de benodigde codes te verzamelen.
Verzendkosten betaald. Woensdag 13 juni worden deze bezorgd in een grote, on-verstevigde, envelop die zwaar beschadigd is. O.a. Grote vouwen plus kapot gescheurde hoek die tevens de hoeken van de foto’s beschadigt. Een even grote en even “slappe” envelop van de KPN, die bij de zelfde postbezorging zat, was totaal onbeschadigd.
Foto gemaakt van beschadigde lucht-foto-envelop, om deze naar het AD te sturen.
E-mail adres van AD gezocht. Niet te vinden (!)
Website AD vermeld dat er bij vragen over deze actie telefonisch contact met AD kan worden opgenomen.
Na het doorworstelen van een wel zeer uitgebreid keuze-menu, eindelijk een telefoniste. Halverwege het stellen van mijn vraag of er misschien nieuwe onbeschadigde foto's konden worden gestuurd, viel deze mij behoorlijk onbeleefd in de rede met de mededeling dat deze actie was afgelopen, dat het AD hier verder niets mee te maken had omdat het AD in deze slechts ‘tussenpersoon’ was (?) en dat ze mij verder niet kon helpen. Hierna werd het gesprek abrupt beëindigd.

N.B. Ik ben zelf fotograaf van beroep en verzend dus regelmatig foto's per post. verzenden van foto’s in een onbeschermde of on-verstevigde envelop als hier gebruikt is, is vragen om problemen.
Dat er op een kant van de envelop met grote duidelijke letters staat : Let op NIET VOUWEN !, en op de andere kant : NIET VOUWEN GRATIS LUCHTFOTO’S, zie ik niet echt als beschermende maatregel.( eerder als een uitnodiging voor een bepaald slag ‘grappenmakers’ )

Naar mijn mening is het Algemeen Dagblad verantwoordelijk , dat 'bestellingen' onbeschadigd aankomen bij de 'bestellers' daarvan.
Zelfs wanneer het gaat om zogenaamde "gratis" actie-artikelen.

Wanneer ik een foto verstuur en deze komt beschadigt aan bij de klant, dan stuur ik een nieuwe foto naar de klant, en ga over de schade praten met de transporteur/bezorgdienst.

Omdat de telefoniste van het AD tijdens het telefoongesprek had aangegeven dat zij slechts tussenpersoon was voor het bedrijf dat deze foto’s ‘ maakt’, heb ik contact met dat bedrijf opgenomen.

Ik citeer uit hun reactie :
” Dotka levert alleen bronmateriaal aan het AD, afdrukken en levering worden door het AD zelf gedaan.
U kunt dan ook alleen bij het AD terecht voor vragen over de AD-actie. “

Mijn opinie over het AD is thans tot een absoluut minimum gedaald.
Deze opinie was al niet best daar zij twee jaar geleden getracht hebben onder de betaling uit te komen voor een foto die ze over 2 pagina’s in hun krant hadden afgedrukt ( zonder betaling en zonder naamsvermelding )
Dit ter illustratie. Het is niet de rede waarom ik thans zo verontwaardigt ben.

Gezien de vele klachten die ik op deze en vele andere website’ s lees over het AD, ben ik van mening dat zij het belang van haar klanten ondergeschikt acht aan het verkopen van de krant.
Mijns inziens een opstelling die zich t.z.t. onherroepelijk tegen dit bedrijf zal keren, wat pijnlijke consequenties kan hebben voor de vele fatsoenlijke medewerkers die het AD uiteraard heeft.

Zoals hopelijk duidelijk zal zijn, gaat het mij in mijn klacht over de beschadigde luchtfoto’s niet om de geringe financiële schade die dit voor mij betekent. Het gaat mij erom dat dit bedrijf herhaaldelijk en op vele manieren onder haar verantwoordelijkheid tracht uit te komen.
Het lijkt mij voor iedereen wenselijk dat daar zo spoedig mogelijk verandering in komt !
Hopelijk dat de moeite die ik genomen heb om mijn klacht hier te beschrijven daar een heel klein beetje aan kan bijdragen.

Frans P.

marcelcyber
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2012 14:54

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door marcelcyber »

ben een nieuwe abbonnee
die met die actie mee gedaan hebt
de schrikkeldagactie van het AD. Dit hield in: 2 kwartalen het AD voor 37,50 euro per kwartaal en als welkomsgeschenk een Tomtec tablet. De tablet zou men 2 tot 4 weken na de eerste betaling ontvangen.
na de 3 betaling zou ontvangenen tot nu nog steedt geen tablet binnen
zelf geen ene brief nog ...die sommige al binnen gehad hebben dat ik zo lees op de forum dat het tablet geleverd zou worden! snap nie waarom ik nie zo brief nie binnen gekregen hebt zelf doen ze de krant s,ochtend ook nie bezorgen heb aan gekeken 3 dagen heb ik geen krant gehad
krijgen we de nieuwe tablet nog wel thuis gestuurt!!! zag op de lezerservice dat nieuwe tablet waren worden die naar ons toegestuurdt!!!! de nieuwe
AD Tablet - nieuwste model dat zo op de lezerservice staat krijgt ik daar nog een brief over dat ze geleverd worden aan mij!! krijgt ik nu wel eens een brief van hun!!!

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door Regggy »

Vervelend dat deze actie spaak loopt. Ter verduidelijking wil ik aangeven pas een abonnement aangeschaft te hebben i.c.m. een blu ray speler en dit ging zonder problemen via AD. Speler netjes thuisgehad, nieuw in doos, niets aan het handje. Het kán dus wel goed gaan..

moonjumper
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2005 22:35

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door moonjumper »

Hallo!

Via moneymiljonair kreeg ik een mailtje binnen, een jaar abonnement op het AD, eerste 6 maanden voor 12,50 en je kreeg een tomtec tablet.
Ik vind het AD een fijne krant dus ik dacht dat is wel leuk. Ik heb het ingevuld en kreeg daarna snel een bevestiging.
Ik kreeg een welkomsbrief dat na 3 maanden betalen je de tomtec kreeg dus ik heb gelijk voor 3 maanden tegelijk zelf overgemaakt
Je geef wel je rekeningnummer voor een incasso maar er staat niet altijd geld op mijn rekening dus maak ik het eigenlijk meestal zelf over en zorg altijd dat er op tijd betaald wordt.
Nu na 5 x betalen nog steeds niks ontvangen dus ik heb de lezersservice een email gestuurd en kreeg het volgend evan ze te horen.

Alle incasso's worden in batches verwerkt.
Het is helaas niet mogelijk om een premium eerder te ontvangen dan na de derde succesvolle incasso.
Helaas waren er een aantal incasso's gestorneerd met als gevolg dat de verzending van het premium nog niet heeft plaats gevonden.


Vaag verhaal. Alleen bij 3 geslaagde incasso's krijg je de tomtec. Waarschijnlijk kan ik het dus wel vergeten met m'n tomtec. En zoals ik hier alle verhalen lees verzinnen ze elke keer wel wat anders waarom men dat ding niet krijg.
Ik ben echt boos hier om. Ik betaal keurig elke maand het bedrag wat verschuldigd is maar de Tomtec krijg ik nog steeds niet.

Groetjes Sylvia

tinniejanssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:56

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door tinniejanssen »

had ik dit maar gelezen voor ik dat abonnement nam van ad met dus een tablet kado.
ik nam een abonnement ,maar had daarvoor 2x met het ad gebeld om zeker te weten dat ik dat tablet voor sinterklaas in huis zou hebben en beide malen werd me dat verzekerd .
nu krijg ik de bevestiging van het abonnement in de bus en daar staat dat je het tablet pas na de derde betaling krijgt.dat zou dan januari of februari worden ,
ik weer bellen met het ad ...krijg als antwoord dat ik het wel verkeerd begrepen zal hebben want je krijgt je kado echt pas na de derde betaling.
verkeerd begrijpen ? 2 telefoontjes en dan verkeerd begrijpen ? ik weet wat ik gehoord heb :Shet zou voor sinterklaas in mijn bezit zijn !

Suus3
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:44

Re: Gratis Tomtec Tablet schrikkeldagactie van Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door Suus3 »

Jongens ik wil jullie allemaal even waarschuwen; hou je bankrekening in de gaten!
Ik ben er vandaag achter gekomen dat AD in februari ineens een volledig termijn heeft afgeschreven.

Ook ik ben vorig jaar in de schrikkeldag-actie getrapt (en was volledig verbijsterd toen er dit jaar weer een tablet actie in mijn mailbox verscheen). Ik heb nooit een tablet ontvangen, na opzeggen van het proef-halfjaar alsnog rekeningen ontvangen, deze geweigerd te betalen tot er een incassobureau bij kwam kijken, etc. Al met al heeft het mij extra geld gekost, niks opgeleverd (ik ontving na 2 weken! al geen kranten meer) tablet zou ik niet krijgen want dan moest je minstens een half jaar een abbo hebben, dus ik wil niks meer met AD te maken hebben.

Nu dus spontaan een afschrijving van 30 euro.. Ik heb ze gemaild en er werd mij doodleuk medegedeeld; 'Dit is het abonnementsgeld voor uw kranten t/m februari.' Juuuuist, ik heb al sinds vorig jaar oktober het abonnement opgezegd. Ik heb erg boos gereageerd, ik kreeg die mail nota bene van de zelfde mevrouw die mij ook de bevestiging van opzeggen vorig jaar had gestuurd. Reactie daarop volgt; we kunnen nu pas uw abonnement stop zetten. Vergeet niet dat ik al sinds 2 weken na de eerste betaling van de schrikkeldag actie geen krant meer krijg! Ronduit belachelijk!

Ik heb ze terug gemaild dat als ik mijn geld niet terug krijg ik nu alsnog die tablet op eis, ik ben tenslotte al bijna een jaar lid...

:( Zo gaat dat dus tegenwoordig.

Gesloten