LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlees vol met water

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:
nou en waar heb je het aan verbrast...de shoarma??van de ah? :lol:
Nee joh !
Ben gaan shoppen. :mrgreen:
Winkels leeg gekocht, van die 2 x 2 euro? :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja choco geen last van je rug van al die tassen :lol: :lol:
of heb je ergens anders lekkere karrrr booonaadeess gehaald??kan ook!

ik heb vandaag nog een keer proef op de som gedaan.
heb nu gehakt gehaald en kipfilet! ja ja ,...ben op jacht :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door dhc »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:Netjes van appie, nou choco morgen een nieuw pak halen :lol:

Ik heb geen bon meer dus dat word een probleem verwacht ik.
Als het goed is wordt de reactie van de klantenservice ook intern gecommuniceerd naar de Supermarktmanager van het desbetreffende filiaal. Hij/zij hoort er dus van af te weten.

styxi
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2012 17:20

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door styxi »

Ik heb zojuist een pak van 3 Ribkarbonades gekocht bij de C1000.
En even gewogen met de verpakking ( en al het zichtbare water ) en zonder.
Het scheelde gewoon 62gram op een verpakking van 458gram.
Dat vind ik eigenlijk wel enorm veel! :o

Ik heb ook wel eens de shoarma gekocht bij de C1000 en die was gewoon voor de helft bevroren en de reepjes zwommen in het vocht! :(

Hoe kan de C1000 er mee wegkomen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door puma73 »

En wat wil je hier mee zeggen, dat je daar ook migraine van krijgt?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door Chocomelk »

styxi schreef:Ik heb zojuist een pak van 3 Ribkarbonades gekocht bij de C1000.
En even gewogen met de verpakking ( en al het zichtbare water ) en zonder.
Het scheelde gewoon 62gram op een verpakking van 458gram.
Dat vind ik eigenlijk wel enorm veel! :o

Ik heb ook wel eens de shoarma gekocht bij de C1000 en die was gewoon voor de helft bevroren en de reepjes zwommen in het vocht! :(

Hoe kan de C1000 er mee wegkomen?
En wat was de reactie van C1000 op u klacht ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja appie is ook erg...lees topic door..
Chocomelk keer nieuwe karbonades toch gehad?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is geen water maar drip. Als je zo'n plas "water" in het bakje ziet, weet je meteen dat je ontdooid vlees koopt.

Drip ontstaat namelijk wanneer bevroren vlees wordt ontdooid. Er zwemmen ontzettend veel ziekmakers in dit ontdooivocht.

Eet smakelijk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Dat is geen water maar drip. Als je zo'n plas "water" in het bakje ziet, weet je meteen dat je ontdooid vlees koopt.

Drip ontstaat namelijk wanneer bevroren vlees wordt ontdooid. Er zwemmen ontzettend veel ziekmakers in dit ontdooivocht.

Eet smakelijk.
Dan mag helemaal geen vlees meer eten, want het meeste vlees wordt ingevroren.
Vaak is ook het probleem, als je vlees koopt, je niet weet, of het vers of al ingevroren is/was.
Dan gaan mensen vanuit, dat het vers is, en vriezen het opnieuw in, dan krijg je dit bagger vlees.

remkovb
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2012 21:18

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door remkovb »

Weet niet of je ooit van de benaming hebt gehoord, maar waar je het over hebt valt eigenlijk onder de naam "glokkel". Glokkels zijn zaken die in voedsel worden aangetroffen maar daar niet in thuis horen. Meestal worden daar zaken toe gerekend als een stukje plastic, of bijvoorbeeld de naalden die laatst in een vliegtuigmaaltijd werden aangetroffen.
Er is sinds kort zelfs een meldpunt voor als je een glokkel tegen komt, hier proberen ze de verschillende glokkels in nederland in kaart te brengen. De site van dit meldpunt is http://www.glokkelmeldpunt.nl

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door nevermind »

remkovb schreef:Weet niet of je ooit van de benaming hebt gehoord, maar waar je het over hebt valt eigenlijk onder de naam "glokkel". Glokkels zijn zaken die in voedsel worden aangetroffen maar daar niet in thuis horen.
Ik heb het niet over dingen wat in voedsel is/wordt aangetroffen, maar over vlees, wat was ingevroren en dan weer als vers verkocht wordt.
Jouw Glokkels zijn een ander onderwerp, hier gaat het om Water in het vlees. :lol: :lol:

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door howdi »

nevermind schreef:
remkovb schreef:Weet niet of je ooit van de benaming hebt gehoord, maar waar je het over hebt valt eigenlijk onder de naam "glokkel". Glokkels zijn zaken die in voedsel worden aangetroffen maar daar niet in thuis horen.
Ik heb het niet over dingen wat in voedsel is/wordt aangetroffen, maar over vlees, wat was ingevroren en dan weer als vers verkocht wordt.
Jouw Glokkels zijn een ander onderwerp, hier gaat het om Water in het vlees. :lol: :lol:
Prima advies van mevrouw nevermind bevroren vlees niet opnieuw invriezen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door sadfly »

Het is toch inmiddels wel bekend dat er water in het vlees gespoten wordt.
Ik hoor van mensen die runderlappen braden het zelfde. Er komt veel vocht uit.
Verder is er zelfs jaren geleden een documentaire op tv van geweest.
Dacht zelf dat het "keuringsdienst van waarde" was.

DUs ja, ik kijk er niet vreemd van op

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb het hier al eerder geschreven de shoarma van de appie,man die moet je eerst afgieten als het half gebkaken is,anders heb je soep!!
En kipfilet vd appie,een en al water...

Echt ik heb me bekeerd lidl!! 1 x geprobeerd ik wil niet anders meer!!geen water
Weet niet de prijs verhouding...weet wel dat het beter is..

Slager heb ik hier niet een keur,ja kilo knaller,nou sla ik ook over..ziet er al niet lekker uit( hier dan he)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:Heb het hier al eerder geschreven de shoarma van de appie,man die moet je eerst afgieten als het half gebkaken is,anders heb je soep!!
En kipfilet vd appie,een en al water...

Echt ik heb me bekeerd lidl!! 1 x geprobeerd ik wil niet anders meer!!geen water
Weet niet de prijs verhouding...weet wel dat het beter is..

Slager heb ik hier niet een keur,ja kilo knaller,nou sla ik ook over..ziet er al niet lekker uit( hier dan he)
Onbegrijpelijk dat er niets tegen gedaan word, je word opgelicht waar je bij staat, is
veel betalen voor water.

TimothyG
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2012 15:40

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door TimothyG »

Het ziet er niet echt smakelijk uit :s ik zou meteen naar de winkel terug zijn gegaan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door dhc »

TimothyG schreef:Het ziet er niet echt smakelijk uit :s ik zou meteen naar de winkel terug zijn gegaan.

Ga je nu op deze, en de site van Vara Kassa allerlei oude topics bumpen?

Niet echt interessant, zeker niet als je de topics niet leest. Je reageert op topics die allang zijn opgelost....

Tip: ga lekker een wandeling maken....

seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door seacloud »

De topicstarter heeft wel gelijk, en ik zal zeggen waarom. Een jaar of twintig terug kocht ik speklapjes bij een ,,superslager", goedkoop als nergens anders. Maar dit waren niet van die spekjes die ik gewend was. Ze waren groot, dik, slap en je zag letterlijk het licht er door schijnen als je ze tegen de keukenlamp hield. f4,50 de kilo. Er klopte iets niet. Na het bakken inderdaad een hoop water, en je hield net de helft over. Ik heb toen geen speklappen meer gekocht. Plm. 6 jaren later, ik stond in mijn volkstuin, hoorde ik een discussie tussen twee andere leden. Een was een gepensioneerde Philipsman, de ander een plaatselijke (vlak bij mijn huis) filiaalchef van Albert Heijn. Die zei: ,, Ik ga nog effe langs de zaak, speklapjes in de pekel zetten". Die Philipsman zei verbaasd ,, durf jij dat zomaar te zeggen hier?? Jij verkoopt water man!!"
Die A.H.man lachte wat en ging weg. Ik besloot het na te zoeken en kwam er achter via een gepensioneerde slager wat er gedaan werd met dat vlees: Er is een soort smaakloze pekeloplossing die het vlees laat volzuigen met water, dat het ongeveer 45 % toeneemt in volume. Dat was volgens hem ook mogelijk met andere vlees en vissoorten. Maar het probleem is niet die oplichterij, dat is nu ondertussen wel algemeen bekend. Het probleem is het Nederlandse Klootjesvolk dat zich met open ogen laat belazeren en alles slikt wat er in de kranten en reclameblaadjes gespuid wordt, en hun oren laat hangen naar allerlei schijnwetenschappers met ingewikkelde praat en slikt als zoete koek, in plaats van de eigen herses te gebruiken. DAT is het probleem.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seacloud schreef:De topicstarter heeft wel gelijk, en ik zal zeggen waarom. Een jaar of twintig terug kocht ik speklapjes bij een ,,superslager", goedkoop als nergens anders. Maar dit waren niet van die spekjes die ik gewend was. Ze waren groot, dik, slap en je zag letterlijk het licht er door schijnen als je ze tegen de keukenlamp hield. f4,50 de kilo. Er klopte iets niet. Na het bakken inderdaad een hoop water, en je hield net de helft over. Ik heb toen geen speklappen meer gekocht. Plm. 6 jaren later, ik stond in mijn volkstuin, hoorde ik een discussie tussen twee andere leden. Een was een gepensioneerde Philipsman, de ander een plaatselijke (vlak bij mijn huis) filiaalchef van Albert Heijn. Die zei: ,, Ik ga nog effe langs de zaak, speklapjes in de pekel zetten". Die Philipsman zei verbaasd ,, durf jij dat zomaar te zeggen hier?? Jij verkoopt water man!!"
Die A.H.man lachte wat en ging weg. Ik besloot het na te zoeken en kwam er achter via een gepensioneerde slager wat er gedaan werd met dat vlees: Er is een soort smaakloze pekeloplossing die het vlees laat volzuigen met water, dat het ongeveer 45 % toeneemt in volume. Dat was volgens hem ook mogelijk met andere vlees en vissoorten. Maar het probleem is niet die oplichterij, dat is nu ondertussen wel algemeen bekend. Het probleem is het Nederlandse Klootjesvolk dat zich met open ogen laat belazeren en alles slikt wat er in de kranten en reclameblaadjes gespuid wordt, en hun oren laat hangen naar allerlei schijnwetenschappers met ingewikkelde praat en slikt als zoete koek, in plaats van de eigen herses te gebruiken. DAT is het probleem.
Ik heb het toendertijd gemeld en een vervangend produkt ontvangen maar daar was het idem
mee, geen zin om nog terug te gaan naar de winkel.
Hoor het van vele mensen die dit meemaken maar wat wil je er aan doen dan ?

Gesloten