LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buro i3B

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
AngieCheetah

Re: Buro i3B

Ongelezen bericht door AngieCheetah »

Vrijwillig bewind kan door de client opgeheven worden omdat je dit ook als client zelf aanvraagt

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

AngieCheetah schreef:Vrijwillig bewind kan door de client opgeheven worden omdat je dit ook als client zelf aanvraagt
Waarom vraagt het buro i3B dan aan de rechtbank om ze te ontheffen van hun taak?

zanger-willie

Ongelezen bericht door zanger-willie »

ik ken ze ik zit er gvd bij als ik di had geweten dan was ik nooit met hun in zee gegaan gvd voral die corien denkt da ze alles weten weet waar ze ziten dus als iemand daar heen wilt dan hoor ik het graag :x :twisted: gr willie ik zet me msn neer voor als iemand er keer heen wilt [email protected]

AngieCheetah

Ongelezen bericht door AngieCheetah »

Buro i3b doet dat omdat wij het al eerder aangevraagd hebben de opheffing van het bewind en omdat wij ze op hun fouten wezen en hun praktijken doorhadden ps.Willie ik heb je toegevoegd

duvessa75

Ongelezen bericht door duvessa75 »

Sinds kort ben ik client bij 13b,een vrijwilligersbewind bureau bij mij in de stad. Onlangs zocht ik op Google naar het telefoonnummer en mijn oog viel meteen op deze link.

Helaas moet ik constateren dat ik veel van de klachten inmiddels ook al herken;

-Leefgeld te laat,te weinig,of helemaal niet
-Medewerkers die kortaf reageren op normale concrete vragen,of het gesprek zo snel mogelijk willen afrafelen
-Administratie map die al maanden in hun bezit is
-Beantwoorden geen mail,al ze beweren glashard van wel (overigens erg opvallend dat ze hier wel schriftelijk kunnen reageren!!!)
-Doorgegeven betalingen worden niet voldaan (waardoor meer schuld ontstaat)
-Komen terug bel afspraken niet na,
-Informeren schuldeisers niet dat je in bewind zit
- Er zijn 2 hoofdvestigingen maar hebben 1 en t zelfde telefoonnummer??
-En dus 2 nummers bij kvk en 2 rekeningen..???
etc....
I3b kan hier schijnheilig gaan reageren,feit blijft t zelfde;13b deugt niet.
Ze claimen nu hier dat je met klachten bij hen moet zijn,maar wanneer je ze contacteert zijn ze alles behalve vriendelijk en professioneel,krijg je geen concrete antwoorden,(en dan gaat het nog over je eigen dossier,)en klachten zouden ze wel behandelen zeker?
Zij denken toch dat ze niks verkeerds doen,terwijl ze hun zakken vullen met ons geld. Ben je net als ik niet tevreden,laat het weer opheffen. Ga ik nu ook zeker doen,nadat ik eerst ff een bezoekje heb gebracht aan ze. Het is vrijwillig,dus je kan t zelf regelen.
Aanvraag moet wel bij de rechter,dus het opheffen van wellicht ook.
Ik zelf ga r meer werk van maken d.m.v juridisch loket,een ander bureau zoeken en/of misschien zelfs voor kwijtschelding gaan. Wanneer dat allemaal niet werkt,hebben we de ombudsman nog.
Mijn advies dus;niet met hen in zee te gaan,je ellende wordt er alleen maar groter door ,en hun zakken almaar voller.
Zorg ervoor dat je eventueel genoeg 'bewijslast' hebt;neem bv gesprekken op of bewaar al je aan hen geadresseerde mail. Wanneer er massaal mensen bij hen weglopen,hebben ze straks ook niks meer om te stelen....
En voor 13b: mij kennen jullie wel degelijk,en mijn verhaal is waar en goed onderbouwd ik heb maar 1 woord voor jullie; OPLICHTERS!!!!

(Immers,hoezo gaan medewerkers kijken op Tros Radar forum of er klachten over ze zijn, en er nog op reageren ook huh?? Lekker slim!)

[email protected],voor als r mensen zijn die r net als ik serieus werk van willen maken ,om 13b te stoppen met hun praktijken.
Samen sta je immers sterker.
Laatst gewijzigd door duvessa75 op 01 jun 2012 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

duvessa75

Buro i3b schreef:Schijnbaar is het de bedoeling dat we hierop reageren. Wij denken dat er andere wegen zijn zoals een klacht indienen bij ons en als dit niet tot tevredenheid wordt opgelost kan er een klacht neergelegd worden bij de branchevereniging waar wij lid van zijn.

Aangezien dit niet is gebeurd maar deze berichtgeving op het internet niet goed voor ons en voor ons bedrijf is zullen wij hier op reageren.

Allereerst zullen we reageren op de 1e berichtgever. Deze mensen hebben ons tot meerdere keren telefonisch bedreigd waarvan 1 keer op een privételefoon van een bewindvoerder. Om deze bewindvoerder te beschermen hebben we ons best gedaan om de gegevens van deze bewindvoerder geheim te maken. Dit betekent dat haar telefoonnummer, adresgegevens, internetgegevens op geheim zijn gezet. Sinds die tijd hebben onze medewerkers de opdracht om de verbinding te verbreken bij bedreiging. Nu kan het best zijn dat er mensen emotioneel worden als wij tegen een vraag van geld "nee" zeggen. Dus hebben we bij de 1e keer geen actie ondernomen. Uiteindelijk hebben wij vorige maand de rechtbank verzocht om het bewind op te heffen en dit is per direct toegekend. Over het dossier inhoudelijk. Schuldeisers, vaste lasten en inkomsten zijn allemaal aangeschreven. Als er overigens geen geld is op de beheerrekening omdat er bijvoorbeeld ipv 2 inkomens maar 1 inkomen binnenkomt kunnen we geen leefgeld overmaken. Ditzelfde geldt voor een id-kaart.

Over de 2e berichtgever. U kennen we niet en hebben dus geen idee waar uw verhaal op is gebaseerd. Stuur uw eventuele klacht naar ons dan kunnen we er iets mee. U heeft het over een advocaat. Iedere advocaat mag en kan bij ons aankloppen. Wij hebben niets te verbergen. Verder worden we jaarlijks gecontroleerd door een RA accountant en de branchevereniging.

-Als jullie je werk goed zouden doen,hoeft niemand jullie te bedreigen.
-Wanneer mensen afspreken met jullie dat zij iedere week geld krijgen,horen zij dat ook gewoon iedere week te krijgen. Er is altijd geld voor leefgeld,want schulden aflossen doen jullie niet,en iedereen heeft min 200e om te eten nodig,en er ook gewoon recht op
-Dat jullie gecontroleerd worden wil niet zeggen dat jullie ook goed werk leveren.
-Het is ook erg makkelijk om te zeggen dat je met klachten bij de branchevereniging moet zijn.
-Jullie geven niets door aan schuldeisers,heb vandaag nog van 1 van hen vernomen dat zij niets wisten van bewind,waardoor de betalingsregeling komt te vervallen....Dank daar voor!
-Jullie kunnen rechtbank niet verzoeken bewind op te heffen,dat is aan de client,die heeft het immers ook zelf aan gevraagd,vandaar ook dat het VRIJWILLIGERS bewind heet
-Openlijk ingaan op dossiers en gegevens van je clienten op een forum???
Hoe onprofessioneel..

Nee,jullie praten jezelf hier echt niet uit!

duvessa75

Beste mensen,

***GA AUB NIET MET DIT BUREAU IN ZEE!!! i3b? NEEEEEE!!!***

Ben bij Juridsich Loket geweest voor wat feedback. Zij adviseerden mij om via de gemeente weer in het schuldsaneringstraject proberen terecht te komen. (WSNP)
Ok waarschuwde ze me voor dit soort bureaus en hun praktijken.
Niet mee in zee gaan is hun advies.

Omdat ik dankzij i3b een huur achterstand heb inmiddels van 2 maanden en zij betalingsregelingen niet nakomen ,die ik zelf tref,zal ik over 6 jaar nog niet uit de schulden zijn.
Ze berekenen ook kosten en rente voor hun "diensten" Uiteraard zijn die te hoog.
Ze beantwoorden geen mail,zijn kortaf aan de telefoon en regelen helemaal niks,behalve dat je over een tijd alleen nog maar meer schulden hebt.
Ikzelf ben inmiddels sinds ik bij hen ben 3000 euro 'rijker' aan schuld,dus...
En waar blijft dat geld? Laat zich niet makkelijk raden,lijkt me..

Doe jezelf een groot plezier en zorg dat je van ze af komt,of er nooit aan begint.
Er zijn ook andere bewindvoerders,die wel gecontroleerd worden,want i3b wordt niet gecontroleerd ,in tegenstelling tot wat zijzelf beweren
Bij Juridsich Loket kunnen ze je zo alles vertellen,en het kost niets....
Als je je administratie niet terug hebt,gewoon gaan ophalen.
Als je wilt weten waar ze precies zitten,laat t maar weten,ik woon er nog geen 5 min. vandaan.

Ik ga het doen,zorgen dat ik van i3b afkom,want ben al psychisch,maar hier word je dus echt helemaal leip van.... Wat zijn doen is ons gewoon oplichten.

cindy1984

Ongelezen bericht door cindy1984 »

hoi

ik wil even zegge dat buro i3b een vervelend bewindvoering is . ze doen niks ze beloven maar alles en wordt uieindelijk niks gedaan . ik heb bij de rechter al een verzoek neergelegt da ik wil stoppen met deze buro . ben er egt klaar mee . en ik ga ze opzoeken . mn geduld is nou op .
egt waar mensen trap hier niet in want voordat je t weet ben jevan alles afgesloten en heb je niks meer
ze vergeten dat t jouw eige geld is wat ze beheren ze hebbe gewoon scheit aan de mensen .ze kunnen de mensen verder in de **** douwen daar zyn ze goed in
mvg cindy 1984

Bai ganja baka

Ongelezen bericht door Bai ganja baka »

i3b is geen zuiver water zeker niet, Ik kon me ogen niet geloven toen ik zoveel klachten las op dit forum en precies het zelfde wat ik nou nu meemaak met i3b!!! hoe meer geld bij hun binnen komt hoe minder je overhoud en dat snap ik niet. Er moet bij de politie aangifte kunnen gedaan worden over deze bureau want het is ook een soort van mensen bestelen van hun geld!!!! Ik heb ook een verzoek bij de rechter om zo snel mogelijk van hun af te zijn... :x :x :x :x

tomjip2

Ongelezen bericht door tomjip2 »

wie doet er mee met een gezamelijke advocaat(van onvermogen )in teschakelen want die mensen van i3B MOETEN GESTOPT WORDEN ze brengen je alleen nog meer in de schuld mooi praten dat kunnen ze als je daar client word ,en afvan dan zit je nog meer in de problemen WIE DOET ER MEE

tomjip2

Ongelezen bericht door tomjip2 »

Ik vergeet te zeggen dat ik het zelfde probleem heb als al die voor mij op het forum zitten toch wel raar dat allemaal de zelfde klachten zijn ,dat moet de rechter toch ook zien dat iedereen bij hun weg wil om de zelfde reden? ik hoor graag hier op iets van jullie

DOE MEE SAMEN STAAN WE STERK

MissChantal

Ongelezen bericht door MissChantal »

Ik zit ook vrijwillig bij i3b, een jaar nu en ik heb al een jaar ellende. Ze betalen bijvoorbeeld 3 maanden teveel aan Essent, ze betalen tot 2x toe 2 maal huur in een maand, ik ben 3 maanden afgesloten geweest bij UPC en nu willen ze mijn pakket veranderen terwijl ik dit niet wil. Vorige week kreeg ik een email met bedankt voor het afsluiten van uw nieuw pakket, ik heb de mediabox niet geaccepteerd. Ik moest 2 weken van 35 euro per week leven, ik kreeg te horen, nog even doorzetten volgende week heb je weer geld toen ik zei dat ik honger had. Al 6 maanden op een rij maken ze fouten met betalingen terwijl ik genoeg inkomen heb, en als ze hun werk goed doe ook nog geld kan overhouden. Vrijwillige bewindvoering echt niet en ze zijn alles behalve professioneel. Ook ik ben uitgescholden door een telefoniste en dat werd gewoon ontkent toen ik een klacht wilde indienen. Ik ben bezig om zo snel mogelijk bij hun weg te komen en met nodige zoektochten krijg ik hulp.

Monkading

Ongelezen bericht door Monkading »

Geachte ,

Ook ik ben serieus benadeeld. Ik heb de personen die een email adres achtergelaten hebben, een uitnodiging via msn gestuurd.

Graag wil ik met jullie aan tafel om deze I3B aan te pakken.

Mvg

uden2012

Ongelezen bericht door uden2012 »

Hoi,

Helaas ik heb op advies van bekende ook i3b gekozen, en ik dacht aangesloten bij het bpbi dat het wel goed zou komen maar helaas, als je bewindvoerder op een zwarte lijst is gezet zouden ze minimaal het lid maatschap op non actief moeten zetten.maar zoals het hoort meer klachten nodig, zoveel dat ze in het werk omkomen zoals het gezegde gaat,

ook ik ben bezig met het opzeggen van het vrijwillig bewind bij i3b , maar nu kunnen ze mij ineens niet kwijt, ze zeggen dat ook tegen de nieuwe bewind en houden dit ook vol, maar aan alles komt een eind ook i3b. ik wens alle cliënten van hun STERKTE in 2012 en stap aub snel over . vraag aan de gemeente wie de laatste jaren het meeste cliënten schuld vrij heeft gekregen en ga hier mee verder
Laatst gewijzigd door uden2012 op 24 nov 2012 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

uden2012

Monkading schreef:Geachte ,

Ook ik ben serieus benadeeld. Ik heb de personen die een email adres achtergelaten hebben, een uitnodiging via msn gestuurd.

Graag wil ik met jullie aan tafel om deze I3B aan te pakken.

Mvg
hoi,

dit hoeft niet alleen sta je ook sterk neem contact op met bpbi die je op de site van i3b vindt en leg hun de situatie uit,

maar stap vooral snel naar een ander.

en zeg het voort tegen vrienden en collega`s, familie en facebook,hyves enz enz
iedereen weg bij i3b en niemand meer hier naar toe!!!!!!!!!!!

uden2012

tomjip2 schreef:Ik vergeet te zeggen dat ik het zelfde probleem heb als al die voor mij op het forum zitten toch wel raar dat allemaal de zelfde klachten zijn ,dat moet de rechter toch ook zien dat iedereen bij hun weg wil om de zelfde reden? ik hoor graag hier op iets van jullie

zeg het voort tegen vrienden en collega`s, familie en facebook,hyves enz enz

uden2012

MissChantal schreef:Ik zit ook vrijwillig bij i3b, een jaar nu en ik heb al een jaar ellende. Ze betalen bijvoorbeeld 3 maanden teveel aan Essent, ze betalen tot 2x toe 2 maal huur in een maand, ik ben 3 maanden afgesloten geweest bij UPC en nu willen ze mijn pakket veranderen terwijl ik dit niet wil. Vorige week kreeg ik een email met bedankt voor het afsluiten van uw nieuw pakket, ik heb de mediabox niet geaccepteerd. Ik moest 2 weken van 35 euro per week leven, ik kreeg te horen, nog even doorzetten volgende week heb je weer geld toen ik zei dat ik honger had. Al 6 maanden op een rij maken ze fouten met betalingen terwijl ik genoeg inkomen heb, en als ze hun werk goed doe ook nog geld kan overhouden. Vrijwillige bewindvoering echt niet en ze zijn alles behalve professioneel. Ook ik ben uitgescholden door een telefoniste en dat werd gewoon ontkent toen ik een klacht wilde indienen. Ik ben bezig om zo snel mogelijk bij hun weg te komen en met nodige zoektochten krijg ik hulp.

uden2012

tomjip2 schreef:Ik vergeet te zeggen dat ik het zelfde probleem heb als al die voor mij op het forum zitten toch wel raar dat allemaal de zelfde klachten zijn ,dat moet de rechter toch ook zien dat iedereen bij hun weg wil om de zelfde reden? ik hoor graag hier op iets van jullie

uden2012

duvessa75 schreef:
Buro i3b schreef:Schijnbaar is het de bedoeling dat we hierop reageren. Wij denken dat er andere wegen zijn zoals een klacht indienen bij ons en als dit niet tot tevredenheid wordt opgelost kan er een klacht neergelegd worden bij de branchevereniging waar wij lid van zijn.

Aangezien dit niet is gebeurd maar deze berichtgeving op het internet niet goed voor ons en voor ons bedrijf is zullen wij hier op reageren.

Allereerst zullen we reageren op de 1e berichtgever. Deze mensen hebben ons tot meerdere keren telefonisch bedreigd waarvan 1 keer op een privételefoon van een bewindvoerder. Om deze bewindvoerder te beschermen hebben we ons best gedaan om de gegevens van deze bewindvoerder geheim te maken. Dit betekent dat haar telefoonnummer, adresgegevens, internetgegevens op geheim zijn gezet. Sinds die tijd hebben onze medewerkers de opdracht om de verbinding te verbreken bij bedreiging. Nu kan het best zijn dat er mensen emotioneel worden als wij tegen een vraag van geld "nee" zeggen. Dus hebben we bij de 1e keer geen actie ondernomen. Uiteindelijk hebben wij vorige maand de rechtbank verzocht om het bewind op te heffen en dit is per direct toegekend. Over het dossier inhoudelijk. Schuldeisers, vaste lasten en inkomsten zijn allemaal aangeschreven. Als er overigens geen geld is op de beheerrekening omdat er bijvoorbeeld ipv 2 inkomens maar 1 inkomen binnenkomt kunnen we geen leefgeld overmaken. Ditzelfde geldt voor een id-kaart.

Over de 2e berichtgever. U kennen we niet en hebben dus geen idee waar uw verhaal op is gebaseerd. Stuur uw eventuele klacht naar ons dan kunnen we er iets mee. U heeft het over een advocaat. Iedere advocaat mag en kan bij ons aankloppen. Wij hebben niets te verbergen. Verder worden we jaarlijks gecontroleerd door een RA accountant en de branchevereniging.

-Als jullie je werk goed zouden doen,hoeft niemand jullie te bedreigen.
-Wanneer mensen afspreken met jullie dat zij iedere week geld krijgen,horen zij dat ook gewoon iedere week te krijgen. Er is altijd geld voor leefgeld,want schulden aflossen doen jullie niet,en iedereen heeft min 200e om te eten nodig,en er ook gewoon recht op
-Dat jullie gecontroleerd worden wil niet zeggen dat jullie ook goed werk leveren.
-Het is ook erg makkelijk om te zeggen dat je met klachten bij de branchevereniging moet zijn.
-Jullie geven niets door aan schuldeisers,heb vandaag nog van 1 van hen vernomen dat zij niets wisten van bewind,waardoor de betalingsregeling komt te vervallen....Dank daar voor!
-Jullie kunnen rechtbank niet verzoeken bewind op te heffen,dat is aan de client,die heeft het immers ook zelf aan gevraagd,vandaar ook dat het VRIJWILLIGERS bewind heet
-Openlijk ingaan op dossiers en gegevens van je clienten op een forum???
Hoe onprofessioneel..

Nee,jullie praten jezelf hier echt niet uit!

uden2012

cindy1984 schreef:hoi

ik wil even zegge dat buro i3b een ***** bewindvoering is . ze doen niks ze beloven maar alles en wordt uieindelijk niks gedaan . ik heb bij de rechter al een verzoek neergelegt da ik wil stoppen met deze buro . ben er egt klaar mee . en ik ga ze opzoeken . mn geduld is nou op .
egt waar mensen trap hier niet in want voordat je t weet ben jevan alles afgesloten en heb je niks meer
ze vergeten dat t jouw eige geld is wat ze beheren ze hebbe gewoon scheit aan de mensen .ze kunnen de mensen verder in de **** douwen daar zyn ze goed in
mvg cindy 1984

Gesloten