LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dansteam
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2007 10:22

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door dansteam »

Mijn man en ik zijn net terug van een vakantie op Gran Canaria.
Ook wij zijn aangesproken door een gladde nederlander, natuurlijk ook de hoofdprijs gewonnen. We zijn in te taxi gestapt en hebben samen afgesproken ons niet tot iets te laten verleiden en gewoon maar te genieten van een paar uurtjes uit.
Wel hebben we bij Anfi Golf een flink aantal mensen gezien dit met contracten in papieren tasjes weer vertrokken.
De volgende ochtend zijn we op een terras gaan zitten om te kijken hoe de gladde mannen te werk gaan. Het is eng om te zien, enorm nerveus heen en weer geloop en maar loeren op slachtoffers.
Wat betreft de enkele positieve reactie tussen al de schokkende en trieste verhalen; moeten we die voor waar aannemen? Denk het niet, mijn gevoel zegt dat dit dezelfde gladde Anfi medewerkers zijn.
Laten we hopen dat niemand hier meer instinkt, het is je reinste oplichting.

luukanja
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2011 13:48

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door luukanja »

Ook wij zijn aangesproken en hebben de stap genomen om te kijken.
De voorlichting en aanbieding was aantrekkelijk.
Gelukkig zaten wij (mijn vrouw en ik) op dezelfde golflengte en zijn we niet verleid, verleiding daar draait het bij deze manier van verkopen om.
Maar na een offerte en daarna de aanvulling van mijn zijde over de extra kosten van vervoer, verblijf enz enz had de verkoper snel genoeg in de gaten "Dit gaat niet lukken".
Verder hebben we daar nog een leuke dag gehad en zijn gegaan.
MOTTO: Niets is voor niets hoe leuk het ook gebracht wordt.

Doe er je voordeel mee

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door b767-300er »

Ik ga in september weer naar LPA. Zal eens kijken of ik een dagje meekan en mijn ervaringen hier plaatsen.

veld94
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012 18:51

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door veld94 »

Wij zijn al lid sinds 1994 van de anfi beach Club, Het eerste mooie resort waar we pas in 1996 terecht konden, omdat het nog niet eerder was afgebouwd.
We hebben er hele mooie weken doorgebracht, in een eersteklas resort, die nu na c.a. 15 jaar nog steeds netjes word onderhouden, en op zijn tijd de nodige meubels e.d. worden vervangen. Personeel doorgaans vriendelijk en behulpzaam, meest nederlands of vlaams sprekend. Klachten worden snel opgelost. Een luxe resort waar je er geen tweede van op Cran Canaria zal vinden. Wij hebben toen in 1994 1 week gekocht voor c.a.16.000 gulden, verder betalen we jaarlijks €500,-- onderhoudskosten. We hebben dus recht op elk jaar een week naar Anfi, maar wij sparen dit op en gaan elke twee jaar twee aaneengesloten weken, dat is tot nog toe altijd goed te regelen bij anfi. Wij zien het zo; voor €500 per week zitten we in een 5 sterren resort met max 4 personen. Heeft iemand een betere aanbieding?
Die 16000 gulden uit 1994 zie ik als een zelfde investering die iemand anders doet voor de aankoop van een caravan, die is na 20 jaar ook niets meer waard, maar je betaalt ook jaarlijks nog voor je standplaats. Ik geloof niet dat ik ooit nog iets van die 16000 gulden terug zie, maar die mooie vakantie's die we daar hebben gehad pakken ze niet meer van me af. En zo lang dit resort blijft bestaan, kunnen we voor een gering bedrag genieten in een 5 sterren resort.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door newmikey »

veld94 schreef:Wij zijn al lid sinds 1994
En komen nu met een eerste post op dit forum melden hoe supergeweldig het wel niet is. Geloofwaardigheid? Nul komma nada, noppes dus. Scheer je weg spammer!

Ultee
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2012 16:32

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Ultee »

Wij (5 volwassenen)hebben inmiddels onze eerste vakantie (twee appartementen voor één week)op Anfi del Mar doorgebracht. Het valt mij op dat er op verschillende manieren gewerkt wordt bij Anfi. Bij ons is er totaal geen sprake van agressieve verkooptechnieken. Ik heb onze ervaring op dit forum onder een ander topic (Ook Anfi opgelicht?) vermeld. Dus lees wat onze ervaring tot op heden is.
Het betreft hier een timeshare concept, waarmee je onder bepaalde voorwaarden kan ruilen met andere timeshare holders overal ter wereld via RCI. Er wordt inderdaad niets voor niets verkocht. Je koopt een "sleutel" wat je recht geeft op één week vakantie per jaar.
Wij zijn halfweg ons contract (Voyager 5 weken vakantie). Tot op heden geen negatieve ervaring. Zonder problemen boeken bij Anfi vacation Club en een heerlijke vakantie achter de rug op Anfi del Mar(Gran Anfi). Ik heb een gesprek van twee uur met een medewerker van Anfi gehad en wij zijn daarna niet meet lastig gevallen om Full Member te worden. Wij hebben besloten geen Full Member te worden. Wij hebben nu nog drie weken te boeken via RCI. Ik ben benieuwd of dat ook gewoon gaat lukken.
Bijdehande opmerkingen van mensen die de contracten niet gelezen hebben of totaal geen ervaring hebben met deze organisatie hebben wat mij betreft geen recht van spreken. Ik zal de eerste zijn die zal toegeven als er sprake is van oplichting. Wij hebben tot op heden gekregen waar we recht op hadden. Ik hou jullie op de hoogte m.b.t. het boeken via RCI voor onze vakantie in 2013.

groet,
Ronald Ultee
P.s. Nee ik ben niet werkzaam bij Anfi of welke andere timeshare organisatie dan ook! :wink:

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door TazMania »

Komt me bekent voor allemaal.......


TRAP er gewoon niet in (maak er een leuk dagje van)
Dat hadden wij ook in 2009 bekende verhaal hier.

Kosten waren toen dacht ik 5000 euri................ ik ok
Daar wil ik over denken en even mijn inkomen en uitgaven nakijken thuis.

Kreeg ik te horen weet u dat niet uit het hoofd.............. nou nee ik niet :mrgreen:

Kon het in eens ook voor 4000 ik dacht WTF dit kan niet.
de papieren liggen al bijna op tafel om te tekenen maar deze meneer heeft NEE gezegd en dat kunnen ze dan moeilijk verdragen.

We zijn toen opgestaan en weer weggegaan en de boot en taxi zelf maar betaalt.


Moraal van verhaal.

OP VAKANTIE TEKEN JE GEEN CONTRACTEN HOE MOOI HET OOK IS :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ultee
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2012 16:32

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Ultee »

Kennelijk heeft u in 2009 een slechte ervaring gehad. Zoals eerder gesteld zijn wij daarentegen tevreden met dat wat wij, geheel volgens contract, tot nu toe hebben gekregen. Mocht het anders worden dan hou ik iedereen op de hoogte via dit forum. :wink:

Pistache
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2012 14:06

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Pistache »

Wij hebben wel getekend, hebben ook onze eerste twee weken gran canaria er op zitten..2x met een ei in ons broek vertrokken door al deze commentaar hier...en bleek twee maal voor niks te zijn.
Hebben ons niet laten overtuigen om full member te worden, en dat werd dan ook aanvaard.
Ik krijg op al mijn mails per direkt antwoord. Heb nu gevraagd om de code voor de volgende 3 weken...binnen het uur antwoord..is dit dan oplichting ? Ik dacht het niet.
Het is niet goedkoop , feit, maar je krijgt er wel alle luxe voor terug.
Dus aub, wees beke voorzichtig met alle commentaren...je maakt mensen onnodig bang, bezorgt onnodige stress...bezin gewoon eer je begint... maak een duidelijk kostenplaatje..en je weet perfekt waar je aan begint. Wij dachten na de eerste week penthouse ( hadden megagroot hoekbalkon.) en na weigering full member dat we zouden benadeeld worden...integendeel..We kregen dezelfde mega penthouse, en alle service die je je maar kon inbeelden...Werden persoonlijk gecontacteerd om ons te komen uitleggen wat ons nu te doen staat om de overige weken op te nemen...als dat niet netjes is...Dus mensen, als jullie net terug zijn uit Gran Canaria, en net getekend hebben..Geen paniek. Tel maar gerust af naar jullie verblijf daar. Misschien tip : noteer duidelijk jullie wensen, wel gebouw, hoogte van balkon...ik weet zeker dat het dan helemaal goed komt..En boek tijdig, zeker in hoofdseizoen. Goede reis ! aja...en ook ik werk niet voor hen...!

zeebeer3
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 12:51

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door zeebeer3 »

Beste mensen,

Met verbazing heb ik jullie reacties gelezen.
Een aantal maanden geleden ben ik rondgeleid op Anfi, alles is netjes en zonder agressive verkooptechnieken verlopen. En ben dan ook ingegaan op het 4 weekse aanbod.
De prijs/kwaliteits verhouding vind ik zeer gunstig en wat is er eerlijker dan zelf gezien te hebben waar je terecht komt.

Wat mij ten zeerste verwonderd is dat er veel negatieve reacties staan op dit forum van mensen die nog niet eens gebruik hebben gemaakt van de 4 weken. Sterker nog er staan zeer weinig negatieve reacties op van mensen die er daadwerkelijk gebruik van hebben gemaakt!!! Ook op tripadvisor en zoover scoort anfi boven de 9!
Het lijkt er eerder op dat jullie elkaar gek zit te maken. Best triest dat zulke berichten mensen zo sterk aan het twijfelen zetten... als er echt iets "mis" zou zijn met Anfi zou Anfi allang niet meer kunnen bestaan.

Ik ben echter wel benieuwd naar de reacties van mensen die er wel gebruik van hebben gemaakt.
En mijn advies aan mensen die net gekocht hebben, blijf bij je eigen gevoel en laat je niet gek maken door "spook verhalen". Kijk trouwens ook eens op de homepage van trosradar onder kopje touroperators( 82 pagina's!!)
Als je echt zekerheid wil, is thuis blijven de beste optie...

Smeitah
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2012 00:50

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Smeitah »

Geachte dames en heren die in verband zijn gebracht met het werkelijk waar prachtige concept van Anfi en natuurlijk niet te vergeten het geweldige R.C.I
Ik ben zelf ook langs geweest op beiden Anfi resorts en ben daar op een zeer vriendelijke en service gerichte manier rondgeleid door het resort door een vriendelijke Nederlandse jongeman, die mij alles keurig heeft uitgelegd hoe het werkelijk waar in elkaar zit...
Ik vond 4.500 euro niet zo veel geld en betaalde het dan ook graag voor zo'n mooi vakantie pakket.
Sterker nog ik heb zelf voor deze organisatie gewerkt en vond het een prachtige ervaring...
Maar het verhaal is vanaf het eerste moment al duidelijk, je bepaalt zelf of je het wil aanschaffen of niet.
als je het te duur vindt moet je het niet doen natuurlijk, maar dat is vanzelfsprekend ;-)
Ik wens verder iedereen NOG veel plezier met A.N.F.I
Aangenaam kennis te maken met jullie,
Met vriendelijke vakantie groeten uit GC

Smeitah De Weisdas

Guarnere
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2012 01:19

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Guarnere »

Geachte,

Zelf heb ik een goede ervaring met het personeel van Anfi.
Deze probeerde mij vanuit playa del Ingles naar Anfi ressorts te lokken.
Ik heb hier echter geen moment spijt van gehad. Ten eerste was de rondleiding formidabel, vervolgens hebben wij (ik en m'n vrouw) op een prachtig 'Caribisch' strand gelegen, om hier zowel een Jetboot als een Duikboot te ontdekken. Wij voelde helemaal geen druk van de verkoper. Het was zo simpel als je hebt het geld wel of niet. Ja dan kijken ze even zuur, logisch toch.. Maar vervolgens uiterst vriendelijk behandeld en een buskaartje terug gekregen. Mensen moeten wat sterker in hun schoenen staan en ietwat meer uit de dag halen. Je bent op vakantie, pluk de vruchten juist van hun! En heb je het geld, ga dan in op het aanbod, want die is uiterst degelijk.

Met vriendelijke groet,
Voormalig GC bezoeker,

Guarnere

william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door william.22 »

hmm it sounds fishyy , beter onderzoek verrichten zou ik zegge.

Monte
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2012 18:31

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door Monte »

wij komen al sinds 1995 bij anfidelmar..wij zijn zeer tevreden het is net alsof je weer thuiskomt..wij huren daar altijd. via via en maken ook gebruik van de ruiclub van rci waar we ook altijd super vaknties hebben..het is 100 keer beter dan een hotel..de meeste mensen hebben daar meer dan thuis.
die luxe en gezelligheid.je hebt een mooie woonkamer met komplete uitrusting.supergroot prive balkon
dit is meer dan 5 sterren. je hebt jacuzzi in de slaapkamer en in de keuken alle luxe die je kan wensen
een vaatwasser een diepvries, koelkast en ook een wasmachine met droger.
maar wat de meeste hier doen is appels met peren vergelijken
wij gaan er met 6 personen naartoe ..en hebben super vakanties
als wij met 6 naar riu hotels gaan bijv ..zijn we 2 keer zoveel kwijt en hebben we maar een hotel kamer
dus wij zijn zeer tevreden
en de bezettingsgraad van eigenaren is 80%
iedereen komt er graag..
maar ja je hebt overal mensen die alles negatief benaderen...helaaas

grandeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 20:36

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door grandeur »

hoi allenmaal
ik heb jullie verhalen allenmaal gelezen en herken wel dingen maar ben zelf niet negatief over het geheel
wij zijn vorig jaar zelf ook van de straat geplukt en zijn daar wezen kijken en betoverd! zoals mijn man dat noemt
wij zijn 3 weken geleden voor het eerst zelf 2 weken in gran anfi geweest en hebben daar een heerlijke vacantie gehad met onze kinderen eigenlijk alles super
wat ik herken is dat het boeken van deze 2 weken niet zo makkelijk was als ons was gezecht
zo van als je weet wanneer je wild komen dan bel je en dan regelen wij de rest!
hier heb ik zelf ook heel veel voor moeten doen
wij wilde en konden ook alleen maar net na de kerst en we moesten voor 10 januari weer thuis zijn.
maar ze gaven aan dat het dan hellemaal vol was maar zogou er een plekje vrij was zou ze me terug bellen ik heb zelf om de paar weken zelf weer gebeld en ook een keer goed duidelijk gemaakt dat wij er ons erg op verheugt hadden en dat we het hele jaar hard moeten werken en dat we er erg aan toe waren en dat we alleen dezen twee weken konden en dat ze beter haar best moest doen
ik heb zelfs zovaak gebeld dat ze bij het horen van me naam en stem ik niet mijn code hoefde te zeggen want onze gegevens stond op haar scherm geplakt en zo'n anderhalve maand voor de kerst belde ze op dat ze een plek voor ons hadden we konde de eeste week in gran anfi en de tweden week moesten we dan verhuizen naar dat nieuwe golf resoort dat laatste zag ik nog niet zo zitten maar ik dacht als ik er eerst maar zit dan zien we wel weer
wij konden ons koffer pakken. ik had een goedkopen vlucht geboekt bij Rainar(de avond voor vertrek was er op tv dat ze met te wijnig brandstof vlogen) ik dacht is dit het zoveelste voorteken dat we beter niet konden gaan! maar we zijn veilig geland en werde opgewacht door de luxe anfibus en prima ontvangen bij het hotel
door allen drukte van het werk was ik zelf een beetje vereist en kreeg keelonsteking na twee dagen werd ook mijn dochter ziek en omdat dat met oud op nieuw was en nieuwjaars dag geen dokter was waar we naar toe konden liep het begin niet hellemaal lekker wij moeten ook altijd even wennen om vacantie te houden!
dat ik 2 januari dan met me dochter bij een arts was geweest en de juiste medicheine had zat er iemand van de organisatie op mijn te wachten Anna genaamt
me man had al verteld hoeveel moeite ik had gedaan om het allenmaal voor me kaar te krijgen dus ze was al voorberijd op hoe ik er voor stond.
ik deet er nog een schepje boven op dat ik ook hellemaal geen zin had om naar dat golf gebeuren te gaan.
wat moest ik nou met twee kleine kinderen daar doen we houden hellemaal niet van golven!
ze had waarschijnlijk met ons te doen en ging kijken wat ze daar nog aan kon doen maar kon niets beloven
we kregen vrij kaartjes om met de boot naar mogan te gaan en dat hebben we ook gedaan en dat was heerlijk ons vacantie gevoel begon te komen
twee dagen later was onse dochter jarig en er werd een taard bezorgt en ze kregen allentwee een kado zouden eigenlijk een dag mee mogen met de piraten boot maar die was helaas vol maar we kregen nog een paar vrijkaarten voor de minigolf wat voor de kinderen erg leuk was.
aan het eind van de dag kwam ze nog met het goede nieuws dat we in gran anfi mogte blijven we moesten alleen
van de 3de naar de 8ste erage verhuizen maar dat was nog een mooier uitzicht dus geen probleem .
voor de volgen de dag had ze nog kaarten geregeld voor dat dieren park met een flinke korting.
en het weer was ook super en de zwembaden verwarmt water is ook niet onbelangrijk dus we hebben erg genoten en zijn ontspannen weer naar huis gevlogen
we willen volgend jaar naar mexico voor twee weken moonpalace maar Anna heeft belooft ons daar mee te helpen zij is ons contact persoon en heeft ons geadviceert om eerst naar bacellona te vliegen en dan een nieuwe vlucht van bacellona naar mexico dit scheeld in spanje is de btw veel lager. en de laatste week de (5de) sturen we onze ouders een weekje naar de zon maar niet naar fueteventura dus!
wij zijn dus eigenlijk dik te vreden maar ik ben het er mee eens dat je wel betovert word maar niet opgelicht en we zijn ook niet opdringerig benadert.
ik vond het interesant om jullie verhalen te lezen en als ik de boeking rond heb hou ik jullie op de hoogte hoe dat gegaan is ik blijf dit volgen.
groeten linda (misschien is het opgevallen maar ik ben dislecties maar heb me best gedaan)

schadeloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2014 09:19

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door schadeloos »

Hallo ben ook op Cran Canaria in maart 2014 en had ook een prijs gewonnen.zijn ook met taxi naar hotel gebracht enz enz.Met een Belgische dame waarvan haar man daar ook werkte, zijn we bijna een hele dag op pad geweest heel gezellig.We zijn ook overgehaald om voor 4 weken te kopen, we hebben wel overlegd mijn vrouw en ik en besloten omdat we het geld ervoor hadden het te wagen.Ik ga met de kids en kleinkinderen in maart 2015 een week naar amfi tauro ik ben in alles perfect geholpen kreeg zeer snel antwoord op mijn vragen via mails dus tot nu toe alleen maar positief.Dus ik ga in maart 2015 met vol vertrouwen naar Cran Canaria.ENwat die mevrouw betreft in redt mijn vacantie als je het geld niet heb begin er dan niet aan scheelt een hoop ellende.

frans52
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 11:02

Re: Anfi tauro gran canaria OPLICHTING??

Ongelezen bericht door frans52 »

Wij werden aangespoken door een jongeman die ons een rondleiding aanbood door een anfi hotel met gratis vervoer naar en vanaf het hotel,maar dan moesten wij wel aan die rondleiding van90 minuten deelnemen.we kregen ook nog een soort kraslot waar we 3 vakjes moesten wegkrassen waar dan eilandjes te voorschijn konden komen.had je 3 eilandjes dan had je prijs,zowiezo een badlaken en een t shirt,als [wat denk je ,ik had 3 eilandjes] na de rondleiding moest ik dan nog een vakje wegkrassen voor,of een mobieltje of een ipad of 250 euro cach. dus wij mee met de taxi,kregen een rondleiding,een kopje koffie.toen legde de persoon uit dat we niet via een reisburo konden boeken maar dat we b.v. 4 x 8 dagen konden kopen, die we dan b.v. ineens of in 4 keer konden boeken binnen 2 jaar.ik vroeg hem of ze een website hadden dan kon ik later thuis alles op mijn gemak bekijken, dit ging niet want dan moesten we gast zijn en dat was je als je een vakantie gekocht had.ik gaf hem toen te kennen dat hier niet mee akkoord ging en hij me dat voor de rondleiding had moeten vertellen dan had hij er niet zoveel onnodigge energie in had hoeven stoppen. ik vroeg hem naar de prijs, hij werd nog wat onrustigger, zei dat ik het vakje moest wegkrassen, gaf ons het tshirt het badlaken en het mobieltje [11 euro bij de kijkshop] dat we gewonnen hadden en bracht ons netjes naar de taxi. dus we hadden achteraf wel een leerzame middag gehad, achteraf toch wel leuk.

Gesloten