LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Word moe van OXXIO??????
Re: Word moe van OXXIO??????
@JohannaB, ik was de reacties nog even aan het doorspitten maar je haalt de trammelant met Oxxio toch zelf aan. Bij het afsluiten van het contract ben je met een automatische incasso accoord gegaan, in een eerder bericht ben je heel stellig die incasso wijze niet te accepteren. In feite pleeg je contractbreuk want je voldoet niet aan de verplichtingen, Oxxio kan niet afschrijven en stuurt een paar keer een verzoek om afschrijving mogelijk te maken jij wilt dat niet, dan houdt het een keer op.
Recent is er door Oxxio zomaar een bedrag van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik geen klant van ze ben.
Van de klachten die er naar de Dte gestuurd worden komt het overgrote deel van Oxxioklanten.Hoe zou dat toch komen?Is het misschien mogelijk dat hun "administratie" een verschrikkelijke puinhoop is?
OXXio schrijft zomaar bedragen af van mijn bank.
Administratie oxxio werkelijk een grote puinbak.
Ik begrijp werkelijk niet hoe Oxxio het klaarspeelt om zonder mijn schriftelijke of mondelinge toestemming toch af te schrijven van mijn bank
Forums worden ermee overspoeld dat oxxio geld afschrijft.
dus voor mij geen automatische incasso.
(Dit zijn enkele voorbeelden die op het internet te zien zijn op andere forums.)
Van de klachten die er naar de Dte gestuurd worden komt het overgrote deel van Oxxioklanten.Hoe zou dat toch komen?Is het misschien mogelijk dat hun "administratie" een verschrikkelijke puinhoop is?
OXXio schrijft zomaar bedragen af van mijn bank.
Administratie oxxio werkelijk een grote puinbak.
Ik begrijp werkelijk niet hoe Oxxio het klaarspeelt om zonder mijn schriftelijke of mondelinge toestemming toch af te schrijven van mijn bank
Forums worden ermee overspoeld dat oxxio geld afschrijft.
(Dit zijn enkele voorbeelden die op het internet te zien zijn op andere forums.)
Laatst gewijzigd door johanna.b op 01 dec 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
In de openingspost ben je nog klant van Oxxio en nu opeens niet meer. Ik snap er geen hout meer van.
Ik ook niet.boef530 schreef:In de openingspost ben je nog klant van Oxxio en nu opeens niet meer. Ik snap er geen hout meer van.
Als je een betalingsachterstand hebt bij een zorgverzekeraar kun je niet overstappen. De energiebedrijven hebben een soortgelijk systeem: http://www.deenergiegids.nl/overstappen ... tocol.aspx
Overigens ben ik geen fan van oxxio, dus kan me goed voorstellen dat je daar weg wilt.
door boef530 » 01 dec 2012 13:13
Bij het afsluiten van het contract ben je met een automatische incasso accoord gegaan, in een eerder bericht ben je heel stellig die incasso wijze niet te accepteren.
Hele internet staat vol over de automatische incasso wijze van OXXIO.
Hierboven staan alleen wat voorbeelden die op het internet te vinden zijn.
en ja,ik ben nog klant bij OXXIO.
Ben stellig opzoek en aan het vergelijken van andere aanbieders.
Mijn keuze is waarschijnlijk NUON,deze komt het beste uit de bus bij de consumentenbond.
ben ik 23,50 goedkoper uit per maand.
Bij het afsluiten van het contract ben je met een automatische incasso accoord gegaan, in een eerder bericht ben je heel stellig die incasso wijze niet te accepteren.
Mijn keuze is waarschijnlijk NUON,deze komt het beste uit de bus bij de consumentenbond.
U verhult uw problemen met het zwartmaken van oxxio, problemen die anderen met oxxio hebben hebben niks met uw problemen met oxxio te maken.johanna.b schreef:door boef530 » 01 dec 2012 13:13
Ook met uw nieuwe energieleverancier zult u, indien u die net zo behandeld als oxxio problemen krijgen. Immers dit forum staat ook vol met mensen die problemen hebben met nuon, essent, energie direct en nog meer van die energieleveranciers.
Ik zag dat u de posting had aangepast, zal alle berichten van u in het vervolg quoten zodat u dit soort grappen niet meer zinvol doet.
-
Budget Energie is ook vrij goedkoop johanna.b
Alleen nog niet veel over bekend,ze zijn nog vrij recent op de markt.
Ik las wel dat je vastrecht 75 euro vooruit moet betalen.
Ik heb zelf ook NUON,en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Alleen nog niet veel over bekend,ze zijn nog vrij recent op de markt.
Ik las wel dat je vastrecht 75 euro vooruit moet betalen.
Ik heb zelf ook NUON,en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Dit argument heeft u nu al tig keer herhaald, maar het is nog steeds geen argument om dan maar een achterstand op te lopen. Het is alleen een enorm mistveld optrekken om het echte pijnpunt te verhullen.johanna.b schreef:Forums worden ermee overspoeld dat oxxio geld afschrijft.
Als het hele internet en alle fora in de sloot springen, springt u er dan ook achteraan ? Laat u zich vooral niet gek maken met wat anderen allemaal roeptoeteren op een forum, want ik heb inmiddels genoeg gelezen om te weten dat er door vele topic starters ook niet de gehele waarheid wordt verteld.
Weer een argument die om de hete brij heendraait. Als u zich nu eens om uw eigen administratie bekommerd ipv u bezig te houden met de administratie van Oxxio. Uw eigen administratie kunt u wel iets aan doen en aan die van oxxio niet.johanna.b schreef:Administratie oxxio werkelijk een grote puinbak.
Als uw eigen administratie op orde was, had u in de gaten gehad dat u een voorschot had gemist. Het is ook best mogelijk om het geld zelf tijdig over te schrijven, maar dat is vast een heel raar concept. Als uw eigen administratie op orde is, weet u precies hoe hoog het voorschot is en wanneer deze betaald moet zijn. In plaats van passief te zitten wachten op de rekening, kunt u deze ook zelf actief betalen. Of is het een kwestie van als de rekening niet komt, hoef ik lekker niet te betalen ? Nou die komt wel een keer en nu met een bak aan extra kosten. Hoe zou u het vinden als oxxio de stroom eens ging leveren als het hen in de kraam van pas komt, net zoals u betaald zoals het u in de kraam van pas komt. Als uw eigen administratie op orde is en u krijgt te maken met dit soort brieven, kunt u ze net zoals Bob gewoon pareren.
Ik wens u veel succes bij uw nieuwe leverancier, er bestaat best een redelijke kans dat u daar hetzelfde overkomt want dit soort dingen zijn echt te voorkomen.
En ja - geloof het of niet - ik begrijp ook nog wel dat u het goed bedoeld heeft door met een extra bedrag een betaling te doen. Maar daar wordt het wel vaak onnodig ingewikkeld van. Iets waar partijen als IJ ook de grootste moeite mee hebben. U bent toch zo geïnteresseerd in klachten over oxxio op internet ? Ga ze dan ook maar eens zoeken over IJ. Dan bent u wel even zoet. Ook dit forum staat er vol van.
Oja nog 1 ding. Er zit geen "e" in Intrum Justitia.
-
Nog een topic van johanna.b over hetzelfde onderwerp. Had als zo een vermoeden dat dit een langlopende zaak was.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=92172
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=92172
@Johanna.b, voor de overstap wel even alles met OXXIO en IJ rond breien want met achterstanden overstappen is vragen om problemen, als overstappen al lukt. Je hebt als eerste optie voor de NUON gekozen niet alleen goedkoper maar die factureren ook nog middels een acceptgiro, daar zijn wel kosten aan verbonden maar die ga je uiteraard niet betalen en zo begint klacht 1. Energieboeren concurreren elkaar de afgrond in maar klantgegevens wisselen ze wel uit, gezien jou betaal historie kun je op een vette borg rekenen voor dat NUON überhaupt gaat leveren, klacht numero 2.
We gaan nog veel van je lezen.
We gaan nog veel van je lezen.