LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 boetes bij verlopen schorsig

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
puma73

Re: 2 boetes bij verlopen schorsig

Ongelezen bericht door puma73 »

U schuift uw verzuim af op een ander en noemt ze ook nog eens oplichters. Knap staaltje verantwoording afschuiven. U heeft de voertuigen geschorst, kleine moeite om een aantekening te maken in een (digitale) agenda met datum verlengen van schorsing.

IK begrijp uw frustratie, maar u heeft ook zelf een verantwoordelijkheid.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hegfant schreef:Ik ben een verzamelaar en ben in 1 maand 1500 euro kwijtgeraakt door de niet verstuurde herinneringsbrieven. :evil: ( en 3 kennissen in dezelfde maand de ***)

Nou heb ik toen de RDW gebeld en gevraagd hoe dat nou zat met die brieven

RDW:
brieven zijn wel verstuurd volgens de computer

Ik:
Ik en nog 3 andere mensen hebben ze niet gekregen

RDW:
dan ligt het probleem bij TNT en het is een service meneer, geen verplichting van ons.

Moet je eens bedenken hoeveel geld de staat binnen graait door 1 maand geen brieven te versturen.......zou me niets verbazen als dit opzet is :twisted:

Heb de moed maar opgegeven en domweg betaald en nu elke maand een tijdstip ingelast om alles op de RDW site te controleren.
Meteen de schorsing alsnog geregeld via RDW site.
Nu kreeg ik deze week WEER 2 bekeuringen voor hetzelfde !!! (en weer GEEN brief)
Nou heb ik gekeken en nou stond er achter elke auto een einde schorsingsdatum BEHALVE achter de bekeuringauto.

RDW gebeld en om uitleg gevraagd

RDW: nee meneer,in onze computer staat het er wel achter

Ik: bij mij niet meneer

RDW: copie maken van je beeldscherm en er tegen in beroep gaan bij het CJIB

Ik: terug naar de site en wat denk je: staat nu wel een einddatum bij :twisted: :twisted: :twisted:

Wat had ik nou in godsnaam doen om deze te voorkomen en in beroep gaan kan niet omdat de einddatum nu wel in het scherm staat !!!!

Ben helemaal klaar met die RDW, wat een oplichters
Als verzamelaar lijkt het mij dat u de regels kent.
Dan weet u dat u op een bepaalde datum actie moet ondernemen om een (erg hoge, dat wel) boete te voorkomen.
Waarom dan zo boos worden op een ander, omdat die u niet helpt herinneren aan uw plicht?
Ik snap dat u erg boos bent, maar dat heeft u echt aan uzelf te danken....

hegfant

Ongelezen bericht door hegfant »

Lees even goed:

Heb deze fout eerder gemaakt en uit voorzorg check ik elke maand de RDW site.
Maar als er achter 1 auto geen einde schorsing staat ( en deze auto staat al min 15 jaar geschorst), hoe kan ik hem dan verlengen ??
Als een auto lang geschorst is kan het een slapend kenteken worden en dan hoef je niet jaarlijks meer te schorsen ( vreemd dat ik dat dan denk icm geen datum ?).

Dus welk deel van mijn verhaal/woede snap je niet ? :shock:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Slapende kentekens of auto's die niet geschorst hoeven te worden is al sinds 2009 of 2010 niet meer zo, dus aangezien we nu in 2012 zitten en de schorsing steeds voor 1 jaar verlengd moet worden, had je het wel kunnen weten. Daarbij hoort bij het hebben van auto's ook de verplichting om op de hoogte te zijn van de daarbij behorende regelgeving. Als er geen datum achter staat bij de rdw, wil dat nig iet zeggen dat je de auto niet hoeft te schorsen of dat de schorsing opeens niet meer verlengd hoeft te worden. Je schuift je verantwoordelijkheden nu af op een ander, terwijl het toch echt je eigen verantwoordelijkheid is en blijft.

VioletPrue

hegfant schreef:Lees even goed:

Maar als er achter 1 auto geen einde schorsing staat ( en deze auto staat al min 15 jaar geschorst), hoe kan ik hem dan verlengen ??
Als een auto lang geschorst is kan het een slapend kenteken worden en dan hoef je niet jaarlijks meer te schorsen ( vreemd dat ik dat dan denk icm geen datum ?).

U hoort toch zelf bij te houden wanneer u actie moet ondernemen?
U moet daarvoor toch niet afhankelijk zijn van de administratie van een ander?

hegfant

Hoe wil je actie / schorsen ondernemen als je geen beschikking hebt over een datum einde schorsing ?

hegfant

Slapende kentekens bestaan trouwens nog wel 8)

VioletPrue

hegfant schreef:Hoe wil je actie / schorsen ondernemen als je geen beschikking hebt over een datum einde schorsing ?
U schorst een auto.
U krijgt èn geen beschikking over de duur van de schorsing èn kunt niets vinden op internet.
Vervolgens bent u niet gaan bellen?
Of heeft u gewacht op de boete en bent u toen gaan bellen?

hegfant

zoals eerder omschreven : slapend kenteken

Pijl

Ongelezen bericht door Pijl »

Het is sinds de verandering van wegenbelasting naar houderschapsbelasting een drama voor auto/motor bezitter. Het is nu de omgekeerde wereld. Je dient nu te betalen voor het niet rijden. Dat levert een slordige 20 miljoen per jaar op voor deze fijne overheid. Er staat ook straf op het opheffen vd schorsing binnen een kwartaal. Je mag dan met terugwerkende kracht alsnog het hele kwartaal betalen. Een goudmijn voor de overheid. Nog schandaliger is dat de overheid verzonnen heeft de schorsing na een jaar te laten verlopen. Dat betekent dat je weer moet betalen om weer niet te rijden. Het is schandalig dat de autobezitter verantwoordelijk gehouden wordt voor een actie van de overheid. Het valt te vergelijken met het moeten betalen voor het opzeggen van een abonnement en dat ook ieder jaar opnieuw te moeten doen.
Alles bij elkaar is het geweldig voor deze hypocriete overheid ( wel fijn leuteren over " de gebruiker betaalt" ). De RDW heeft er weer een legertje ambtenaren bij die extra geld binnen harken. Deze situatie is dan ook geen aanleiding om te gaan naar een effectieve en vooral rechtvaardige wegenbelasting omdat men op deze manier veel meer geld binnen harkt

Pijl

puma73 schreef:U schuift uw verzuim af op een ander en noemt ze ook nog eens oplichters. Knap staaltje verantwoording afschuiven. U heeft de voertuigen geschorst, kleine moeite om een aantekening te maken in een (digitale) agenda met datum verlengen van schorsing.

Het is de omgekeerde wereld dat de autobezitter verantwoordelijk gehouden mag worden voor een actie van de overheid. Te gek voor woorden.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Pijl schreef:
puma73 schreef:U schuift uw verzuim af op een ander en noemt ze ook nog eens oplichters. Knap staaltje verantwoording afschuiven. U heeft de voertuigen geschorst, kleine moeite om een aantekening te maken in een (digitale) agenda met datum verlengen van schorsing.

Het is de omgekeerde wereld dat de autobezitter verantwoordelijk gehouden mag worden voor een actie van de overheid. Te gek voor woorden.
had u uw kalmeringspilletje al op?
niet vergeten hoor

puma73

Pijl schreef:

De autobezitter schorst zijn voertuig om welke reden dan ook en is en blijft verantwoordelijk voor zijn acties. Dus ook voor het zorgen dat zijn zaken op orde zijn.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

hegfant schreef:Lees even goed:

heb je al eens gedacht om het aan een rechter voor te leggen, je hebt niets te verliezen. wie weet wordt er wel een deel kwijtgescholden.

Pijl

De overheid schuift de verantwoordelijkheid voor haar actie, automatisch een schorsing laten vervallen, op de autobezitter. Niet andersom.

Pijl

puma73 schreef:
Pijl schreef:

De autobezitter schorst zijn voertuig om welke reden dan ook en is en blijft verantwoordelijk voor zijn acties. Dus ook voor het zorgen dat zijn zaken op orde zijn.
Die "acties" zijn van de overheid. In beschaafde landen worden autobezitters niet verantwoordelijk gehouden wordt voor een actie van de overheid.

puma73

Die "acties" zijn van de overheid. In beschaafde landen worden autobezitters niet verantwoordelijk gehouden wordt voor een actie van de overheid.
De overheid heeft een mogelijkheid geschapen dat u uw voertuig kunt schorsen en ja dat kost centjes, de overheid verplicht u niet om te schorsen maar dan zijn alle daar uit voortkomende kosten voor u.

Dus u kunt schoppen wat u wilt, u heeft een voertuig geschorst, is een actie door u ondernomen en daar bent en blijft u verantwoordelijk voor. Ook voor het elk jaar opnieuw schorsen.

Advies, verhuis naar zo'n z.g. beschaafd land.

Pijl

puma73 schreef:
De overheid heeft een mogelijkheid geschapen dat u uw voertuig kunt schorsen en ja dat kost centjes, de overheid verplicht u niet om te schorsen maar dan zijn alle daar uit voortkomende kosten voor u.

Dus u kunt schoppen wat u wilt, u heeft een voertuig geschorst, is een actie door u ondernomen en daar bent en blijft u verantwoordelijk voor. Ook voor het elk jaar opnieuw schorsen.

Advies, verhuis naar zo'n z.g. beschaafd land.
Leg me maar eens uit waarom ik ieder jaar zou moeten schorsen. Ach laat ook maar. Als je maar niet kunt begrijpen waar het hier om gaat dan is ook dat zinloos. Er is een spreekwoord. Ieder land verdient zijn eigen regering. Het is een feit maar wel droevig.

FrustHJ

Ongelezen bericht door FrustHJ »

Dat is toevallig. Zit ik wat te kijken naar slapende kentekens kom ik hier op het forum terecht, met hetzelfde wat Vincenti had meegemaakt. Ik heb eind vorig jaar een boete gekregen van 2x 350 euro, omdat ik 2 motorfietsen niet op tijd opnieuw geschort had. Ik heb zeker weten ook geen herinneringsbrieven gekregen. RDW gebeld. Ja, hoor brieven zijn wel verstuurd. 'k ben nog in beroep gegaan. Maar dat hielp natuurlijk allemaal niet. Betalen dus. Het zou best kunnen dat er wel een foutje bij de ICT van de RDW geweest is. Het zijn gewoon geautomatiseerde uitdraaien, die herinneringsbrieven.
Maar dat toegeven bij de RDW, ho maar. Ze zijn zeker niet gestopt met herinneringsbrieven. Want ik had er laatst wel een op de deur mat liggen. Van dezelfde motor.

Pijl

FrustHJ schreef:Dat is toevallig. Zit ik wat te kijken naar slapende kentekens kom ik hier op het forum terecht, met hetzelfde wat Vincenti had meegemaakt. Ik heb eind vorig jaar een boete gekregen van 2x 350 euro, omdat ik 2 motorfietsen niet op tijd opnieuw geschort had. Ik heb zeker weten ook geen herinneringsbrieven gekregen. RDW gebeld. Ja, hoor brieven zijn wel verstuurd. 'k ben nog in beroep gegaan. Maar dat hielp natuurlijk allemaal niet. Betalen dus. Het zou best kunnen dat er wel een foutje bij de ICT van de RDW geweest is. Het zijn gewoon geautomatiseerde uitdraaien, die herinneringsbrieven.
Maar dat toegeven bij de RDW, ho maar. Ze zijn zeker niet gestopt met herinneringsbrieven. Want ik had er laatst wel een op de deur mat liggen. Van dezelfde motor.
Het is makkelijk geld verdienen voor deze overheid. Ook een bepaald percentage van verkochte tegoedbonnen (boekenbon bijvoorbeeld) wordt nooit verzilverd. Zo speculeert onze fijne overheid op het vergeten van het verlengen van schorsingen. Dat is de belangrijkste reden waarom ze verzonnen hebben schorsingen automatisch te laten verlopen. Stel je voor dat gewone bedrijven op dezelfde onbeschofte manier gaan werken. Betalen om je abonnement op te zeggen met de verplichting dat ieder jaar, betaald, opnieuw te moeten doen. De RDW is een verlengstuk van de fiscus.

Gesloten