LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen anwb wegenwacht

Andere onderwerpen over auto en vervoer
joans
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2004 23:32

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door joans »

Fijn bedrijf dat ANWB, eind oktober ze een brief gestuurd het abbonnement op te zeggen.

Vandaag maar eens even gebeld waarom ik nog niets gehoord heb. We hebben je brief niet ontvangen en betaal maar weer een jaar extra !

De ANWB mag dus de koude douche hebben !

From224
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2011 22:24

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door From224 »

De facturen van de ANWB zijn weer verstuurd. Op 16 november. Precies 1 dag nadat je kon opzeggen. En de tarieven zijn weer verhoogd, komt door de BTW-verhoging. Ik wil mijn Wegenwacht Europa Service met vervangend vervoer buitenland opzeggen. Omdat je partner bij de ANWB nog steeds een aparte verzekering moet afsluiten, ook als ze in dezelfde auto rijdt als jij. Belachelijke, ouderwetse regeling.

Volgens mij is de Wegenwachthulp een verzekering! En bij een verzekering heb je maximaal een opzegtermijn van 1 maand. Maar nee, de ANWB legt mij een opzegtermijn van 13 maanden op!!! Te zot voor woorden. Is hier al eens een juridische procedure tegen gestart?

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door riddert »

From224 schreef:De facturen van de ANWB zijn weer verstuurd. Op 16 november. Precies 1 dag nadat je kon opzeggen. En de tarieven zijn weer verhoogd, komt door de BTW-verhoging. Ik wil mijn Wegenwacht Europa Service met vervangend vervoer buitenland opzeggen. Omdat je partner bij de ANWB nog steeds een aparte verzekering moet afsluiten, ook als ze in dezelfde auto rijdt als jij. Belachelijke, ouderwetse regeling.

Volgens mij is de Wegenwachthulp een verzekering! En bij een verzekering heb je maximaal een opzegtermijn van 1 maand. Maar nee, de ANWB legt mij een opzegtermijn van 13 maanden op!!! Te zot voor woorden. Is hier al eens een juridische procedure tegen gestart?
Uw redenatie is niet juist, het schijnt te maken te hebben met dat de ANWB een vereniging is, en dat u daarom niet per maand op kunt zeggen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door nevermind »

Volgens mij is de Wegenwachthulp een verzekering! En bij een verzekering heb je maximaal een opzegtermijn van 1 maand. Maar nee, de ANWB legt mij een opzegtermijn van 13 maanden op!!! Te zot voor woorden. Is hier al eens een juridische procedure tegen gestart?

Je hebt het fout, maar ook dat is leesbaar op de website.
Deze zin is juist, dus een dag te laat.
Misschien eens googelen, dan krijg je op al je vragen antwoord.

Op 16 november. Precies 1 dag nadat je kon opzeggen

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat Riddert zegt klopt, de ANWB is geen verzekeringsmaatschappij, maar een belangenvereniging waar je lid van kan worden. Opzeggen van de wegenwacht is opzeggen van het lidmaatschap, en dat kan nu eenmaal alleen per 1 januari, met een opzegtermijn van 6 weken.

Willie12
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2012 19:46

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Willie12 »

Ik heb op 12 november 2012 gebeld met de ANWB om mijn lidmaatschap en Wegenwacht lidmaatschap op te zeggen per 31 december 2012. Per mail e.d. kan schijnbaar niet. Ik zou binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging krijgen, dus niet. Op 29 novemebr weer gebeld en op 8 december een opzeggingsbrief ontvangen met als einddatum 31 december 2013.
Ik meen toch dat de opzegtermijn voor beide lidmaatschappen 6 weken (voor 15 november) is of niet? Kan iemand mij dit bevestigen? De opzegtermijnen zijn moeilijk te vinden op de website.
Maandag maar weer bellen om de zaken rechtgezet te krijgen. Ik krijg het gevoel na 26 jaar lid te zijn geweest gepakt te worden door de grote familie.

ddewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2012 14:50

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door ddewit »

Op de weg terug vanuit Duitsland stond bij een Duits tankstation een standje van de ADAC (de Duitse wegenwacht). Je kunt, door de Europese Unie (= vrij verkeer van mensen, goederen en diensten), als Nederlander gewoon lid worden van ADAC. In het geval van pech in Nederland komt dan alsnog gewoon de wegenwacht. Alleen net als met veel dingen is er tussen Duitse en Nederlandse tarieven een zeer groot prijsverschil voor dezelfde service. Wegenwacht (Europa service - met vervangende auto en met een partnerlidmaatschap) = 210,- Zelfde ding bij de ADAC: 105,- Je moet voor 15 november opzeggen, dat staat in de te dure overeenkomst voorwaarden ;)

abeltjex
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2013 08:52

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door abeltjex »

De ANWB is inderdaad arrogant. Mijn vrouw is/was reeds 38 jaar lid. Langer dan menig meisje of jongen die je aan de telefoon krijgt. Maar ondanks de lange tijd van lidmaatschap zijn ze horende doof. Wat is het geval? We hebben in 2012 het lidmaatschap opgezegd omdat we het niet meer konden betalen. Dat hebben we telefonisch gedaan. Dat is verder ook gelukt. Maar wat blijkt nu.....je zit nog vast aan de reis en krediet verzekering.
Bij navraag blijkt dat die verzekering niets met de ANWB te maken heeft en dus apart opgezegd moet gaan worden. Vreemd want op het papier van die verzekering prijkt toch het logo van de ANWB.
Ze hebben na het opzeggen een rekening gestuurd voor die verzekering. Wij waren in de veronderstelling dat het een fout was van hun. Kan gebeuren denken we dan maar. Dat was het dus niet. Nu zit er zelfs een incasso aan met nog hogere kosten. Ook weer bij navraag blijkt het niet in het reglement te staan dat u apart moet opzeggen. Nee, zeggen ze, als ANWB gaan wij er vanuit dat u dat weet!!! Ons besluit is nu om het maar via de juridische weg te gaan aanvechten en zoals het er nu uitziet staan we sterk want zoals gezegd het staat niet specifiek in hun voorwaarden.
Om nu lid te zijn geweest voor 38 jaar van de ANWB verwacht je toch niet dat ze je toch nog een `mes` achter in je rug steken. Onze oproep is dan ook aan iedereen...zeg uw lidmaatschap op..(inclusief wat daar allemaal aan vast zit) totdat de ANWB het woord `service` weer in hun vaandel heeft.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door nevermind »

We hebben in 2012 het lidmaatschap opgezegd omdat we het niet meer konden betalen. Dat hebben we telefonisch gedaan. Dat is verder ook gelukt. Maar wat blijkt nu.....je zit nog vast aan de reis en krediet verzekering.
Je schrijft het zelf al.
Jullie hebben het lidmaatschap opgezegd, maar vergeten ook een verzekering op te zeggen.
Dit zijn toch twee verschillende dingen en het ene heeft met het andere niets te doen.

Trouwens hoelang je bij de ANWB lid bent, heeft helemaal met dit niets te doen.

Opzeggen van deze verzekering is blijkbaar maandelijks.

Kijk hier, daar is zelf nog een opzegbrief beschikbaar.

http://www.james4you.nl/opzeggen/bedrij ... brief.aspx

Lindaoud
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2009 19:14

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Lindaoud »

Eigenlijk klopt dit toch van geen kant.
Je wilt opzeggen. maar je zit er nog een jaar aan vast. Andere abonnementen zoals tijdschriften of telefoons hebben ze wel aangepast.
Je verkoopt je auto halverwege het jaar.... en je krijgt GEEN geld terug van de resterende maanden.
Krijg toch een gevoel dat je behoorlijk opgelicht wordt. ANWB is de grote winnaar. :(
Ook wij willen de ANWB opzeggen. en lopen tegen hetzelfde probleem aan zoals hieronder al vaker is beschreven, verkocht (wat we eerder niet konden voorzien) en nog een heel jaar betalen....
Bovendien weet niet iedereen van te voren door welke omstandigheden ze de auto moeten verkopen.
Stel je verkoopt je auto in februari, ( de reden maakt niet uit), je krijgt dan niet je geld terug voor al die overige maanden tot december....dit kan toch niet....
Stel je auto moet weg in december (wat je van te voren niet wist)...je betaald voor het hele volgend jaar nog contributie.....dit is toch niet normaal....
RADAR help de autobezitters aub.
Pleit voor een kortere opzegtermijn.
Dank namens de (voormalige) autobezitters.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door eleven »

Je verkoopt je auto halverwege het jaar.... en je krijgt GEEN geld terug van de resterende maanden.
Het is geen verzekering, maar een lidmaatschap.
Als je ergens een lidmaatschap neemt en je wil er geen gebruik meer maken, kan je opzeggen, zoals het in de voorwaarden staat, maar geld terug niet.

frans56
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2013 11:31

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door frans56 »

Ik wilde vanmorgen wegenwachtservice opzeggen miv 1 februari 2014. Ben verbaast dat dat pas miv 1 januari 2015 kan. Zit er dus nog een jaar aan vast. Natuurlijk, het staat overal, en ik heb het ook wel eens gelezen. Maar dan wéét je het nog niet! Niet meer van deze tijd, anwb.

Ik heb gelijk mijn hele lidmaatschap maar opgezegd. Was lid vanaf 1980.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door dhc »

Maar dan wéét je het nog niet!
Het staat overal, je hebt het gelezen en dan nóg weet je het niet?

Tja....dan houdt alles op.....Hoeveel waarschuwingen, tips en adviezen kan iemand nodig hebben....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door VioletPrue »

frans56 schreef:Ik wilde vanmorgen wegenwachtservice opzeggen miv 1 februari 2014. Ben verbaast dat dat pas miv 1 januari 2015 kan. Zit er dus nog een jaar aan vast. Natuurlijk, het staat overal, en ik heb het ook wel eens gelezen. Maar dan wéét je het nog niet! Niet meer van deze tijd, anwb.

Ik heb gelijk mijn hele lidmaatschap maar opgezegd. Was lid vanaf 1980.
Dus als u iets leest, neemt de informatie niet in u op?
Toch eens langs de huisarts dan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door eleven »

frans56 schreef:Ik wilde vanmorgen wegenwachtservice opzeggen miv 1 februari 2014. Ben verbaast dat dat pas miv 1 januari 2015 kan. Zit er dus nog een jaar aan vast. Natuurlijk, het staat overal, en ik heb het ook wel eens gelezen. Maar dan wéét je het nog niet! Niet meer van deze tijd, anwb.

Ik heb gelijk mijn hele lidmaatschap maar opgezegd. Was lid vanaf 1980.
Er zijn zelf leden die een topic openen, om mensen zoals jij het bent dagelijks te herinneren, dat het tijd is /wordt om de ANWB op te zeggen.
Maar dit heb je niet gevonden gegoogeld, dan is het jammer voor jou. :shock:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9#p1931459

Gesloten