sephora30 schreef:Ook niet dat ik er een ga kopen, ik heb daar t geld niet voor. Mijn vriend heeft er 1rozemarijntje schreef:ahhhhhhhhhh ja dat staat er niet
ja weet ik veel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
sephora30 schreef:Ook niet dat ik er een ga kopen, ik heb daar t geld niet voor. Mijn vriend heeft er 1rozemarijntje schreef:ahhhhhhhhhh ja dat staat er niet
ik denk ook dat als er echt iets mis is ,de medicatie ook niet helpt...bv een herseninfarct of?tenormin schreef:Toch heeft de uitzending me niet veel wijzer gemaakt. Heb als voorbeeld echtgenoot: tijdens alle hart-infarcten (3) was zijn bloeddruk altijd 120/80 wat in die jaren goed genoemd word. Evenzo na herseninfarcts. Dat bleef onveranderd 120/80. Deze figuren worden op dit moment door de medische wereld naar beneden "bijgesteld" en worden waarden van 110/70 als veel beter genoemd. Het vervelende bij bloeddrukverlagende medicijnen is dat er meer zaken zijn dan alleen de bloeddruk en je dus zo aan een aantal medicijnen vastzit i.v.m. hart en o.a. diabetes. Als je dan zou moeten kiezen tussen de bijwerkingen en het niet meer innemen is dat wel iets waar men niet zo maar overheen kan stappen. Medicatie is soms echt niet te vermijden, hoe ongaarne ook ingenomen. Verrekt moeilijk onderwerp. De mevrouw die haar bloeddruk geruime tijd had opgeschreven en direct van haar arts medicatie kreeg werd natuurlijk ook, in zekere zin, met zijn neus op haar constatering gedrukt (niet dat hij zijn eigen zegje niet had kunnen doen) maar de mensen zijn door internet zo mondig geworden dat, denk ik, niet iedere arts daar tegen opgewassen is. Ik heb het over de huisarts.
Ik vind dit niet perse een slechte ontwikkeling. Natuurlijk zijn er negatieve kanten aan: (ik ga even lekker generaliseren)is ook zo mensne worden mondiger door internet,zoeken veel op en stellen zelf wel even diagnose....en dan probeert de huisarts nog uit te leggen ja maar...
nee het is zo ,lees maar staat overal...soms zegt een huisarts dan na 3 consults nou oke als jij er blij mee bent...zo werkt het wel..
Dat is in deze jaren ook een goede bloeddruk.120/80 wat in die jaren goed genoemd word
Ja, dat weet ik maar heb recentelijk gelezen dat deze normen zouden moeten worden bijgesteld. Kan niet meer vinden waar ik dit las (medisch tijdschrift in wachtkamer) maar na jarenlang research zou de westerse wereld dit als norm moeten gaan zien. (Dus gelezen!)ciske schreef:Dat is in deze jaren ook een goede bloeddruk.120/80 wat in die jaren goed genoemd word
een dokter zou eens wat vaker eerst een zoutloos dieet moeten voorschrijven en als dat niet helpt, dan pas een recept met bloeddrukverlagers. de reden waarom dat niet gebeurd is dat algemeen de dokter er niets mee verdient en de kosten van een dieet(advies begeleiding) ook al snel gelijk staan aan de kosten van een pilletje, tenminste de eerste jaren
Dit zijn de waarden volgens het WGO:tenormin schreef:Ja, dat weet ik maar heb recentelijk gelezen dat deze normen zouden moeten worden bijgesteld. Kan niet meer vinden waar ik dit las (medisch tijdschrift in wachtkamer) maar na jarenlang research zou de westerse wereld dit als norm moeten gaan zien. (Dus gelezen!)ciske schreef:Dat is in deze jaren ook een goede bloeddruk.120/80 wat in die jaren goed genoemd word
dit is dus echt volksmythe nr. 1.de grootste oorzaak voor een tehoge (boven) bloeddruk is toch wel te veel en te vaak zout consumptie door de jaren heen, en met name verborgen zout(soorten) zoals in brood, kant en klaar en blik en veel bewerkte voedsel, maar ook de de lastig rekenkundige soorten zoals natrium en mineralen.
klopt, maar bij mensen met aantoonbare problemen (eerder al een hartaanval of herseninfarct gehad) wordt dus de norm naar beneden bijgesteld om eventuele pieken op te vangen.Dat zeg ik....normaal 120/80
Sephora30 dat kan wel mits dat apparaat elk jaar geijkt wordt door de apotheker, anders belazer jesephora30 schreef:Ook niet dat ik er een ga kopen, ik heb daar t geld niet voor. Mijn vriend heeft er 1rozemarijntje schreef:ahhhhhhhhhh ja dat staat er niet