LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

Zou dat de reden zijn geweest dat ik een TV signaal had van 22% en nu met glasvezel 80% hoe het ook zij,
na jaren gebruik te hebben gemaakt van de diensten van Ziggo is glas voor mij een hele verbetering !
Wat denk je zelf E = mc²? Dus je hebt een storing gehad en dat is niet naar tevredenheid opgelost?

Ik als jarenlange KPN klant hoop dan niet dat je glas afneemt bij KPN of een dochter van hen (en dat zijn er nogal wat :D ) . Want bij die club is het pas echt een bureaucratische bende (ti's een beetje offtopic maar goed).

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door karateb »

TheLD schreef:
Zou dat de reden zijn geweest dat ik een TV signaal had van 22% en nu met glasvezel 80% hoe het ook zij,
na jaren gebruik te hebben gemaakt van de diensten van Ziggo is glas voor mij een hele verbetering !
Wat denk je zelf E = mc²? Dus je hebt een storing gehad en dat is niet naar tevredenheid opgelost?

Ik als jarenlange KPN klant hoop dan niet dat je glas afneemt bij KPN of een dochter van hen (en dat zijn er nogal wat :D ) . Want bij die club is het pas echt een bureaucratische bende (ti's een beetje offtopic maar goed).
KPN is niet alles en nee ik heb elders een abbo 100/100 voor € 53,00 per maand en meer zenders dan bij Ziggo waar ik voor een abbo € 120/10 € 68,00 betaalde en de snelheden niet haalde. Maakt toch niets uit als je maar happy bent :D

Vroeger keken we zwart/wit TV en toen er kleuren TV kwam, was dat toch mooier !

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

Je hebt helemaal gelijk. Probleem is alleen dat providers die ik allemaal heb gehad erg goed waren tot ze in handen kwamen van KPN. Je ziet nu hetzelfde, zie:

http://tweakers.net/nieuws/85006/kpn-ma ... nemen.html
http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html
http://www.broadbandtvnews.com/2012/04/ ... rs-by-kpn/

En zo kun je nog wel even doorgaan. Het gros vd glasproviders is KPN.

JeejBje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2012 13:09

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door JeejBje »

Ziggo zakelijk wil nu opeens dubbel incasseren, hoe kunnen ze dit rechtmatig doen? Ik heb sinds kort Ziggo zakelijk maar ik heb nooit wat afgesproken over ''1 maand vooruit betalen'' dit lijkt me toch ook vrij onlogisch aangezien een ''alles in 1 pakket'' variabele kosten met zich mee brengt?

Ook is de facturatie slecht. Ik ben tot op heden helemaal niet tevreden over de gang van zaken bij Ziggo.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

JeejBje schreef:Ziggo zakelijk wil nu opeens dubbel incasseren, hoe kunnen ze dit rechtmatig doen? Ik heb sinds kort Ziggo zakelijk maar ik heb nooit wat afgesproken over ''1 maand vooruit betalen'' dit lijkt me toch ook vrij onlogisch aangezien een ''alles in 1 pakket'' variabele kosten met zich mee brengt?

Ook is de facturatie slecht. Ik ben tot op heden helemaal niet tevreden over de gang van zaken bij Ziggo.
Ziggo zakelijk is natuurlijk op een aantal punten anders dan het consumenten ziggo waar men hier over praat. :wink:

The-Master
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012 20:06

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door The-Master »

Ik zie dat er veel positive dingen vergeten worden over Ziggo,

Ziggo gebruikt Coax ,, dat heeft bijna iedereen al door heel zijn huis liggen,
Dat betekend dat je op elke kamer met 1 coax kabeltje altijd Tv en radio kunt ontvangen.
Je kunt je tuner op coax aansluiten voor kabel radio.
En dit allemaal zonder decoder of extra kosten omdat het analoog signaal er altijd is.
En dit alsnog later digital omgezet kan worden met dezelfde kabel aansluiting .d.m.v een smartcard module of decoder.
(Een decoder of smartcard KOOP je.. en is niet in bruikleen)
Dit alles (internet ,telefoon en tv) werkt onafhankelijk van elkaar.
Dus geen invloed op je downloads als de tv aan staat.



(Glasvezel - ADSL) heeft altijd een Ethernet verbinding nodig voor tv en radio.
Dit betekend dat je door heel het huis Ethernet kabel moet laten aanbrengen (of lichtnet Ethernet adapters moet aanschaffen).
Voor elke tv aansluiting is dan een apparte decoder nodig.
Je betaald per decoder een X bedrag per maand en deze blijft in bruikleen.
Je betaald de decoder nooit af.
Daar komt bij:(hoe meer TV's er aanstaan in huis hoe lager je download snelheid)
ps. en geen omroep Brabant :lol:



Eerlijk is eerlijk. zodra ik netzoveel upload als download zal MOETEN gebruiken is de keuze snel gemaakt.
Dat komt er glasvezel..

Maar de coax gaat nog hele vele veele veeeele jaren mee.

:wink:

The-Master
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012 20:06

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door The-Master »

ow en btw.

Voor ieder met blokjes in beeld met coax aansluiting.
Controlleer de groene binnenkomende coax eens .
Controlleer de bekabeling en connectors.
Ben er zeker van dat de coax EERST naar de decoder gaat en dan naar iets anders.
Of plaats een versterker.

doet wonderen. :wink:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door newmikey »

The-Master schreef: Ziggo gebruikt Coax ,, dat heeft bijna iedereen al door heel zijn huis liggen,
Dat betekend dat je op elke kamer met 1 coax kabeltje altijd Tv en radio kunt ontvangen.
Je kunt je tuner op coax aansluiten voor kabel radio.
En dit allemaal zonder decoder of extra kosten omdat het analoog signaal er altijd is.
En dit alsnog later digital omgezet kan worden met dezelfde kabel aansluiting .d.m.v een smartcard module of decoder.
+1
Eerlijk is eerlijk. zodra ik netzoveel upload als download zal MOETEN gebruiken is de keuze snel gemaakt.
Dat komt er glasvezel..

Maar de coax gaat nog hele vele veele veeeele jaren mee.
Kan het alleen maar hartgrondig met je eens zijn.

Mevrouw Deftig

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

Met glasvezel hoef je niet zo ingewikkeld te doen dan heb je meteen een prima ontvangst.
Wat een gedoe zeg met die coaxkabels en versterkers....brrrrrrr Fred Flintstone had waarschijnlijk ook kabel TV.

The-Master
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012 20:06

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door The-Master »

...
Laatst gewijzigd door The-Master op 13 dec 2012 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

The-Master
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012 20:06

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door The-Master »

Mevrouw Deftig schreef:Met glasvezel hoef je niet zo ingewikkeld te doen dan heb je meteen een prima ontvangst.
Wat een gedoe zeg met die coaxkabels en versterkers....brrrrrrr Fred Flintstone had waarschijnlijk ook kabel TV.
een gemiddelde ziggo installatie door de monteur ( alles in 1) duurd gemiddeld 45min tot 1 uur.
En dan wekt alles.

Succes met je alles in 1 glasvezel...(ik hoor verhaalen van 9 dagen)


Laat ik nu zelf een ziggo installateur zijn :wink:
Ik kom steeds vaker bij mensen die terug willen naar ziggo /coax .
1, omdat het zo simpel is
2, omdat het dan wel werkt.
3, omdat de radio dan wel weer gebruikt kan worden .
4, omdat de facturen kloppen
5, omdat ziggo monteurs TV boeren zijn (kpn telefoon boeren) en dus de tv WEL werkt zoals ze wilen
6, het is vertrouwd.
7, geef een vrouw van 88 jaar eens een ITVdecoder met internet aansluiting en een nieuwe remote controller om tv te laten kijken,(success)

Kan nog wel even doorgaan... maar is niet nodig..

Het komt er op neer. dat iedereen een keus heeft gemaakt voor een provider.
De een is er tevreden mee en de ander iets minder.
het is puur ervaring.

Nu is het coax.... maar strax worden de huizen misschien standard met UTP voorzien.
En wie weet wat we dan allemaal krijgen.

Ik ken mensen die dol gelukig zijn met bijvoorbeeld een KPN ,
Maar die zijn niet anders gewend,
Zo is het zelfde met coax gebruikers,

Zo blijft de oneindige stijd doorgaan.

En tuurlijk gaan we ooit allemaal op glasvezel over.. maar voorlopig voldoet mijn coax Volledig aan mijn wensen.Al 20 jaar en ik hoop nog veeeeele jaren..

Prettige feestdagen alvast mensen! 8)

Mevrouw Deftig

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

Jij ook fijne feestdagen gewenst en een goed 2013.

The-Master
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2012 20:06

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door The-Master »

Mevrouw Deftig schreef:Jij ook fijne feestdagen gewenst en een goed 2013.
Dank u mevrouw deftig.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

@Mevrouw deftig
Met glasvezel hoef je niet zo ingewikkeld te doen dan heb je meteen een prima ontvangst.
Wat een gedoe zeg met die coaxkabels en versterkers....brrrrrrr Fred Flintstone had waarschijnlijk ook kabel TV.
Ben benieuwd welk merk TV je hebt waar je meteen een glasvezel in kunt prikken en niet eerst op COAX over moet.
Of ga je met Cat-5 / 6 eerst door je hele huis en noem je de verdeler een "Switch" ipv een versterker ?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door newmikey »

Mevrouw Deftig schreef:Met glasvezel hoef je niet zo ingewikkeld te doen dan heb je meteen een prima ontvangst.
Wat een gedoe zeg met die coaxkabels en versterkers....brrrrrrr Fred Flintstone had waarschijnlijk ook kabel TV.
Ja, vreselijk hè? Nee, dan glasvezel met die powerline kastjesvoor de tweede en/of derde TV of een niet-werkende aansluiting via WiFi waardoor er alsnog cat5 door het hele huis gelegd moet worden.

Je ziet ook op dit forum alleen maar tevreden klanten van glasvezel dus het werkt perfect.

<sarcasme uit>

Gesloten