LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarschijnlijk doet deze persoon alles om de boel draaiende te krijgen, denk dat jij dat net zo goed zou doen als je zonder zit.
Ciske, lees mijn suggestie eens zoals dat toen met @Home opgelost is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Waarschijnlijk doet deze persoon alles om de boel draaiende te krijgen, denk dat jij dat net zo goed zou doen als je zonder zit.
Ciske, lees mijn suggestie eens zoals dat toen met @Home opgelost is.

Ik heb je suggestie gelezen, maar ik begrijp ook dat mensen het spuugzat zijn.

UPC brengt iets op de markt wat niet goed getest is, dus snap niet dat ze het blijven promoten.
Laatst gewijzigd door ciske op 03 dec 2012 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

UPC brengt iets op de markt wat niet goed getest is
Dat zou kunnen, en moeten de technische problemen die er zijn (via de helpdesk) geinventariseerd worden en je zou je als getroffen klant kunnen organiseren en met vertegenwoordigers van UPC proberen (regelmatig) om de tafel te gaan zitten.
Dit zijn technische problemen, en rechters hebben over het algemeen weinig verstand van HDMI.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Dit zijn technische problemen, en rechters hebben over het algemeen weinig verstand van HDMI
Dat zeg jij, rechters hebben van veel dingen verstand.

Het zou UPC sieren om dit product uit de handel te halen , tot het goed werkt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
UPC brengt iets op de markt wat niet goed getest is
Dat zou kunnen, en moeten de technische problemen die er zijn (via de helpdesk) geinventariseerd worden en je zou je als getroffen klant kunnen organiseren en met vertegenwoordigers van UPC proberen (regelmatig) om de tafel te gaan zitten.
Dit zijn technische problemen, en rechters hebben over het algemeen weinig verstand van HDMI.

Heeft Bprosman zijn statement aan de lijve meegemaakt ?, vlg mij is een rechter zeer wel in staat om zich technisch te laten adviseren.
Via de helpdesk een klachten inventarisatie ? hoe stel men zich dit voor?, zou UPC een verzamellijst van alle klachten aan deren(klagers)(gedupeerden) uitgeven ? :!: :?:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

Heeft Bprosman zijn statement aan de lijve meegemaakt ?, vlg mij is een rechter zeer wel in staat om zich technisch te laten adviseren.
Ik ben aardig bekend met de studie rechten en geloof me, HDMI wordt daar niet onderwezen. Natuurlijk kan de rechter zich laten adviseren, en dan ? Dan komt er uit dat het Horizon product in sommige gevallen niet voldoet, maar goed, daar heb je geen rechter voor nodig, dat weten we al.
Een rechter kan ook de techneuten van van UPC of diegenen die de settop box ontwikkeld hebben sommeren om dit binnen X dagen op te lossen want als je niet weet wat nou technisch het probleem is kun je het ook niet oplossen.
Via de helpdesk een klachten inventarisatie ? hoe stel men zich dit voor?, zou UPC een verzamellijst van alle klachten aan deren(klagers)(gedupeerden) uitgeven ?
Klachten inventariseren via de helpdesk doen ze al. Als ik op de stoel van UPC zou zitten zou ik 3 dingen regelen :

1. Soepel ontbinden voor de mensen die er echt meteen van af willen en zet ze terug naar de oude situatie.
2. De mensen die mee willen werken aan een oplossing , gebruik ze als "Pilot users" en geef ze een tegemoetkoming in de maandelijkse kosten. Ofwel.... geef ze x% korting voor de "overlast".
3. Creeer een platform (gebruikersforum) en nodig vertegenwoordigers hiervan uit om mee om de tafel te gaan zitten en vertel wat je plannen zijn om de zaken op te lossen en 'gebruik' de input vanuit het veld ook om je problemen op te lossen.

En ja misschien is het platform te weinig getest (iets wat veel mensen roepen maar ik niet kan beoordelen want ik weet niet hoe uitgebreid de pilot fase is geweest). Je kunt moeilijk iedere TV die de afgelopen 10 jaar op de markt is geweest testen.
Daar is verder ook niets meer aan te doen, het enige wat je kunt doen is communiceren , communiceren, communiceren met je (gedupeerde klanten).
Nogmaals, mijn probleem is dat je bij de rechter geen (technische) oplossing af kunt dwingen, je kunt compensatie afdwingen , of ontbinding van je contract, maar goed, dat geeft je nog geen werkende oplossing.

Deezj
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:16

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Deezj »

Het is echt een schande! Ik heb nu sinds 3 weken Horizon en ben 3 monteurs verder en het draadloze netwerk is dramatisch!!!

Ik heb op 27 november Horizon besteld na uitvoerige inlichtingen bij UPC. Ik heb aangegeven dat door de lengte van mijn woning (20m) ik problemen met het draadloos internet heb en het tv signaal. De kabel komt bij mijn voordeur binnen, daar stond ook de modem en de router en mijn tv staat op 20 m afstand. Na ruggespraak met een technische collega is mij aangegeven dat een monteur langs kon komen die 'al mijn problemen kon verhelpen en niet eerder weg zou gaan zolang mijn problemen niet waren opgelost'. Op 6 december is een monteur langsgeweest. De beste man begon voortvarend. Na 10 minuten had ik televisie beeld. Stuk beter omdat hij een kleine aanpassing had doorgevoerd bij mijn meterkast waardoor tv signaal verbeterd was (van 55 naar 64??). Vervolgens is de monteur begonnen met het aansluiten van internet. In eerste instantie was de horizon box niet geactiveerd voor internet. Hij kon dit door een belletje wel regelen? Nadat het internet wel bereikbaar was, heeft monteur draadloos netwerk opzet. De snelheid was dramatisch en daar sprak ik de monteur op aan. Kennelijk had hij er geen zin meer in, want ik werd afgescheept met 'na het weekend zal het wel werken. hier is mijn mobiele nummer en als het na het weekend niet goed is, bel maar.' Vervolgens is hij weggegaan. Ik heb nergens voor getekend, had ik ook niet gedaan omdat de installatie niet functioneerde naar behoren. Hij moest er vandoor, dat was duidelijk. Geen zin meer om mij te helpen. Ik heb direct contact gezocht met de helpdesk van UPC. De technische afdeling kon mij niet helpen. Konden weer een monteur laten langskomen. Kost mij weer een halve dag plus ik heb 49 euro betaald voor een monteur, die al mijn problemen zou oplossen. Laten doorverbinden met afdeling opzeggingen (helaas moest dat ook in 3x). Daar werden me in eerste instantie allerlei nutteloze alternatieven geboden. Er kon door een technisch persoon gebeld worden op maandag op dinsdag. Moet ik ook weer thuis zijn. Of een nieuwe modem toesturen zodat die weer aangesloten kon worden bij de meterkast. Tsja, daar had de monteur de nodige aanpassingen gedaan waardoor ik niet meer wist wat waar moest. Dus toch maar weer een afspraak voor een monteur. Ik ben met handen en voeten gebonden. Intussen is monteur 2 langsgeweest. Gaf aan dat de vorige monteur er een potje van had gemaakt en alles verkeerd had aangesloten. Duidelijk werk van iemand die geen installaties doet was de typering van monteur 2 over monteur 1. Monteur 2 had slechts tijd om 1 van de 3 storingen te verhelpen. Beste jongen heeft z'n best gedaan maar heeft het grote probleem van nauwelijks internet niet kunnen verhelpen. Afgelopen zaterdag ben ik 4x teruggebeld (op zich al een verrassing) door UPC maar kon niet worden geholpen. Er moet weer een monteur langskomen. Kortom kost me weer een halve dag! En de vraag is maar of hij het op kan lossen gezien de problemen op dit moment bij UPC (volgens medewerker afgelopen zaterdag). Op de vraag of ik gecompenseerd kon worden kreeg ik te horen dat dat niet kan omdat niet zeker is waar het probleem vandaan komt.........nou, dat is wel duidelijk, dat komt door de Horizon box. In de oude situatie had ik veel minder klachten over het internet dan in de nieuwe situatie. Zodra je meer dan 5 meter van de Horizon box verwijderd bent, valt het Wifi signaal weg. Sowieso valt het internet zelf een aantal keer per uur weg. Lease weer vernieuwen en je hebt weer tijdelijk internet.
Het wordt hoog tijd dat UPC de boel op orde maakt. Dit is bedrog. En de factuur is uiteraard al weer geincasseerd voor niet-bewezen diensten. Echt een schande!

bogobogo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:59

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bogobogo »

Het is echt schandaling!!

Met de oude mediabox werkte alles prima. Tot een paar maanden geleden! Na het lanceren van het nieuwe horizon netwerk kreeg ik allerlei vage problemen (slecht beeld en vastlopers. Let wel dit was nog met de oude mediabox)

Ik bestel vervolgens horizon in de hoop dat de problemen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen. (DOM DOM DOM!)
Grappig detail is dat ik tijdens het wachten op de horizon mediabox een brief in de bus kreeg met de mededeling dat mijn oude mediabox een tal van problemen zou hebben en daarom een nieuwe zou krijgen. RARA HOE KAN DAT NOU! Dat hele horizon netwerk heeft ook de oude situatie veranderd dat kan ik je wel verzekeren. Ze beweren van niet. Maar goed ze liegen toch al de hele boel bij elkaar dus hier ga ik niet eens meer op in.

Vanaf de dag dat ik de horizon box binnen kreeg is het 1 doffe ellende!

- Die mediabox loopt continu vast
- betalen voor een film en deze vervolgens niet kunnen bekijken.
- Mijn internet verbinding klapt er 4 tot 5 keer per avond uit.
- Om maar niet te spreken over WIFI, de snelheid is belabberd en valt de hele tijd weg.
- Ik heb al 5 keer aan de lijn gehangen met een wachttijd van een uur!!!!
Geen doorkomen aan!
- enz enz...

Echt schandalig! Zeer ontevreden! Ik blokkeer de incasso en ze komen dat waardeloos product maar ophalen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

(slecht beeld en vastlopers. Let wel dit was nog met de oude mediabox)
Het kan best zijn dat dit gerelateerd is aan het verschuiven van kanalen en de introductie van QAM256, daar hebben meer mensen problemen mee gehad.
Zeker weten dat je bekabeling, versterker e.d. goed met de hogere snelheden overweg kan ? Deze vraag zeker gezien het feit dat je met je oude mediabox ook al problemen had.
Ik blokkeer de incasso
Lijkt me niet zon handige zet, om incassoperikelen te voorkomen zou ik UPC dan toch eerst schriftelijk in gebreke stellen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
(slecht beeld en vastlopers. Let wel dit was nog met de oude mediabox)
Het kan best zijn dat dit gerelateerd is aan het verschuiven van kanalen en de introductie van QAM256, daar hebben meer mensen problemen mee gehad.
Zeker weten dat je bekabeling, versterker e.d. goed met de hogere snelheden overweg kan ? Deze vraag zeker gezien het feit dat je met je oude mediabox ook al problemen had.
Ik blokkeer de incasso
Lijkt me niet zon handige zet, om incassoperikelen te voorkomen zou ik UPC dan toch eerst schriftelijk in gebreke stellen.
Oh je hebt een werkende box, dan komt het Horizonnetje op de markt en de afnemers mogen nieuwe tv,s kabels versterkers etc kopen en/of installeren.
UPC wordt voortdurend in gebreke gesteld zie alle topics en andere forums,inderdaad elke klant moet zijn eigen boontje doppen, kan de overkoelende organisatie niet optreden?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

Oh je hebt een werkende box, dan komt het Horizonnetje op de markt en de afnemers mogen nieuwe tv,s kabels versterkers etc kopen en/of installeren.
Veel afnemers hebben bouwmarkt-meuk in huis en dat heeft altijd gewerkt en nu er hogere snelheden gehaald moeten gaan worden vallen er inderdaad veel af.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Veel afnemers hebben bouwmarkt-meuk in huis en dat heeft altijd gewerkt en nu er hogere snelheden gehaald moeten gaan worden vallen er inderdaad veel af.
Sorry hoor bprosman, maar dat slaat werkelijk nergens op , dat Horizon is gewoon troep.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ciske,

(slecht beeld en vastlopers. Let wel dit was nog met de oude mediabox)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Ciske,

(slecht beeld en vastlopers. Let wel dit was nog met de oude mediabox)
:lol: Het staat anders bij Horizon.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarom zeg ik ook dat er 2 problemen door elkaar lopen, ja, ik ben het met je eens dat Horizon problemen heeft maar niet alle problemen zijn Horizon.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Barman »

Sta op tegen UPC Horizon

Ombudstopic omdat First World Problems ook gewoon heel kudt zijn. Kabelboer UPC heeft sinds september een Alles-in-1 pakket in de winkel liggen dat Horizon heet. En dat product is zó hemeltergend hondsberoerd, dat zelfs de pijprokende zwartwittelevisiekijkers van de Consumentenbond zich er al boos over gemaakt hebben. UPC levert namelijk een kapot kudtproduct waarbij de klanten van UPC als bètatesters voor een mediabox waar alles aan faalt gebruikt worden. De grootste grap: zelfs de eigen UPC monteurs zijn niet bijgeschoold in het verhelpen van de vele Horizon-storingen. Echt waar. Maar op coulance hoeven klanten niet te rekenen: de factuuradministratie werkt uiteraard storingsvrij en om in aanmerking te komen voor de (bijzonder goed verstopte) garantieregeling, moet je minstens 24 uur storing gehad hebben en die zelf melden aan UPC, voordat je een paar grijpstuivers factuurkorting krijgt. Voor de immer correct-vriendelijke 'Sorry, er wordt aan verbetering gewerkt. Kan ik verder nog iets voor u betekenen?' van de Klantenservice koop je verder niets. Mensen kopen een emotieloos product, betalen daarvoor en willen dan dat het gewoon WERKT. En als het niet werkt, dan zouden ze er niet voor hoeven te betalen. Zo simpel is het. **** jou en je 'sorry'. Welnu. Wij van de GeenStijl willen de Horizon-slachtoffers, die al maanden van het mediakastje naar de muur gestuurd worden, graag een handje helpen. Met een handige Ik Betaal Helemaal Nergens Meer Voor-brief. Hier in .doc & daar in .pdf. Downloaden, printen, voorzien van naam & klantnummer en opsturen maar. Want betalen voor falen is voor sukkels. Voor de rest van Nederland: koop geen UPC Horizon. Het werkt ENORM KUDT.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _voor.html

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

de factuuradministratie werkt uiteraard storingsvrij


Helaas werkt dit altijd bij elke provider goed.

Ik heb zelf in de upc winkel gestaan dat ze horizon aanprijzen, nou ben blij dat ik het niet genomen heb.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
de factuuradministratie werkt uiteraard storingsvrij


Helaas werkt dit altijd bij elke provider goed.

Ik heb zelf in de upc winkel gestaan dat ze horizon aanprijzen, nou ben blij dat ik het niet genomen heb.


helemaal gelijk Ciske, hetzelfde onjuist promoot verhaal hoorde ik in Haarlem en in Eindhoven :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef: hetzelfde onjuist promoot verhaal hoorde ik in Haarlem en in Eindhoven :oops:

Dat ze dat nog doen zonder blikken of blozen , is mij een raadsel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef: hetzelfde onjuist promoot verhaal hoorde ik in Haarlem en in Eindhoven :oops:

Dat ze dat nog doen zonder blikken of blozen , is mij een raadsel.
Nog erger is dat het winkel personeel niet weet dat hun horizonnetjes conflicterend zijn :wink:

Gesloten