LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DBO Incasso dreigementen en te hoge incasso kosten
-
Re: DBO Incasso dreigementen en te hoge incasso kosten
Ik ga morgen naar het juridish loket want dit gaat helemaal nergens meer over.
Bedankt voor je reactie
Bedankt voor je reactie
-
@ manon,
misschien dat je hier nog kunt aangeven hoe hoog de hoofdsom en incassokosten zijn.
dan kunnen wij wel aangeven of dit correct is of niet.
daarmee kun je dit gelijk aangeven aan het juridisch loket.
misschien dat je hier nog kunt aangeven hoe hoog de hoofdsom en incassokosten zijn.
dan kunnen wij wel aangeven of dit correct is of niet.
daarmee kun je dit gelijk aangeven aan het juridisch loket.
-
vewijdert
Laatst gewijzigd door Manon Lander op 15 mar 2013 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is niet slecht: >17,5% rente per jaar (afbetaling niet meegerekend) of zitten er ook nog buitengerechtelijke kosten tussen die €15k en €20,7k?
-
verwijdert
Laatst gewijzigd door Manon Lander op 15 mar 2013 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
volgens mijn berekening is dit 8% per jaar.Dat is niet slecht: >17,5% rente per jaar (afbetaling niet meegerekend) of zitten er ook nog buitengerechtelijke kosten tussen die €15k en €20,7k?
dan kom ik precies op die €1200 uit.
dit zou dus best wel eens kunnen kloppen.
-
Ik heb inmiddels een prettig contact gehad met DBO en wij zijn er samen op een goede manier uit gekomen !
Het is weer zover.
Na het openen van deze topic en precies weer in de 1e maand word ik weer gestalkt over openstaande posten voor TweakDSL....
Update volgt
Na het openen van deze topic en precies weer in de 1e maand word ik weer gestalkt over openstaande posten voor TweakDSL....
Update volgt
Je bent klaar met betalen?Manon Lander schreef:Ik heb inmiddels een prettig contact gehad met DBO en wij zijn er samen op een goede manier uit gekomen !
-
verwijdert
Laatst gewijzigd door Manon Lander op 15 mar 2013 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Die is nu wat het moet/mag zijn?Manon Lander schreef:Dat niet maar de rente is drastisch verlaagd.
En de teveel betaalde rente is in mindering gebracht op de restschuld, zodat er een redelijke kans is om (zonder de lotto te winnen) in leven die schuld af te betalen?
-
Wij zijn op dit moment bezig een onterechte incasso van bdo te bestrijden. Dit is naar nu blijkt onbegonnen werk. Dossiers worden niet samengevoegd, of er geen kennis van genomen. Zover we kunnen nagaan zijn ze niet bij een overkoepelende stands organisatie aangesloten. In ons geval zijn een aantal huurders ten onrechte aangeschreven. Wij hebben geprobeerd via de rechtsbijstandsverzekering de zaak op te lossen. We krijgen ook hier geen medewerking ivm het feit dat huurgeschillen zijn uitgesloten.
Op welke grond kunnen we de zaak aankaarten, bedreiging en intimidatie lijkt me geen haalbare kaart.
De opdrachtgever in deze is niet voor rede vatbaar, afwachten totdat er een schriftelijke exploot komt is tot dusver onze enige optie. Of heeft iemand een andere invalshoek? Gaat om een onterechte claim van € 34.000,- het initiële bedrag zou € 22.000,- zijn. Deze zaak speelt nu 3 maanden.
Op welke grond kunnen we de zaak aankaarten, bedreiging en intimidatie lijkt me geen haalbare kaart.
De opdrachtgever in deze is niet voor rede vatbaar, afwachten totdat er een schriftelijke exploot komt is tot dusver onze enige optie. Of heeft iemand een andere invalshoek? Gaat om een onterechte claim van € 34.000,- het initiële bedrag zou € 22.000,- zijn. Deze zaak speelt nu 3 maanden.
Dit is wat weinig info, maar er kan sprake zijn van een oneerlijke handelspraktijk als men hardnekkig en ongewenst aandringt middels afstandsmedia (hier kwam dit ook ter sprake). In een dergelijk geval kan er door belanghebbende een handhavingsverzoek bij de Autoriteit Consument en Markt worden gedaan. Daarnaast kan er bij de rechter een schadevergoeding worden gevraagd (bijvoorbeeld in reconventie: 'tegenvordering') op grond van art. 6:162 jo. 193b BW (onrechtmatige daad).