LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, dat was lachen, 2 dagen geleden begon het feest weer. Bleven bellen. Totdat ik er genoeg van had en opnam met: Federal Police Department....hoorde ik: s***. 2 Minuten later weer de telefoon met het door mij beantwoordde: zie boven.
Zegt mijn zuster: "wat krijgen we nu". Dat was geen oplossing maar ben niet meer gebeld daarna. Dus roeptoeter maar wat.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door jeani »

ach bekend , ik werd gisteren gebeld met een 0014 nummer.......... ff kijken ja hoor hacker op je comp zogenaamd bellen via microsoft en melden dat je computer virussen verspreidt.............. engels spekende dame of ik ook engels wou spreken .......... echt niet zei belt mij heb gezegd praat maar nederlands en heb de der weg gedrukt daarna hebben ze nog 3 keer gebeld.......... heb niet meer opgenomen.

gonda rigter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:07

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door gonda rigter »

Wij hebben hier ook al twee maanden last van, verschillende keren opgenomen, maar elke keer werd op het moment dat ik opnam de verbinding verbroken.
De laatste keer was van de week,deze keer kreeg ik een gebrekkig engels sprekende dame aan de telefoon die vroeg of ze "the owner from this number" kon spreken, ik had gelijk alarmbellen en heb meteen neergelegd en nu neem ik dat nummer niet meer op het wordt namelijk weergegeven in mijn venster.
Voor degene die daar last van hebben het nummer is 0014259053074
Ze zijn wel hondsbrutaal dat ze het nummer gewoon laten zien!!!
Gonda

lampje 4
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 14:09

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door lampje 4 »

Net vreemd telefoontje met nummer weergave (001254256589) gehad van microsoft????? Zo'n engels sprekende aziaat en die vreemde snuiter vertelde dat mijn pc binnen 2 minuten zou crashen, whaa hij doet het nog steeds.
Ik zei tegen die gast dat ik niet met hem via de fone mijn pc door wilde lopen omdat ik het niet vertrouwde, werd die gek toch pissig, dus heb ik verbinding verbroken. Bij microsoft Nederland navraag gedaan en jawel er blijken internet criminelen actief te zijn die dan schadelijke software door jou op je pc laten zetten waardoor ze toegang krijgen tot alle info op je pc en wat je ermee doet

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gonda rigter schreef: Voor degene die daar last van hebben het nummer is 0014259053074
Ze zijn wel hondsbrutaal dat ze het nummer gewoon laten zien!!!
Gonda
Nee, dat is juist slim van ze. Ze weten ook wel dat heel mensen de telefoon niet opnemen als het nummer verborgen is.

chenna
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 10:34

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door chenna »

hallo allemaal,

wij worden steeds gebelt door het nummer 0014259053074.
het zijn mensen uit de vs en die mensen willen van ons gegevens weten
over onze computher en proberen zo je computher te hacken.
gelukkig hebben wij niks gezegd en de hoorn weer neer gegooid.
maar wij willen iedereen hier weer voor waarschuwen dat zij weer bezig zijn.
dus pas op.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door tenormin »

chenna schreef:hallo allemaal,

wij worden steeds gebelt door het nummer 0014259053074.
het zijn mensen uit de vs en die mensen willen van ons gegevens weten
over onze computher en proberen zo je computher te hacken.
gelukkig hebben wij niks gezegd en de hoorn weer neer gegooid.
maar wij willen iedereen hier weer voor waarschuwen dat zij weer bezig zijn.
dus pas op.
Je kan gerust een gezellig babbeltje maken met ze, hoor. Kost jou niks. En om je computer de hacken moeten ze je dus eerst wel jou achter de computer krijgen en slimme mensen doen dat niet, tenminste niet als je in dit soort steenkolen-engels trapt. Maar op alle fora zijn de waarschuwings schoten al afgevuurd; de meesten zijn nu wel op de hoogte.

halvdan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:01

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door halvdan »

PCS41 schreef:Zo te zien ben ik niet de enige die sinds 2 dagen meerdere malen per dag gebeld wordt door dit nummer 0014259053074.

Omdat het voor mij een vreemd lang nummer is laat ik het antwoordapparaat opnemen waarna direct wordt opgehangen maar na een klein uurtje wordt er weer door dit nummer gebeld.

Hoe zou dit bellen voorgoed gestopt kunnen worden zonder mijn telefoon uit te schakelen.
Wij worden de laatste tijd ook bestookt met telefoontjes met nummer 0014259053074. Om knettergek van te worden. Ook worden we regelmatig gebeld vanuit Duitsland en afgelopen week had ik ook al een Frans sprekend persoon aan de lijn. Wij staan netjes in het bel-me-niet-register en dat werkt prima voor Nederland en dan worden we nu steeds benaderd door het buitenland. Is hier nou niks aan te doen?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Rim69 »

halvdan schreef:Is hier nou niks aan te doen?
Wat had je in gedachten dan? Telefoontjes uit het buitenland verbieden?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door tenormin »

Wij worden de laatste tijd ook bestookt met telefoontjes met nummer 0014259053074. Om knettergek van te worden. Ook worden we regelmatig gebeld vanuit Duitsland en afgelopen week had ik ook al een Frans sprekend persoon aan de lijn. Wij staan netjes in het bel-me-niet-register en dat werkt prima voor Nederland en dan worden we nu steeds benaderd door het buitenland. Is hier nou niks aan te doen?
Begrijp het niet helemaal. U bent sinds 2005 ingeschreven: nooit meer meegelezen op het forum? Dit is toch alom bekend.

frankydiv9
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2013 15:46

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door frankydiv9 »

Ik wordt sinds vandaag ook gebeld door nummer 0014259053074. Ik heb mede dankzij Radar en forum de haak er meteen op gegooid. Nu maar hopen dat ze niet te vaak gaan bellen.

halvdan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:01

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door halvdan »

Rim69 schreef:
halvdan schreef:Is hier nou niks aan te doen?
Wat had je in gedachten dan? Telefoontjes uit het buitenland verbieden?
Nee natuurlijk niet. Maar meerdere keren per dag gebeld worden is ook om knettergek van te worden. Ik heb een antwoordapparaat erop staan en zelfs die staat regelmatig vol met die onzin.

Condor1
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2012 16:45

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Condor1 »

Het forum doorgelezen.
Het blijkt dat ze nog steeds bezig zijn.
Ik heb intussen een aantal telefoonnummers te pakken:
1) 0014259053074 (meest voorkomend)
2) 005616675856
3) 001607324976
4) 0016077350885
5) 0013033850493
6) 0017149999103
7) 0019724539831

Heb het lijstje naast de telefoon liggen.
Sterkte ermee
Condor1

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door devious »

wees je er wel van bewust dat als je zo'n telefoontje opneemt ze de kosten via je eigen lijn kunnen laten lopen. VoIP is niet hetzelfde als het oude PTT-telefoniesysteem en zelfs het nummer kan fake zijn. Het zijn maar 10cijfers en je handige buurman kan dat ok gewon gebruiken. Inderdaad, de daadwerkelijke beller werkt via een computer en kan gewoon voor je deur staan. Zo erg is het meestal niet, maar het kan. Eigenlijk moet je aangifte doen: poging tot oplichting, maar meestal neemt de politie dit soort aangiftes niet serieus. Jammer, maar goed, we weten allemaal dat ze liever vreemde bekeuringen uitschrijven.

girrel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 11:03

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door girrel »

Ik ben deze week meerdere malen gebeld vanuit Amerika. Niet opgenomen. Vandaag 11/05/2013, neemt mijn man de telefoon op. Hij verstaat niet goed Engels, dus geeft hij de telefoon aan mij. Ze zeggen dat ze van Windows bellen en dat je computer vreemde dingen download en ieder moment kan gaan crashen. Ik wil mensen die niet vaak met de computer omgaan waarschuwen. Al je niet zo bekend bent met een computer schrik je hiervan en kan je weleens in de val lopen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door devious »

maar!

waar in je computer heb je je telefoonnummer gezet? een beetje nadenken mag ook.

arfo
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2007 07:49

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door arfo »

Die gasten spreken je in het Engels aan, meestal zeggen ze dat ze van Microsoft zijn en dat er iets ergs met je pc aan de hand is.
Speel het spelletje gewoon mee, geef geen persoonsgegevens of verzin wat, ze vragen je pc op te startten en handelingen uit te voeren, start je pc gerust op maar.....geen handelingen uitvoeren, vermeld steeds aan de telefoon dat het niet werkt en blijf dat lekker lang volhouden immers..... de kosten van het telefoongesprek zijn voor hun erg hoog, je zal merken dat je in no-time geen telefoontjes meer ontvangt, onthoud..... de beller betaald!!

grpruis
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2013 10:10

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door grpruis »

Ik wil u erop wijzen, dat deze telefoontjnes nog steeds doorgaan. Afgelopen en deze week herhaaldelijk gebeld met het nummer dat eindigt op 0493. Doe er je voordeel mee.

karencok
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 10:49

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door karencok »

Nu net ben ik ook gebeld, in Frankrijk met een onbekend nummer vanuit Amerika. De man was erg vervelend, sprak slecht Engels en bleef ontzettend aandringen. Ik heb gevraagd morgen terug te bellen omdat ik zogenaamd nu geen tijd had, ik wilde eerst op internet zoeken of ik zoiets wel vertrouwen kon.. Niet dus!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Irritante telefoontjes uit Noord-Amerika

Ongelezen bericht door Guardian72 »

karencok schreef:Nu net ben ik ook gebeld, in Frankrijk met een onbekend nummer vanuit Amerika. De man was erg vervelend, sprak slecht Engels en bleef ontzettend aandringen. Ik heb gevraagd morgen terug te bellen omdat ik zogenaamd nu geen tijd had, ik wilde eerst op internet zoeken of ik zoiets wel vertrouwen kon.. Niet dus!!

Aandringen? Een oplossing: Ophangen!
Is het zo klaar.

Aangezien men daar internationaal belt- zijn het hun kosten, niet die voor jou.

Gesloten