Precies. Dan lijkt me het maatschappelijk belang van meneer Van Olphen toch een stuk groter dan van bovengenoemde heren.bprosman schreef:Albert Verlinde - Presentator en theaterproducent- Geboren: 1961 Nederland- Getrouwd
Jaar: € 900.000,00
Maand: € 75.000,00
Week: € 18.000,00
Dag: € 3.600,00
Matthijs van Nieuwkerk- TV-presentator en journalist- Geboren: 1960 Nederland- Getrouwd- Kinderen: 2
Jaar: € 493.420,00
Maand: € 41.118,00
Week: € 9.868,00
Dag: € 1.973,00
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS Bank "gered"
Re: SNS Bank "gered"
Gewoon allemaal naar beneden met dat soort salarissen, gaat toch helemaal nergens meer over?
Mag alleen hopen dat iedereen die zoveel geld krijgt, er veel goeds (voor anderen) mee doet.
Zou me zo kunnen voorstellen dat als je meer dan genoeg hebt (verdiend in vorige banen) je het ook als een uitdaging ziet, waaruit je veel voldoening kunt halen, op een zaak weer op poten te krijgen....zonder beloning.Gewoon, omdat je het kunt.
Mag alleen hopen dat iedereen die zoveel geld krijgt, er veel goeds (voor anderen) mee doet.
Zou me zo kunnen voorstellen dat als je meer dan genoeg hebt (verdiend in vorige banen) je het ook als een uitdaging ziet, waaruit je veel voldoening kunt halen, op een zaak weer op poten te krijgen....zonder beloning.Gewoon, omdat je het kunt.
Tsja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, die mensen willen ook gewoon loon naar werken, en die doen niet zoveel aan ATV middagen en papadagen etc, voor hen is 60 uur een normale werkweek, en zijn ze al blij als ze het weekend thuis kunnen zijn.Jolijn schreef:Gewoon allemaal naar beneden met dat soort salarissen, gaat toch helemaal nergens meer over?
Sommige van dit soort mensen doen veel goeds met hun kennis en kunde, zo is er een ex KPN divisiedirecteur die forse delen van Afrika heeft voorzien van fatsoenlijke (mobiele) telefonie, wat weer veel doet voor de economie en ontwikkeling van die landen.
******** met die snellebankflapdrollen, wat we nodig hebben is sobere bankiers met een gezond verstand, en die mogen van mij 5,5 ton verdienen maar zonder bonus.
En waar was de politiek en waar waren al die financiele en economische "experts", die je bijna elke dag met hun geleuter in de media tegenkwam?
Ik weet zeker (en dit is geen grap) dat mijn moeder het beter had gedaan. 1 + 1 =2!
Weg met die lui, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel verantwoord kunnen bankieren!!!
En waar was de politiek en waar waren al die financiele en economische "experts", die je bijna elke dag met hun geleuter in de media tegenkwam?
Ik weet zeker (en dit is geen grap) dat mijn moeder het beter had gedaan. 1 + 1 =2!
Weg met die lui, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel verantwoord kunnen bankieren!!!
CV's naar [email protected], ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel verantwoord kunnen bankieren!!!
loon naar resultaat zou misschien beter zijnsjohie schreef:Tsja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, die mensen willen ook gewoon loon naar werken, en die doen niet zoveel aan ATV middagen en papadagen etc, voor hen is 60 uur een normale werkweek, en zijn ze al blij als ze het weekend thuis kunnen zijn.Jolijn schreef:Gewoon allemaal naar beneden met dat soort salarissen, gaat toch helemaal nergens meer over?
Sommige van dit soort mensen doen veel goeds met hun kennis en kunde, zo is er een ex KPN divisiedirecteur die forse delen van Afrika heeft voorzien van fatsoenlijke (mobiele) telefonie, wat weer veel doet voor de economie en ontwikkeling van die landen.
ik heb er trouwens geen moeite mee dat als ze anderhalf keer zoveel werken als een ander ze 3 keer zoveel krijgen uitbetaald als een ander
de overheid is gechanteerd door de ratings bureaustestcase schreef:Wat het per saldo de belastingbetaler gaat kosten weten we nog niet mensen. Nu zijn er uitgaven, maar later komt er bij verkoop ook weer grote opbrengsten. Volledig is mogelijk, maar niet waarschijnlijk. Een substantieel deel is wel waarschijnlijk. De meeste bedrijsonderdelen zijn gezond immers gezond. Het vastgoed deel moet snel geïsoleerd worden. Met name de overnam van het bouwfonds(nota bene van de ABN) heeft ze in de problemen gebracht.
Overheid heeft nu de juiste keuze gemaakt. Schuld en boete gaan nog aan de orde komen.
Hoewel ik julle ik kan verzkeren dat het oude bestuur geen 3,7 miljard heeft. Dus daar zal het zeker niet vandaan komen.
Wel vind ik dat de gewone obligatiehouders ook pijn hadden moeten hebben. Waarom die gespaard blijven is mij een raadsel.
die riepen dat ze ze banken af zouden waarderen als gewone oblgaties niet buiten schot bleven
Bonussen dus.. Daar zijn d meningen over verdeeld.ruud_a schreef:loon naar resultaat zou misschien beter zijnsjohie schreef:Tsja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, die mensen willen ook gewoon loon naar werken, en die doen niet zoveel aan ATV middagen en papadagen etc, voor hen is 60 uur een normale werkweek, en zijn ze al blij als ze het weekend thuis kunnen zijn.Jolijn schreef:Gewoon allemaal naar beneden met dat soort salarissen, gaat toch helemaal nergens meer over?
ik heb er trouwens geen moeite mee dat als ze anderhalf keer zoveel werken als een ander ze 3 keer zoveel krijgen uitbetaald als een ander
In dat geval was bijvoorbeeld Moberg bij Ahold zwaar onderbetaald met zijn ~10 miljoen. Door zijn aanstelling en werkzaamheden is dat bedrijf vele miljarden meer waard geworden voor de aandeelhouders, en weer op een traject van stabiele groei terecht gekomen.ruud_a schreef:loon naar resultaat zou misschien beter zijnsjohie schreef:Tsja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, die mensen willen ook gewoon loon naar werken, en die doen niet zoveel aan ATV middagen en papadagen etc, voor hen is 60 uur een normale werkweek, en zijn ze al blij als ze het weekend thuis kunnen zijn.Jolijn schreef:Gewoon allemaal naar beneden met dat soort salarissen, gaat toch helemaal nergens meer over?
In het geval van SNS moeten nog veel puzzelstukjes op hun plek vallen, maar mede daarom krijgt hij ook "maar" 550k, een relatief laag salaris voor zijn functie.
Dat is absoluut gezien nog steeds een fors bedrag, en daarvoor verwacht ik als 1/17.000.000 deel betaler van zijn salaris dan ook 110% inzet.
@angel1978
er is niets mis met bonussen
er is van alles mis met de hoogte en voorwaarden van bonussen
Tja, daar denkt deze persoon toch heel anders over..SOIA schreef:******** met die snellebankflapdrollen, wat we nodig hebben is sobere bankiers met een gezond verstand, en die mogen van mij 5,5 ton verdienen maar zonder bonus.
Wat waren de voorwaarden dan bij bijvoorbeeld SNS? Misschien hebben de vorige bestuurders wel gewoon de doelen gehaald waarvoor ze de bonussen hebben gekregen.ruud_a schreef:@angel1978
En vergeet niet dat die bonussen slechts een paar procent van de totale winsten/successen waren, en het echte grote geld dus naar de aandeelhouders is gegaan. Maar goed, Henk en Ingrid zullen niet graag toegeven dat ze indirect net zoveel hebben geprofiteerd, omdat hun pensioenfonds of beleggingshypotheek draaide op de dividenden en koerswinsten van dit soort bedrijven.GJvdZ schreef:Wat waren de voorwaarden dan bij bijvoorbeeld SNS? Misschien hebben de vorige bestuurders wel gewoon de doelen gehaald waarvoor ze de bonussen hebben gekregen.ruud_a schreef:@angel1978
wat er precies in de voorwaarden stond weet ik uiteraard nietGJvdZ schreef:Wat waren de voorwaarden dan bij bijvoorbeeld SNS? Misschien hebben de vorige bestuurders wel gewoon de doelen gehaald waarvoor ze de bonussen hebben gekregen.ruud_a schreef:@angel1978
ik kan alleen concluderen dat er bonussen zijn uitgekeerd en de bank binnen 7 jaar failliet was en daarvoor al jaren in de problemen zat en steun van de overheid moest krijgen
daaruit zal ik moeten concluderen dat er iets mis was met de voorwaarden van de bonussen