LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
asterix346

Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Ongelezen bericht door asterix346 »

ebakker6 schreef: De medewerker aan de telefoon nogmaals alles laten afsluiten (!) en bevestigde dat het wel een vreemde gang was aangezien wij klanten zijn zonder internetabonnement en dat wij ook in hun systeem geregistreerd staan met geblokkeerde telefoons mbt internetverkeer.
Dat je op het toestel internet kan uitzetten (en ook weer aanzetten) is duidelijk. Maar hoe kan je bij KPN laten registreren dat je op het telefoonnummer geen internetverkeer toestaat?
En als je dat hebt laten vastleggen: waarom betaal je dan wel de helft van 700 euro?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ebakker6 schreef:heb er kort opgezeten; eerste factuur was 700 euro, de 2e factuur 12.000..
En dat gaat er bij mij niet in. Bijna 20000 euro is geen "kort" internetgebruik, maar zeer intensief internetgebruik. Zelfs al zou het 10 euro per mb zijn, is het nog 2 gig! Aan dataverkeer, dat is niet "een beetje" maar zeer zwaar internetgebruik. Als ik dat vergelijk met mijn eigen 1gb bundel, gebruik ik ongeveer 800 mb, en dan zit ik zelfs maar zelden op wifi de laatste tijd.

ebakker6

Ongelezen bericht door ebakker6 »

asterix346 schreef:
ebakker6 schreef: De medewerker aan de telefoon nogmaals alles laten afsluiten (!) en bevestigde dat het wel een vreemde gang was aangezien wij klanten zijn zonder internetabonnement en dat wij ook in hun systeem geregistreerd staan met geblokkeerde telefoons mbt internetverkeer.
Dat je op het toestel internet kan uitzetten (en ook weer aanzetten) is duidelijk. Maar hoe kan je bij KPN laten registreren dat je op het telefoonnummer geen internetverkeer toestaat?
En als je dat hebt laten vastleggen: waarom betaal je dan wel de helft van 700 euro?
Astrix, is niet vreemd.. je kan bij de provider je telefoon voor internet laten blokkeren.. en wie zegt dat ik akkoor met de coulance ben gegaan? ik niet!

ebakker6

berndv schreef:
ebakker6 schreef:heb er kort opgezeten; eerste factuur was 700 euro, de 2e factuur 12.000..
En dat gaat er bij mij niet in. Bijna 20000 euro is geen "kort" internetgebruik, maar zeer intensief internetgebruik. Zelfs al zou het 10 euro per mb zijn, is het nog 2 gig! Aan dataverkeer, dat is niet "een beetje" maar zeer zwaar internetgebruik. Als ik dat vergelijk met mijn eigen 1gb bundel, gebruik ik ongeveer 800 mb, en dan zit ik zelfs maar zelden op wifi de laatste tijd.
bernd, het is geen 20.000 maar 13.000,= slecht kleine nuance.. en idd zwaar internetgebruik een ieder die mij kent weet dat het onmogelijk is..

asterix346

ebakker6 schreef: Astrix, is niet vreemd.. je kan bij de provider je telefoon voor internet laten blokkeren.. en wie zegt dat ik akkoor met de coulance ben gegaan? ik niet!
Hoe kan ik dan bij mijn provider (KPN) mijn telefoon laten blokkeren voor internet? Ik kan dat nergens vinden op de website van KPN, maar zou dat wel willen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kassa heeft deze maand aandacht besteed aan dit onderwerp:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... k/speel/1/

ebakker6

asterix346 schreef:
ebakker6 schreef: Astrix, is niet vreemd.. je kan bij de provider je telefoon voor internet laten blokkeren.. en wie zegt dat ik akkoor met de coulance ben gegaan? ik niet!
Hoe kan ik dan bij mijn provider (KPN) mijn telefoon laten blokkeren voor internet? Ik kan dat nergens vinden op de website van KPN, maar zou dat wel willen.
asterix, weet niet of het op internet vermeld staat, het kan echter wel. Bellen met de klantenservice en hierom verzoeken, dit kan al zeker 5 jaar. ze kunnen dan vanaf afstand jouw telefoon de toegang tot internet "ontzeggen". En met ik zat er "kort" op bedoelde ik dat ik de zaken goed in de gaten hou m.a.w. dat ik er direct op zit als er iets misgaat.. dat is een uitdrukking.

ebakker6

Bob Schurkjens schreef:Kassa heeft deze maand aandacht besteed aan dit onderwerp:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... k/speel/1/
hallo bob, dank je, heb het idd gezien.

asterix346

[quote="ebakker6" Bellen met de klantenservice en hierom verzoeken, dit kan al zeker 5 jaar. ze kunnen dan vanaf afstand jouw telefoon de toegang tot internet "ontzeggen".[/quote]

Bedoel je nu jouw telefoon of jouw telefoonnummer? En krijg je dan een bevestiging van de blokkade?

ebakker6

asterix346 schreef:[quote="ebakker6" Bellen met de klantenservice en hierom verzoeken, dit kan al zeker 5 jaar. ze kunnen dan vanaf afstand jouw telefoon de toegang tot internet "ontzeggen".
Bedoel je nu jouw telefoon of jouw telefoonnummer? En krijg je dan een bevestiging van de blokkade?[/quote]
telefoonnummer uiteraard :shock:

Sezayi

Ongelezen bericht door Sezayi »

hoe dan ook vind ik het erg vreemd dat kpn niet aan de bel trekt op zo een situatie.
het klinkt veelste gevaarlijk.ik kan me niet voorstellen dat ik opeens zo een factuur krijg .

asterix346

ebakker6 schreef: telefoonnummer uiteraard :shock:
En krijg je daarvan dan een bevestiging? Ik ga het morgen gelijk proberen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ebakker6 schreef: bernd, het is geen 20.000 maar 13.000,= slecht kleine nuance.. en idd zwaar internetgebruik een ieder die mij kent weet dat het onmogelijk is..
Sorry, inderdaad, had ff een nulletje verkeerd, zat te rekenen met 700(0) en 12000
:oops:
ebakker6 schreef:Deze factuur liep tot uit mijn hoofd 8 december, deze 2e factuur liep vanaf 9 december en de betreffende periode is van 11 tot en met 18 december.
En in die periode

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

KPN kan op verzoek een datablokkade op je nummer activeren. Je kán dan ook geen verbinding met 3G maken. TS heeft bij KPN een dergelijk verzoek gedaan en daar hopelijk bevestiging van.
Met die bevestiging dient KPN alle kosten voor dataverkeer te laten vervallen: er is namelijk een datablokkade overeengekomen en het is de verantwoordelijkheid van KPN die overeenkomst na te leven.

Hooguit zou het kunnen zijn dat de datablokkade niet automatisch is overgenomen als er bij de nieuwe telefoon ook een nieuw contract is afgesloten, maar dan nóg heeft TS bij de eerste rekening van € 700 onmiddellijk met KPN gebeld om een datablokkade (voor zover die niet was ingesteld op dat moment). De rekening van € 13.000 is dus hoe dan ook onterecht.

(NB: ik beheer 1400 mobiele KPN abonnementen, weliswaar zakelijk, maar dat mag geen verschil maken).

asterix346

kiz schreef:KPN kan op verzoek een datablokkade op je nummer activeren. Je kán dan ook geen verbinding met 3G maken. TS heeft bij KPN een dergelijk verzoek gedaan en daar hopelijk bevestiging van.
Met die bevestiging dient KPN alle kosten voor dataverkeer te laten vervallen: er is namelijk een datablokkade overeengekomen en het is de verantwoordelijkheid van KPN die overeenkomst na te leven.
Bedankt voor de toelichting. Nooit geweten dat je een datablokkade kan laten instellen, weer wat geleerd.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@ebakker6,
heb je ondertussen al met KPN gesproken?

ebakker6

kokka schreef:@ebakker6,
heb je ondertussen al met KPN gesproken?
Kokka en alle andere reacties;
Ik heb vanmorgen met KPN contact gehad; kan alleen maar zeggen dat het heel teleurstellend is. Je krijgt met een helpdesk contact die afgetraind is om bepaalde zinnen en procedures te vertellen. Met andere woorden; u bent verantwoordelijk voor uw telefoon en onze computer heeft gemeten dat u zo ontzettend veel data heeft verbruikt. Voor 1600 euro aan sms jes verstuurd/ontvangen.. en dus bijna dag in dag uit op mijn telefoon gezeten om filmpjes te kijken.. Kan er zoiets zijn als een virus in je telefoon? Je gaat vanalles denken maar wat ik het ergste vind; ik ben niet naief, heb een datablokkade ingesteld jaren geleden, heb in de kpn alles laten uitschakelen en dan word je zo bestolen.. Je word totaal niet beschermd als consument en krijgt geen normale gesprekspartner aan de telefoon. Je mag een klachtenbrief insturen en dan dagen wachten op een antwoord.. De enige zekerheid die je nu hebt is dat je zo'n enorme rekening hebt, niet meer weet wat je nu moet beginnen en de kpn bedankt je klantentrouw op deze manier! Er word veel gezegd en geschreven over klantenbescherming, en als je de (social) media opzoekt, zijn ze uiteraard heel meewerkend en coulant. Loop al dagen te duizelen van ongeloof. Inmiddels de Opta, ombudsman, kassa en radar gebeld/gemaild. Ik weet het niet meer..

KPN Webcare

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste ebakker6,

Ik heb je verhaal met veel verbazing gelezen. Normaliter is een blokkade bij KPN of een blokkade in je toestel al voldoende om je toegang tot internet te blokkeren. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat dit zich heeft kunnen voordoen. Graag ontvang ik per privé bericht je mobiele nummer in combinatie met je postcode en huisnummer om de situatie nader te onderzoeken. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nog graag een antwoord op de vraag; heb je bewijs van die ingestelde blokkade?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

KPN Webcare schreef:Beste ebakker6,

Ik heb je verhaal met veel verbazing gelezen. Normaliter is een blokkade bij KPN of een blokkade in je toestel al voldoende om je toegang tot internet te blokkeren. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat dit zich heeft kunnen voordoen. Graag ontvang ik per privé bericht je mobiele nummer in combinatie met je postcode en huisnummer om de situatie nader te onderzoeken. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
ebakker6, u begrijpt dat wij allen zeer geinteresseerd zijn hoe dit afloopt, want U schrijft hier niet over een "bedragje" maar een kapitaal. Heel veel succes op, naar ik hoop, een voor u, goede afloop.

Gesloten