LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Koero
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2012 01:05

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Koero »

Bij het versturen van een aangetekende brief is de datum van verzending belangrijk. Dus ook al neemt de geadresseerde de brief pas een jaar later in ontvangst, dat doet er niet toe. Als een opzeggingsbrief aangetekend binnen de termijn is verstuurd (en niet: binnen de termijn ontvangen) dan heb je aan de voorwaarde voldaan. Met het verzendbewijs van een aangetekende brief kun je dat aantonen.

Ik heb wat gegoogeld. Outletkozijnen bestaat nog paar een paar maanden (sinds juni 2012). De persoon achter Outletkozijnen (zie KvK) heeft al diverse faillissementen achter de rug (Totaalrenovatieplan C.V., Mave Kunststoftechniek C.V., Pisteville Ltd. (de faillissementsdossiers zijn te vinden op internet). [aangepast door moderator wegens te summiere onderbouwing]

Bij het faillissement van Totaalrenovatieplan in 2008 werd de man achter Outletkozijnen door de belastingdienst verdacht van gesjoemel met bijna failliete bedrijven om schulden te ontlopen (actio pauliana). Er was geen boekhouding ("verdwenen"), en een “partner” kreeg de schuld van alle ellende. Er waren drie bedrijfjes (Limiteds) gekocht in Engeland, op een postadres.

Outlet Kozijnen is net als het failliete Totaalrenovatieplan gekoppeld aan een Limited in Engeland, eerder was dat Pisteville Ltd, dit keer is het McBellium Ltd, gekocht in mei 2012. Met wat googelen is te zien dat de persoonsnaam gekoppeld aan die Ltd nog meer Ltds heeft gekocht (McAerde Ltd, McBellium Ltd, Bizitza Ltd). De Ltds zijn gevestigd op een adres waar meer dan tweeduizend andere bedrijven “gevestigd” zijn. De vorige eigenaar van die Ltds had 4.942 bedrijven op zijn naam staan. Het NL adres dat bij die Ltds genoemd wordt is een adres in Enschede, waar een bedrijf gevestigd is dat zich netjes presenteert op het web. Misschien weet dat bedrijf niet eens dat ze een Ltd op hun adres hebben staan van een Twentse kozijnencowboy.

Het faillissement van Totaalrenovatieplan is eind november 2011 opgeheven vanwege gebrek aan baten. In mei 2012 wordt de Ltd gekocht, in juni 2012 wordt Outletkozijnen C.V. opgericht. Er zijn dus 6 maanden gebruikt om precies dezelfde constructie op te zetten als waarmee Totaalrenovatieplan de belastingdienst op zijn nek kreeg, failliet is gegaan en schulden heeft ontlopen. Het verklaart wel waarom Outletkozijnen in dit topic en blijkbaar ook aan de telefoon meteen met “juridische” dreigementen begint – ze zijn zo te zien de afgelopen jaren constant zelf achtervolgd door incassobureaus, deurwaarders, loonbeslagen enz., dus ze spreken uit ervaring.

Het adres van Outletkozijnen op de website is ook het adres van een autohandel. Het pand staat te huur. Het telefoonnummer van Outletkozijnen duikt op diverse plaatsen op het internet op, als telnr. van diverse bedrijven. Ook een webwinkel, http://www.shopoline.nl die lijkt niet meer actief te zijn.
Laatst gewijzigd door Koero op 02 feb 2013 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door bprosman »

Startpost is ook aangepast dus ik denk dat er communicatie is tussen Outletkozijnen en TS.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door testcase »

Laat je niet gek maken door deze meneer van outlet kozijnen.

Je hebt keurig de overeenkomst opgezegd en dit kan je aantonen. Wat die meneer hier beweerd is aantoonbare onzin. Laten ze je maar voor de rechter dagen, win je glansrijk.

Je kan overigens geen offerte vragen via hun site, alleen informatie, dus dat klopt ook al niet.

En wat jij meldt staat ook op hun site in de algemene voorwaarden vermelde en wel in het volgende artikel 19, http://outletkozijnen.nl/algemene_voorwaarden.html :
Artikel 19 Opzegging van de koopovereenkomst
1. Opzegging van de koopovereenkomst is alleen aangetekend mogelijk binnen 8
dagen nadat deze is gedeponeerd en gedagtekend bij de kamer van koophandel.
2. Opzeggingen dienen aangetekend te worden opgezegd, aan Outletkozijnen Drukkerstraat
9, 7545 VG te Enschede.
3.indien u de koopovereenkomst na 8 dagen wilt opzeggen dan ben u verplicht om
30% van de overeenkomst te voldoen
Nogmaals precies wat u heeft gedaan! No Worries. Enne, ik schat in dat er helemaal niets gedeponeerd is bij de kamer van koophandel, dat kan je overigens opvragen daar. Dat gelul over colportage is niet relevant, want het staat op je overeenkomst EN in hun algemene voorwaarden, zonder verder voorbehoud en is dus van toepassign op jouw overeenkomst. Als je twijfelt kan je altijd nog een rechtswinkel bellen.

Koero
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2012 01:05

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Koero »

Leuk, kleurtjes :wink: . Nog wat meer info: Outletkozijnen plaatst op alle mogelijke klussites advertenties, waarbij soms de waarheid wat wordt verdraaid (een andere persoonsnaam, een onbestaand KvK nummer...)

Algemene voorwaarden zijn overgetypt door iemand die niet kan lezen en niet kan spellen. Dat past wel bij de stijl van Outletkozijnen hier in dit topic, of een advertentie zoals op
http://www.dakkapellen-zoetermeer.nl/Co ... 1000400750
Outletkozijnen is een toeleverancier van o.a kunststofkozijnen deuren en dakkapellen
wij hebben alles in eigen beheer van verkoop tot levering ook hebben we een eigen fabriek.
*10 jaar gerantie
*snelle levering
*skg**
*alle kleuren

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zoals ik uit het dossier begrijp is hier wel degelijk sprake van colportage.

TS vraagt via de internetsite kozijnen-vergelijken.nl offertes aan voor nieuwe kozijnen.
De firma outlet-kozijnen reageet hierop met een offerte en/of een verzoek om langs te mogen komen.
Tijdens dit bezoek wordt het koopcontract voor de kozijnen ondertekend.

Dit voorbeeld staat bijna lettelijk op de site van consuwijzer als een schoolvoorbeeld voor colportage:
consuwijzer schreef: U vult een enquête in op internet. U krijgt de vraag of u geïnteresseerd bent in nieuwe kozijnen. U vult ja in en u kruist ook aan dat u graag vrijblijvende informatie ontvangt. Een paar dagen later wordt u gebeld door een bedrijf voor kozijnen. Iemand van het bedrijf vraagt of hij bij u langs mag komen. U stemt hiermee in. De verkoper komt langs en u sluit een overeenkomst.
Als TS zijnde zou ik me niet zoveel zorgen maken. Een ontbinding of annulering binnen 8 dagen is immers voldoende.

Laat u niet intimideren door allerlei incassoburo's / opgewonden directeuren / forumberichten etc. Overigens grote kans dat het bedrijf eerder failliet is dan dat een een eventuele rechtszaak dient

kunststofkozijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:52

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door kunststofkozijnen »

MENSEN koop je kozijnen in een showroom ..............NOOIT aan snelle verkopers aan de deur
laat je niet verleiden daartoe
mensen die een showroom hebben weten waar over ze praten..
4 belangrijke tips
vraag altijd of het kozijn in nederland geproduceerd is ...
vraag altijd en ga langs de dichtbijzijnde showroom (alleen mensen met een showroom weten wat kwaliteit is goed koop is VAAK duurkoop)
vraag of het bedrijf aangesloten is bij de VKG http://www.vkgkozijn.nl
vraag altijd of zij voldoen aan het SKG http://www.skg.nl

pas op voor mensen die een lokkertje verkopen ....zeker uit het oosten van het land vind je ze.

joreto
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 19:02

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door joreto »

Dit is niet het enigste wat de heren doen.Hebben de heren een "klus"wordt er gebruikt gemaakt van lokale verhuur bedrijven.
Met de zin ,Meneer verhuurt u rol/steigers we zitten erg omhoog we willen graag vroeg beginnen kan u dan vroeg leveren.
We hebben de spullen van maandag tot donderdag nodig ,willen graag een meteen betalen kan dat met een contant (e) rekening. Donderdag kom je spullen ophalen zijn de mannen al weg (waren woensdag al klaar) ,,,,,,en dan begint het rekening sturen ,bellen etc etc herinnering na herinnering weer bellen
Dan is commentaar van de heren kan je rekenen ,reken er dan maar niet op!!!!!!!!!!!!!!!
Is het werk klaar en zijn er nog kleine service / garantie /afwerk punten komen de heren niet meer terug
Dus betaal nooit het gehele bedrag tot dat het werk na volle tevredenheid is afgerond..

Terminator

mikezwet
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:30

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door mikezwet »

Zo ziet men maar, er zijn bedrijven en bedrijven. Ik snap niet dat als er een geschil is met een klant, dat je dan nog doodleuk kozijnen kan gaan plaatsen bij de mensen thuis ? De klant heeft ALTIJD gelijk!

Overigens ben ik het niet eens met bovenstaande reactie "koop alleen bij bedrijven aangesloten bij VKG". Hierbij zijn grotendeels alleen grote bedrijven aangesloten omdat het voor kleinere bedrijven financieel niet haalbaar is.

Man48
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:13

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Man48 »

Als ik mensen mag adviseren! Vraag altijd meerdere offertes aan, ga nooit direct beslissen. Wij hebben 9 verschillende bedrijven benaderd voor een offerte, de prijzen zijn uiteenlopend van 14,500 tot bijna ja echt waar 32500,- dit is niet normaal. Wij hebben besloten om het bij onlinekozijnverkoop.nl omdat deze niet de goedkoopste en niet de duurste was. Wij hoefden niks aan te betalen wij moesten betalen als de montage klaar was. Vorige week is het netjes geplaatst. Fijne monteurs Ronald en Sander.

Ik ben erg tevreden, en kan iedereen [commerciële link verwijderd door de Moderator] aanraden.

Met vriendelijke groet, Fam Smit

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Whuanda »

mikezwet schreef:Zo ziet men maar, er zijn bedrijven en bedrijven. Ik snap niet dat als er een geschil is met een klant, dat je dan nog doodleuk kozijnen kan gaan plaatsen bij de mensen thuis ? De klant heeft ALTIJD gelijk!

Overigens ben ik het niet eens met bovenstaande reactie "koop alleen bij bedrijven aangesloten bij VKG". Hierbij zijn grotendeels alleen grote bedrijven aangesloten omdat het voor kleinere bedrijven financieel niet haalbaar is.
Financieel niet haalbaar? Mijn inziens moet een normaal respectabel bedrijf die zichzelf in de wereld van de kunststof kozijnen serieus neemt toch wel 1500 euro op jaarbasis kunnen ophoesten?

De montage wordt gecontroleerd, ja dat is een heel ander verhaal..

Sanma2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2014 17:59

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door Sanma2 »

Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Koopovereenkomst ontbinden . ...........kozijnen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Sanma2 schreef:Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.
afgelopen vrijdag een contract getekend.
het aankoopbedrag van het huis viel tegen?
hoe kan dat nu tegengevallen zijn?
er zitten vele weken tussen de koop en de levering van een huis.
dat bedrag voor dat huis was dus toch al weken bekend toen u dat contract voor die keuken tekende?
ik neem tenminste aan dat u geen keuken hebt gekocht voor een huis dat u nog niet geleverd hebt gekregen.

als u de keuken nog mocht wijzigen en daar staan verder geen voorwaarden bij, mag u hem nog wijzigen in en losstaande koelkast zegt mijn boerenverstand.
maar goed, met een boerenverstand kom je in deze van advocaten en deurwaarders vergeven wereld vaak niet ver.

Gesloten