LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Een update:
inmiddels zijn de bellen ook gaan rinkelen bij programma's als Kassa en Kannietwaarzijn.. Kassa heeft de klacht bij de directie neergelegd en gisteravond heeft de KPN gebeld met excuses en dat ze vandaag de zaak gaan bespreken. Het heeft in iedergeval media-aandacht, maar daar is het mij niet om te doen. En bovenal nog geen reden voor een jubelstemming, ik wacht hun telefoontje af. Het ongeloof over de afgelopen dagen, de houding en het gebrek aan een gesprekspartner bij de KPN, het gebrek aan bescherming, maar bovenal hoe dit heeft kunnen gebeuren, het maakt ons nog steeds afwachtend en argwanend. Hopelijk later een positief bericht.
inmiddels zijn de bellen ook gaan rinkelen bij programma's als Kassa en Kannietwaarzijn.. Kassa heeft de klacht bij de directie neergelegd en gisteravond heeft de KPN gebeld met excuses en dat ze vandaag de zaak gaan bespreken. Het heeft in iedergeval media-aandacht, maar daar is het mij niet om te doen. En bovenal nog geen reden voor een jubelstemming, ik wacht hun telefoontje af. Het ongeloof over de afgelopen dagen, de houding en het gebrek aan een gesprekspartner bij de KPN, het gebrek aan bescherming, maar bovenal hoe dit heeft kunnen gebeuren, het maakt ons nog steeds afwachtend en argwanend. Hopelijk later een positief bericht.
-
Beste allen,
Even een update vanaf Webcare. Ik heb deze in overleg, gezien de extreme situatie van de klacht, direct na ontvangst van de mail neergelegd bij het team wat normaliter ook wordt aangesproken door onder andere kassa en de directie. Ik heb echter nog geen respons gehad over de case. Zodra ik meer weet zal ik dit hier dan ook vermelden.
@ebakker6 Ik verneem ook graag wat er richting jou is gecommuniceerd. Dit mag je hier posten, je mag het ook doorsturen naar de mailbox die ik je heb opgegeven.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Even een update vanaf Webcare. Ik heb deze in overleg, gezien de extreme situatie van de klacht, direct na ontvangst van de mail neergelegd bij het team wat normaliter ook wordt aangesproken door onder andere kassa en de directie. Ik heb echter nog geen respons gehad over de case. Zodra ik meer weet zal ik dit hier dan ook vermelden.
@ebakker6 Ik verneem ook graag wat er richting jou is gecommuniceerd. Dit mag je hier posten, je mag het ook doorsturen naar de mailbox die ik je heb opgegeven.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
case???? de lijntjes intern bij de KPN zijn net zo ingewikkeld als met de klant, Kassa zal wel aan de bel hangen bij de directie KPNKPN Webcare schreef:Beste allen,
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Mensen KPN heeft gereageerd: de factuur word gecrediteerd, met een eigen risico van 100 euro.. Had graag de onderste steen boven willen hebben, want HOE kan zoiets gebeuren.. Blijft een onwerkelijk en vreemd gevoel, laten we dat voorstellen. Anyway ben toch heeeeel erg blij dat het nu "opgelost" is.. Blijft wel feit, dat dit soort dingen dus kunnen gebeuren, wil nu wel graag op papier van KPN dat we een datablokkering hebben.
Mensen blijf opletten en waakzaam!
goed zo! Gefeliciteerd!.
Kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe het nu allemaal kon gebeuren. Hoe je aan dat giga verbruik kwam, want kan KPN vertellen waaraan dat is opgeaan?
En ook al had je wel een waarschuwings sms ontvangen, wat zou je dan anders moeten doen dan je al deed?
Heb je nu voor deze ene keer een eigen risico van €100?
Kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe het nu allemaal kon gebeuren. Hoe je aan dat giga verbruik kwam, want kan KPN vertellen waaraan dat is opgeaan?
En ook al had je wel een waarschuwings sms ontvangen, wat zou je dan anders moeten doen dan je al deed?
Heb je nu voor deze ene keer een eigen risico van €100?
ebakker6, wat moet dat een pak van je hart zijn. Enorm probleem uit de wereld. Zou toch inderdaad de achtergrond van dit kranjorumme bedrag uitgespeld willen zien, vooral voor de toekomst. Maar goed, op dit moment kan ik alleen maar zeggen: gefeliciteerd. Hoop dat Kassa en Kanniewaarzijn toch doorgaan met dit item, kan voor veel mensen van belang zijn.
-
Gefeliciteerd! Maar wat was er nu eigenlijk gebeurd? Wel data verbruik door een niet werkende blokkade, of klopte de door KPN gefactureerde hoeveelheid data niet?ebakker6 schreef: Mensen KPN heeft gereageerd: de factuur word gecrediteerd, met een eigen risico van 100 euro.. Had graag de onderste steen boven willen hebben, want HOE kan zoiets gebeuren.. Blijft een onwerkelijk en vreemd gevoel, laten we dat voorstellen. Anyway ben toch heeeeel erg blij dat het nu "opgelost" is.. Blijft wel feit, dat dit soort dingen dus kunnen gebeuren, wil nu wel graag op papier van KPN dat we een datablokkering hebben.
-
- Contacteer:
Dat zou iedereen wel willen weten.asterix346 schreef: Gefeliciteerd! Maar wat was er nu eigenlijk gebeurd? Wel data verbruik door een niet werkende blokkade, of klopte de door KPN gefactureerde hoeveelheid data niet?
@KPNwebcare - kan dit nog uitgezocht worden en uitgelegd?
Want als dit ligt aan een update van de iPhone of zo - dan zou dat toch handig zijn om te weten..
En dat klopt inderdaad.... krijg nu een mailtje van de klantenservice dat het coulance aanbod (6000 euro betalen) van kracht blijft..Har06 schreef:case???? de lijntjes intern bij de KPN zijn net zo ingewikkeld als met de klant, Kassa zal wel aan de bel hangen bij de directie KPNKPN Webcare schreef:Beste allen,
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Ten eerste van hart gefeliciteerd.ebakker6 schreef:
Mensen KPN heeft gereageerd: de factuur word gecrediteerd, met een eigen risico van 100 euro.. Had graag de onderste steen boven willen hebben, want HOE kan zoiets gebeuren.. Blijft een onwerkelijk en vreemd gevoel, laten we dat voorstellen. Anyway ben toch heeeeel erg blij dat het nu "opgelost" is.. Blijft wel feit, dat dit soort dingen dus kunnen gebeuren, wil nu wel graag op papier van KPN dat we een datablokkering hebben.
Maar ik moet vervolgens toch wel zeggen dat die KPN op mij overkomt als heel erg onbetrouwbaar.
?ebakker6 schreef:En dat klopt inderdaad.... krijg nu een mailtje van de klantenservice dat het coulance aanbod (6000 euro betalen) van kracht blijft..Har06 schreef:case???? de lijntjes intern bij de KPN zijn net zo ingewikkeld als met de klant, Kassa zal wel aan de bel hangen bij de directie KPNKPN Webcare schreef:Beste allen,
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Een reactie over het hoe en waarom krijg je niet.. Een datablokkering is niet meer heilig en blijkbaar kan en mag een telefoon van alles doen, is een gedragscode niet meer heilig en word je als consument niet beschermd.. Een mens is een speelbal, gisteren zeggen we dit en morgen doen we dat
Inderdaad en dat is een zorgelijke ontwikkeling.ebakker6 schreef:Een reactie over het hoe en waarom krijg je niet.. Een datablokkering is niet meer heilig en blijkbaar kan en mag een telefoon van alles doen, is een gedragscode niet meer heilig en word je als consument niet beschermd.. Een mens is een speelbal, gisteren zeggen we dit en morgen doen we dat
Moedt schreef:Inderdaad en dat is een zorgelijke ontwikkeling.ebakker6 schreef:Een reactie over het hoe en waarom krijg je niet.. Een datablokkering is niet meer heilig en blijkbaar kan en mag een telefoon van alles doen, is een gedragscode niet meer heilig en word je als consument niet beschermd.. Een mens is een speelbal, gisteren zeggen we dit en morgen doen we dat
onze economie is zorgelijk, dat hebben wij leken niet in de hand, een telefoon wel
Dat zou ik gewoon beantwoorden met :ebakker6 schreef: En dat klopt inderdaad.... krijg nu een mailtje van de klantenservice dat het coulance aanbod (6000 euro betalen) van kracht blijft..
Mensen KPN heeft gereageerd: de factuur word gecrediteerd, met een eigen risico van 100 euro..
Zoals telefonisch? besproken dd .. febr. 16.25 met dhr. B. Boss.
-
Beste ebakker6,
Fijn om te horen dat het daadwerkelijk goed is opgepakt. Ik heb de boel intern geëscaleerd en heb vandaag een mail ontvangen dat het inderdaad afgehandeld is. Voor alle duidelijkheid, het aangeboden eigen risico is dus van toepassing.
@allen
De data is wel degelijk goed gefactureerd, echter blijkt de blokkade toch niet correct te zijn doorgevoerd. Voor alle zekerheid raad ik ieder die geen data op zijn abonnement heeft en een iphone als toestel hanteert aan de volgende stappen te controleren:
1. Ga naar instellingen
2. Ga naar algemeen
3. Ga naar mobiel netwerk
4. Schakel Mobiele data uit (dus grijs vlakje, niet blauw)
5. Schakel 3G uit (in principe niet verplicht, maar voor alleen bellen nutteloos)
Optioneel:
6. Verwijder voor zover mogelijk alle gegevens bij mobiel datanetwerk
Deze is niet verplicht en raad ik af als je ooit nog een data abonnement wilt gaan gebruiken. Als je alles verwijderd en een data abonnement wilt gaan gebruiken moet alles namelijk weer worden geïnstalleerd.
Ik hoop dat ik naast ebakker6 ook nog een aantal anderen hiermee heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Fijn om te horen dat het daadwerkelijk goed is opgepakt. Ik heb de boel intern geëscaleerd en heb vandaag een mail ontvangen dat het inderdaad afgehandeld is. Voor alle duidelijkheid, het aangeboden eigen risico is dus van toepassing.
@allen
De data is wel degelijk goed gefactureerd, echter blijkt de blokkade toch niet correct te zijn doorgevoerd. Voor alle zekerheid raad ik ieder die geen data op zijn abonnement heeft en een iphone als toestel hanteert aan de volgende stappen te controleren:
1. Ga naar instellingen
2. Ga naar algemeen
3. Ga naar mobiel netwerk
4. Schakel Mobiele data uit (dus grijs vlakje, niet blauw)
5. Schakel 3G uit (in principe niet verplicht, maar voor alleen bellen nutteloos)
Optioneel:
6. Verwijder voor zover mogelijk alle gegevens bij mobiel datanetwerk
Deze is niet verplicht en raad ik af als je ooit nog een data abonnement wilt gaan gebruiken. Als je alles verwijderd en een data abonnement wilt gaan gebruiken moet alles namelijk weer worden geïnstalleerd.
Ik hoop dat ik naast ebakker6 ook nog een aantal anderen hiermee heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Laatst gewijzigd door KPN Webcare op 26 feb 2013 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er iemand op de site die de eerste twee regels van Daan voor mij vertaald. Want Daan heeft de zaak geëscaleerd en vandaag een mail ontvangen dat het afgehandeld is. Moet de TS nou die €6.000,00 betalen of niet? Ik snap dit niet helemaal, beter geschreven: helemaal niet.
@Tenormin,de aangeboden eigen risico
Wat ik begrijp is de 13.000 kwijtgescholden en moet er een "eigen risico" van 100 Euro betaald worden.
Die 6.000 lijkt van een afd. te komen die nog niet helemaal van alles op de hoogte was.
Overigens @Daan, het is : HET aangeboden eigen risico.
Pietlut,bprosman schreef: Overigens @Daan, het is : HET aangeboden eigen risico.
TS gefeliciteerd.
Nou, ik ga ebakker6 nog niet feliciteren, ik wil het toch van haar lezen. Bedankt trouwens voor de "vertaling, meneer B*, oh ja, ook voor het lesje Nederlands, dat je dat helemaal gratis doet voor Daan, heel edelmoedigciske schreef:Pietlut,bprosman schreef: Overigens @Daan, het is : HET aangeboden eigen risico.
TS gefeliciteerd.