LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bprosman

Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt.
Iets met klantenservice -> visitekaartje enz.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

bprosman schreef:Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt. En dat een klant "u" is en niet "jouw", maar dat is meer Tele2 geloof ik.

Ach, ik ben ook veel te ouderwets in die dingen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

We zullen vast nog wel feed back krijgen van de TS.
Laatst gewijzigd door tenormin op 25 feb 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

Jolijn schreef:Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
Ergens zegt TS ook dat er voor 1600 euro SMS-jes zijn verstuurd/ontvangen. Lijkt er dus op dat iemand haar telefoon zonder haar medeweten heeft gebruikt. Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
bprosman schreef:Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt. En dat een klant "u" is en niet "jouw", maar dat is meer Tele2 geloof ik.

Ach, ik ben ook veel te ouderwets in die dingen.
:lol: eindelijk geef je het toe :mrgreen:
Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen
Moet TS jouw nieuwsgierigheid bevredigen dan?

Jolijn

asterix346 schreef:
Jolijn schreef:Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Ergens zegt TS ook dat er voor 1600 euro SMS-jes zijn verstuurd/ontvangen. Lijkt er dus op dat iemand haar telefoon zonder haar medeweten heeft gebruikt. Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen.
Of een kopie simkaart? Is zoiets technisch mogelijk?

ebakker6

Ongelezen bericht door ebakker6 »

asterix346 schreef:
Op mijn telefoon zit een beveiliging, lijkt me uitgesloten dat iemand hem gebruikt heeft.

ebakker6

KPN Webcare schreef:Beste ebakker6,

Fijn om te horen dat het daadwerkelijk goed is opgepakt. Ik heb de boel intern geëscaleerd en heb vandaag een mail ontvangen dat het inderdaad afgehandeld is. Voor alle duidelijkheid, de aangeboden eigen risico is dus van toepassing.

@allen
De data is wel degelijk goed gefactureerd, echter blijkt de blokkade toch niet correct te zijn doorgevoerd. Voor alle zekerheid raad ik ieder die geen data op zijn abonnement heeft en een iphone als toestel hanteert aan de volgende stappen te controleren:

1. Ga naar instellingen
2. Ga naar algemeen
3. Ga naar mobiel netwerk
4. Schakel Mobiele data uit (dus grijs vlakje, niet blauw)
5. Schakel 3G uit (in principe niet verplicht, maar voor alleen bellen nutteloos)
Optioneel:
6. Verwijder voor zover mogelijk alle gegevens bij mobiel datanetwerk
Deze is niet verplicht en raad ik af als je ooit nog een data abonnement wilt gaan gebruiken. Als je alles verwijderd en een data abonnement wilt gaan gebruiken moet alles namelijk weer worden geïnstalleerd.

Ik hoop dat ik naast ebakker6 ook nog een aantal anderen hiermee heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

Daan, bedankt voor je toelichting, dit zijn handelingen die je als klant ZELF kan doen, die in mijn geval in de kpn winkel voor me gedaan zijn. Daarnaast kan de KPN, vanaf hogere hand zeg maar, ook een datablokkering uitvoeren. Deze datablokkering heb ik al jaren op mijn telefoons (zowel op mijn telefoon ingesteld als door de KPN zelf). Tweevoud zeg maar. Maar bedankt Daan voor het uitzoekwerk :!: Wat betreft het eigen risico dat is 100 euro.

ebakker6

@aan iedereen,

we wachten nog even rustig af, baal nog steeds enorm van de situatie. Kan er nog steeds niet bij.. heb echt hele slechte dagen gehad. Uiteraard ben ik "blij" dat het afgehandeld is/word, maar mijn argwaan over de hele situatie blijft, wat velen van jullie ook zullen hebben. Dat er uberhaupt data's zijn uitgewisseld en de hoeveelheden.. het zal een raadsel blijven ben ik bang.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ebakker6 schreef:
Har06 schreef:
KPN Webcare schreef:Beste allen,

Even een update vanaf Webcare. Ik heb deze in overleg, gezien de extreme situatie van de klacht, direct na ontvangst van de mail neergelegd bij het team wat normaliter ook wordt aangesproken door onder andere kassa en de directie. Ik heb echter nog geen respons gehad over de case. Zodra ik meer weet zal ik dit hier dan ook vermelden.

@ebakker6 Ik verneem ook graag wat er richting jou is gecommuniceerd. Dit mag je hier posten, je mag het ook doorsturen naar de mailbox die ik je heb opgegeven.

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare
case???? de lijntjes intern bij de KPN zijn net zo ingewikkeld als met de klant, Kassa zal wel aan de bel hangen bij de directie KPN
En dat klopt inderdaad.... krijg nu een mailtje van de klantenservice dat het coulance aanbod (6000 euro betalen) van kracht blijft..
Bedoel je dat jullie nog steeds, vandaag, 6000 euro moeten betalen of heb ik iets belangrijks gemist? Lees: alles is opgelost, 100 euro eigen risico.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ebakker6 schreef:Een reactie over het hoe en waarom krijg je niet.. Een datablokkering is niet meer heilig en blijkbaar kan en mag een telefoon van alles doen, is een gedragscode niet meer heilig en word je als consument niet beschermd.. Een mens is een speelbal, gisteren zeggen we dit en morgen doen we dat :(
Als je echt de onderste steen boven wilt, dan staat er je maar 1 ding te doen. Elke coulance weigeren en het voor laten komen. Dan MOET KPN met bewijzen komen. En zelfs dan, zal de rechter gehakt van ze maken. Zorgplicht hebben ze volledig naast zich neergelegd.

asterix346

Jolijn schreef:Of een kopie simkaart? Is zoiets technisch mogelijk?
Niet alleen mogelijk, gewoon bij KPN aan te vragen: duosim. Maar ik neem aan dat daar bij TS geen sprake van is.

KPN Webcare

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

@bprosman:
Scherp opgemerkt, vervelende menselijke foutjes ;-)

@allen
Het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er 3500 MB wordt verbruikt in een maand. Denk aan mogelijkheden tot streamen of tot simpelweg tethering, waar je je mobiele telefoon gebruikt als internet toegang voor je laptop. Ga je vervolgens downloaden of een systeem update uitvoeren dan is de gebruikte hoeveelheid een schijntje. Om een exacte indicatie te krijgen van de gebruikte hoeveelheid en bijbehorende momenten (tijdstippen en duur) kun je natuurlijk gewoon een specificatie aanvragen. Volgens mijn systeem is deze echter al wel verstuurd naar @ebakker6. Klopt dit inderdaad of moet ik deze alsnog toesturen?

De simkaart discussie overigens: het is mogelijk een tweede simkaart aan te vragen voor een abonnement, echter gaat de bestaande simkaart dan uit de lucht (beide simkaarten moeten immers hetzelfde simkaartnummer hebben anders werkt dit niet). Dit kan uiteraard alleen de contractant doorvoeren.

Ik hoop dat dit wat opheldering geeft.

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

Jolijn

De simkaart discussie overigens: het is mogelijk een tweede simkaart aan te vragen voor een abonnement, echter gaat de bestaande simkaart dan uit de lucht (beide simkaarten moeten immers hetzelfde simkaartnummer hebben anders werkt dit niet). Dit kan uiteraard alleen de contractant doorvoeren.

Duidelijk, bedankt. :)

Het 'eigen' risico is te lezen als: het risico dat je als klant neemt KPN een blokkade te laten zetten?

asterix346

KPN Webcare schreef: Om een exacte indicatie te krijgen van de gebruikte hoeveelheid en bijbehorende momenten (tijdstippen en duur) kun je natuurlijk gewoon een specificatie aanvragen. Volgens mijn systeem is deze echter al wel verstuurd naar @ebakker6.
@TS: geeft die specificatie ook meer inzicht in de 1600 euro sms-kosten waar u over schreef? Dat verbaast me namelijk nog meer dan de data die al dan niet verbruikt zou zijn. Als ze niet door u ontvangen/verstuurd zijn, wat staat er dan op de rekening?

ebakker6

@ iedereen, de specificatie heb ik, nog, niet ontvangen. Ben ook wel heel benieuwd. Voor mijn gevoel, blijft mijn telefoon een spooktelefoon.. iemand nog belang bij een Iphone.. :? als blokkades niet meer heilig zijn, dan toch maar weer naar een simpel telefoontoestel.. telefoonkaart, of gewoon geen telefoon meer.. 8)

asterix346

ebakker6 schreef:@ iedereen, de specificatie heb ik, nog, niet ontvangen. Ben ook wel heel benieuwd. Voor mijn gevoel, blijft mijn telefoon een spooktelefoon.. iemand nog belang bij een Iphone.. :? als blokkades niet meer heilig zijn, dan toch maar weer naar een simpel telefoontoestel.. telefoonkaart, of gewoon geen telefoon meer.. 8)
Laat u ons nog even weten wat de conclusies zijn uit de specificatie? Als de kosten (data, sms, gesprekken) inderdaad toe te rekenen zijn aan uw telefoon/sim kunnen andere gebruikers er misschien van leren. Als de gefactureerde bedragen niet te verklaren zijn lijkt me dat KPN toch nadere uitleg moet geven, b.v. vanaf welke locatie (mast) de kosten gemaakt zijn.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

KPN Webcare schreef:
@allen
Het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er 3500 MB wordt verbruikt in een maand.
Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare
TS had KPN om een datablokkade gevraagd. Als KPN die correct had uitgevoerd zou er geen 3G bereik en dus geen enkel dataverkeer mogelijk zijn geweest.
Als KPN die datablokkade niet heeft doorgevoerd treft TS geen enkele blaam, of zij nou wel of geen data via 3G heeft verbruikt. Zij verkeerde in de veronderstelling dat KPN haar verzoek tot datablokkade correct had uitgevoerd, zeker nu deze ook nog eens contractueel was vastgelegd c.q. schriftelijk bevestigd.
Elke verwijzing naar "eigen verantwoordelijkheid" gaat hier dus al onderuit: die heeft zij namelijk al genomen door direct een datablokkade door KPN in te laten stellen.

Gesloten