LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt.
Iets met klantenservice -> visitekaartje enz.
Iets met klantenservice -> visitekaartje enz.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Ach, ik ben ook veel te ouderwets in die dingen.bprosman schreef:Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt. En dat een klant "u" is en niet "jouw", maar dat is meer Tele2 geloof ik.
Iets met klantenservice -> visitekaartje enz.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
We zullen vast nog wel feed back krijgen van de TS.
Laatst gewijzigd door tenormin op 25 feb 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Ergens zegt TS ook dat er voor 1600 euro SMS-jes zijn verstuurd/ontvangen. Lijkt er dus op dat iemand haar telefoon zonder haar medeweten heeft gebruikt. Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen.Jolijn schreef:Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
eindelijk geef je het toebprosman schreef:Ach, ik ben ook veel te ouderwets in die dingen.bprosman schreef:Ja, als je bij een klantenservice gaat werken moeten mensen er toch van uit kunnen gaan dat je op sgool nederlans heeft gehebt. En dat een klant "u" is en niet "jouw", maar dat is meer Tele2 geloof ik.
Iets met klantenservice -> visitekaartje enz.
Moet TS jouw nieuwsgierigheid bevredigen dan?Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Of een kopie simkaart? Is zoiets technisch mogelijk?asterix346 schreef:Ergens zegt TS ook dat er voor 1600 euro SMS-jes zijn verstuurd/ontvangen. Lijkt er dus op dat iemand haar telefoon zonder haar medeweten heeft gebruikt. Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen.Jolijn schreef:Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Op mijn telefoon zit een beveiliging, lijkt me uitgesloten dat iemand hem gebruikt heeft.asterix346 schreef:Ergens zegt TS ook dat er voor 1600 euro SMS-jes zijn verstuurd/ontvangen. Lijkt er dus op dat iemand haar telefoon zonder haar medeweten heeft gebruikt. Het zou TS wel sieren als ze alsnog wat meer duidelijkheid zou verschaffen.Jolijn schreef:Al met al blijft het raar, want weet TS nu wat ze 'fout' gedaan heeft? En waarom ze een eigen risico heeft? Dat geldt toch alleen dan voor deze keer en niet voor elke maand neem ik aan?
Want ongeacht de kwijtschelding, het aantal gebruikte MB's ( in 1 week) was toch abnormaal hoog? Ook als er wel een internetabbo zou zijn geweest?
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
KPN Webcare schreef:Beste ebakker6,
Fijn om te horen dat het daadwerkelijk goed is opgepakt. Ik heb de boel intern geëscaleerd en heb vandaag een mail ontvangen dat het inderdaad afgehandeld is. Voor alle duidelijkheid, de aangeboden eigen risico is dus van toepassing.
@allen
De data is wel degelijk goed gefactureerd, echter blijkt de blokkade toch niet correct te zijn doorgevoerd. Voor alle zekerheid raad ik ieder die geen data op zijn abonnement heeft en een iphone als toestel hanteert aan de volgende stappen te controleren:
1. Ga naar instellingen
2. Ga naar algemeen
3. Ga naar mobiel netwerk
4. Schakel Mobiele data uit (dus grijs vlakje, niet blauw)
5. Schakel 3G uit (in principe niet verplicht, maar voor alleen bellen nutteloos)
Optioneel:
6. Verwijder voor zover mogelijk alle gegevens bij mobiel datanetwerk
Deze is niet verplicht en raad ik af als je ooit nog een data abonnement wilt gaan gebruiken. Als je alles verwijderd en een data abonnement wilt gaan gebruiken moet alles namelijk weer worden geïnstalleerd.
Ik hoop dat ik naast ebakker6 ook nog een aantal anderen hiermee heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Daan, bedankt voor je toelichting, dit zijn handelingen die je als klant ZELF kan doen, die in mijn geval in de kpn winkel voor me gedaan zijn. Daarnaast kan de KPN, vanaf hogere hand zeg maar, ook een datablokkering uitvoeren. Deze datablokkering heb ik al jaren op mijn telefoons (zowel op mijn telefoon ingesteld als door de KPN zelf). Tweevoud zeg maar. Maar bedankt Daan voor het uitzoekwerk Wat betreft het eigen risico dat is 100 euro.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
@aan iedereen,
we wachten nog even rustig af, baal nog steeds enorm van de situatie. Kan er nog steeds niet bij.. heb echt hele slechte dagen gehad. Uiteraard ben ik "blij" dat het afgehandeld is/word, maar mijn argwaan over de hele situatie blijft, wat velen van jullie ook zullen hebben. Dat er uberhaupt data's zijn uitgewisseld en de hoeveelheden.. het zal een raadsel blijven ben ik bang.
we wachten nog even rustig af, baal nog steeds enorm van de situatie. Kan er nog steeds niet bij.. heb echt hele slechte dagen gehad. Uiteraard ben ik "blij" dat het afgehandeld is/word, maar mijn argwaan over de hele situatie blijft, wat velen van jullie ook zullen hebben. Dat er uberhaupt data's zijn uitgewisseld en de hoeveelheden.. het zal een raadsel blijven ben ik bang.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Bedoel je dat jullie nog steeds, vandaag, 6000 euro moeten betalen of heb ik iets belangrijks gemist? Lees: alles is opgelost, 100 euro eigen risico.ebakker6 schreef:En dat klopt inderdaad.... krijg nu een mailtje van de klantenservice dat het coulance aanbod (6000 euro betalen) van kracht blijft..Har06 schreef:case???? de lijntjes intern bij de KPN zijn net zo ingewikkeld als met de klant, Kassa zal wel aan de bel hangen bij de directie KPNKPN Webcare schreef:Beste allen,
Even een update vanaf Webcare. Ik heb deze in overleg, gezien de extreme situatie van de klacht, direct na ontvangst van de mail neergelegd bij het team wat normaliter ook wordt aangesproken door onder andere kassa en de directie. Ik heb echter nog geen respons gehad over de case. Zodra ik meer weet zal ik dit hier dan ook vermelden.
@ebakker6 Ik verneem ook graag wat er richting jou is gecommuniceerd. Dit mag je hier posten, je mag het ook doorsturen naar de mailbox die ik je heb opgegeven.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Als je echt de onderste steen boven wilt, dan staat er je maar 1 ding te doen. Elke coulance weigeren en het voor laten komen. Dan MOET KPN met bewijzen komen. En zelfs dan, zal de rechter gehakt van ze maken. Zorgplicht hebben ze volledig naast zich neergelegd.ebakker6 schreef:Een reactie over het hoe en waarom krijg je niet.. Een datablokkering is niet meer heilig en blijkbaar kan en mag een telefoon van alles doen, is een gedragscode niet meer heilig en word je als consument niet beschermd.. Een mens is een speelbal, gisteren zeggen we dit en morgen doen we dat
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Niet alleen mogelijk, gewoon bij KPN aan te vragen: duosim. Maar ik neem aan dat daar bij TS geen sprake van is.Jolijn schreef:Of een kopie simkaart? Is zoiets technisch mogelijk?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
@bprosman:
Scherp opgemerkt, vervelende menselijke foutjes
@allen
Het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er 3500 MB wordt verbruikt in een maand. Denk aan mogelijkheden tot streamen of tot simpelweg tethering, waar je je mobiele telefoon gebruikt als internet toegang voor je laptop. Ga je vervolgens downloaden of een systeem update uitvoeren dan is de gebruikte hoeveelheid een schijntje. Om een exacte indicatie te krijgen van de gebruikte hoeveelheid en bijbehorende momenten (tijdstippen en duur) kun je natuurlijk gewoon een specificatie aanvragen. Volgens mijn systeem is deze echter al wel verstuurd naar @ebakker6. Klopt dit inderdaad of moet ik deze alsnog toesturen?
De simkaart discussie overigens: het is mogelijk een tweede simkaart aan te vragen voor een abonnement, echter gaat de bestaande simkaart dan uit de lucht (beide simkaarten moeten immers hetzelfde simkaartnummer hebben anders werkt dit niet). Dit kan uiteraard alleen de contractant doorvoeren.
Ik hoop dat dit wat opheldering geeft.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Scherp opgemerkt, vervelende menselijke foutjes
@allen
Het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er 3500 MB wordt verbruikt in een maand. Denk aan mogelijkheden tot streamen of tot simpelweg tethering, waar je je mobiele telefoon gebruikt als internet toegang voor je laptop. Ga je vervolgens downloaden of een systeem update uitvoeren dan is de gebruikte hoeveelheid een schijntje. Om een exacte indicatie te krijgen van de gebruikte hoeveelheid en bijbehorende momenten (tijdstippen en duur) kun je natuurlijk gewoon een specificatie aanvragen. Volgens mijn systeem is deze echter al wel verstuurd naar @ebakker6. Klopt dit inderdaad of moet ik deze alsnog toesturen?
De simkaart discussie overigens: het is mogelijk een tweede simkaart aan te vragen voor een abonnement, echter gaat de bestaande simkaart dan uit de lucht (beide simkaarten moeten immers hetzelfde simkaartnummer hebben anders werkt dit niet). Dit kan uiteraard alleen de contractant doorvoeren.
Ik hoop dat dit wat opheldering geeft.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
De simkaart discussie overigens: het is mogelijk een tweede simkaart aan te vragen voor een abonnement, echter gaat de bestaande simkaart dan uit de lucht (beide simkaarten moeten immers hetzelfde simkaartnummer hebben anders werkt dit niet). Dit kan uiteraard alleen de contractant doorvoeren.
Duidelijk, bedankt.
Het 'eigen' risico is te lezen als: het risico dat je als klant neemt KPN een blokkade te laten zetten?
Duidelijk, bedankt.
Het 'eigen' risico is te lezen als: het risico dat je als klant neemt KPN een blokkade te laten zetten?
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
@TS: geeft die specificatie ook meer inzicht in de 1600 euro sms-kosten waar u over schreef? Dat verbaast me namelijk nog meer dan de data die al dan niet verbruikt zou zijn. Als ze niet door u ontvangen/verstuurd zijn, wat staat er dan op de rekening?KPN Webcare schreef: Om een exacte indicatie te krijgen van de gebruikte hoeveelheid en bijbehorende momenten (tijdstippen en duur) kun je natuurlijk gewoon een specificatie aanvragen. Volgens mijn systeem is deze echter al wel verstuurd naar @ebakker6.
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
@ iedereen, de specificatie heb ik, nog, niet ontvangen. Ben ook wel heel benieuwd. Voor mijn gevoel, blijft mijn telefoon een spooktelefoon.. iemand nog belang bij een Iphone.. als blokkades niet meer heilig zijn, dan toch maar weer naar een simpel telefoontoestel.. telefoonkaart, of gewoon geen telefoon meer..
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Laat u ons nog even weten wat de conclusies zijn uit de specificatie? Als de kosten (data, sms, gesprekken) inderdaad toe te rekenen zijn aan uw telefoon/sim kunnen andere gebruikers er misschien van leren. Als de gefactureerde bedragen niet te verklaren zijn lijkt me dat KPN toch nadere uitleg moet geven, b.v. vanaf welke locatie (mast) de kosten gemaakt zijn.ebakker6 schreef:@ iedereen, de specificatie heb ik, nog, niet ontvangen. Ben ook wel heel benieuwd. Voor mijn gevoel, blijft mijn telefoon een spooktelefoon.. iemand nog belang bij een Iphone.. als blokkades niet meer heilig zijn, dan toch maar weer naar een simpel telefoontoestel.. telefoonkaart, of gewoon geen telefoon meer..
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
TS had KPN om een datablokkade gevraagd. Als KPN die correct had uitgevoerd zou er geen 3G bereik en dus geen enkel dataverkeer mogelijk zijn geweest.KPN Webcare schreef:
@allen
Het is natuurlijk zeer goed mogelijk dat er 3500 MB wordt verbruikt in een maand.
Met vriendelijke groet,
Daan
KPN Webcare
Als KPN die datablokkade niet heeft doorgevoerd treft TS geen enkele blaam, of zij nou wel of geen data via 3G heeft verbruikt. Zij verkeerde in de veronderstelling dat KPN haar verzoek tot datablokkade correct had uitgevoerd, zeker nu deze ook nog eens contractueel was vastgelegd c.q. schriftelijk bevestigd.
Elke verwijzing naar "eigen verantwoordelijkheid" gaat hier dus al onderuit: die heeft zij namelijk al genomen door direct een datablokkade door KPN in te laten stellen.