LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
A. Schouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2006 23:03

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door A. Schouten »

Ook hier een hele berg problemen met de horizon box. Het presteren van de box komt niet overeen met de geadverteerde geweldige productprestaties.

Net als bij anderen begon mijn oude mediabox ook problemen te vertonen. Horizon zou een verbetering moeten zijn.

De problemen:
  1. De hardware lijkt het niet aan te kunnen. De box heeft lang nodig om elke opdracht te verwerken.
  2. Talloze keren per dag blijft de horizon gewoon hangen of crasht totaal. Dan wil de box niet eens meer uit.
  3. Het geluidsniveau van verschillende zenders is veel harder. Je schrikt je rot.
  4. Het beeldformaat van verschillende zenders verschilt flink.
  5. On demand films van geabonneerde kanalen zijn zeer moeilijk te vinden en in het films menu zijn enkel films zichtbaar waar je opnieuw voor moet betalen.
  6. On demand doet het vaak niet of word afgebroken. Je krijgt wel een rekening.
  7. Opnemen van uitzendingen kan je wel vergeten.
  8. De televisiegids gaat slechts 72 uur vooruit, en is compleet onoverzichtelijk en onbruikbaar, dus opnamen plannen kan je ook wel vergeten.
  9. Het menu is compleet belachelijk. De meeste dingen zijn onvindbaar of bevinden zich 20 tot 40 lagen diep in het menu. Voor veel films en opties moet je honderden keer scrollen met een supertrage reactietijd. En als het je lukt om ergens te komen, dan doet ie het vaak niet.
  10. Als je de verkeerde knop indrukt, kan je weer van voren af aan beginnen.
  11. HBO kanalen zijn nergens te vinden.
De rest van de problemen is al eerder genoemd.

1 lichtpuntje: de internet verbinding is eindelijk weer normaal. (mits de box niet crasht) Deze was maandenlang gereduceerd naar 15MB. (120 MB abo)

UPC weigert het contract op te zeggen!!!
Ze zeggen dat het enkel mogelijk is om naar de oude mediabox terug te gaan. Maar daar waren veel problemen mee gekomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat een trammelant allemaal, ik zou bijna schrik hebben dat m,n oude box het begeeft, is de Horizon momenteel de enige box van UPC of zijn er nog andere en hopelijk beter types ? :?: :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Wat een trammelant allemaal, ik zou bijna schrik hebben dat m,n oude box het begeeft, is de Horizon momenteel de enige box van UPC of zijn er nog andere en hopelijk beter types ? :?: :wink:

Ik ga er toch wel vanuit dat ze nog gewone boxen hebben, dwingen tot horizon kan nooit.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door trail46 »

ciske schreef:
Har06 schreef:Wat een trammelant allemaal, ik zou bijna schrik hebben dat m,n oude box het begeeft, is de Horizon momenteel de enige box van UPC of zijn er nog andere en hopelijk beter types ? :?: :wink:

Ik ga er toch wel vanuit dat ze nog gewone boxen hebben, dwingen tot horizon kan nooit.
Als je een HD-Mediabox hebt met opname-functie bv ''Cisco HD DVR'' ''Philips HD DVR'' en deze gaan onverhoopt stuk zal de helpdesk er alles aan doen om je de horizon HD DVR (lees op chelloo.com) in je haar te smeren.Men zegt rustig dat de enige mogelijkheid voor een HD box met DVR deze hrz-box is.Soms kan de oude Thompson DVR wel worden gewisseld.Velen hopen dat hun oude box het uithoud tot de bugs bij de hrz-box eruit zijn. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47113.0

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Men zegt rustig dat de enige mogelijkheid voor een HD box met DVR deze hrz-box is.
Dat kunnen ze rustig zeggen, maar dan is het dag upc , want dan ben ik pleitos.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door trail46 »

ciske schreef:
Men zegt rustig dat de enige mogelijkheid voor een HD box met DVR deze hrz-box is.
Dat kunnen ze rustig zeggen, maar dan is het dag upc , want dan ben ik pleitos.
En dat doen er veel meer op dit moment :wink: Hoewel zij het opzeggen zo moeilijk mogelijk zullen maken want iedere keer als je iets bij hun besteld ga je een nieuw jaarcontract aan dat goed dichtgetimmerd is.Er is dan ineens een afkoopsom (staat bij mij op 10 maandtermijnen van rond de €90.- ) te betalen. Zie hier bv...
Wilt u een overeenkomst vóór het verstrijken van de contractduur van 12 maanden opzeggen dan kan dit alleen met instemming van UPC. Zegt u voortijdig uw contract op dan kunnen wij de abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail ... %20afkopen

Edit = bedrag is hoger.
Laatst gewijzigd door trail46 op 19 dec 2012 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ga er vanuit dat het bij mij nog goed blijft lopen, zoniet dan is het echt dag upc , wegens het dan niet nakomen van het gevraagde.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Men zegt rustig dat de enige mogelijkheid voor een HD box met DVR deze hrz-box is.
Dat kunnen ze rustig zeggen, maar dan is het dag upc , want dan ben ik pleitos.

idem dito

woutlopert
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2013 20:47

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door woutlopert »

Ik heb ook veel problemen met horizon van upc. Heb nu box 3 en heb inmiddels 6 monteurs over de vloer gehad, waarna het allemaal niet veel beter werd. De laatste monteur (donderdag 3 jan 2013) kon het probleem niet oplossen. Hij beloofde dat ik de volgende morgen een andere monteur zou krijgen. Hij heeft wel een nieuwe box achter gelaten, echter deed hij niets. De beloofde monteur is nooit op komen dagen, heb gebeld met de klantenservice (4 jan 2013). Die zouden mij terug bellen op mijn mobiele telefoon, na een intern onderzoek waar die monteur "afspraak" gebleven was. Dit is tot nu toe niet gebeurd. Ben dus zelf alles nagelopen, heb een aantal kabels beter gemonteerd waarna ik weer tv, internet en zelfs telefoon had. Want de vorige box liet het telefoon signaal niet goed door. Het leek eindelijk helemaal goed tot nu. 6 jan 2013 We wilden graag naar een natuur film kijken op Nederland 3. Maar toen begon het beeld te storen en blokken te vertonen, kortom heel slecht beeld. Ik wil van dit abonnement af. Het werkt gewoon niet!!!! Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Groeten Wouter

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Har06 »

woutlopert schreef:Ik heb ook veel problemen met horizon van upc. Heb nu box 3 en heb inmiddels 6 monteurs over de vloer gehad, waarna het allemaal niet veel beter werd. De laatste monteur (donderdag 3 jan 2013) kon het probleem niet oplossen. Hij beloofde dat ik de volgende morgen een andere monteur zou krijgen. Hij heeft wel een nieuwe box achter gelaten, echter deed hij niets. De beloofde monteur is nooit op komen dagen, heb gebeld met de klantenservice (4 jan 2013). Die zouden mij terug bellen op mijn mobiele telefoon, na een intern onderzoek waar die monteur "afspraak" gebleven was. Dit is tot nu toe niet gebeurd. Ben dus zelf alles nagelopen, heb een aantal kabels beter gemonteerd waarna ik weer tv, internet en zelfs telefoon had. Want de vorige box liet het telefoon signaal niet goed door. Het leek eindelijk helemaal goed tot nu. 6 jan 2013 We wilden graag naar een natuur film kijken op Nederland 3. Maar toen begon het beeld te storen en blokken te vertonen, kortom heel slecht beeld. Ik wil van dit abonnement af. Het werkt gewoon niet!!!! Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Groeten Wouter
zie ook de topic onder Televisie , :wink:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door renegade66 »

wandcontactdoos al vervangen? en goede coax12 kabel met goede metalen connectoren gebruikt?

grootste problemen zouden dan verholpen moeten zijn.

blokkerig beeld is meestal slecht signaal, als bovenstaande al gedaan is zit het probleem waarschijnlijk buiten.

inwatering/breuk in kabel of eindversterker niet goed ingeregeld, tap defect etc etc.

zomaar opzeggen zal niet gaan aangezien je ze een redelijke kans moet bieden het probleem te verhelpen.
doen ze dat niet dan sta je in je recht.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door kraaienest »

Dat hadden wij ook met Ziggo blokkerig beeld TV signaal 22% alle kabels binnen veranderd
Ziggo deed geen moer terwijl wij al jaren klant waren bij ze. Nu glasvezel er ging een nieuwe
TV kijken wereld open voor ons.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door ciske »

je ze een redelijke kans moet bieden het probleem te verhelpen
Kans?? niet te flimen ze moeten dat product van de markt halen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door renegade66 »

ciske wat ben je weer uiterst negatief :cry:

hoeveel problemen zijn er nu daadwerkelijk met de horizon? 100 op de 10.000
ik ken meer mensen waarbij het wel naar behoren werkt dan mensen die er een probleem mee hebben.

ik wil wedden dat de meeste problemen bij de mensen binnen aan de bekabeling of een verouderde wandcontactdoos ligt.

dit zijn mensen die wel het nieuwste van het nieuwste willen en dan niet willen investeren in een paar meter goede coaxkabel.
dit zijn dan ook de mensen die het eerste en meeste klagen.
en natuurlijk lees je de goede verhalen nergens.

trouwens waar praat je nu eigenlijk over? je hebt UPC maar je hebt niet eens een horizon box.
je weet dus niet eens hoe zo'n ding nu daadwerkelijk werkt. (ik ook niet trouwens :D )

ik kan uit mijn werkervaring wel vertellen dat het net als alle andere boxen een hoop klagen is en over een half jaar hoor je er nog sporadisch van.

en waarom? omdat upc weer gigantisch veel geïnvesteerd heeft aan het vernieuwen van binnenhuisbekabeling, wat dus eigenlijk voor rekening van de klant moet zijn.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door renegade66 »

Men zegt rustig dat de enige mogelijkheid voor een HD box met DVR deze hrz-box is.

Dat kunnen ze rustig zeggen, maar dan is het dag upc , want dan ben ik pleitos
kun je natuurlijk proberen, ik geef je echter weinig kans.
je hebt dan geen gegronde reden om dit op te zeggen, je krijgt namelijk een mediabox te leen en upc mag wettelijk gezien bepalen welke box dit is.

dit is dus geen reden om op te zeggen.

MarkMulder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:01

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door MarkMulder »

Renegade66,

Ik ben de initiator van dit topic, welke ik gestart heb na diverse klachten met de Horizon, en het niet correct dan wel tijdig opvolgen van deze klachten.

Op een aantal punten heb je gelijk, met name bedrading speelt een rol inderdaad, vergeet echter niet dat indien een monteur langskomt hij ook dát checkt, vanaf het ISRA punt.

100 op de 10.000 klopt echter niet, en het feit dat Radar, De Consumentenbond, Tweakers HardwareInfo and so on, en landelijke daggbladen hier al aandacht aan hebben besteed, zegt wel het één en andere natuurlijk. UPC heeft inmiddels in gesprekken met de consumentenbond onderkend dat bij de lancering het nodige nog niet op orde was, waar ze nu hard aan werken om dit snel opgelost te krijgen. Feit blijft echter dat het overgrote deel van de gebruikers (> 50%)vanaf dag één na installatie van de Horizon problemen ondervond.

Zelf heb ik gemerkt dat de laatste update e.e.a. heeft verbeterd, echter we zijn er nog lang niet, vooral functioneel is er nog veel te verbeteren. De meeste firm -en hardwarestoringen zijn in elk geval grotendeels verlopen. Dit heeft echter drie maanden moeten duren.

Wat betreft de decoder/HD recorder van Samsung welke UPC aanbiedt: deze is in objectieve test met totaal vijf soortgelijke devices als slechtste uit de bus gekomen.

Verder dank voor je input!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door renegade66 »

@markmulder,

Om te beginnen kan ik je melden dat ik heel goed weet hoe monteurs en upc werken, ben zelf 12 jaar werkzaam geweest bij onder andere dit bedrijf. ben begonnen als home monteur bij toen nog chello en ben geëindigd als senior netwerkmonteur (NWS).

dat monteurs de kabels checken vanaf de AOP (ISRA is kpn) klopt natuurlijk over het algemeen, wat ze echter vaak niet doen is een nieuwe kabel maken aangezien je niet kan zien wat er bij de connectoren aan de hand is aangezien deze vaak geperst zijn. ook wordt regelmatig de AOP niet vervangen.
dan spreek ik uit eigen ervaring als ik weer eens een lijnmeting bij een klant moest doen.

dat er veel fout is met de horizon weerspreek ik ook echt niet en die 100 op 10.000 was meer een indicatie.

maar was dat niet bij eerdere mediaboxen ook het geval? was dat bij nieuwe modems ook niet het geval?

natuurlijk balen mensen hiervan, maar UPC is steeds degene die op de vingers getikt (ergens ook logisch omdat zij de leverancier zijn).
alleen wat ik probeer duidelijk te maken is dat UPC niet degene is die de software ontwikkeld maar het desbetreffende bedrijf die de horizon maakt. UPC heeft wel enige inspraak maar is verder ook afhankelijk.
en wat ik ook duidelijk wil maken is dat upc echt wel vooraf testboxen heeft geplaatst en zelf heeft getest. tja en als het dan allemaal goed werkt...........

heb gewoon geduld, het komt echt wel goed, hoe frustrerend ook.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mijn buren hebben nog steeds geen problemen..:)
Zij hadden reeds een duurdere coax liggen ( Hirschman ) en geen bouwmarkt coax ivm HD decoder.

Je kan toch ook niet verwachten dat alle nieuwe technieken ( HD, 3D, Ultra HD ) over een en dezelfde goedkope coax kabel kunnen.
Heb het vermoeden dat bij velen kabels op een dusdanige manier zijn weggewerkt dat het een kl*te klus is om deze te vervangen.

Was bij mij ook destijds en was ff kl*te maar voorlopig hoef ik niets meer te vervangen.

regula187
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2013 12:09

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door regula187 »

Net de horizon besteld bij upc en alles via die mediabox gedaan. Wel gevraagd als de snelheid etc. niet goed is dan kan ik als nog een modem nabestellen kosteloos uiteraard. Ook sturen ze iemand die alles voor je installeert mocht je et zelf niet snappen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon

Ongelezen bericht door trail46 »

regula187 schreef:Net de horizon besteld bij upc en alles via die mediabox gedaan. Wel gevraagd als de snelheid etc. niet goed is dan kan ik als nog een modem nabestellen kosteloos uiteraard. Ook sturen ze iemand die alles voor je installeert mocht je et zelf niet snappen.
De Horizonbox hier draait prima, echter ik heb hem uitsluitend genomen voor de digitale HD TV en de rest heb ik gewoon bij het oude gelaten. Gaat de horizonbox nu onderuit heb ik hooguit geen Digitale TV maar mijn Telefoon en het Internet blijven gewoon online dankzij het Cisco EPG 3212 Combi-modem. In de periode dat hij hier draait zijn er wel een paar vastlopers geweest en soms meld hij dat ik niet het juiste Abbo heb maar dat is het.Loopt alles over de box ben je natuurlijk verder van huis. Ik ben zeker tevreden al is de laatste tijd de (EPG) Elektronische programma gids voor flink wat zenders steeds vaker niet langer vooruit in te stellen als ''nu en straks'' en dat is niet grappig.

ps is dit nieuwe modem voor jou beschikbaar?
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=47984.0

Gesloten