LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft iemand ervaring met de Financiele Rekenkamer?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ligtermoet

Re: Heeft iemand ervaring met de Financiele Rekenkamer?

Ongelezen bericht door ligtermoet »

een vraag, een antwoord schreef:Klinkt betrouwbaar, toch?

En als je als bedrijf ten onrechte in discrediet gebracht wordt op een forum kun je altijd een klacht indienen om de post te laten verwijderen of rectificeren. Beter dan spelletjes spelen.
dat hebben we geprobeerd maar dat gaat dus niet zo. ook hier doet u aannames.

noesie39

Ongelezen bericht door noesie39 »

Vanavond ben ik alweer door jullie benadert. Ik heb de vorige keer al aangegeven dat ik dat niet wil. Ja, mevrouw we schrijven U uit maar dat doen jullie niet. Ik wil niet meer lastig gevallen worden door de zogenaamde Financiële Rekenkamer. Als ik wat wil weten over mijn Hypotheek ga ik wel naar mijn eigen adviseur :!:

reflectief

Ongelezen bericht door reflectief »

Ook ik ben telefonisch benaderd door de Financiële Rekenkamer. Persoonlijk vind ik de bedrijfsnaam misleidend omdat het de indruk wekt dat je met een niet commercieel (overheidheids)instantie te maken hebt en je eerder geneigd bent het te vertrouwen. Dit gecombineerd met de telefonische benaderingswijze heb ik als erg vervelend ervaren:
- Financiële Rekenkamer gaf aan een onderzoek te doen naar hypotheekrentes bij consumenten
- Financiële Rekenkamer gaf aan in kader van onderzoek eerder contact met me gehad te hebben
- Financiële Rekenkamer vroeg direct naar mijn huidige hypotheekrente (privé gegevens)

Pas na doorvragen of ze een commercieel bedrijf waren kwam de telefoniste pas met de werkelijke bedoeling: ze willen je helpen een aan betere hypotheek met lagere rentes.
Uiteraard niets verkeerd met deze bedoeling, maar uiteraard vooral ook voor eigen belang (sales).
Deze marketingwijze met vele genuanceerde misleidingen noem ik aggressief en keur ik af.

Omdat Financiële Rekenkamer niet terugdeinst voor deze bewuste 'genuanceerde misleiding' word ik achterdochtig (ze zijn namelijk al tot misleiding in staat). Daarom zou ik niet snel met Financiële Rekenkamer in zee gaan.

d1n0

Ongelezen bericht door d1n0 »

Hallo,

Zover ik weet is de rekenkamer een onderdeel dat door Den Haag is ingesteld. Hier doet men de (na) berekeningen zoals deze worden opgegeven. Als dan blijkt dat er iets niet juist is zal men dit aangeven. Kennelijk is de kamer er niet aan gehouden opvolging te geven aan de uitkomsten van de rekenkamer. Dit is door mijzelf geconstateerd n.a.v. de berekening van de tarieven voor de b.v. "stadsverwarming" De tarieven zijn ook voor de rekenkamer veel te hoog maar de "overheid" weigert er iets aan te doen.

Gesloten