LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp blundert!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Bob Schurkjens

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor het eerst iets besteld bij Wehkamp.

29-12: "Bedankt voor je bestelling!" Bestelling door Wehkamp per e-mail bevestigd. Bestelling wordt op 3-1 geleverd tussen 18 en 21 uur.

31-12: Weer een e-mail van Wehkamp:

"Helaas moet ik u mededelen dat de aflevering van uw bestelling vertraging heeft opgelopen en niet op de afgesproken datum zal worden geleverd. Inmiddels is een brief aan u verzonden. Ik wil u vragen deze brief af te wachten."

Inmiddels geen brief ontvangen. Maar eens ingelogd op "Mijn Wehkamp":

"2013-01-03 03:39 Pakket heeft ons magazijn verlaten
2013-01-03 09:53 Pakket is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2013-01-03 17:23 Bezorger is met pakket onderweg.
2013-01-03 17:24 Pakket is geweigerd
2013-01-03 19:30 Pakket gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening "

Om 17.24 uur was ik gewoon thuis. Ik heb dus niets geweigerd. Ook lag er geen briefje in mijn brievenbus. Ook nergens een trackingcode om te kijken wat er aan de hand is.

Conclusie: Bovenstaande manier van werken kun je verwachten van een beginnende webshop van 2 middelbare school scholieren.

Maar nee, we hebben het hier over Wehkamp! De prijs van het door mij bestelde artikel was een dag later al weer met 6 euro verhoogd, dus artikelen prijzen kunnen ze ook al niet. Artikel is nu niet meer te vinden op Wehkamp.nl

Het lijkt er op dat Wehkamp het betreffende artikel te goedkoop heeft aangeboden en nu met trucage van mijn bestelling af wil. Het is maar goed dat ik de bestelling heb geplaatst met acceptgiro bij aflevering. Je zal ook nog maar eens met iDeal vooruitbetaald hebben :shock:

Klantnummer 13719171
Bestelnummer: 867-44-635

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

2013-01-03 09:53 Pakket is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2013-01-03 17:23 Bezorger is met pakket onderweg.
2013-01-03 17:24 Pakket is geweigerd
pakket is al door de bezorger geweigerd kijk maar eens naar de tijden. :lol: :lol:
of je moet naast het depot wonen???

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: [email protected].

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

lezen frits,

staat toch een heel duidelijk klantnummer vermeld onder aan zijn bericht.

of is lezen net zo moeilijk als leveren en nakomen van aankopen????

Bob Schurkjens

Het valt allemaal niet mee. Klagende klanten en nog moeten lezen ook. Zet 'm op Frits :)

Bob Schurkjens

Na anderhalve week met Wehkamp verprutst te hebben, komt nu de aap uit de mouw: Wehkamp wil eerst "extra informatie" van mij hebben. Dat kan ik opmaken uit de geheimzinnige brief die ik vandaag ontving van Wehkamp. Gebeld hebben ze niet i.t.t. het beweerde.

Met andere woorden: "Wij vertrouwen er niet op dat u gaat betalen: overleg eerst maar even uw inkomensgegevens." Of iets dergelijks. Dat mag natuurlijk best, maar dan moet je klanten tijdens het bestellen waarschuwen: "Let op: wij kunnen extra inkomensgegevens van u vragen alvorens wij tot levering overgaan. Uw bestelling kan daardoor een aantal weken vertraagd worden".

Maar dat doet Wehkamp niet, omdat mensen dan hun bestelling direct annuleren en ergens anders gaan kopen. En dat wil Wehkamp niet. Ze proberen je dus op deze manier voor het blok te zetten. Wat een naar en achterbaks bedrijf. Je zal je bestelling maar snel nodig hebben. Hier onder de brief die ik kreeg:

Afbeelding

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: [email protected].

Bob Schurkjens

Is fritspieters een robot of een mens van vlees en bloed?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:Is Frits Pieters een robot of een mens van vlees en bloed?
Vroegah had ik nog wel vertrouwen in Frits, maar nu? Die gast leest niet wat er aan de hand is, terwijl alle gevraagde info gewoon hier staat. Krijg inderdaad het idee dat we hier met een bot te maken hebben en niet met een fysiek persoon. Een fysiek persoon zou in ieder geval na de 1e keer toch wel overgaan tot lezen.

Bob Schurkjens

Ik denk inderdaad dat dit een robot is. Kan het nog erger? "Robot Frits" van Wehkamp. Heb inmiddels maar met iDeal het openstaande bedrag betaald omdat het "elders" blijvend duurder is. Maar verwacht geen snelle levering. We zullen zien.

https://www.google.com/search?q=%22Op+d ... 80&bih=876

JorisTampo

Ongelezen bericht door JorisTampo »

Bij het bestellen ga je toch akkoord met de 'algemene voorwaarden'? Hierin staat volgens mij het volgende vermeld;
De ondernemer kan zich – binnen wet­ telijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten
en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

JorisTampo schreef:Bij het bestellen ga je toch akkoord met de 'algemene voorwaarden'? Hierin staat volgens mij het volgende vermeld;
De ondernemer kan zich – binnen wet­ telijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten
en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Ja, maar dan zet je niet eerst op de website dat het product verzonden is en het pakket vervolgens, nadat de bezorger onderweg is, geweigerd wordt. Of is volgens u de bezorger degene die het kredietwaardigheidsonderzoek ter plekke doet?

Bob Schurkjens

Ik denk dat JorisTampo mijn relaas nog een keer goed moet lezen.

WehkampVertraging

Ongelezen bericht door WehkampVertraging »

Ik heb een vraag, hoe gaat het nu, heb je die pakketje all ontvangen. Ik heb vorige week vrijdag een Iphone 5 32GB besteld, maar ik kreeg precies het zelfde berichten zoals die jij kreeg. Ik wou op termijnen betalen, kan jij mij misschien uitleggen of dat misschien nog mogelijk is. ???
AUB

WehkampVertraging

Wehkamp had uw toch ook een bericht naar huis gestuurd, wat stond in die bericht. Wat moest uw doorgeven aan Wehkamp kunt u me dat ook misschien uitleggen, dat zou echt super zijn. Want ik zit nu echt vast, wou heel graag een Iphone 5 32GB voor mijn neefje in Duitsland bestellen, maar zo te zien gaat dat niet door :(( !! Heb echt meer info nodig, ik heb ook naar Wehkamp gebeld. Ze zeiden dat ik op de bericht moest wachten, maar allemaal duurde te lang. Dus daarom bleef ik maar kijken op google. Een vond ik dit, dus vroeg me aff aan uw wat het allemaal inhoud. Dit is echt de eerste keer dat ik dit mee maak met Wehkamp, normaal betaal ik in 1 keer. Maar wou ook is een keer termijnen betalen, leek me veel makkelijker. Ik wil graag geholpen worden met dit, kan er iemand me misschien uitleggen !!!

PLEASS AUB !

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Het gaat goed dit weekeinde, ze beginnen tegen zichzelf of een onzichtbare respondent te praten.

WehkampVertraging

Hhahah neeejo, me gebruiksnaam heet WehkampVertraging omdat wehkamp een vertraging heeft, en ik meer derover wil weten. Me echte is David !

Bob Schurkjens

Ik heb na die brief van Wehkamp maar gewoon vooruit betaald. En dat terwijl bij de bestelling was beloofd dat ik het artikel met een acceptgiro thuis zou krijgen. In mijn geval was Wehkamp met het bestelde artikel het allergoedkoopst dus heb ik maar betaald. En ik had het snel nodig. Het artikel kreeg ik na vooruitbetaling geleverd. Ik heb niet gebeld met Wehkamp.

Dit is gewoon een valse manier van zaken doen van Wehkamp. Ze houden zich niet aan de overeenkomst die je met ze bent aangegaan. Ga er maar van uit dat Wehkamp je iPhone niet levert als je niet alsnog het hele bedrag vooruitbetaalt.

Wehkamp dekt zich op deze manier in tegen fraude op een manier die zeer nadelig is voor de klant. Dat weet Wehkamp zelf ook, maar dat interesseert ze geen fluit. Ik koop er nooit meer wat: dit was de eerste en de laatste keer. Ik denk dat Wehkamp zich schuldig maakt aan overtreding van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Je kan een klacht indienen bij de Overheid, http://www.consuwijzer.nl

WehkampVertraging

Wat erg ! Dus ik moet die termijn vooruitbetalen, als ik die Iphone 32GB wil? Want ik wil hun 100 euro termijn betalen 100 euro, volgens het site kan het wel. Mijn salaris is hoog genoeg om dat te betalen, dat is niet de probleem. Hoe lang heeft uw voor die brief ongeveer gewacht weet uw dat nog?

Bob Schurkjens

Ik geloof een week, maar dat weet ik niet meer precies. Je moet ook nooit spullen op afbetaling kopen bij Wehkamp. Je krijgt dan een BKR-registratie, betaalt een hoge rente etc.

Gesloten