LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DESIGN247 meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

tenormin schreef:Bij de reacties van Design247 aan hun klanten valt mij één ding op (zelf uit de Meubelbranche komend): kostenloos annuleren. Dat is werkelijk uniek te noemen. Maar niet uniek zijn de klachten, die zijn meer unaniem en dat is wel een kwalijke zaak. Als U claimt zoveel klanten per week te hebben moet u uw productie en personeel daarop afstellen. Zo te lezen blijkt u dus een witte raaf in de meubelbranche te zijn. In dit geval geen compliment, op het kostenloos annuleren na.
Geachte Tenormin,

Allereerst bedankt voor uw bijdrage. Het klopt dat onze klanten altijd kostenloos kunnen annuleren. U komt zelf uit de branche en zult begrijpen dat er af en toe vertragingen kunnen ontstaan om wat voor reden dan ook. Wij vinden het dan ook niet meer dan logisch dat als de klant niet bereid is om langer dan de indicatielevertijd te wachten, de order kostenloos kan annuleren.

Wij doen er dagelijks alles aan om onze klanten op tijd te leveren. In de meeste gevallen lukt dit gelukkig. Helaas zijn er af en toe factoren die wij niet altijd in de hand hebben, maar die wel vertraging veroorzaken. Dit vinden wij erg vervelend maar kunnen wij helaas niet voorkomen.

Wij leveren kwaliteitsmeubelen tegen de scherpste prijzen en in de meeste gevallen binnen een snelle levertijd. Alle meubelen worden na bestelling geproduceerd en zijn dus niet op voorraad. Daarnaast zijn onze levertijden indicatief en is dit geen garantie.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

rzi
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2013 09:28

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rzi »

Ook ik ben zo dom geweest bij Design247 te bestellen. In de winkel had ik een redelijk positieve indruk en krreg ik de indruk dat het bedrijf een plausibel verhaal had.

Inmiddels begin ik een steeds slechter gevoel bij deze organisatie te krijgen, en een eventuele vervolgorder is inmiddels uitgesloten!
Dit heeft niets te maken met de te late levering (dat kan soms gebeuren), maar alles met de onjuiste manier van klanten informeren.

Op 4 januari heb ik een bestelling gedaan waarbij mij beloofd werd dat er een snelle levertijd gehaald zou worden, terwijl de verkoper al op de hoogte was van technische problemen bij de producent. (getuige het feit dat op deze site al in december is gemeld door design 247 dat de problemen bij de spuiter vertraging opleveren.

Op 4 februari is er door de klantenservice gelogen met de mededeling dat de productie op schema lag, terwijl twee weken later bleek dat de productie nog niet eens was opgestart.

Op 15 februari is er tegen mij gelogen dat de levertijd met 2 weken uitliep, waarbij drie dagen later bleek dat er nog niet eens met productie gestart was.

Op 18 februari wordt er verteld dat er technische problemen zijn in een spuiterij, waardoor vertraging is ontstaan. Werkelijk nog geen uur later krijg ik de melding dat de productie is opgestart.

Op 20 februari is er telefonisch contact geweest (de eerste keer waarbij het initiatief bij 247 lag, alle andere malen heb ik de actie moeten opzetten) waarbij werd gemeld dat het meubel "waarschijnlijk eind volgende week" binnen zou zijn. Dit zou gaan om de datum 1 maart, een datum die niet gehaald is.

Op 4 maart is mij toegezegd dat het bankje "eind van deze week" binnen zou zijn. Dat zou afgelopen vrijdag geweest zijn, maar wat er ook gebeurde: geen actie van Design 247 uit.
Volgens de algemene voorwaarden (artikel 11 lid 3) had design 247 mij moeten informeren over hun wanprestatie, maar dat gebeurt dus niet, de vraag om informatie dient bij de klant vandaan te komen.
De mails worden vervolgens ook nog eens beantwoord op een toon die een normaal mens nog niet eens tegen een hond bezigt.
Op 19 februari heb ik de eis gesteld dat er 8 maart het meubel bij ons thuis zou staan en dat design 247 een redelijk voorstel zou doen tot tegemoetkoming.
Aangezien deze eis niet is ingewilligd heb ik vandaag een officiele klacht ingedient bij het keurmerk Q-shops, alsmede I-deal geinformeerd over het feit dat ik het stellige idee heb dat het om een oplichtingstruc gaat.

hmeijer1
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2010 23:37

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door hmeijer1 »

Ik heb twee jaar geleden een dressoir, tafel, sidetable en tvdressoir gekocht bij destijds Van Kroon meubelen , nu dus design 247.
We hebben het gekocht onder rembours. De levertijd was iets langer dan verwacht maar het was het wachten waard. Mooie meubelen geen gedoe. Alleen een klein barstje ergens in het dressoir na twee jaar. Hier klagen wij niet over. Wij zijn dik tevreden, dus dat kan ook en ik ben geen medewerker van deze winkel.

Monika73
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 17:55

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Monika73 »

Ik schrok toen ik dit forum heb gevonden. Ik heb precies dezelfde negatieve ervaring.Ik heb 19 december een eettafel besteld en nadat de levertijd verstreken is, kreeg ik bij de vraag naar de status de volgende reacties:
- de eerste keer betrof het excuus de vakantiedagen
- de tweede en derde keer wegens technische problemen
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn eettafel, als ik die ooit krijg.
Mits ik geen bestelling binnen heb begin volgende week, ga ik rechtelijke stappen nemen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

Monika73 schreef:Ik schrok toen ik dit forum heb gevonden. Ik heb precies dezelfde negatieve ervaring.Ik heb 19 december een eettafel besteld en nadat de levertijd verstreken is, kreeg ik bij de vraag naar de status de volgende reacties:
- de eerste keer betrof het excuus de vakantiedagen
- de tweede en derde keer wegens technische problemen
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van mijn eettafel, als ik die ooit krijg.
Mits ik geen bestelling binnen heb begin volgende week, ga ik rechtelijke stappen nemen.
Als ik de commentaren lees van Design 247 is het totaal niet nodig om gerechtelijke stappen te ondernemen (en geld besparen). U heeft voldoende bewijs dat Design 247 hier luidt en duidelijk claimt: ontevreden klanten krijgen hun geld terug. Dus kwestie van even deze pagina's met hun antwoorden afdrukken zou voldoende moeten zijn. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat, als u 19 december 2012 een eettafel heeft besteld het bijna schering en inslag is dat meubelen niet op tijd geleverd (kunnen) worden. Het ligt eraan of het eigen werk van Design 247 is (de naam suggereert het wel) maar ook dat men elders inkoopt en dan afhankelijk is van een toeleverancier. Nogmaals, zoals u hebt kunnen lezen krijgt u uw geld terug en ook nogmaals: dit is een service die u zelden bij een meubelzaak zult aantreffen. Bij annuleren is de gewoonte dat de aanbetaling of kosten 30% van de waarde van het door u gekochte. Dat is het enige wat er buitengewoon positief uitspringt. Een levertijd van minstens 3 maanden (en meer) is heel gewoon in de Meubelbranche en dan moet alles ook nog eens soepeltjes verlopen.

Linko43
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:50

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Linko43 »

22 november 2012 heb ik een eettafel besteld bij design 247. Ik heb direct de tafel betaald. Kosten incl verzendkosten 463,-. Zij lieten mij weten dat de bestelling iets later zou worden geleverd, halverwege januari vanwege de kerstperiode. Dat vond ik begrijpelijk. Op 13 februari heb ik een mail naar design 247 gestuurd waarin ik mijn verontrusting uitspreek omdat de tafel nog steeds niet geleverd was. Diezelfde dag ontving ik een antwoord terug waarin stond dat de tafel de week daarna verwacht werd en er snel contact met mij zou worden opgenomen. Deze snelle reactie gaf mij het gevoel dat het allemaal wel in orde zou komen. Echter een maand later was er nog steeds geen contact met mij opgenomen en 14 maart heb ik wederom een mail gestuurd naar design 247 waarin ik heb gevraagd om levering deze week en anders graag terugstorting van het bedrag van 463,-. Ik heb tot nog toe geen reactie mogen ontvangen en ook telefonisch kan ik geen contact krijgen met design 247. Inmiddels zijn er 4 maanden verstreken vanaf het moment van mijn bestelling!! Welke stappen kan ik ondernemen om mijn geld terug te krijgen?, want ik heb er geen vertrouwen meer in.
Met vriendelijke groet, Linda

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

@linko43, ik neem aan dat u alles geprobeerd heeft om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Zie wel dat ze buitengewoon beperkt te bereiken zijn. Lukt het niet per mail (wat zij het liefst willen (?)) dan maar een aangetekend schrijven dat u ze nog in de gelegenheid stelt om de tafel binnen 14 dagen af te leveren, zo niet, dat u dan per omgaand uw geld teruggestort wilt zien. Trouwens niet slim om te betalen, maar goed, dat is nu eenmaal gebeurt. Bewaar bon aantekenen goed.
http://www.design247.nl/contact-pm-16.html

Verwijst u ze ook nog even naar deze site en schrijf erbij dat dit hun naam niet ten goede komt.

Churri
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2013 11:31

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Churri »

Erg herkenbaar allemaal!

Op 18 december een eettafel besteld met een levertijd van 4 a 6 weken, inmiddels zijn we drie maanden verder en heb ik nog steeds geen tafel. Eerst was het excuus dat de fabriek tussen kerst en oud & nieuw dicht ging ( dat weet je toch van tevoren ?! ), toen was er een technische storing waardoor er 2 a 4 weken bij kwamen, toen was de spuitmachine kapot,(maar ik heb een onbehandelde tafel besteld), vervolgens beloven ze sinds half februari dat de tafel 'deze week' binnen zal komen en het laatste nieuws is dat de tafel vorige week vanaf de fabriek naar nederland zou komen... Ik ga ze zo maar weer eens mailen.

Belachelijk!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, ik zou zeggen aan de klagers van DESIGN247; stuur elkaar een PB, verzamelen jullie gegevens en dan in één klap al jullie klachten daar deponeren, misschien dat ze dan wakker worden. Zij hebben trouwens een keurmerk, wat in mijn ogen niets voorstelt, dus daar zou ik maar overheen lezen. Wens jullie allemaal succes. Op de barricaden!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad actie ! :evil:

Linko43
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 10:50

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Linko43 »

Misschien een tip voor jullie allemaal:
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar qshops keurmerk waar design 247 bij aangesloten is en het probleem van de eettafel (die betaald is maar niet geleverd wordt) voorgelegd. Vandaag had ik een mail van hen terug, met als antwoord dat er ontbonden mocht worden en dat zij daarvan bericht deden aan design 247. Ook heb ik zelf een mail gestuurd naar design 247 met het verzoek de bestelling te annuleren. Vandaag ontving ik een mail van design 247 waarin zij mij laten weten dat de bestelling geannuleerd is en dat mijn geld teruggestort is. En dat is ook zo! Ook nog eens met welgemeende excuses voor het niet tijdig kunnen leveren.
Ik ben blij met deze afhandeling.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door melomaan »

Zo te zien is Design 247 gestopt met reageren op de klachten op dit forum.
Bij klacht.nl reageren ze nog wel en worden de meeste klachten uiteindelijk opgelost.
Misschien een tip voor degene die nog niet geholpen zijn om hun klacht daar ook te posten.

http://www.klacht.nl/design247/?pg=1

rzi
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2013 09:28

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rzi »

Opmerking over de behandeling via Klacht.nl:
Ook als ze niet met een oplossing komen melden ze dat de klacht opgelost is, waardoor er een blij en tevreden gezichtje verschijnt.
In ons geval staat er een vrolijk kijkend mannetje bij mijn klacht, welke echter nog steeds niet opgelost is...

Het klacht-oplossings percentage via Klacht.nl kon dus ook wel eens een behoorlijk stuk lager liggen dan de website doet vermoeden...

Summier73
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2013 18:36

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Summier73 »

Beste Sjoegel,

Ik snap dat u een beetje argwanend bent, maar ik kan u verzekeren dat ik een echte klant ben. Ik kan u foto's opsturen, de opdrachtbevestiging, het leveringsbewijs noem maar op! Het is jammer dat tevreden klanten zoals ik niet geloofd worden door de mensen die hier posten. Ik snap heus wel dat iedereen denkt dat positieve verhalen moeilijk te geloven zijn. Maar ik vind het belachelijk dat u mijn verhaal als leugen beschouwd. Mijn verhaal komt heus vaker voor, alleen worden die niet hier vermeld.

hcuber
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2012 18:45

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door hcuber »

op 14/2/2013 een side tafel Alpha besteld en betaald
op 15/2/2013 email bericht ontvangen "verwerkt"
op 11/3/2013 gemaild navraag gedaan wanneer leveringsdatum
op 11/3/2013 emailbericht reactie "einde van de maand"
op 28/3/2013 gebeld helaas telefoon wordt niet opgenomen
op 29/3/2013 gemaild wanneer levering of anders ontbinden/geld terug
op 29/3/2013 emailbericht reactie via mail "week vertraging"
op 5/4/2013 gemaild ingebreke stelling, leveren voor 12/4 of geld terug voor 12/4
op 8/4/2013 nog steeds geen reactie.
Overweeg nu om via de creditcardmaatschappij de betaling die ik heb gedaan aan Design247 terug te laten vorderen.
Wat jammer dat Design247 op de website 4 tot 6 weken levertijd aangeeft en dit weer niet kan nakomen!

hcuber
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2012 18:45

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door hcuber »

Vandaag (8-4-2013) contact gehad met de leverancier. Afgesproken dat de bestelling kosteloos wordt geannuleerd.

design247
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:30

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door design247 »

Helaas wordt onze ervaring met bepaalde leden van dit forum weer bevestigd. Kennelijk mogen hier alleen negatieve berichten geplaatst worden. Jammer.....

Het bericht van de mevrouw waar dhr SJOEGEL op gereageerd heeft is een reactie van een tevreden klant. De klant belde ons om naar de status van haar order te informeren. Haar order was op dat moment binnen. De klant was verrast over de snelle levertijd en confronteerde ons met de verhalen die zij op dit forum had gelezen. De klant was sceptisch over haar bestelling na het lezen van deze verhalen. Toen de klant haar meubelen binnen zeer korte tijd naar tevredenheid heeft ontvangen wou zij graag haar positieve ervaring delen op dit forum. Onze dank hiervoor.

Wij betreuren het vervolgens dan ook dat onze klant als leugenaar wordt bestempelt. Zeker als dit gedaan wordt door personen die zelf geen enkele ervaring met ons bedrijf hebben. Wij bieden hiervoor onze excuses aan de klant aan.

Nog even in het kort voor alle lezers;

- Wij zijn telefonisch bereikbaar van dinsdag tot en met vrijdag tussen 10 en 14 uur.
- E-mails proberen wij (tijdens werkdagen) altijd binnen 24 uur te beantwoorden.
- Helaas hebben wij niet het budget om meer dan 3 lijnen ter beschikking te stellen voor de klantenservice. Hierdoor kan het helaas voorkomen dat u er wegens drukte niet altijd doorheen komt.
- Wij streven ernaar al onze klanten naar tevredenheid uit te leveren. Echter kan er wel eens iets verkeerd gaan. Wij lossen dit altijd met de klanten op!
- In geval van vertraging kan de klant altijd KOSTENLOOS annuleren.

Wij hopen dat dit forum gebruikt wordt voor serieuze klachten, suggesties of complimenten. Deze zullen wij in dat geval altijd oplossen, ten harte nemen en waarderen.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Helaas wordt onze ervaring met bepaalde leden van dit forum weer bevestigd. Kennelijk mogen hier alleen negatieve berichten geplaatst worden. Jammer.....

Het bericht van de mevrouw waar dhr SJOEGEL op gereageerd heeft is een reactie van een tevreden klant. De klant belde ons om naar de status van haar order te informeren. Haar order was op dat moment binnen. De klant was verrast over de snelle levertijd en confronteerde ons met de verhalen die zij op dit forum had gelezen. De klant was sceptisch over haar bestelling na het lezen van deze verhalen. Toen de klant haar meubelen binnen zeer korte tijd naar tevredenheid heeft ontvangen wou zij graag haar positieve ervaring delen op dit forum. Onze dank hiervoor.

Wij betreuren het vervolgens dan ook dat onze klant als leugenaar wordt bestempelt. Zeker als dit gedaan wordt door personen die zelf geen enkele ervaring met ons bedrijf hebben. Wij bieden hiervoor onze excuses aan de klant aan.

Nog even in het kort voor alle lezers;

- Wij zijn telefonisch bereikbaar van dinsdag tot en met vrijdag tussen 10 en 14 uur.
- E-mails proberen wij (tijdens werkdagen) altijd binnen 24 uur te beantwoorden.
- Helaas hebben wij niet het budget om meer dan 3 lijnen ter beschikking te stellen voor de klantenservice. Hierdoor kan het helaas voorkomen dat u er wegens drukte niet altijd doorheen komt.
- Wij streven ernaar al onze klanten naar tevredenheid uit te leveren. Echter kan er wel eens iets verkeerd gaan. Wij lossen dit altijd met de klanten op!
- In geval van vertraging kan de klant altijd KOSTENLOOS annuleren.

Wij hopen dat dit forum gebruikt wordt voor serieuze klachten, suggesties of complimenten. Deze zullen wij in dat geval altijd oplossen, ten harte nemen en waarderen.

Met vriendelijke groet,

Design247.nl
Ligt dat even vast... :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

design247 schreef:
Nog even in het kort voor alle lezers;

- Wij zijn telefonisch bereikbaar van dinsdag tot en met vrijdag tussen 10 en 14 uur.
- Helaas hebben wij niet het budget om meer dan 3 lijnen ter beschikking te stellen voor de klantenservice. Hierdoor kan het helaas voorkomen dat u er wegens drukte niet altijd doorheen komt.
- In geval van vertraging kan de klant altijd KOSTENLOOS annuleren.
Slechts 4 dagen bereikbaar per telefoon en dat voor slechts 4 uur per dag...
Dat is niet echt klantvriendelijk toch ?

Hebben jullie zo weinig werk dat je met 16 uur per week uit komt ?

herver9
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2012 21:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door herver9 »

Ik heb begin januari van dit jaar een eiken dressoir besteld bij Design 247. Het dressoir is 1 maand later dan was gepland afgeleverd. Ik had geen goed gevoel over mijn bestelling omdat de levering een aantal keren werd uitgesteld en ik heb om die reden overwogen om de bestelling te annuleren. Ik heb dat niet gedaan en gelukkig maar. Het massieve dressoir ziet er prima uit en is vakkundig gemaakt. Ik ben er zeer tevreden over. Dat mag ook eens over Design 247 gezegd worden.

Gesloten