LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
jornmulder
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2012 19:42

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door jornmulder »

thx, ik ga d'r maar niet heen.

Interesto
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2013 20:57

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Interesto »

Ik heb de hele threath gelezen... pff sinds 2006! Veel humbug en heen en weer over de medische wereld.
Tandartsen, alternatievers en ander mensen willen allemaal hetzelfde mooie tanden! Natuurlijk zullen belangen een rol spelen, maar een gemiddelde tandarts weet dat zijn vak meer behelst!

Ben op dit moment in onderzoek naar Healozone, meer omdat ik zelf ervaar dat oude vullingen weer opnieuw worden gedaan en veel kiespijn heb de laatste tijd dus op zoek naar alternatieven.

Ik was geinteresseerd in ozontandzorg, maar aan de communicatie kan veel beter gedaan worden... je belt, je googled, maar ik weet helemaal niets... ik ben iemand die zoekt en je wordt langzaam wijzer, maar voor en na foto's zeggen niet alles... in een redelijk slecht filmpje zien we Jacob Brandsma zelf wat mij doet twijfelen eerlijk gezegd...

http://www.youtube.com/watch?v=mEPusQIIKFo
ook zijn foto's voor en na vertellen natuurlijk niet alles...

In Nederland is Ozontandzorg de enige, toen ik belde zei hij in heel Europa doet het maar 1 zoals hij het doet, dat kan... maar in Duitsland absoluut niet daar hebben veel tandartsen zo'n aparaat staan. In Duitsland staat het 'het alternatieve' en de medische methode veel dichter bij elkaar, zo heb ik een huisarts die het liefst alles eerst 'natuurlijk' probeerd.

Ik kwam erachter dat Kavo GmbH (Duits Bedrijf) een Canadees Patent heeft overgenomen. In Duitsland is het meer een preventie middel en bij kleine gaatjes. Hier zijn meerdere tandartsen die Kavo Healozon gebruiken. Ik heb telefonisch nagevraagd bij een tandarts in Dortmund. Een behandeling kost 60 Euro. Dit wordt gedaan uitsluitend onder medische begeleiding van een tandarts er kan meer aan de hand zijn. Naar meer te googlen over healozone ben ik erachter gekomen dat veel meer tandartsen dit gebruiken zie hier: http://www.portal-der-zahnmedizin.de/za ... ozone.html

Zoek een bundesland langs de grens en een plaats, bijvoorbeeld Niedersachsen >> Lingen, geeft een arts... een arts in Duitsland spreekt ook engels...

Het probleem van Ozontandzorg vindt ik dat er een eerste behandeling is... van 100 euro, maar het vervolg traject is niet duidelijk, inclusief vulling of niet... maar als ik de video's zie altijd 2 of 3 behandelingen nodig zijn... dit maakt de behandeling het driedubbele, dit moet helder uitgelegd worden en het kan zie hier deze youtube video's van Kavo zelf 100 euro is aan de prijs voor een preventieve maatregel, maar 300 euro is duur voor beginnende caries. Laat staan een jaarabbo voor 2500 euro

Dit heb ik uit de wat negatievere forum berichten die mij echt leken, de positieve waren schaarser en wat voorspelbaarder...

Kavo legt het zelf wel heel duidelijk uit en zo komt het ook betrouwbaar:

http://www.youtube.com/results?search_q ... qowfD54IQw

met name part 4 en 5 zijn zeer interessant...

Ik heb liever ook niet boren, maar in mijn situatie denk ik dat dit niet anders kan... wel denk ik aan mijn kinderen, dat ozon als preventief zeer goed kan helpen... maar 100 euro per tandjes is wel aan de prijs... ik ga verder kijken in Duitsland.

Ook denk ik nu dat spoelen met 2x per week spoelen 3% waterstofperoxide ook 'wonderen' doet, in dat geval stel je de baterien ook bloot aan een zuurstof overdosis... (niet doorslikken) maar dit is geen medisch advies, ik ben een medisch een leek en probeer alleen verder te kijken dan m'n neus lang is.

Nou... het heeft me al met al -met kiespijn- en koorts de hele dag gekost, omdat ik graag het naadje van de kous wil weten, maar ik vond het eigenlijk verspilling... daarom heb ik m'n conclusie van m'n zoektocht gepost, misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Interesto

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door vroem »

de techniek is inderdaad bedoeld asl aanvulling op andere behandelingen of preventief. bv voorbehandeling bij sealen, indien goed gebruikt behandeling bij wortelkanaalbehandeling, maar dan zal het wortelkanaal eerst middels een conventioele behandeling toegankelijk gemaakt moeten worden, en ook conventioneel afgelsoten om rekolonisatie te voorkomen. Het probleem wat tandartsen met ozontandzorg hebben is dat hij curatief bezig denkt te zijn ermee maar daarmee ontzettend veel schade doet doordat het slechts niets anders dan een tijdelijk effect KAN zijn. Maar om dat te begrijpen mist hij de medische kennis, of hij negeert wat hij weet omdat hij dat deel wettelijk gezien niet mag doen, want geen opleiding voor.

Evvie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:47

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Evvie »

er staat nu een 2 paginagroot artikel over ozon tandzorg te sneek in het maandblad paravisie. Deze heer heeft dus nieuwe slachtoffers nodig..
Zullen wij wel weer veel vragen krijgen.

testher
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door testher »

Ik maak gebruik van de heer Brandsma zijn ozon behandelingen en ben tot nu toe erg tevreden!
Had veel last van kiespijn toen ik de eerste x langskwam en dat was eigenlijk na de eerste behandeling al zo goed als verdwenen!
Het is inderdaad erg prijzig, ook omdat het niet meer wordt vergoed, en ver weg, maar dat is de pech met nieuwe technieken in Nederland! Wat de boer niet kent....

En ajb geen reacties dat ik voor Brandsma werk ofzo, ik ben gewoon een tevreden klant!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door vroem »

kan...het is een keuze. is iedereen vrij in, uw eigen lichaam namelijk.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door vroem »

ik zie net dat dhr Brandsma AL zijn eigen bijdragen heeft verwijderd, in april 2013, ten tijde van de laatste bijdragen in deze discussie.
Staat hij niet meer achter wat hij toen schreef, of heeft het zelfs negatieve werking gehad ?
Jammer en zwak, hoewel er voldoende te halen is uit wat er nog wel staat.

Gesloten