LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort....problems,problems,problems....

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Telfort....problems,problems,problems....

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@D44ntje,

Zoals Edrick al aangaf, is het misschien een standaard antwoord maar ik wil je graag hierbij helpen. :)

Hiervoor zijn een aantal gegevens nodig, stuur in een privé bericht de postcode, huisnummer en een mobiel nummer waar jij (of jouw moeder) op te bereiken is zodat ik aan de slag kan.

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Henk

D44ntje

Ongelezen bericht door D44ntje »

De gegevens zijn via Twitter al lang en breed bekend maar goed is stuur nogmaals een pb.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

D44ntje schreef:De gegevens zijn via Twitter al lang en breed bekend maar goed is stuur nogmaals een pb.
Ik heb de gegevens ontvangen, bedankt daarvoor.

Ik heb zojuist geprobeerd te bellen maar kreeg de voicemail (huistelefoon), ik ga nogmaals een ander modem sturen, het type (ZyXEL P-2812HNU-F1), het modem zal met 3 werkdagen binnenkomen.

Ik wil graag daarna telefonisch contact met jullie opnemen, wanneer komt dit het beste uit?

Henk

D44ntje

Nu is ze thuis

goost

Ongelezen bericht door goost »

Ons hebben ze nu helemaal afgesloten omdat we de rekeningen van maart en april hadden tegengehouden. Ze hebben gedreigd met een deurwaarder, die sturen ze eerder dan een nieuwe modem, voor hun niet-werkende spullen. Mag je dit geen machtmisbruik noemen dan. Eerst moeten we betalen dan sturen ze een nieuwe modem. Betalen voor iets wat al sinds de installatie in januari niet werkt. Nou ja de TV deed het toch al niet en de rest viel ook steeds uit. Gelukkig hebben we de mobiele telefoons niet bij hun onder contract en buren/vrienden/ familie voor internet. De rekeningen hebben we gisteren alsnog betaald om toch snel een modem te krijgen,maar wedden dat we tot na het weekend moeten wachten op aansluiting,daar zijn ze vast minder snel mee dan met een deurwaarder,ik vind het gewoon crimineel. Bovendien beweren ze een maand te hebben om de problemen op te lossen, maar zij beginnen schijnbaar bij iedere nieuwe klachtmelding opnieuw te tellen, terwijl het nog steeds om hetzelfde probleem sinds januari gaat. Is dat normaal.
Laatst gewijzigd door goost op 09 apr 2013 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.

D44ntje

Echt belachelijk dit zeg !!
Ik zou echt verdere stappen ondernemen !!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

D44ntje schreef:Echt belachelijk dit zeg !!
Ik zou echt verdere stappen ondernemen !!

Zijn jouw problemen al opgelost?

D44ntje

We wachten op een nieuwe modem maar ja,deze modem is nog geen maand oud en zou volgens zeggen een upgrade nodig hebben,wat ook gemeld is bij Telfort.
Echter doen ze dat niet blijkbaar en zou het met een nieuwe modem opgelost kunnen zijn,wat we dus ook hoopten met het nieuwe modem wat ze nog geen maand geleden heeft gehad.
We gaan het proberen en als ook die nog problemen geeft dan zien jullie dat vanzelf weer verschijnen hier ;)

Nooitmeer87

Ongelezen bericht door Nooitmeer87 »

Hey D44ntje.

Ik ben nieuw op trosradar (sinds vandaag), maar ik zie dat u hetzelfde probleem heeft als ik had een aantal maanden terug. Voordat ik onnodig met allerlei zogenaamde wijsheden begin te smijten, zou ik graag willen weten wat momenteel de stand van zaken is en of u heel beknopt het probleem zou willen omschrijven. Puur om even de boel even goed voor me te kunnen halen.

D44ntje

Zoals de reactie erboven,we wachten op het nieuwe modem terwijl het andere (witte modem) nog geen maand oud is.
Inprincipe zou er op het huidige modem een upgrade nodig zijn maar konden wij dat niet ivm waarschijnlijk een blokkade.
We wachten op het nieuwe modem en zullen dan afwachten wat dat oplevert.
Meer kan ik er nu niet over zeggen.

D44ntje

Vandaag de nieuwe modem ontvangen,alles aangesloten dus nu afwachten of het internet en de telefoonverbinding stabiel blijft,zo niet dan ben ik er echt klaar mee.

goost

Beste allemaal. Vandaag heeft de technische hulp idd gebeld en bevestigd dat het bij ons waarschijnlijk aan het modem ligt. Een verdacht wat wij herhaaldelijk hebben geuit sinds januari. Maar wij gaan die modem niet krijgen want wij hebben de rekening voor april van 28 maart niet betaald. Een aanmaning hebben ze naar het Telfortmailadres op 4 april gestuurd en op diezelfde dag hebben ze ons gelijk afgesloten. Wil je hulp krijgen moet je betalen,in vooruit. Volgens welk recht mag dit dan!! Hebben wij geen recht op een redelijke termijn om alsnog te betalen (in vooruit). In april hebben wij zo bij zo geen seconde kunnen TV kijken, en verder Telefoon en internet deed het met de nodige onderbrekingen. Is het niet misdadig eerst geld te verlangen en dan te leveren,en dan nog niet eens goed. Doen postorderbedrijven niet eens. Horen ze niet eerst aan te manen, je eerst de kans te geven te reageren alvorens ze je afsluiten? Wie heeft er ervaring, wat moet ik doen?
Overigens wel grappig, aanmaning per mail te sturen terwijl ze je van internet afsluiten.

goost

D44ntje: we zijn nu 4 dagen verder: en zijn de problemen met die nieuwe modem, met dat type, dan opgelost? Wij dachten namelijk ook dat dat de oplossing zou kunnen zijn.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

D44ntje schreef:Vandaag de nieuwe modem ontvangen,alles aangesloten dus nu afwachten of het internet en de telefoonverbinding stabiel blijft,zo niet dan ben ik er echt klaar mee.

Probeer het een beetje positief te zien, :wink: Wie weet werkt het nu wel goed.

goost

Edrick schreef:Waar die monteur vandaan komt vroeg ik omdat die gewoon slecht bezig is geweest. Wordt die ingehuurd, dan kan je dat nog verwachten, maar als hij van Telfort is zou hij beter moeten weten. Dat modem hoort zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt te staan, dus liefst ook in die gangkast. Vandaar dan kabels naar je PC en TV. Probeer dat eens zou ik zo zeggen.
Na lang zoeken blijkt dat kastje in de gangkast enkel een soort versterker te zijn. Het eigenlijke israpunt zit in de woonkamer en daarop is het modem dus direct aangesloten. Power lichtje blijft wel branden maar alle andere lichtjes vallen dus regelmatig weg (dus ook de verbindingen), soms ook het WLAn/WPS signaal.
Als het goed is neemt ma/di een KPN monteur contact op voor een meting??
Kan het idd aan de verbinding liggen?
Vreemd is ook dat de tweede TV boven vreselijk blijft storen ook als het modem niet lijkt uit te vallen.

D44ntje

Nou wij hebben het een tijdje de kans gegeven maar ik heb weer telkens een moeder ''over de kook'' aan de telefoon omdat het wifi signaal weg blijft vallen....

Wat hebben jullie nog meer voor oplossingen Telfort ?
Wij zijn het echt zat nu !!

goost

He D44ntje, jammer dat dus die nieuwe modem niet de oplossing was, bij ons schijnt iets met het ISRA-punt niet goed te zijn (er is een "bridge tap" op de lijn gemeten: draad in het ISRA-punt is dubbel aangesloten(?). Misschien kan het bij jullie ook ergens aan de aansluiting liggen?

D44ntje

geeeeeeeeeeeeen idee...
Het is aangesloten zoals hoort,wel met een uitgebreidere modem nu maar ze heeft alleen vast bellen en internet,op deze modem zit een mogelijkheid om tv aan te sluiten.
ik zie 1 oplossing,contract verscheuren zonder afkoopkosten dan kan ze ergens anders internet nemen die wel geven wat ze bieden.
Ik heb Tele2 en woon op 2 stappen afstand van haar en bij mij werkt het prima,betere service en ze zijn toch wat klantvriendelijker daar maar dat is mijn mening/ervaring.

goost

Krijgen we vanmorgen te horen dat een guidionmonteur komt , Krijgen we 's avonds om om 8.47 ineens een smsje dat het probleem opgelost is (?). We zullen de logs erop checken. Ik hoop morgen toch even nog te horen wat dan idd het probleem was. Zal ik je dan laten weten, misschien helpt het je moeder ook ergens.

goost

Helaas, de verschillende afdelingen hebben elkaar in info gekruisd. Probleem was ook niet opgelost: modem knalde er nog een paar keer uit gisteravond en vannacht. De aansturing van de monteur is gelukkig niet gecancelled: dus toch nog wachten.

Gesloten