LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

Er staat ook een stukje over het bedrijf Laboratoires Rochelle op de site van klachtencompas!
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=k ... 8540,d.d2k

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

ik doe het ongevraagde pakket vandaag op de bus, kosteloos uiteraard!
ik had Dirk Stijn gevraagd om het pakket zelf te komen halen, maar natuurlijk doet hij dat niet, ik wil er vanaf doe het daarom maar op de brievenbus!

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Martinv145 »

Zonde van je moeite..
Het pand staat leeg, uitgezonderd de gevulde postzakken

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Martinv145 »

rkamp schreef:@Henk:
Vanzelf gaan ze dreigen met een incassobureau, word daar vooral niet bang voor want ze hebben geen poot om op te staan en ook het incassobureau zal wel fake zijn. Anders laten ze het maar voorkomen....
Het incassobureau is helaas niet Fake. Maar ze hebben wel aangeboden om mijn klachtenmails door te sturen naar hun opdrachtgever.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

Martinv145 schreef:Zonde van je moeite..
Het pand staat leeg, uitgezonderd de gevulde postzakken

dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ik een pakje in mijn bezit heb!

ik stuurde ze een mailtje dat ik het pakje retour heb gedaan en heb heel snel een bericht van hun teruggekregen dat ze het zullen verwerken en bij ontvangst geen rekening erover zullen sturen!
nu gaan ze natuurlijk een brichtje sturen dat ze niks hebben ontvangen!!!! :evil:

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Martinv145 »

zah73 schreef:en heb heel snel een bericht van hun teruggekregen dat ze het zullen verwerken en bij ontvangst geen rekening erover zullen sturen!
nu gaan ze natuurlijk een brichtje sturen dat ze niks hebben ontvangen!!!! :evil:
Vind het al netjes dat je een antwoord krijgt :-(
Ik heb namelijk nog nooit een antwoord ontvangen.
Heb vandaag een laatste waarschuwing verzonden naar hun, en daarnaast een aangifte gedaan bij de politie.
Heb een kopie van deze brief gezet op het andere draadje van Rochelle op dit forum.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

op vele andere mailtjes hebben ze nooit gereageerd!

jet60
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 09:30

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door jet60 »

nou mensen ik ken dit hele verhaal. Ik had wel zelf een proefpakket besteld en dit ook netjes betaald.
ook de voorwaarden gelezen en gelijk het proefpakket opgezegd via mail.
vervolgens een week later ook bij mij geld van de bank afgeschreven wat ik heb laten storneren. en jahoor prompt 2 dagen later al een mail dat ik een betalingsachterstand had. gebeld en 10 min. in de wacht gestaan. Schoot niet op. Gemaild dat ik geen vervolgpakket had ontvangen, dit ook zeer zeker niet besteld had. krijg ik als reactie dat het pakket dan nog wel zal komen. Ik ben nu anderhalve maand verder en heb nog steeds dit vervolgpakket niet ontvangen. Nog maar weer eens een paar mailtjes gestuurd en zelfs een aangetekende brief. (aangenomen door Maartje dus kunnen niet zeggen dat het niet ontvangen is) Ondertussen wel een brief van het incassobureau uit Purmerend.
Ik heb alle verhalen hier en bij andere sites gelezen en heb dit incassobureau vanmorgen maar eens gebeld.
Of ze weten dat het een oplichtersbende is bij Rochelle. Heb de goede man het verhaal verteld, heb hem maar eens aangeraden om te gaan googelen naar dit bedrijf en hem maar eens gevraagd of hij nog wel wil werken voor dit bedrijf. Ik had het idee dat hij toch wel een beetje schrok aangezien er heel veel klachten zijn en alle klachten op elkaar lijken. Niks verzenden en wel geld innen.
Heb ook gezegd dat 1 van de mensen hier bij het pand is wezen kijken en dat het pand leeg staat en er heel veel post staat/ligt. Dus ja dan kan je ook geen reactie krijgen.
De man vertelde dat het bedrijf had gezegd dat ze door de overweldigende actie achterstand hadden in mail e.d. te beantwoorden!!!!
Nou meneer word maar eens even wakker, het pand staat LEEG, er is niks!! Ga daar maar eens mee bezig i.p.v. onschuldige klanten te bedreigen.

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

@jet60: Het is erg triest dat zo'n incassobureau aan dit soort oplichters meewerkt, dat is toch ook erg slecht voor hun eigen naam? Want laten we eerlijk zijn, een bedrijf dat telefonisch niet bereikbaar is, het adres niet klopt (leegstaand pand) en zoveel klachten heeft is gewoon een oplichters bende en daar wil je toch niks mee te maken hebben? Ik verwacht 1 dezer dagen ook bericht van dit incassobureau en zal hetzelfde verhaal ook nog eens uitleggen....

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

kijken jullie ook naar Radar uitzending a s maandag!
zie Radar nieuwsbrief

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Ik kreeg deze week de brief van het incasso bureau. Uiteraard gelijk gebeld en de mevrouw vertelde me dat de klachten bekend zijn en dat eraan gewerkt wordt. Ik vertelde dat ik het pakketje retour had gestuurd en vervolgens vertelde de mevrouw dat daarmee het dossier gesloten was en ik er waarschijnlijk niets meer van zou horen. Dus gewoon ff bellen en de zaak is opgelost! ;-)

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ik zag dit maandag in de uitzending.
Deze werkwijze lijkt verdacht veel op dat mascara, scheermes en ondergoed gedoe.

Volgens mij is het één en dezelfde.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

op 2 april 2013 is hier in de uitzending aandacht aan besteed.

Conclusie: men is (bewust?) misleidend bezig door een te korte bedenkperiode te geven, door geen heldere voorwaarden te stellen - en mogelijk nog andere dingen.

Daarnaast zijn ze frauduleus bezig. Men betaald een proefpakket per iDeal - en vervolgens krijgt kennelijk dit bedrijf van Currence (of is het Sepay) ook het rekeningnummer waarmee men vervolgens illegaal incasso`s uitvoert (dus de beheerder van iDeal is ook niet brandschoon).

Daarnaast spannen ze een incassoburo voor hun karretje, wat kennelijk geen enkele controle uitvoert, en (heel zwart wit) zich zelfs schuldig maakt aan bedreiging/afpersing namens deze oplichters.

Volgens de uitzending waren het allemaal foutjes die hersteld zullen gaan worden.. (dream on).

Als mensen hiermee geconfronteerd worden kunnen ze het volgende doen:
- Storneren van het onrechtmatig geincasseerde, en daarnaast een selectieve blokkade laten aanbrengen op het bedrijf - meld als reden "incassofraude / incasso zonder machtiging". Hoe meer mensen dit doen, hoe sneller de incassovergunning van dit bedrijf ingetrokken kan worden.
- Eventueel aangifte doen van frauduleuze incassohandelingen (= diefstal) bij de politie. Kans dat men daar iets doet is klein - maar dan staat het wel 'in het systeem'.
- Pakje terugzenden. Maar, volgens de advocaat die in de uitzending aan het woord was, is zelfs dat niet nodig.

bhoetjr
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2011 15:51

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door bhoetjr »

inmiddels krijg ik vandaag een bericht dat er nu een deurwaarder komt en/of een gerechtelijke procedure..
het incassobureau heeft nooit wat gestuurd; had ze de mail doorgestuurd waarop ze verzekerden niet meer met dit bedrijft te werken.
dus nu wagen ze het een deurwaarder te sturen zonder dat incasso buro..
ik vind nu echt dat er juridische stappen tegen dit bedrijf moeten worden genomen
heb al eerder aangifte gedaan bij politie, consumentenbond en fora..
ga niet reageren op deze dreiging-want zo ervaar ik het- kan ook niet trouwens want mails worden niet beantwoord en ook de site is niet bereikbaar.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ bhoetjr - als er een deurwaarder komt, zal deze mogelijk een klachtwaardige actie uitvoeren.
Lijkt me dat een serieuze deurwaarder niet met deze "mensen" in zee zal gaan.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

ik heb ook een mail gekregen!
ik zou zeggen laat maar komen die deurwaarder! alsof nog iemand met hun wil samenwerken
na alle negativiteit op tv!

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Ook ik kreeg dezelfde mail, om te lachen toch? Helaas zijn er altijd wel mensen die erin trappen en toch betalen, doe dit vooral NIET!

Ik denk dat ze aan het bluffen zijn met die deurwaarder en mocht er toch een deurwaarder komen dan heeft het geen enkele zin want ze hebben geen poot om op te staan.

Nicole51
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:30

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Nicole51 »

Ook ik ben er ingetrapt!!
Heb eerst mijn geld terug laten boeken door de bank.
Na diverse dreigmails telefonisch contact gehad, hoefde niet te betalen zei meneer Dirk Spein.
Later weer mailtje (op mijn verjaardag) dreigen met deurwaarder, dus (ja, heel stom) toch maar € 59,95 betaald.
Vandaag weer mail, voor de rechtbank in Amsterdam komen!
Heb inmiddels de consumentenbond gelezen en ik ben dus niet de enigste.
Kan niemand hier een eind aan maken ??

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

@Nicole51: Doordat mensen zoals u toch maar betalen door die dreigmails juist daarom gaan ze door! Dom dom dom!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

Ja precies!
Die schoften denken er valt genoeg te halen zolang mensen betalen!

AUB niet betalen dan houden ze er vanzelf op

Gesloten