LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot Windows 8

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
peter1953
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door peter1953 »

Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe laptop van Toshiba mét Windows 8.
Het staat standaard op een nieuwe pc maar wat is het een bagger programma.
Veel dingen werken niet.
Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Windows 8 is zijn "printerspool" of zo iets kwijt bij deze printer.
De HP en Lexmark werken wel.
Mijn Word Perfect 12 heeft hij problemen mee en Word Perfect 8 werkt wel.
Een programma van ADCSEE 32 wat zeker 10 jaar oud is werkt wel weer.
Ik vindt het gewoon weer troep en veel te vroeg uitgegeven.
Het boekje overstappen naarr Windows 8 heb ik zelfs gekocht.
Daar staat ook in da het een avontuur is om Windows 8 af te sluiten.
Dit programma is weer gemaakt door mensen die graag programmeren en geen gebruiker zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
Het verhaal is tergend maar dit advies is nog véél erger...
Waarom?? XP gaat er pas op 2014 uit.
Nee, windows xp krijgt alleen nog updates van zeer grote beveiligingslekken. Verder wordt de meeste moderne software niet meer voor xp uitgegeven.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

GroenePolitiek schreef:Kort geleden kwam Microsoft met een reclame-campagne, ondermeer op tv, waarin hun Windows 8 de hemel werd ingeprezen.

In dezelfde tijd kocht ik een nieuwe computer. Omdat het einde van Windows XP werd aangekondigt ben ik zo dom geweest Windows 8 aan te schaffen. Ik heb vier verschillende printers, drie werken niet op Windows 8. Mijn scanner werkt niet.

Windows 8 bevindt zich nog in het beta-test-stadium en is gewoon nog niet klaar.
Vandaag ontstond een fout bij het kopieren van bestanden van DVD naar harde schijf. Kan de bestanden niet vinden die op het beeldscherm getoond worden. Zelfde soort probleem deed zich al met Windows 7 voor. Op internet staan tal van artikelen met soortgelijke problemen. Zelfs aan en uitzetten lost het probleem niet op. En Microsoft? Voor 72 euro willen ze wel kijken of ze hun eigen fouten kunnen oplossen.

Het is weer typisch Microsoft. Rond 1980 verkocht Bill Gates licenties van zijn beturingssysteem aan IBM. Terwijl hij helemaal nog geen besturingssysteem had. 33 Jaar later verkoopt Microsoft Windows 8 als 'het meeste geweldige besturingssysteem ter wereld'. Maar als je bestanden wilt kopieren, moet je wel zelf een C++ programma schrijven om hun bugs te omzeilen.

Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.

En wat ik ga doen? Ik ben nu bezig met het installeren van Kubuntu linux. Sinds 1984 gebruik ik de Microsoft besturingssystemen en het is steeds hetzelfde liedje. Als ze het uitbrengen werkt het voor geen meter. Als de ergste fouten er uit zijn, kondigen ze aan dat het verouderd is en dat de service stopt. Bah!
Als je printer zo oud is moet je niet verwachten dat hij in windows 8 werkt. Dat deed ie waarschijnlijk ook in 7 al niet en vermoedelijk ook in vista. Het is overigens de verantwoording van de printer fabrikant om drivers te maken. Daarnaast twijfel ik of de printer het in ubuntu wel zal doen. Die kans is niet zo groot

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

peter1953 schreef:Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe laptop van Toshiba mét Windows 8.
Het staat standaard op een nieuwe pc maar wat is het een bagger programma.
Veel dingen werken niet.
Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Windows 8 is zijn "printerspool" of zo iets kwijt bij deze printer.
De HP en Lexmark werken wel.
Mijn Word Perfect 12 heeft hij problemen mee en Word Perfect 8 werkt wel.
Een programma van ADCSEE 32 wat zeker 10 jaar oud is werkt wel weer.
Ik vindt het gewoon weer troep en veel te vroeg uitgegeven.
Het boekje overstappen naarr Windows 8 heb ik zelfs gekocht.
Daar staat ook in da het een avontuur is om Windows 8 af te sluiten.
Dit programma is weer gemaakt door mensen die graag programmeren en geen gebruiker zijn.
Er bestaan geen drivers voor windows 8, 7, of Vista. Dat Dymo zijn klanten in de kou laat staan en alleen maar drivers maakt voor 12 jaar oud besturingsysteem is niet de fout van microsoft.

Afsluiten in windows 8 is simpel: druk op <alt> + <f4> en kies voor afsluiten... :D

Ik denk dat jullie ff moeten wennen aan het idee dat windows er anders uitziet...Over een jaar weet je niet beter.

Windows 8 is op nieuw hardware trouwens super snel, stabiel en werkt uitstekend. Nu de startknop nog terug. Want het is natuurlijk veel te ingewikkeld om op een windows logo te moeten drukken of in de linker onder hoek van het scherm.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

Voor al je vragen kun je trouwens terecht bij de computerhulp van de consumentebond. www.cbcomputerhulp.nl of zie www.consumentenbond.nl

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Windows 7 SP1 (64-Bit) werkt hier prima hoor , ook met oudere hardware en met wat tools ook met unsigned drivers. Het enige programma wat ik (nog) niet aan de praat gekregen heb is Protel, maar dat is ook een programma uit 1999.
Voor al die nostalgische mensen die geen afscheid willen nemen van hun bejaarde meuk:

Als je windows 8 pro hebt kun je via hyper-v probleemloos windows xp draaien en ook je oudere aparaten aan de praat krijgen.
Als je geen pro hebt maar de gewone windows 8 kun je virtualbox gebruiken. Ook daarin is het opzetten van een xp omgeving binnen windows 8 een fluitje van een cent.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

peter1953 schreef:Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe laptop van Toshiba mét Windows 8.
Het staat standaard op een nieuwe pc maar wat is het een bagger programma.
Veel dingen werken niet.
Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Windows 8 is zijn "printerspool" of zo iets kwijt bij deze printer.
De HP en Lexmark werken wel.
Mijn Word Perfect 12 heeft hij problemen mee en Word Perfect 8 werkt wel.
Een programma van ADCSEE 32 wat zeker 10 jaar oud is werkt wel weer.
Ik vindt het gewoon weer troep en veel te vroeg uitgegeven.
Het boekje overstappen naarr Windows 8 heb ik zelfs gekocht.
Daar staat ook in da het een avontuur is om Windows 8 af te sluiten.
Dit programma is weer gemaakt door mensen die graag programmeren en geen gebruiker zijn.

Dus enige hardware werkt niet en W8 is meteen bagger ?
Ik BEN een gebruiker en enige wat ik miste was de startknop welke middels classic shell zo terug te zetten is en welke volgens diverse bronnen najaar weer terug komt van MS.

Te vroeg uitgegeven ? Was ook met XP, Vista, Longhorn, W7 en zal in de toekomst ook wel gebeuren.

Kortom, ff ietwat meer tijd inzetten want zoveel anders is W8 niet tov W7.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:Ik denk dat jullie ff moeten wennen aan het idee dat windows er anders uitziet...Over een jaar weet je niet beter.

Windows 8 is op nieuw hardware trouwens super snel, stabiel en werkt uitstekend. Nu de startknop nog terug. Want het is natuurlijk veel te ingewikkeld om op een windows logo te moeten drukken of in de linker onder hoek van het scherm.

Denk eerder over paar weken, anders zit je wel heel erg weinig achter de W8 pc als je daar een jar voor nodig hebt :mrgreen:

Ook met oudere harware werkt snel, tot nu toe geen problemen.

Startknop is reeds meerdere keren geschreven om terug te krijgen, ik gebruik classic shell maar bv startmenuX is ook een mooie maar moetje betalen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ruud_a »

olaf79 schreef:
bprosman schreef:
Advies: Blijf bij Windows XP totdat de service echt ophoudt. Kijk dan of Windows 8 een beetje behoorlijk werkt.
Windows 7 SP1 (64-Bit) werkt hier prima hoor , ook met oudere hardware en met wat tools ook met unsigned drivers. Het enige programma wat ik (nog) niet aan de praat gekregen heb is Protel, maar dat is ook een programma uit 1999.
Voor al die nostalgische mensen die geen afscheid willen nemen van hun bejaarde meuk:

Als je windows 8 pro hebt kun je via hyper-v probleemloos windows xp draaien en ook je oudere aparaten aan de praat krijgen.
Als je geen pro hebt maar de gewone windows 8 kun je virtualbox gebruiken. Ook daarin is het opzetten van een xp omgeving binnen windows 8 een fluitje van een cent.
maar dan toch alleen voor mensen die daar verstand van hebben
maar laat ik nu toch niet weten wat hyper-v is en ook niet wat je met een virtualbox moet
de laatste keer dat ik heb geprobeerd iets in een virtualbox op te bergen, bleven de spullen gewoon op de grond staan toen ik die virtualbox in de virtualkast zette
maar waarschijnlijk kun je er alleen maar virtualspullen in opbergen
dat heb ik echter niet kunnen lezen in de virtualgebruiksaanwijzing

peter1953
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door peter1953 »

De mensen die gewoon hun pc gebruiken en geen interesse hebben in al die spelletjes en dergelijke zijn dus ouderwets?
Wat moet i met al die zooi die op die "tegels" staat, ik ben geen tegelzeter.
De pc start wel sneller op dan mijn andere, maar Windows 8 is echt voor mensen die veel vrije tijd hebben om alles uit te zoeken.
Heb je een printer die niet werkt is de printer leverancier schuld?
Software wat niet werkt is ook de leverancier schuld?
Dymo heeft software voor Windows 8 en ik heb er ook contact mee gehad.
Ze weten het ook niet meer.
Van Windows 8 is ook niet elke versie het zelfde .

Waar is Mijn Dymo labelwryter 400 "printerspool" of zo iets kwijt bij deze printer gebleven.
Wat is "ik gebruik classic shell maar bv startmenuX".
En wat is "via hyper-v probleemloos windows xp ".

Ik wil mijn computer gewoon gebruiken en niet een cursus moeten gaan volgen.
Dat heb ik al met Windows 3 en MSDOS gedaan.
Ik gebruik de computer dus al wel een tijdje.
Toen de computer kwam zou alles beter en sneller gaan.
Ze hebben alleen niet gezegd wanneer en waar

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

peter1953 schreef:De mensen die gewoon hun pc gebruiken en geen interesse hebben in al die spelletjes en dergelijke zijn dus ouderwets?
Wat moet i met al die zooi die op die "tegels" staat, ik ben geen tegelzeter.
De pc start wel sneller op dan mijn andere, maar Windows 8 is echt voor mensen die veel vrije tijd hebben om alles uit te zoeken.
Heb je een printer die niet werkt is de printer leverancier schuld?
Software wat niet werkt is ook de leverancier schuld?
Dymo heeft software voor Windows 8 en ik heb er ook contact mee gehad.
Ze weten het ook niet meer.
Van Windows 8 is ook niet elke versie het zelfde .

Waar is Mijn Dymo labelwryter 400 "printerspool" of zo iets kwijt bij deze printer gebleven.
Wat is "ik gebruik classic shell maar bv startmenuX".
En wat is "via hyper-v probleemloos windows xp ".

Ik wil mijn computer gewoon gebruiken en niet een cursus moeten gaan volgen.
Dat heb ik al met Windows 3 en MSDOS gedaan.
Ik gebruik de computer dus al wel een tijdje.
Toen de computer kwam zou alles beter en sneller gaan.
Ze hebben alleen niet gezegd wanneer en waar

Neen, men spreekt over ouderwetsere besturingssysteem en niet de persoon ansich.... :roll:

Ik neem aan dat je wist waaraan je begon toen je een nieuwe pc kocht met W8 ? Of koop je lukraak een nieuwe ?
Hoe kom je erbij dat je veel vrije tijd moet hebben om W8 te begrijpen wat een kul zeg, je begreep toch ook je vorige pc........die "tegels" kun je met reeds diverse keren genoemde tools ( bv classic shell ) instellen dat deze niet als eerste opstart en je de start cq windows knop weer terug hebt.

Als je printer niet werkt download dan de nieuwe driver, jij koop toch een nieuwe pc, dan kan sommige apparatuur niet werken.
Om je Dymo aan te halen, deze heb ik maand of 2 geleden op een nieuwe W7 geinstalleerd en de nieuwste driver van de site afgehaald en hoppa draaiend......install je deze wel als - administrator - ?
Install bestand met rechtermuis knop aanklikken en als administrator aanklikken.

Nogmaals, zoveel verschil zit er niet in het werken met xp, w7 en w8.

Je draaft nogal door vindt ik want zo te lezen werk je al een tijdje met een pc dus zou je reeds allang moeten hebben ondervinden wat beter en sneller gaat of je moet uit het jaar krijt afstammen :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

Voor al die nostalgische mensen die geen afscheid willen nemen van hun bejaarde meuk:
Wat een onzin, pas als mijn pc het begeeft heb ik plannen voor een andere pc, en het zal me worst wezen of iemand het bejaarde meuk vindt. Bij mij draait XP prima en zie geen enkele reden om eerder een andere versie te nemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij mij draait XP prima en zie geen enkele reden om eerder een andere versie te nemen
.
Het niet meer uitbrengen van security updates ( na April 2014) zou een prima reden kunnen zijn.
Vooral als je met die machine ook gaat telebankieren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Het niet meer uitbrengen van security updates ( na April 2014) zou een prima reden kunnen zijn.
.

Volgens mij zitten we nog steeds in 2013.

peter1953
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door peter1953 »

ciske schreef:
Voor al die nostalgische mensen die geen afscheid willen nemen van hun bejaarde meuk:
Wat een onzin, pas als mijn pc het begeeft heb ik plannen voor een andere pc, en het zal me worst wezen of iemand het bejaarde meuk vindt. Bij mij draait XP prima en zie geen enkele reden om eerder een andere versie te nemen.
En Ciske mijn laptop was na 7,5 jaar kapot en ik wat tevreden met XP.
Op mijn kleine laptop staat 7 en nu heeft mijn nieuwe Toshiba Windows 8 en ik ben daar echt niet tevreden mee.
Normaal moet je zo door kunnen schuiven naar een update en niet dat je een boekje moet kopen van hoe het moet.
Een pc moet doen wat ik wil en niet wat zo een "programa maker" zich bedenkt.
Het is niet voor niets dat Microsoft al toegeeft dat er wijzigingen komen.
Bedrijven willen Windows 8 niet omdat er te veel verandert is en ze het personeel, dus de mensen die gebruiker zijn, niet op cursus willen sturen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

Peter1953, volgens mij zitten hier wel mensen die windows 8 hebben, misschien dat die je tips kunnen geven?
XP gaat er uit, maar zolang het nog goed draait bij mij stap ik niet over.

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.wortell.nl/blog/meest-gehoor ... plossingen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens mij zitten we nog steeds in 2013.
Daarom schreef ik ook NA April 2014.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Volgens mij zitten we nog steeds in 2013.
Daarom schreef ik ook NA April 2014.
:lol: Fijn, bedankt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
Voor al die nostalgische mensen die geen afscheid willen nemen van hun bejaarde meuk:
Wat een onzin, pas als mijn pc het begeeft heb ik plannen voor een andere pc, en het zal me worst wezen of iemand het bejaarde meuk vindt. Bij mij draait XP prima en zie geen enkele reden om eerder een andere versie te nemen.
Mijn oldtimer van 1932 rijdt ook nog prima. Ik vind het dan ook belachelijk dat ik bij de pomp geen loodhoudende benzine kan tanken. Schandalig dat ze voor die 3 auto's die dat nog nodig hebben dat niet in stand houden...

Even serieus nu...Je kunt niet verwachten dat 12 jaar later alle hardware nog wordt ondersteund. Dat jij het er nog prima mee kunt doen is oke, maar zeur niet dat je oude hardware het in nieuwe software niet doet. Zo werkt het gewoon niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door ciske »

Dat jij het er nog prima mee kunt doen is oke, maar zeur niet dat je oude hardware het in nieuwe software niet doet. Zo werkt het gewoon niet.
Waar zeur ik dan?? Ik klaag niet , heb geen problemen met XP en tegen de tijd dat het eruit gaat koop ik een andere pc.

Geef zelfs advies met link, ik weet dat windows 8 bij sommige mensen werkt.

Gesloten