LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot Windows 8

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
Dat jij het er nog prima mee kunt doen is oke, maar zeur niet dat je oude hardware het in nieuwe software niet doet. Zo werkt het gewoon niet.
Waar zeur ik dan?? Ik klaag niet , heb geen problemen met XP en tegen de tijd dat het eruit gaat koop ik een andere pc.

Geef zelfs advies met link, ik weet dat windows 8 bij sommige mensen werkt.
Prima, veel plezier er mee. Ieder zijn hobby

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Dat jij het er nog prima mee kunt doen is oke, maar zeur niet dat je oude hardware het in nieuwe software niet doet. Zo werkt het gewoon niet.
Waar zeur ik dan?? Ik klaag niet , heb geen problemen met XP en tegen de tijd dat het eruit gaat koop ik een andere pc.

Geef zelfs advies met link, ik weet dat windows 8 bij sommige mensen werkt.

Sterker nog, werkt heel erg prima bij heel velen en bij sommige niet.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door sadfly »

Heb je een printer die niet werkt is de printer leverancier schuld?
Eigelijk wel ja, vele fabnrikanten willen alleen maar verkopen en verkopen.
En support is maar een stuk lood ana het been. Dus we gaan lekker geen
nieuwe drivers schrijven voor nieuwe besturings systemen. de klant
koopt maar weer nieywe nog slechtere rommel. en geloof me nieuw is vaak slechter in levensduur.

Heb zelf nog een scanner liggen, werkte prachtig op xp. mooi niet op windows7 of slechter.
Gelukkig werkt het beestje nog wel fijn op linux en xp.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Het is standaard zo dat je bij een nieuw OS afhankelijk bent van de fabrikant of zij een nieuw stuurprogramma uitbrengen maar het lijkt er voor mij op dat de meeste stuurprogramma's van windows 7 gewoon werken voor windows 8. Als ze niet werken, moet je de 64 bit windows 7 driver downloaden, rechtsklikken, eigenschappen, compabiliteit en de windows 7 compabiliteit aanvinken voor het installatie programma. Dan werkt het meestal wel, maar niet altijd. Het probleem hierbij is vaak dat ook al werkt de driver wel onder windows 8, het installatieprogramma niet altijd meewerkt (al kunnen de drivers handmatig nog steeds geïnstalleerd worden door deze te plaatsen in de windows/system32/drivers directory en te herstarten.

Daarentegen, voor de labelwriter, er is een update: http://global.dymo.com/ieIE/Software/La ... r_400.html

Zou dus ook moeten werken onder windows 8. Voor de rest, als er een windows 7 installatie programma is werkt deze vaak in de compabiliteitsmodus voor windows 7. Installatieprogramma's kijken naar het geïnstalleerde besturingssysteem en oudere versies herkennen het huidige nog niet. Compabiliteitsopties zorgen ervoor dat het programma denkt met windows 7 te doen te hebben en dan werken ze meestal gewoon. Niet altijd, maar vaak wel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
ciske schreef:
Dat jij het er nog prima mee kunt doen is oke, maar zeur niet dat je oude hardware het in nieuwe software niet doet. Zo werkt het gewoon niet.
Waar zeur ik dan?? Ik klaag niet , heb geen problemen met XP en tegen de tijd dat het eruit gaat koop ik een andere pc.

Geef zelfs advies met link, ik weet dat windows 8 bij sommige mensen werkt.

Sterker nog, werkt heel erg prima bij heel velen en bij sommige niet.
Het probleem is niet windows 8. Het probleem zijn de drivers voor verschillende apparaten. Dat is de verantwoording van de fabrikanten van die apparaten. En veel fabrikanten maken geen drivers omdat ze willen dat je nieuwe apparaten koopt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

53o schreef:
Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Het is standaard zo dat je bij een nieuw OS afhankelijk bent van de fabrikant of zij een nieuw stuurprogramma uitbrengen maar het lijkt er voor mij op dat de meeste stuurprogramma's van windows 7 gewoon werken voor windows 8. Als ze niet werken, moet je de 64 bit windows 7 driver downloaden, rechtsklikken, eigenschappen, compabiliteit en de windows 7 compabiliteit aanvinken voor het installatie programma. Dan werkt het meestal wel, maar niet altijd. Het probleem hierbij is vaak dat ook al werkt de driver wel onder windows 8, het installatieprogramma niet altijd meewerkt (al kunnen de drivers handmatig nog steeds geïnstalleerd worden door deze te plaatsen in de windows/system32/drivers directory en te herstarten.

Daarentegen, voor de labelwriter, er is een update: http://global.dymo.com/ieIE/Software/La ... r_400.html

Zou dus ook moeten werken onder windows 8. Voor de rest, als er een windows 7 installatie programma is werkt deze vaak in de compabiliteitsmodus voor windows 7. Installatieprogramma's kijken naar het geïnstalleerde besturingssysteem en oudere versies herkennen het huidige nog niet. Compabiliteitsopties zorgen ervoor dat het programma denkt met windows 7 te doen te hebben en dan werken ze meestal gewoon. Niet altijd, maar vaak wel.
Nogmaals, werkt het allemaal niet, installeer dan gewoon virtual box als je echt niet zonder je antieke hardware kan. Werkt vrijwel altijd prima en is nog gratis ook (je moet natuurlijk wel een legale licentie van Windows XP hebben :lol: )

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ik vind imho deze topic sowieso onzin. Boycotten van een OS in je uppie? Je verwacht dat hele volksstammen deze topic lezen en denken dat de nieuwe Messias is opgestaan?

Elk OS heeft zijn voor en nadelen, net als de vele verschillende soorten Linux versies..... Voor bedrijven zal het echt een impact hebben om over te gaan om Linux voor alles dus desktops, laptops, thin-clients en servers (red hat). Omdat Windows een stabiel platform biedt voor veel bedrijven en consumenten zal de kans klein zijn dat er grootschaliger veranderingen in komen. En XP, win 7 en win 8 draaien allemaal stabiel, dus waarom zijn er zoveel tevreden gebruikers? Omdat het crap is?

Ieder moet kiezen wat hij/zij wil gebruiken als OS, boycotten vind ik ver gaan en nutteloos.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

olaf79 schreef:
53o schreef:
Mijn Dymo labelwryter 400 werkt absoluut niet.
Het is standaard zo dat je bij een nieuw OS afhankelijk bent van de fabrikant of zij een nieuw stuurprogramma uitbrengen maar het lijkt er voor mij op dat de meeste stuurprogramma's van windows 7 gewoon werken voor windows 8. Als ze niet werken, moet je de 64 bit windows 7 driver downloaden, rechtsklikken, eigenschappen, compabiliteit en de windows 7 compabiliteit aanvinken voor het installatie programma. Dan werkt het meestal wel, maar niet altijd. Het probleem hierbij is vaak dat ook al werkt de driver wel onder windows 8, het installatieprogramma niet altijd meewerkt (al kunnen de drivers handmatig nog steeds geïnstalleerd worden door deze te plaatsen in de windows/system32/drivers directory en te herstarten.

Daarentegen, voor de labelwriter, er is een update: http://global.dymo.com/ieIE/Software/La ... r_400.html

Zou dus ook moeten werken onder windows 8. Voor de rest, als er een windows 7 installatie programma is werkt deze vaak in de compabiliteitsmodus voor windows 7. Installatieprogramma's kijken naar het geïnstalleerde besturingssysteem en oudere versies herkennen het huidige nog niet. Compabiliteitsopties zorgen ervoor dat het programma denkt met windows 7 te doen te hebben en dan werken ze meestal gewoon. Niet altijd, maar vaak wel.
Nogmaals, werkt het allemaal niet, installeer dan gewoon virtual box als je echt niet zonder je antieke hardware kan. Werkt vrijwel altijd prima en is nog gratis ook (je moet natuurlijk wel een legale licentie van Windows XP hebben :lol: )
Inderdaad, gebruik in win 7 gewoon xp mode of installeer VMWare of Virtualbox.....mocht je gehecht zijn aan je legacy software

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door Stormygirl »

bprosman schreef:Bij ons zit het grootste gedeelte ook nog op XP. En gaan nu naar W7 (64-Bit).
Wat is eigenlijk het verschil tussen Windows 7 64 bit, starter en premium. en premium (64 bit)?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Starter 7 - No Aero (transparent glass like borders on windows). no wallpaper or visual layout customization, 2 GB memory limit, no mobile center, no media center.. Depending on the type of video card you have in your notebook (age) it may not be able to support Aero. Good only if you run everything in a web browser.

Home Premium - Lack corporate IT features such as joining a domain (ony needed if you work in a office with servers), backup to local drives only. This is all anyone needs for home unless you know what virtualization, domain and encrypted file system is.

Professional - Support for Corporate IT features, Windows XP mode (specific virtualization), network backup support,

Enterprise - (for corporate purchases) high end features such as BitLocker, Virtual HD boot, media redirection thru Terminal server, federated search.

Ultimate - (for retail purchase) same as Enterprise, but targetted to home computer poweruser.


sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door sadfly »

Nooit !, maar dan ook nooit de starter versie nemen. dat is echt een uitgekleed beperkte windows7 versie.
Gelukkig heeft microsoft met windows8 eindelijk wel begrepen dat je gewooon standaard alle talen me moet leveren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

Gelukkig heeft microsoft met windows8 eindelijk wel begrepen dat je gewooon standaard alle talen me moet leveren.
Was met Windows 7 ook al zo hoor, kon je via Windows update downloaden.

deffer

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door deffer »

Volgende maand verschijnt Windows 9 !

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door 53o »

bprosman schreef:
Gelukkig heeft microsoft met windows8 eindelijk wel begrepen dat je gewooon standaard alle talen me moet leveren.
Was met Windows 7 ook al zo hoor, kon je via Windows update downloaden.
Bij windows 7 kunnen de meeste language packs alleen gedownload worden als je windows 7 ultimate of enterprise gebruikt:

http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... ptabs=win7

Zo zijn sommige talen gewoon te downloaden, maar bijvoorbeeld Nederlands niet. Er zijn wel truukjes voor om de windows 7 ultimate update te downloaden en het via een omweg te installeren, maar de support zit niet geïntegreerd in windows 7 premium of starter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

maar bijvoorbeeld Nederlands niet. Er zijn wel truukjes voor om de windows 7 ultimate update te downloaden en het via een omweg te installeren
Bedoel je dat Nederlands er niet in zit lager dan Ultimate of Enterprise ? Dat klopt, maar voor Ultimate of Enterprise gewoon te downloaden via update.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door KLEPPY »

windows 8 is ook eigenlijk niet gemaakt voor op de computer het is voor smartfoon en tablet daarom werkt het zo beroerd op jullie computer :9

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

sadfly schreef:Nooit !, maar dan ook nooit de starter versie nemen. dat is echt een uitgekleed beperkte windows7 versie.
Gelukkig heeft microsoft met windows8 eindelijk wel begrepen dat je gewooon standaard alle talen me moet leveren.
Is bedoelt voor basic pc die niet genoeg kracht heeft voor een beter OS. Erg populair in ontwikkelingslanden. Zo kunnen ze ook daar nieuwe software draaien op oude meuk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door olaf79 »

KLEPPY schreef:windows 8 is ook eigenlijk niet gemaakt voor op de computer het is voor smartfoon en tablet daarom werkt het zo beroerd op jullie computer :9
Je kletst uit je nek en het werkt niet beroerd maar prima. Het is juist bedoelt voor alle platvormen.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door KLEPPY »

olaf79 schreef:
KLEPPY schreef:windows 8 is ook eigenlijk niet gemaakt voor op de computer het is voor smartfoon en tablet daarom werkt het zo beroerd op jullie computer :9
Je kletst uit je nek en het werkt niet beroerd maar prima. Het is juist bedoelt voor alle platvormen.
eey neem je rust ik ben een icter en oficeel is het gemaakt voor tablets en zo touchscreen en dat soort ongein dat gaan niet op een computer dus nee ik klets niet uit me nek

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boycot Windows 8

Ongelezen bericht door bprosman »

eey neem je rust ik ben een icter en oficeel is het gemaakt voor tablets en zo touchscreen en dat soort ongein dat gaan niet op een computer dus nee ik klets niet uit me nek
Onzin, inderdaad werkt het met een touchscreen beter/gemakkelijker maar het is ook gemaakt voor (gewone) PC's. Ik heb wekelijks mensen van Microsoft over de vloer en die werken al een behoorlijke tijd met W8 op hun Samsung laptops, zonder touchscreen, en tegenwoordig met dunne Asus laptops met touchscreen.

Gesloten