LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek bij obvion

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door ruud_a »

kweenie schreef:Ik verbaas me er eigenlijk nog het meeste over dat de adviseur/tussenpersoon blijkbaar niet echt duidelijk is. Ik zou namelijk denken dat hij het beste zal weten wat de (on-)mogelijkheden zijn en wat je het beste zou kunnen doen. Dat is volgens mij namelijk eigenlijk waar hij voor bedoeld is. En hij zal veel beter de details over de situatie weten, denk ik. Meer althans dan wat je zo op een forum kunt zetten.
ik vermoed dat er heel veel "adviseurs" rondlopen die de ball*n verstand van hun beroep hebben

ik vraag mij af of er eigenlijk wel wettelijke eisen aan dat adviseurschap worden gesteld, of dat een schriftelijke cursus van een week wel genoeg is

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door CB »

ruud_a schreef:ik vermoed dat er heel veel "adviseurs" rondlopen die de ball*n verstand van hun beroep hebben

ik vraag mij af of er eigenlijk wel wettelijke eisen aan dat adviseurschap worden gesteld, of dat een schriftelijke cursus van een week wel genoeg is
Daar zijn inderdaad wettelijke eisen aan gesteld. Allereerst dient een adviseur een diploma Erkend Hypotheekadviseur te halen en vervolgens dienen de adviseurs jaarlijks bijgeschoold te worden. Helaas is jou vermoeden dus ongegrond en ben je met deze uitlating maar wat in de ruimte aan het kletsen. Misschien is het beter, dat je je de volgende keer eerst wat beter voorbereid voordat je klakkeloos hier je vermoedens neerschrijft.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door ruud_a »

CB schreef:
ruud_a schreef:ik vermoed dat er heel veel "adviseurs" rondlopen die de ball*n verstand van hun beroep hebben

ik vraag mij af of er eigenlijk wel wettelijke eisen aan dat adviseurschap worden gesteld, of dat een schriftelijke cursus van een week wel genoeg is
Daar zijn inderdaad wettelijke eisen aan gesteld. Allereerst dient een adviseur een diploma Erkend Hypotheekadviseur te halen en vervolgens dienen de adviseurs jaarlijks bijgeschoold te worden. Helaas is jou vermoeden dus ongegrond en ben je met deze uitlating maar wat in de ruimte aan het kletsen. Misschien is het beter, dat je je de volgende keer eerst wat beter voorbereid voordat je klakkeloos hier je vermoedens neerschrijft.
dan nu alleen nog een betere verklaring voor de blijkbaar belabberde prestaties van die adviseurs
er zijn al meer opmerkingen over adviseurs langs gekomen op dit forum

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door CB »

Is dat niet zo met alle beroepen; Bakkers, Slagers, Advocaten, Artsen enz.?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ja, bij iedere beroepsgroep vind je kneuzen. En dat is maar goed ook, anders was dit forum zo leeg....

Michael8maart83
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2013 04:54

Re: hypotheek bij obvion

Ongelezen bericht door Michael8maart83 »

Moet zeggen dat dergelijke problemen met hypotheken vaak en steeds vaker voorkomen. Ik ben zelf jurist en kom een hoop van dit soort gevalletjes tegen.

Gesloten