LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DESIGN247 meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Ook wij zijn gedupeerden van deze heren.

Waarschijnlijk net als vele anderen zijn wij de winkel binnengelopen in Mijdrecht op een middag en hebben wij een tafel gezien die we mooi vonden. Gelijk de tafel maar betaald, want tja... de heren komen oh zo betrouwbaar over. Zelfs nog een glas wijn met ze gedronken. Dit was zaterdag, 23 februari 2013. Avonds thuis gekomen en ja... je kon zelfs al zien online zien dat de order was doorgegeven! Geen vuiltje aan de lucht.

Op 23 maart kregen wij een e-mail van ze dat de order vertraagd was...
Geachte klant,

Helaas moeten wij u mededelen dat wij de eerder toegezegde leverdatum van uw order niet kunnen halen.
De oorzaak hiervan ligt in aanleverproblemen van het eiken dat de fabrikant nodig heeft om de meubelen te produceren. Het aangeleverde eiken voldeed niet aan de kwaliteitseisen die wij stellen voor de productie van onze meubelen. Er is nieuw eiken besteld wat op dit moment in de droogkamers ligt voordat het verwerkt kan worden. De fabrikant kan vanaf 7 April dit hout gebruiken voor de productie van uw meubelen. Dit houd in dat wij uw meubelen naar verwachting vanaf de 3e week April kunnen uitleveren.
Wij doen er alles aan om uw meubelen zo snel mogelijk uit te leveren echter kunnen wij dit proces helaas niet meer versnellen omdat de fabrikant afhankelijk is van het eikenhout.
Wij betreuren dit ten zeerste en bieden onze welgemeende excuses aan voor deze onverwachte vertraging. Mocht u onverhoopt besluiten om niet meer te willen wachten op uw bestelling kunt u deze vanzelfsprekend kosteloos annuleren. Als u dit per email aangeeft met vermelding van uw bankgegevens dan zullen wij (indien u reeds betaald heeft) uw aankoopbedrag binnen 15 werkdagen terugstorten.
Uiteraard hopen wij op uw begrip en uw geduld zodat wij uw bestelling (met enige vertraging) naar tevredenheid kunnen uitleveren.
Met vriendelijke groet,

Design247.nl
Je denkt op dit moment, ach... kan gebeuren. We vonden het een mooie tafel en wij wilden onze aandacht besteden aan belangrijkere zaken in en om het huis. Maar op een gegeven moment ga je toch maar eens bellen. Nu heeft mijn vrouw op ontelbare momenten gebeld, maar altijd het bandje. Op dat moment had bij ons al een belletje moeten gaan rinkelen. Maar het was toch zo'n mooie tafel en tegen zo'n laag bedrag. Waar vind je dat nou?
Uiteindelijk weer een e-mail gestuurd, waarrempel er komt een vlotte reactie dit was 16 mei j.l.
Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week is onze college afgereisd naar Roemenië om de actuele levertijd van uw order te bemachtigen.
Zoals wij u al eerder hebben laten weten is er een groot probleem met het eiken/hardhout geweest is. Wij hebben 70 m3 hout af moeten keuren omdat deze niet aan onze kwaliteit eisen voldeden. De leverancier heeft het hout hierdoor opnieuw 8 weken in de droogkamer moeten stoppen om zo wel de juiste kwaliteit te leveren. Dit hout is 8 april jl. uit de droogkamer gekomen. Wij hadden met de fabriek een planning gemaakt voor het uitleveren van de orders echter is dit niet zo snel gegaan als zij ons hadden toegezegd ,ondanks dat zij dubbele shiften voor ons draaiden. Wij hebben hierdoor verkeerde verwachtte leverdatums aan u doorgegeven. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat de wagen met daarin uw order binnen 3 weken week zal arriveren

Wij hopen dat u nog even geduld heeft en nogmaals onze excuses voor alle opgelopen vertragingen en onjuiste leverdatums.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design247
Wij blij... de tafel komt eraan! Maar even bellen en vragen waar de tafel blijft... weer het bandje. E-mail gestuurd met de vraag wanneer de tafel bezorgd gaat worden in Amstelveen. Helaas geen antwoord.

Nu het drasitische besluit genomen na bovenstaande gelezen te hebben om de order te annuleren en aanstaande zaterdag ga ik langs om het geld op te halen. Indien ze hier niet aan meewerken dan heb ik aangegeven dat wij de showroom zullen leeghalen ter waarde van de onze order. Dat is het voordeel als je broer werkt voor een verhuisbedrijf... bus en mannen zijn zo geregeld.

Wij hebben in ieder geval geen vertrouwen meer in 24/7 design. Ik kan niet zeggen dat het piramidespel is of dat de heren oplichters zijn daar heb ik geen feiten voor. Maar één dings staat boven water en dat is dat dit bedrijf geen lang leven meer zal hebben als ze zo omgaan met klanten.

Zaterdag 8 juni zal ik laten weten of ik de winkel uit ben gelopen met geld in mijn broekzak of meubels in de vrachtwagen.



EDIT UPDATE:
Ter informatie:
Ik heb een e-mail gestuurd naar Marktplaats.nl met de link naar dit forum.

Geachte heer mevrouw,

Ik wil u graag op de hoogte brengen van uw klant 24/7 Design uit Mijdrecht. Deze klant van u is kopers aan het misleiden met mooie meubels welke helaas nooit worden uitgeleverd. Mijn vrouw en ik zijn hier ook de dupe van en wij niet alleen. Voor een goed overzicht wil ik u verwijzen naar Tros Radar.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 4&t=125517

U kan hier lezen dat 24/7 al haar keurmerk kwijt geraakt is bij QShop het online keurmerk voor webwinkels. Als ook een hoop andere klachten van mensen die de bestelde goederen nooit onvangen hebben.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd en dat u deze adverteerder goed in de gaten zal houden dan wel niet royeren. Immers valse advertentie en oplichters gooien de goede naam van Marktplaats.nl te grabbel.

Met vriendelijke groet,


UPDATE 2:
Via Google erachter gekomen het ophaaladres in houten behoort tot de TSN groep. Zij hebben niks te maken met 24/7 Design. Maar doen waarschijnlijk een stuk opslag/logistiek?. Ik heb hen op de hoogte gebracht van dit forum en ga ervanuit dat zij voldoende zijn geinformeerd. Hieronder mijn e-mail naar de TSN groep.

Geachte heren,

Ik mail u vanwege de aanhoudende klachten omtrent het bedrijf 24/7 design. Wellicht bent u eerder aangesproken door ontevreden klanten van dit bedrijf en het zou vervelend voor u zijn als uw naam ten grabbel wordt gegooid door de misstanden van iemand die uw adres gebruikt.

Zo is het bedrijf 247 design zijn keurmerk als webwinkel kwijt geraakt. Zijn de openingstijden verkleind en zijn er legio klachten over het bedrijf van particulieren.

Een klein overzicht van alle klachten kan u onder andere vinden op:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=1687811

Ik hoop u dat ik hiermee voldoende geïnformeerd heb en ik hoop voor u dat u geen schade ondervind aan de wanprestaties van 24/7 design.

Met vriendelijke groet,


rudizm
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013 07:26

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rudizm »

Ook wij zitten in hetzelfde schuitje als Daniel. We hebben in maart een eettafel en twee salontafeltjes besteld. Deze worden echter niet geleverd. Ook op mails wordt niet gereageerd. Daniel, heb je zaterdag nog plek in je vrachtwagen voor bovendtaande meubels?

DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Ik ga zelf in eerste instantie gewoon met de gewone auto heen en mijn broer gaat mee. Mocht het zo zijn dat ik dan nul op request krijg dan gaan we een paar telefoontjes plegen en dan staan er zo voldoende vrachtwagens om de hele zaak leeg te halen.

In eerste instantie ga ik ervanuit dat de heren wiens privé adres ik heb weten te achterhalen via de Kamer van Koophandel volledig zullen meewerken.

rudizm
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013 07:26

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rudizm »

Ben benieuwd. Op mijn verzoek tot terugstorten van het geld heb ik tot nu toe geen reactie gehad. Mocht ditveranderen, dan laat ik het weten.

DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Tot mijn schrik kwam ik onderstaande link tegen...

http://www.klacht.nl/design247/klacht/d ... -failliet/

Chielvh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2013 20:47

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Chielvh »

Ik heb dat bericht ook gelezen omtrent een eventueel faillissement. Hou al een paar dagen de diverse sites in de gaten, maar tot op heden zijn hun daar nog niet naar bovengekomen.

DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Net even gebeld met de TSN Groep. Dit is de "Warehouse en logistiek" bedrijf wat alles verzorgd voor 24/7 Design. Er zouden op dit moment nog orders worden uitgeleverd en er ligt nog wat voorraad.

Ik heb net mijn jurist ook even gemaild en gevraagd naar de mogelijkheden om beslag te laten leggen op de voorraad van 27/7 design bij TSN Groep. Voor de medewerker was het nieuws dat het pand in Mijdrecht leeg zou zijn. Ik ga straks maar even langs om te kijken of dit zo is...

rudizm
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013 07:26

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rudizm »

Goed bezig Daniel.

rudizm
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013 07:26

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rudizm »

Zojuist twee mails gehad van Design247. De eerste mail heeft betrekking op mijn vraag wanneer de order geleverd zal worden. De tweede mail is een reactie op mijn verzoek tot annulering. We vinden 30 dagen te lang en hebben dit ook te kennen gegeven.

Geachte heer Engelhart,

Onze excuses dat u onze informatie mail niet heeft gehad.

Uw bestelling komt binnen tussen 15 - 30 Juni. Onze collega heeft de leveringen vanaf de fabrikant geplant tussen 10 - 25 Juni, waarna de koerier contact met u opneemt.

Wij betreuren de vertraging enorm en willen u graag tegemoet komen met een korting van 5% op uw bestelling. Wanneer u ons een rekeningnummer doet toekomen storten wij dit zo spoedig mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247

-----------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Engelhart,

Wij hadden u net al een mail gestuurd, maar u heeft meerdere mails verzonden, vandaar antwoord op de rest van de mails.

Natuurlijk kunnen we de refund voor u in gang zetten. Het is spijtig maar begrijpelijk.

Deze is nu aangemaakt op rekeningnummer en zal binnen 30 dagen worden gestort op uw rekening conform onze en de voorwaarden van Qshops.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247

DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Gisteravond langs de shop gereden in Mijdrecht. Ter info, in tegenstelling tot andere berichten ziet de shop er zoals altijd netjes uit. Alle spullen staan er nog en lijkt er niks aan de hand. Er lag zelfs nog een I-Pad op de toonbank. (moet toch een inventarisatie maken voor de hoeveelheid hulp en vrachtwagens op zaterdag indien er niet meegewerkt wordt)

Eenmaal thuis gekomen was ik net te laat met opnemen maar enkele ogenblikken later viel er een e-mail op de digitale mat van 24/7 Design.

Even kort door de bocht... ze beweren geen van mijn eerdere e-mails te hebben ontvangen en bieden mij nu een korting van 10% aan als we de order verder laten staan. Want "Uw bestelling komt binnen tussen 15 - 30 Juni".

Nu ben ik dan maar een ezel, maar ik stoot mezelf niet 2x aan dezelfde steen. Daarom heb ik een tegenvoorstel neergelegd. Aaanstaande zaterdag kom ik mijn geld kom ophalen en dat als zij de tafel kunnen leveren voor 30 juni ik de factuur alsnog betaal. Indien ze niet kunnen leveren voor 30 juni 2013 dan vervalt de order.

Op deze manier loop ik geen risico meer, immers ik krijg mijn tafel of niet... maar ik heb beheer over mijn eigen centjes. Het voordeel voor 24/7 design is dat als de tafel nu netjes ergens in het oost-blok staat dan zitten ze niet met een onverkochte tafel in hun maag.

martijn0098
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2013 12:25

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door martijn0098 »

Ik ben ook een gedupeerde, en heb dezelfde mailtjes ontvangen.
Nu is het weer een levering tussen 15-30juni, maar je kunt er wel vanuit gaan met deze gasten dat dit ook niet gaat gebeuren.

Ik heb wat onderzoek gedaan naar dit bedrijf, en als je het mij vraagt is het een groot spel met geld.
De Nederlandse eigenaar is ook eigenaar van de onderneming in roemenie blijkt uit de Kamer van Koophandel, en zelfs eigenaar van eenzelfde bedrijf in Engeland (ook Design 247) misschien zijn er nog wel meer bedrijven te vinden in verschillende landen ???

Volgens mij proberen ze op alle markten gewoon geld op te halen en dat door te sluisen naar Oost-Europa. Ze zullen best wel mensen leveren, maar je kunt mij niet vertellen dat alle problemen bij iedereen hetzelfde zijn, en dat het meer dan 6 maanden moet duren om een tafel of dressoir te maken.
Oftwel de fabriek staat al een half jaar stil, of staat op het punt van omvallen.

DanielS82
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2013 19:52

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door DanielS82 »

Inmiddels is mijn "issue" opgelost door 24/7 design. Ik heb vandaag 7 juni 2013 ons betaalde bedrag terug gestort gekregen op mijn bank rekening.

Zoals eerder aangegeven heb ik dus afgesproken dat mijn order uitgeleverd moet worden voor 30 juni 2013. Indien dit niet gebeurd, dan vervalt de order.

Chielvh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2013 20:47

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Chielvh »

Mijn klacht is nog niet verholpen en vandaag hebben ze de laatste kans om het bedrag terug te sturen totdat er een zaak van wordt gemaakt.

6 juni beweerde ze dat ze hebben betaald, maar tot op heden moet ik het nog steeds ontvangen.

hgwilde
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2013 14:24

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door hgwilde »

Baiama.nl
Ook wij hebben slechte ervaring met Baiama. Medio mei tafel besteld en betaald via Ideal met aflevering binnen 10 werkdagen. Nu ruim een maand verder nog steeds geen tafel.Diverse mails gezonden met slechts één antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses voor de late reactie. Uw mails waren bij ons in de spam terecht gekomen.
Uw order zal aankomende woensdag aangeleverd gaan worden bij onze transporteur. Onze excuses voor de vertraging. de spuiterij is een week dicht geweest ivm plaatsen van nieuwe cabines. Dit was uitgelopen en hierdoor vertraagt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Baiama


De telefoon 0850020223 wordt niet opgenomen of je krijgt een antwoordapparaat.Kortom communicatie zeer slecht! We moeten maar afwachten of we ooit tafel of geld terug zien. Heb de indruk dat het geen zuivere koffie is. Wees dus gewaarschuwd. Lijkt mij mooi item voor Radar om eens een uitzending aan te wijden om anderen te waarschuwen.

NB ondanks alle slechte communicatie inmiddels toch de tafel geleverd gekregen. Kwaliteit is goed en aflevering was keurig.
Laatst gewijzigd door hgwilde op 12 sep 2013 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

hoekje14
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013 18:20

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door hoekje14 »

Hallo,
Ook wij in de maling genomen!!
Iemand al wat gehoord?wij laatst wel weer 5 procent terug gekregen voor lange wachten.
Maar helaas 15 juni zou het er echt zijn........
Nu ook geen reactie op mails!

Kan ik nog mee met die vrachtwagen?
Om spullen op te halen.wij maar hard werken voor ons geld en hun er mee weg laten gaan.
Nou echt niet.hebben ze de verkeerde voor zich!!
Ik zeg radar maak er een mooi programma van!

Groet

TCornett
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2013 14:46

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door TCornett »

Enige tijd geleden een prachtige salontafel besteld bij Design247 dus 5 januari hebben wij de bijpassende eettafel besteld bij Design247. Excuses gehad voor latere levering van 4 tot 6 weken. Begin mei nog geen tafel en zoals ze zelf als optie schrijven gebruik gemaakt van annulering van de aankoop. 4 mei bericht van Design dat de order is geannuleerd. Veel onbeantwoorde e-mails verder tot op heden 26 mei 2013 nog steeds geen geld terug! Ik heb ze in gebreke gesteld en weer een tijd gegeven waarbinnen ze tot creditering over moeten gaan. Nog steeds geen geld of welke reactie dan ook. En als ze dan echt geen geld hebben heb ik ze ook nog de mogelijk gegevens om de tafel die kennelijk wel geproduceerd is dan maar te leveren. Want nu heb ik helemáál niks. Uiterlijk deze week leveren!
Heb ook vermeld dat ik nu aangift ga doen en dat ga ik dus eind deze week doen.
https://www.mijnpolitie.nl/b/startDialo ... e=MIO_AANG
Misschien handig ook voor andere gedupeerden.
En ook de tip van hun webshop keurmerk Qshop, die hen overigens heeft geroyeerd is Fraudemeldpunt.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden
Het ordernummer van de bestelling is: 38210 en het gaat om een bedrag van €421,50.

T. Cornett

rudizm
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013 07:26

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rudizm »

Wij hebben op 4 juni onze order 39196 twv 742,- euro geannuleerd. Tot op heden hebben we ons geld nog niet teruggekregen. De wettelijke termijn voor terugbetalen, 30 dagen, is bijna verstreken. Wie zit het zitten om met mij en een vrachtwagen / bus langs de winkel te gaan om ons geld terug te halen, of meubels ter waarde van onze bestellingen?

station132
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2009 11:27

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door station132 »

Hallo Rudzim,
Ik wil wel mee om op een zaterdag langs te gaan en spullen in te laden.
Laat me weten wanneer je wilt.

balouchi1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2013 01:39

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door balouchi1000 »

hallo, na het lezen van dit forum blijk ik ook slachtoffer te zijn van deze firma.
houden mij ook al drie maanden aan de draai met dezelfde foefjes als ik kan lezen bij jullie.
hoe moet ik dan mijn bestelling wettelijk annuleren??
kan dit via email of moet dat schriftelijk.
heeft er ondertussen al iemand zijn geld teruggestort gekregen??

jurgenkesker
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2013 04:59

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door jurgenkesker »

Het is wel heel duidelijk zo dat dit een stel oplichters zijn...

Ik kwam een andere site tegen, die dezelfde meubels aanbiedt, en vermoedt dat dezelfde mensen hierachter zitten: Trends di Casa http://www.trendsdicasa.nl/
Ze hanteren dezelfde prijzen, echter zijn de verzendkosten inbegrepen bij de prijs. Totaalprijs is in feite hetzelfde. Opmerkelijker is dat de FAQ identiek is aan design247, zodanig dat t geen toeval kan zijn. Ik zou er dus maar niet bestellen. T lijkt er sterk op dat ze gewoon een nieuw bedrijfje met nieuwe officiele eigenaren zijn gestart.

Heb nog niet echt klachten hierover gezien, maar hopelijk vinden mensen dit topic als dat wel het geval is.

-
Zoals eerder genoemd, de mensen achter 247design zitten ook achter de meubelfabriek zelf.
Die meubelfabriek is te vinden op internet op: http://www.hjpgroup.com/
De eigenaar van het design247 domein heeft een emailadres van hjpgroup (aldus de whois).

Gesloten