LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Hallo,
Ik ben afgelopen maand overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik niet langer wens het product bij mijn vorige leverancier af te nemen. Overigens heb ik geen achterstanden of iets dergelijks.
De overstap zou naadloos moeten verlopen, echter heb ik, ondanks dat ik een contract heb afgesloten en waarvan ik Enexis ook een kopie heb doorgestuurd, een melding van hen ontvangen dat er wegens 'geen leverancier' per deze week zou worden afgesloten.
Dit klopt niet. Ik heb én een nieuwe leverancier én (dus) een contract. Maar omdat het (nog) niet bekend is in het landelijke systeem, heb ik maar pech gehad. Ondanks dat ik op twintig verschillende manieren kan bewijzen dat ik niet zonder leverancier ben? Zijn we inmiddels aangewezen op het online-gebeuren or it didn't happen? Wat nu?!
Met vriendelijke groet,
Frouke
Ik ben afgelopen maand overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik niet langer wens het product bij mijn vorige leverancier af te nemen. Overigens heb ik geen achterstanden of iets dergelijks.
De overstap zou naadloos moeten verlopen, echter heb ik, ondanks dat ik een contract heb afgesloten en waarvan ik Enexis ook een kopie heb doorgestuurd, een melding van hen ontvangen dat er wegens 'geen leverancier' per deze week zou worden afgesloten.
Dit klopt niet. Ik heb én een nieuwe leverancier én (dus) een contract. Maar omdat het (nog) niet bekend is in het landelijke systeem, heb ik maar pech gehad. Ondanks dat ik op twintig verschillende manieren kan bewijzen dat ik niet zonder leverancier ben? Zijn we inmiddels aangewezen op het online-gebeuren or it didn't happen? Wat nu?!
Met vriendelijke groet,
Frouke
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Nu moet je je nieuwe energieleverancier bellen om hen te vertellen dat zij jou bij Enexis moeten aanmelden. Ik zou er ook bij vermelden dat als zij te laat melden, jij hen verantwoordelijk gaat stellen voor de heraansluitingskosten.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Toen wij ons huis kochten, kregen wij als nieuwe bewoners van Enexis meerdere herinneringen hier over, en pas in de derde brief werd die termijn van een week genoemd. Heb je die eerdere brieven wel ontvangen?FroukeL schreef:Hallo,
Ik ben afgelopen maand overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik niet langer wens het product bij mijn vorige leverancier af te nemen. Overigens heb ik geen achterstanden of iets dergelijks.
De overstap zou naadloos moeten verlopen, echter heb ik, ondanks dat ik een contract heb afgesloten en waarvan ik Enexis ook een kopie heb doorgestuurd, een melding van hen ontvangen dat er wegens 'geen leverancier' per deze week zou worden afgesloten.
Dit klopt niet. Ik heb én een nieuwe leverancier én (dus) een contract. Maar omdat het (nog) niet bekend is in het landelijke systeem, heb ik maar pech gehad. Ondanks dat ik op twintig verschillende manieren kan bewijzen dat ik niet zonder leverancier ben? Zijn we inmiddels aangewezen op het online-gebeuren or it didn't happen? Wat nu?!
Met vriendelijke groet,
Frouke
Verder zou ik als verzekering ook een aangetekend schrijven sturen naar je nieuwe leverancier, dat je hen verantwoordelijk stelt voor alle gemaakte kosten, indien zij niet binnen deze weektermijn je alsnog in het landelijk systeem zetten als klant.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
De nieuwe leverancier zegt dat ik gewoon moet melden aan Enexis dat deze week de aanmelding waarschijnlijk in het systeem staat, dat heb ik ook doorgekoppeld inclusief het bewijs dat ik wel een leverancier heb.
Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.
Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?
Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.
Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!
Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.
Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?
Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.
Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Even lullig gezegd, maar jij als ben wat Enexis betreft verantwoordelijk voor het goed overstappen, dus het opzeggen van de oude, en aangaan van het nieuwe contract. Die overstapservice is leuk en handig, want ze willen je graag hebben, maar in de kleine lettertjes staat doorgaans dat de eindverantwoordelijkheid bij jou ligt. Enexis zal maar 1 manier mogen accepteren, en dat is via dat landelijke systeem. Anders kan elke wietteler met wat lieve woordjes en briefjes zo een paar maanden stroom blijven aftappen.FroukeL schreef:De nieuwe leverancier zegt dat ik gewoon moet melden aan Enexis dat deze week de aanmelding waarschijnlijk in het systeem staat, dat heb ik ook doorgekoppeld inclusief het bewijs dat ik wel een leverancier heb.
Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.
Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?
Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.
Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!
Je nieuwe leverancier moet doen wat ze verplicht zijn, en dat is jou aanmelden in het daarvoor bedoelde landelijke systeem. Daar baseert Enexis zich op, en verder niet. Die kan je in deze ook niks verwijten vind ik, die hebben diverse wetten en regels om zich aan te houden, die leverancier is het pijnpunt, niet Enexis.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Ja, maar ik verzin niet zomaar wat, ik kan toch aantonen dat het stukje 'geen leverancier' niet klopt?
Ik bedoel, ik snap dat anders inderdaad iedereen wel kan veinzen dat 'de aanmelding nog volgt', maar dan hebben zij geen contract wat ze kunnen overleggen. Ik wel.
Ik bedoel, ik snap dat anders inderdaad iedereen wel kan veinzen dat 'de aanmelding nog volgt', maar dan hebben zij geen contract wat ze kunnen overleggen. Ik wel.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Laat me raden. Zal wel weer Oxxio zijn. Of NLEnergie/NEM/Nederlandse Energie Maatschappij.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
't Is inderdaad een van die twee! Maar zij gaven aan dat Enexis vrijheid heeft om een aanmelding af te wachten als het nog maar een dagje of tien zou duren voor de aanmelding verwerkt werd.
Los daarvan: als Enexis zelf met handen gebonden is (weet iemand dat?), waarom dat dan niet communiceren?
Los daarvan: als Enexis zelf met handen gebonden is (weet iemand dat?), waarom dat dan niet communiceren?
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Dit advies is ook op jou van toepassing.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1823977
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1823977
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 mar 2013 14:50
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Dus de NEM of Oxxio vinden dat Enexis maar moet gaan afwachten totdat zij een keer blieven om in actie gaan komen. Beetje belachelijk. Enexis heeft wel wat anders te doen als te leuren met onbuigbare clubjes zoals de nem of oxxio. Moet je eens zien wat er gebeurd als je zelf een keer een dagje te laat betaalt bij die fijne bedrijven...FroukeL schreef:'t Is inderdaad een van die twee! Maar zij gaven aan dat Enexis vrijheid heeft om een aanmelding af te wachten als het nog maar een dagje of tien zou duren voor de aanmelding verwerkt werd.
Los daarvan: als Enexis zelf met handen gebonden is (weet iemand dat?), waarom dat dan niet communiceren?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Niet verklappen wie het is van de twee hoor!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 mar 2013 14:50
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Maakt dat dan zoveel uit?Bob Schurkjens schreef:Niet verklappen wie het is van de twee hoor!
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Andere consumenten kunnen dan zoeken op het bedrijf en onder andere uw klacht tegen komen. Daar helpt u andere consumenten mee, omdat zij dan geïnformeerde keuzes kunnen maken.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Mijn conclusie word nog steeds bevestigt.
Bedrijven die hard schreeuwen en veel adverteren kan je beter links laten liggen.
Bedrijven die hard schreeuwen en veel adverteren kan je beter links laten liggen.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Beste FroukeL,
Indien uw klacht over Oxxio gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw gegevens aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er mis gaat.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
Oxxio Nederland B.V.
Indien uw klacht over Oxxio gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw gegevens aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er mis gaat.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
Oxxio Nederland B.V.
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
mogelijk dat de nieuwe aanbieder een fout heeft in hun systeem of dat er foute (stroom en gas aansluitnummers) EAN codes zijn gebruikt ?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Geachte Froukel,
In uw bericht geeft u aan dat u onterecht een brief van Enexis ontvangt waarin staat dat u geen energieleverancier hebt. Graag kom ik hierover met u in contact.
Allereerst vind ik het vervelend om te lezen dat u in deze situatie verkeerd. Om het een en ander voor u uit te zoeken zie ik graag de volgende gegevens tegemoet
- postcode en huisnummer
- uw tenaamstelling
- uw telefoonnummer en/of e-mailadres
Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik uw klacht verder in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Stephanie
Enexis Webcare
In uw bericht geeft u aan dat u onterecht een brief van Enexis ontvangt waarin staat dat u geen energieleverancier hebt. Graag kom ik hierover met u in contact.
Allereerst vind ik het vervelend om te lezen dat u in deze situatie verkeerd. Om het een en ander voor u uit te zoeken zie ik graag de volgende gegevens tegemoet
- postcode en huisnummer
- uw tenaamstelling
- uw telefoonnummer en/of e-mailadres
Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik uw klacht verder in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Stephanie
Enexis Webcare
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Interessant om te zien dat ze bij Oxxio kennelijk al kunnen raden: "Het zal wel weer over ons gaan".Beste FroukeL,
Indien uw klacht over Oxxio gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw gegevens aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er mis gaat.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
Oxxio Nederland B.V.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Geachte Froukel,
In mijn vorig bericht heb ik u vergeten te informeren over ons e-mail adres. Mijn excuses voor het ongemak. U mag uw gegevens doorgeven via ons e-mailadres [email protected] met als onderwerp uw gebruikersnaam.
Met vriendelijke groet,
Stephanie
Enexis Webcare
In mijn vorig bericht heb ik u vergeten te informeren over ons e-mail adres. Mijn excuses voor het ongemak. U mag uw gegevens doorgeven via ons e-mailadres [email protected] met als onderwerp uw gebruikersnaam.
Met vriendelijke groet,
Stephanie
Enexis Webcare
Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'
Hallo mensen,
Ik heb 4 dagen geleden een huis gekocht en nu al heb ik een dreiging van afsluiting van Enexis ontvangen omdat ik geen leverancier zou hebben. Als je op vrijdag tekent voor een huis, waar halen ze dan de arrogantie vandaan om slechts 2 werkdagen later al een brief te sturen met dreiging van afsluiting terwijl je zoveel andere dingen te regelen hebt. Ik vind dit misbruik maken van hun machtspositie. Ik zal bij deze wel vandaag nog mijn leverancier op de hoogte stellen van mijn verhuizing maar ben benieuwd of ze werkelijk tot afsluiting over zullen gaan.
De af- en aansluitingskosten binnen de woning bedragen €115,84 per product
De af- en aansluiten buiten de woning 604,54 per product.
Ik ben benieuwd
Ik heb 4 dagen geleden een huis gekocht en nu al heb ik een dreiging van afsluiting van Enexis ontvangen omdat ik geen leverancier zou hebben. Als je op vrijdag tekent voor een huis, waar halen ze dan de arrogantie vandaan om slechts 2 werkdagen later al een brief te sturen met dreiging van afsluiting terwijl je zoveel andere dingen te regelen hebt. Ik vind dit misbruik maken van hun machtspositie. Ik zal bij deze wel vandaag nog mijn leverancier op de hoogte stellen van mijn verhuizing maar ben benieuwd of ze werkelijk tot afsluiting over zullen gaan.
De af- en aansluitingskosten binnen de woning bedragen €115,84 per product
De af- en aansluiten buiten de woning 604,54 per product.
Ik ben benieuwd