FroukeL schreef:De nieuwe leverancier zegt dat ik gewoon moet melden aan Enexis dat deze week de aanmelding waarschijnlijk in het systeem staat, dat heb ik ook doorgekoppeld inclusief het bewijs dat ik wel een leverancier heb.
Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.
Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?
Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.
Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!
Even lullig gezegd, maar jij als ben wat Enexis betreft verantwoordelijk voor het goed overstappen, dus het opzeggen van de oude, en aangaan van het nieuwe contract. Die overstapservice is leuk en handig, want ze willen je graag hebben, maar in de kleine lettertjes staat doorgaans dat de eindverantwoordelijkheid bij jou ligt. Enexis zal maar 1 manier mogen accepteren, en dat is via dat landelijke systeem. Anders kan elke wietteler met wat lieve woordjes en briefjes zo een paar maanden stroom blijven aftappen.
Je nieuwe leverancier moet doen wat ze verplicht zijn, en dat is jou aanmelden in het daarvoor bedoelde landelijke systeem. Daar baseert Enexis zich op, en verder niet. Die kan je in deze ook niks verwijten vind ik, die hebben diverse wetten en regels om zich aan te houden, die leverancier is het pijnpunt, niet Enexis.