LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 37PFL8404

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou ook "dat andere merk" (ben even de naam kwijt) kopen wat nooit kapotgaat :wink: Beeld half op zwart heeft weinig met defecte backlight inverters te maken.

brillem62h
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2012 21:03

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door brillem62h »

Hallo dandriese,
kun je naam en adres van die TV reperateur noemen: inverterkit vervangen voor 85 euro.
Ga ik er ook naar toe en wellicht ook nuttig voor andere gedupeerden met Philips TV zonder beeld maar wel met geluid.
Wel jammer van al die negatieve ervaringen want het beeld van deze Philips serie is echt heel erg goed vergeleken met bijv een Samsung, die wij als tweede toestel hebben!

Joep2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:14

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door Joep2 »

Tja, we zijn blijkbaar allemaal een keer aan de beurt bij TV's van Philips:

In feite gaat Philips geheel voorbij aan het wezenlijke van de klacht.
Er wordt een TV in de markt gezet met een ondeugdelijke componenent: een inverter die een aanzienlijk kortere levensduur heeft dan je mag verwachten bij een toestel van die prijs.
Het betreft geen slijt deel (zoals een schoenzool of remschijf) en je mag dus verwachten dat dit onderdeel niet de zwakke schakel is in de totale levensduur van het toestel.
Ook is het niet een incidenteel probleem of bijvoorbeeld een "maandagmorgen produkt" maar komt structureel bij gelijksoortige toestellen van Philips terug (zie de veelheid aan berichten op het internet over dit probleem)
Philips kent het probleem en ontwikkelt een nieuwe inverter (versie 2) maar ook die leidt tot klachten. Klanten met een Philips toestel met inverter versie 1 of versie 2 lijken op enig moment de klos. Pas bij de 3e versie lijkt Philips in staat een betrouwbaar inverter in te bouwen.
Kortom: Philips doet aan productontwikkeling over de rug van de klant.
Voor mensen die problemen krijgen met hun TV na de fabrieksgarantie wordt een coulance regeling geboden voor een reparatie van ruim 150 Euro.
Wettelijk kom je hier blijkbaar mee weg maar het lijkt op zijn minst onfatsoenlijk en een professionele partij onwaardig!

RobinJV
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2013 22:38

Re: Philips 37PFL8404

Ongelezen bericht door RobinJV »

Ben benieuwd of de service van Philips inmiddels is verbeterd. Hierbij een mooie testcase voor de service-afdeling van Philips. De situatie:
In bezit een 2,5 jaar jonge 58PFL9955 Platinum 3D Cinema 21:9 tv van ongeveer 3000€
Sinds een week stuk: tv heeft opstartproblemen en gaat 2sec aan en direct weer uit, maakt knetterend geluid in buurt van de voeding (PSU).
Storing gemeld bij E-care en aangegeven dat ik verwacht dat dit kosteloos word gemaakt. Gezien de productrange van dit model (alleen de titel al belooft heel wat), de leeftijd en de prijs mag je een 'deugdelijk product' verwachten zoals omschreven in de Europese regelgeving.

E-care meldde me dat de kosten maximaal 215€ gaan kosten, waarop ik Philips zelf heb gebeld.

Ze gaan dit intern bespreken en bellen/mailen me terug, hebben ze beloofd.

De reparatie staat voor maandag gepland. Ik hou jullie op de hoogte.

Gesloten