LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TRANAVIA helemaal gek geworden??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door estherlah »

four-eyes schreef:Woonde ik maar in het oosten van het land, dan ging ik via Weeze met Ryan Air.
Het is Ryanair.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door sjohie »

robert666 schreef:We zijn een familie van vader, moeder, zoon van 5 en zoon van 2.
Op de vlucht heeft Transavia gemeend ons allen op een andere rij in het vliegtuig te plaatsen.
Dus verspreidt door het vliegtuig over meerdere rijen!
Ik heb hier een klacht over ingediend maar Transavia is van mening dat zij niets fout hebben gedaan.
Wie kent de onderstaande tekst niet? Ik heb ze gevraagd hoe ik dit in de praktijk zou moeten uitvoeren bij mijn kinderen als ze 4 en 8 rijen verderop zitten in het vliegtuig? Geen antwoord!!

ZUURSTOF
Gedurende deze vlucht bevinden wij ons in een drukcabine. Wanneer de luchtdruk wegvalt,
komen er uit de luikjes boven u zuurstofmaskers tevoorschijn. Ga dan onmiddellijk zitten.
Trek één van de maskers naar u toe, dit opent de zuurstof toevoer. Plaats het masker over neus
en mond, bevestig de hoofdband en adem normaal. Als u met kinderen reist, zet dan eerst zelf
een masker op zodat u daarna de kinderen kunt helpen.

Volgt u verder de instructies van uw bemanning.


Transavia is niet alleen LOW budget maar ook LOW service en LOW klantvriendelijk!!
Volgende keer op tijd online inchecken, heb je keus genoeg om naast elkaar te zitten. En aangezien de meeste mensen dat doen, kan het zo zijn dat families die fysiek bij de balie inchecken, niet meer bij elkaar geplaatst kúnnen worden. Maar waren jullie wel zoals vermeld 2,5 uur van te voren op het vliegveld om in te checken?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

four-eyes schreef:Niks verbaast me van Transavia. Ik vind het een super-slechte vliegmaatschappij. Overal moet je extra voor betalen onder het mom van extra service. En echt goedkoop zijn ze ook niet met hun tickets. Als je naar Fuerteventura wil, kun je niet om ze heen. Woonde ik maar in het oosten van het land, dan ging ik via Weeze met Ryan Air. Ook geen super-maatschappij, maar ze zijn wel stukken goedkoper.
Oververmoeide piloten etc etc.....nee dan kies ik toch maar voor iets anders, volop in het nieuws geweest.
Geen Ryanair meer voor mij.

Nederland is geen groot land dus in het oosten van het land sta je zo.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
bprosman schreef:
Trouwens weet ik, dat kinderen van 2 jaar geen eigen zitplaats hebben, dus bij de ouders op schot moeten zitten.
Het moeten is alleen bij opstijgen en landen, voor de rest is het afhankelijk of ze een eigen ticket hebben.

Met op de schoot zitten bedoel ik, dat zij geen eigen zitplaats hebben, behalve als er een ticket gekocht is, dan hebben zij natuurlijk recht op een stoel.

Bij o.a KLM vanaf 2 jaar eigen stoel en zowiezo ticket ook al zou het kind nog een baby zijn, alleen de prijs is anders. Je betaalt alleen de luchthavenbelastingen.

Bij zowel opstijgen als dalen zat mijn dochter van 2 gewoon in dr eigen stoel met dr eigen gordel.


Wij hebben online ingechecked en dus alles bijelkaar.......vermoedt dat TS niet online heeft ingechecked en vele andere wel waardoor de zitplaatsen reeds vergeven waren.
Maar dan nog kun je dit kenbaar maken aan de stewardessen.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door four-eyes »

Er is een groot prijsverschil tussen Transavia en Ryan Air. Oké, de service van Ryan Air is ook niet om over naar huis te schrijven, maar je betaalt ook niet zo veel. Dus accepteer ik dat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TRANAVIA helemaal gek geworden??

Ongelezen bericht door sjohie »

four-eyes schreef:Er is een groot prijsverschil tussen Transavia en Ryan Air. Oké, de service van Ryan Air is ook niet om over naar huis te schrijven, maar je betaalt ook niet zo veel. Dus accepteer ik dat.
Als ik even een fictief retourtje Alicante boek vanaf Eindhoven bij beiden, dan scheelt het onder aan de streep ~20 euro voor een retourtje, in het voordeel van Ryanair. Dat is op de ~280 euro, zeg 7% ofzo. Dat is nou niet echt wat ik een "groot prijsverschil" zou noemen. :wink:

Gesloten