sjohie schreef:SOIA schreef:Ik had geen eurotekens in mijn ogen toen ik de polis afsloot, ik wilde gewoon mijn hypotheek aflossen na 30 jaar, een hypotheek op een modaal huis, met een bovenmodaal inkomen.
Uitvoerig met de adviseur gesproken over eventuele risico's en kosten met als uitkomst dat dit het beste product was.Helaas....
Dus praat aub niet over de kleine lettertjes, dit zijn gewoon slechte producten, maar degene die verantwoordelijk zijn geweest om deze producten in de markt te zetten die zie je niet meer, die voelen zich nog veilig met een ring van advocaten en financiele experts(nu zijn ze er wel)om zich heen.
Het zijn de banken die €€€€tekens in hun ogen hebben en daarbij zijn ze in hun geldjacht hun zorgplicht vergeten, met als resultaat dat hun " klanten " nu het verlies moeten nemen.
We zijn gewoon genaaid,
Bij onze geweldige volksvertegenwoordigers krijgen we ook geen gehoor want die ontmoeten de hoge heren en dames van het bankwezen veel op decadente feestjes en partijen.
Is het dan onredelijk om zo'n verantwoordelijke bij een bank of verzekeraar aan zijn stropdas over het bureau te trekken en te vragen:wat heb je met MIJN geld gedaan?
Ik vind van niet, maar ik hoop dat de rechter dat ook vindt!
Ah weer lekker wijzen naar anderen. Hoe denk je dat die ~900 miljard aan Nederlands pensioenvermogen tot stand is gekomen? Door de inleg van werkgevers en werknemers? Dacht het niet, even afhankelijk van welke berekening je geloofd, komt die inleg op 25 à 35% van dat bedrag, de rest is koerswinst. En die winsten komen van aandelen in de door jou zo verguisde banken en verzekeraars, jij hebt dus even zo goed schaamteloos meegeprofiteerd van de enorme winsten, waar die bonussen en winstpremies voor de bankmedewerkers maar enkele procenten van waren.
Elk pensioenfonds moet bij wet openbaar maken waar ze in beleggen namens hun klanten, jij, ik en zo ongeveer elke werkende Nederlander, dus dan kan je snel genoeg achterhalen van welke woekerwinsten jij hebt geprofiteerd.
Ja natuurlijk wijs ik naar anderen, en wel naar die bedrijven die mij dit product verkocht hebben.
Misschien snap je het nog steeds niet maar dit is niet het soort product dat ik dacht gekocht te hebben.
Dus in het kort: het zijn oplichters!!!
Iedereen weet het , maar niemand durft tot nog toe actie te ondernemen, want ze (vooral politici) denken dat banken in deze vorm onmisbaar zijn!
Dat zeer matige verhaal van jou over pensioenen en percentages en bla blabla, gaat niet op wat betreft de woekerpolissen, je denkt te groot, dit gaat over individuele gevallen (mensen genaamd)
een paar honderdduizend, genaaid door de banken/verzekeraars!
Dus kom mij maar in me gezicht zeggen dat het mijn eigen schuld is!