LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Remote Access Tool

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sjohie

Re: Remote Access Tool

Ongelezen bericht door sjohie »

pedro64 schreef:de persoon in kwestie hebben we vertrouwd, had vrij toegang tot onze lappies en heeft de mobiel van mn dochter zeker 7 minuten alleen in handen gehad
Zeker 7 minuten? Stond je er met een stopwatch naast? We hebben het hier dus over een persoon die één of meerdere laptops en een gsm zo heeft bewerkt, dat het niet te traceren valt, om hiermee vervolgens je dochter te stalken, én het is bij vrienden ook al eens gebeurd?

Sorry, maar ik krijg het idee dat dit een soort van een huiswerkopdracht voor een theateropleiding is, "schijf een james-bond achtig scenario met een lief poldermeisje in de hoofdrol".

Maar goed, oplossing is simpel. Harde schijf uit de laptop(s) halen, fysiek goed kapot maken met hamer, simkaarten van betrokken nummers idem dito, en alles vervangen door nieuwe.

Je gaat hier op basis van je summiere en hap-snap geposte feiten geen sluitend antwoord krijgen, laat staan iets wat je tegen wie/wat dan ook als bindend bewijs zou kunnen gebruiken.

Maar als het bij vrienden ook al eens is gebeurd, lijkt me de persoon die de gemene deler is tussen jullie allen, een goede kandidaat voor de titel "verdachte". :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Maar goed, oplossing is simpel. Harde schijf uit de laptop(s) halen, fysiek goed kapot maken met hamer, simkaarten van betrokken nummers idem dito, en alles vervangen door nieuwe.
Is niet echt voldoende want zodra je weer online gaat ben je weer het haasje... :shock:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Mensen / wraakzuchtige exen, kunnen vreemde dingen doen en daarin heel ver gaan. Zo ver dat het ons voorstellingsvermogen te buiten gaat. Maar geloof me als je echt wil, is wat TS omschrijft te realiseren zonder al te veel moeite.
Allemaal mee eens maar volgens TS is de PC alleen gebruikt om te ZOEKEN, ik snap dat als je rare dingen op iemands PC wil doen , mail versturen vanuit zijn, haar naam/IP adres , bankgegevens onderscheppen, foto's er op zetten of er af halen , maar waarom zou je al die moeite doen om er alleen mee te ZOEKEN.
de persoon in kwestie hebben we vertrouwd, had vrij toegang tot onze lappies
Waarom dan nog een RAS installeren/gebruiken als je toch al vrij toegang hebt ?
de persoon in kwestie hebben we vertrouwd, had vrij toegang tot onze lappies en heeft de mobiel van mn dochter zeker 7 minuten alleen in handen gehad
Bovendien... als je zo zeker weet die de dader is, wat is dan het probleem ? Of heb je geen adres ?

devious

Ongelezen bericht door devious »

pedro64 schreef:iets meer respect als het kan. gaat hier om een onschuldig meisje van 16
:shock: Wie post hier nou? Jij of je dochter?

pedro64

Ongelezen bericht door pedro64 »

kun je het ook omschrijven olaf?

pedro64

en devious. jij post overal op, maar geeft halve tips. ben je een kenner of doe je alsof.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

pedro64 schreef:kun je het ook omschrijven olaf?
wat moet ik omschrijven?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je als je gebeld bent ook wel eens teruggebeld ? Om te kijken of dan het toestel van je dochter ook echt overgaat ?

devious

Ongelezen bericht door devious »

pedro64 schreef:en devious. jij post overal op, maar geeft halve tips. ben je een kenner of doe je alsof.
Natuurlijk doe ik alsof, ben toch geen IT-er :mrgreen:

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

olaf79 schreef: Dat is totaal niet waar. Er zijn tools voor handen die zonder al te veel moeite geen enkel spoor achterlaten tenzij je permanent de pc in de gaten houdt.

Mensen / wraakzuchtige exen, kunnen vreemde dingen doen en daarin heel ver gaan. Zo ver dat het ons voorstellingsvermogen te buiten gaat. Maar geloof me als je echt wil, is wat TS omschrijft te realiseren zonder al te veel moeite.
Complete onzin. Ten eerste hou je een pc in de gaten als je hem gebruikt en ten tweede laat je altijd sporen achter. Om die te wissen zal je toch weer de pc tot je beschikking moeten hebben.

Volgens TS heeft de "dader" trouwens wel sporen achtergelaten in de vorm van websites waar gezin en dochter niet naar gezocht heben. Alleen heeft een gerenormeerd ICT bedrijf deze niet kunnen vinden. TS wel :roll:

pedro, check die telefoon van je dochter maar even of daar nog wel haar eigen simkaart in zit en verlaat het idee van een RAT maar. Wat jij verteld dat er gebeurt lukt je niet met een RAT.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
sjohie schreef:Maar goed, oplossing is simpel. Harde schijf uit de laptop(s) halen, fysiek goed kapot maken met hamer, simkaarten van betrokken nummers idem dito, en alles vervangen door nieuwe.
Is niet echt voldoende want zodra je weer online gaat ben je weer het haasje... :shock:
Dan zou die persoon die nieuwe simkaarten/telefoonnummers en computers eerst weer moeten hacken, dat laat je toch geen tweede keer gebeuren? :shock:

pedro64

haar eigen simkaart zit erin. ik zag ook reakties staan over het nummer terugbellen wat belt. staat op privenummer, maar wel op rekening van mijn dochter. Wij hebben voldoende bewijs dat mijn dochter het niet kan zijn. alleen technisch bewijs niet. daar hoopte ik hier op.

Barman

pedro64 schreef:Wij hebben voldoende bewijs dat mijn dochter het niet kan zijn.
Je hebt enkel bewijs dat op het moment dat er gebeld wordt jouw dochter dat niet is. Je hebt geen enkel bewijs dat zij er niet bij betrokken is. Het technisch bewijs dat jij zo graag wil bestaat niet.

pedro64

geklets barman. en haar foon en haar simkaart niet. heb ik allang gecontroleerd. ga maar lekker achter de bar man. heb niks aan je. ik zoek serieuze reakties.

Barman

pedro64 schreef:geklets barman. en haar foon en haar simkaart niet. heb ik allang gecontroleerd. ga maar lekker achter de bar man. heb niks aan je. ik zoek serieuze reakties.
Nee, jij zoekt reacties die jouw mening moeten bevestigen, maar wat jij graag wil dat er gebeurt is, is gewoon onmogelijk.

pedro64

het moet zo gebeurd zijn. het is te lastig om hier alle ins en outs te vertellen, maar ik verzeker je dat wat ik zeg klopt

Barman

pedro64 schreef:het moet zo gebeurd zijn. het is te lastig om hier alle ins en outs te vertellen, maar ik verzeker je dat wat ik zeg klopt
Het is nog veel lastiger jou te vertellen wat je wil horen zonder alle ins en outs.

Het moet zo gebeurt zijn is geen argument, maar iets wat jij gewoon graag wil. Je kan een RAT en alle sporen ervan niet verwijderen, zonder de laptop zelf. Hoe is die persoon dan na alle ellende nogmaals in het bezit van die laptop gekomen?

pedro64

schijnbaar is jou kennis onvoldoende, want ik heb inmiddels een reaktie binnen dat je een script kunt schrijven achter je RAT wat zich zelf uitschakeld zodra jij dat wilt

Barman

pedro64 schreef:schijnbaar is jou kennis onvoldoende, want ik heb inmiddels een reaktie binnen dat je een script kunt schrijven achter je RAT wat zich zelf uitschakeld zodra jij dat wilt
Uitschakeling betekent nog niet dat alle sporen verwijderd zijn.

pedro64

dan zijn er dus toch mensen die dat wel kunnen

Gesloten