LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou je verhaal mailen aan de redactie van de consumenten(geld)gids. Kunnen zij er een artikeltje over schrijven. Daar zit die arrogante ABNAMRO-bank niet op te wachten. En wie weet gebeurt er dan nog wat.

r.vloon
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2012 22:39

Re: pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Ongelezen bericht door r.vloon »

Even een laatste update, een jaar verder en we gaan gezellig met z'n allen pinnen in het buitenland.

Kifid heeft mijn claim ook niet kunnen verdedigen en is afgewezen, zowel bij ABN AMRO als bij BNP Paris Bas.

Ze kunnen niet om de algemene leveringsvoorwaarden heen, die iedereen heeft geaccepteerd als ie gaat pinnen.
Boodschap blijft voor mijzelf , allen pinnen bij in een bankkantoor die open is, kan je tenminste iemand erbij halen als het fout gaat. En de transactie filmen met je telefoon.
Ze geven hun eigen camera beelden namelijk niet vrij.

De banken doen het zo slecht en wij blijven ons als domme schapen aan de arrogantie van banken overleveren, Gelukkig komen er alternatieven, maar of die niet net zo slecht zijn uiteindelijk ,,,???

Goede vakantie

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Dit is mij drie keer overkomen. Twee keer in 2009, eenmaal in 2010. Twee keer betrof het een dubbele afschrijving van een hoog bedrag, de overige ene keer dezelfde situatie bij een geweigerde transactie.

In alle gevallen werd het geld teruggeschreven, maar pas na drie of vier dagen. In de tussentijd is het behoorlijk bibberen en/of geld lenen van vrienden. De eerste keer kreeg ik de schrik van mijn leven, de tweede keer heb ik direct gebeld met het noodnummer. Het is ongelofelijk hoe deze medewerkers de schuld in jouw schoenen proberen te schuiven, net alsof ze denken dat jij de bank probeert op te lichten.

Ik zit er ook wel eens aan te denken om nooit meer te pinnen in het buiteland of contant geld buiten de eurozone om te wisselen, maar dat is een groter risico en geen optie. Ik meen het ook eens een keer te hebben gehad met een kleiner bedrag dat dubbel werd afgeschreven gewoon verdween uit mijn overzicht, maar mijn hogere saldo kreeg ik niet terug.

Hierbij zou ik ook wat willen adviseren, indien dit gebeurt onmiddelijk screenshots vastleggen van het overzicht van uw afschrijvingen.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vladdermuis schreef:Dit is mij drie keer overkomen. Twee keer in 2009, eenmaal in 2010. Twee keer betrof het een dubbele afschrijving van een hoog bedrag, de overige ene keer dezelfde situatie bij een geweigerde transactie.

In alle gevallen werd het geld teruggeschreven, maar pas na drie of vier dagen. In de tussentijd is het behoorlijk bibberen en/of geld lenen van vrienden. De eerste keer kreeg ik de schrik van mijn leven, de tweede keer heb ik direct gebeld met het noodnummer. Het is ongelofelijk hoe deze medewerkers de schuld in jouw schoenen proberen te schuiven, net alsof ze denken dat jij de bank probeert op te lichten.

Ik zit er ook wel eens aan te denken om nooit meer te pinnen in het buiteland of contant geld buiten de eurozone om te wisselen, maar dat is een groter risico en geen optie. Ik meen het ook eens een keer te hebben gehad met een kleiner bedrag dat dubbel werd afgeschreven gewoon verdween uit mijn overzicht, maar mijn hogere saldo kreeg ik niet terug.

Hierbij zou ik ook wat willen adviseren, indien dit gebeurt onmiddelijk screenshots vastleggen van het overzicht van uw afschrijvingen.

Lijkt mij schier onmogelijk ! Een bedrag welke uit overzicht verdwijnt zonder dat saldo wordt aagepast ?
Zou een * moeten hebben bijgestaan dan, althans zo gaat bij ING, een gereserveerde afschrijving.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pin buitenland mislukt, toch afgeschreven,

Ongelezen bericht door olaf79 »

r.vloon schreef:Even een laatste update, een jaar verder en we gaan gezellig met z'n allen pinnen in het buitenland.

Kifid heeft mijn claim ook niet kunnen verdedigen en is afgewezen, zowel bij ABN AMRO als bij BNP Paris Bas.

Ze kunnen niet om de algemene leveringsvoorwaarden heen, die iedereen heeft geaccepteerd als ie gaat pinnen.
Boodschap blijft voor mijzelf , allen pinnen bij in een bankkantoor die open is, kan je tenminste iemand erbij halen als het fout gaat. En de transactie filmen met je telefoon.
Ze geven hun eigen camera beelden namelijk niet vrij.

De banken doen het zo slecht en wij blijven ons als domme schapen aan de arrogantie van banken overleveren, Gelukkig komen er alternatieven, maar of die niet net zo slecht zijn uiteindelijk ,,,???

Goede vakantie
Ik betwijfel of die algemene voorwaarden in rechte stand doen houden.

Gesloten