De verkoper heeft u flauwekul verteld.Laura1608 schreef:Bestelling en levering gingen prima, maar het product werd geleverd met een deuk erin. Toen ik hem na een aantal dagen wilde opsturen, werd mij verteld dat ik het meteen de dag zelf had moeten doen en dat het nu te laat was. Ruim 300 euro betaald, leveren ZIJ een tablet met schade en dan laten ze hun klanten zo keihard vallen... Zeer ontevreden over dit onderdeel!!
Zoals Klaas01 aangeeft heeft u een klachtenplicht ex art. 7:23 BW, welke inhoud dat u tenminste twee maanden de tijd heeft om gebreken te melden nadat u deze heeft ontdekt.
Een product dat beschadigd wordt afgeleverd is ondeugdelijk en in dat geval heeft u recht op, in beginsel naar eigen keuze, herstel of vervanging (art. 7:21 lid 4 BW jo art. 7:17 lid 2 BW). U wordt door de wet geholpen in uw bewijslast. Er geldt een wettelijk vermoeden dat het product ondeugdelijk is indien u de afwijking met wat u mocht verwachten (aantoonbaar) binnen de eerste zes maanden na aflevering heeft ontdekt (art. 7:18 lid 2 BW). Hiervan mag niet in uw nadeel worden afgeweken (art. 7:6 BW).
U ontbinden, omdat de verkoper door zijn verklaring in verzuim is (art. 6:265 BW jo art. 6:83 sub c BW). Hiervan mag wel in uw nadeel worden afgeweken, maar niet in de algemene voorwaarden (art. 6:236 sub b BW).
En u kunt incassokosten in rekening brengen (art. 6:96 lid 2 sub b BW) van 15% over de eerste 5000 euro met een minimum van 40 euro excl. BTW. Hiervan mag wel in uw nadeel worden afgeweken, maar niet in de algemene voorwaarden tenzij de verkoper kan aantonen dat dit niet onredelijk bezwarend voor u is (art. 6:237 sub f BW).